Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi maar ik mag dus niet zeggen dat ik me sinds het vaccineren nog steeds niet 100% goed voel?
Dacht je dat jij dat gaat bepalen?
Niet elk immuunsysteem is hetzelfde hè.
Niet iedereen reageert hetzelfde op een vaccin, griep/verkoudheid etc..
Boeit verder niet wie er wat gelooft, ik zeg enkel hoe IK het ervaar en als jij dat bs vind is dat ook goed.
Allergie mss? Het feit dat veel mensen nu ook verkouden zijn, is mss ook omdat we een jaar lang met mondmaskers rondliepen en aan bepaalde regels moesten voldoen?
Nu deze wegvallen zijn mensen meer terug aan het samenhokken op fuiven …
Als je deze beelden ziet kan je al wel raden vanwaar al die zieken komen

Allergie mss? Het feit dat veel mensen nu ook verkouden zijn, is mss ook omdat we een jaar lang met mondmaskers rondliepen en aan bepaalde regels moesten voldoen?
Nu deze wegvallen zijn mensen meer terug aan het samenhokken op fuiven …
Als je deze beelden ziet kan je al wel raden vanwaar al die zieken komen nu

Alle remmen los na corona: onze reporter draait een nachtshift mee in een danscafé. “We hebben plakkaten boven de toiletten moeten hangen zodat er niemand meer kan overkijken”

Geen idee of het een allergie is of zou kunnen zijn maar sws vermijd ik drukke plekken. Ik vertrouw mezelf niet eens (kan corona hebben doorgeven zonder dat ik het besef) laat staan dat ik andere mensen ga vertrouwen.😲
Overal waar het druk is/wordt ben ik pleitos 😷

Mooi maar ik mag dus niet zeggen dat ik me sinds het vaccineren nog steeds niet 100% goed voel?
Dacht je dat jij dat gaat bepalen?
Niet elk immuunsysteem is hetzelfde hè.
Niet iedereen reageert hetzelfde op een vaccin, griep/verkoudheid etc..
Boeit verder niet wie er wat gelooft, ik zeg enkel hoe IK het ervaar en als jij dat bs vind is dat ook goed.
Dit is niet wat je zei. Je zei dat je immuunsysteem slechter was en dat linkte je aan het vaccin. Al die andere zaken die je nu post zijn niet hetzelfde.

Je zegt dus iets dat duidelijk complete onzin is, en dan ga je wat protesteren als men je dat zegt. Je mag denken en zeggen wat je wil, maar de rest ook.

Laatst bewerkt:
Dit is niet wat je zei. Je zei dat je immuunsysteem slechter was en dat linkte je aan het vaccin. Al die andere zaken die je nu post zijn niet hetzelfde.

Je zegt dus iets dat duidelijk complete onzin is, en dan ga je wat protesteren als men je dat zegt. Je mag denken en zeggen wat je wil, maar de rest ook.

Dat linkte ik eraan omdat ik sindsdien gewoon niet 100% ben. Wat wil je nu eigenlijk dat ik ervan moet maken?

Het kan ook aan de mondkapjes liggen maar die draag ik nu al meer dan anderhalf jaar lang en heb daar nooit hinder of wat dan ook van ondervonden. Ik ben sinds begin september aan sukkelen met verkoudheden met echt alles derop en deraan.

Dat linkte ik eraan omdat ik sindsdien gewoon niet 100% ben. Wat wil je nu eigenlijk dat ik ervan moet maken?

Het kan ook aan de mondkapjes liggen maar die draag ik nu al meer dan anderhalf jaar lang en heb daar nooit hinder of wat dan ook van ondervonden. Ik ben sinds begin september aan sukkelen met verkoudheden met echt alles derop en deraan.
Heel veel mensen sukkelen van de ene verkoudheid in de andere. Lijkt me logisch na anderhalf jaar geen virale ladingen binnen te krijgen. Iedereen die ik ken (en zeker zij met kinderen) hebben al stevige verkoudheden achter de rug. Heeft werkelijk niets met het vaccin te maken.

Van september? Maar he vaccinatie is toch al van langer geleden. Niet?
En ik denk dat dit toch niet je enige vaccin is dat je in je leven gekregen hebt?
Dus waarom zou dan net nu dit vaccin je immuunsysteem ontregelen

Ja als je inderdaad niet zelf kan of wil nadenken is dat zo.
En als ge zo naïef zijt dat iedereen braafjes thuis blijft na hun vele opofferingen en vaccinaties omdat er een deel er voor zorgt dat we weer in de shit zitten, dan zijt ge wereldvreemd 😘

Heb trouwens niet gezegd da'k uit zou gaan als ik weet dat ik positief ben, maar ik ben niet getest, ook niet bij dokter dus ik ga het niet gaan uitzoeken ook. Heb mijn vaccins genomen wat mij en andere zou beschermen, alles wat er nu bijkomt, zal telkens een cyclus worden aangezien ondanks een pas er nog altijd veel ongevaccineerden zullen zijn

En dat is gewoon omdat die mondkapjes de virussen van anderen hebben tegengehouden, en nu terug vrij spel krijgen. Het is maw een bewijs dat mondmaskers hun werk doen: mensen beschermen tegen virussen.

En als ge zo naïef zijt dat iedereen braafjes thuis blijft na hun vele opofferingen en vaccinaties omdat er een deel er voor zorgt dat we weer in de shit zitten, dan zijt ge wereldvreemd 😘

Heb trouwens niet gezegd da'k uit zou gaan als ik weet dat ik positief ben, maar ik ben niet getest, ook niet bij dokter dus ik ga het niet gaan uitzoeken ook. Heb mijn vaccins genomen wat mij en andere zou beschermen, alles wat er nu bijkomt, zal telkens een cyclus worden aangezien ondanks een pas er nog altijd veel ongevaccineerden zullen zijn
Dus als de kabouters u toevallig komen zeggen dat ge positief zijt, dan blijft ge thuis :unsure: ?

Ge moet u niet laten testen bij elke scheet. Ikzelf voel me ook al 2 weken niet lekker, maar had geen symptomen uit de lijst om me te laten testen. Omdat ik kermis had vorige week heb ik een zelftest gedaan voor de zekerheid. Die was uiteraard negatief. Als ge wel symptomen hebt die kunnen slaan op corona en ge gaat dan wel uit, dan zijt ge gewoon een regelrechte idioot en inderdaad wereldvreemd. Dat heeft weinig te maken met on-gevaccineerden of opofferingen.

Ik wordt net opgebeld door een medewerker. Zijn vrouw heeft vrijdag een lichte beroerte gehad en mocht zich pas 6 uur later aanmelden op spoed omdat het te druk is (combinatie van verlofperiode + veel opnames voor covid).

Kunnen we nu eindelijk starten met gevaccineerde mensen een normale en degelijke gezondheidszorg aan te bieden, en pas daarna te zien of er nog capaciteit over is om die idioten die zich niet hebben laten inenten te behandelen?

"Ik heb symptomen van corona en voel me niet best. De kans bestaat dat ik positief test, maar dan mag ik volgens de huidige maatregelen niet uitgaan. Dus ik doe geen test en de covid safe app geeft mij toegang. Yes! Een loophole gevonden zodat ik m'n gezond verstand in de kast kan laten liggen! Dat een ander het maar uitzoekt, I'm off!"

Zoiets dus?
En dat doen we dan maal een paar duizenden personen die met zo'n ingesteldheid uitgaan die avond en....ja, zo blijft het een cyclus, ge hebt gelijk. Maar het is wel een andere cyclus dan wat ge bedoelt, denk ik.

Zalig hoe dikwijls sommige hun mening anders verwoord wordt tot iets wat de originele poster totaal niet bedoelt en daarmee de poster uit zijn kot lokt.

Edit: ik zou wel eens willen zien wat voor comments hier komen als er iemand komt vertellen dat hij/zij in een rusthuis werkt en niet gevaccineerd is omdat dit een nieuw type vaccin is wat je emoties in de war brengt. Om dan ook nog te verkondigen dat ook zijn/haar ouders niet zijn gevaccineerd (true story).
Je wilt echt niet weten welke wilde verhalen er de ronde doen.

Laatst bewerkt:
Ik wordt net opgebeld door een medewerker. Zijn vrouw heeft vrijdag een lichte beroerte gehad en mocht zich pas 6 uur later aanmelden op spoed omdat het te druk is (combinatie van verlofperiode + veel opnames voor covid).

Kunnen we nu eindelijk starten met gevaccineerde mensen een normale en degelijke gezondheidszorg aan te bieden, en pas daarna te zien of er nog capaciteit over is om die idioten die zich niet hebben laten inenten te behandelen?
Dit 100%
Zelf vind ik niet dat niet gevaccineerden moeten uitgesloten worden van iets.
Maar indien men covid oploopt, zouden ze geen voorrang mogen krijgen op andere met serieuze aandoeningen.

Ik vraag men eigen af waarop de mensen hier zich baseren als ze zeggen dat er geen effect is op uw immuunsysteem? Enigste reden waarom hij aan het sukkelen is met een verkoudheid voor een langere periode is door het over ontsmetten van zaken dat uw lichaam niks meer gewoon is, zie je ook duidelijk a.d.h.v. de cijfers in derdewereldlanden. En dan heb je nog van die wise guys die tetanus vaccins vergelijken met een mRNA vaccin:help:. Corona is een welvaartsziekte die ontzettend hard opgeblazen wordt, en nee ik geloof niet in conspiracy zaken. Maar ontkennen dat er geen belangenvermenging is tussen de verschillende actoren in deze "crisis" is pure dissonantie. Om nog maar te zwijgen dat de vaccins gebaseerd zijn op een stam van 10k mutaties terug???

Ik vraag men eigen af waarop de mensen hier zich baseren als ze zeggen dat er geen effect is op uw immuunsysteem? Enigste reden waarom hij aan het sukkelen is met een verkoudheid voor een langere periode is door het over ontsmetten van zaken dat uw lichaam niks meer gewoon is, zie je ook duidelijk a.d.h.v. de cijfers in derdewereldlanden. En dan heb je nog van die wise guys die tetanus vaccins vergelijken met een mRNA vaccin:help:. Corona is een welvaartsziekte die ontzettend hard opgeblazen wordt, en nee ik geloof niet in conspiracy zaken. Maar ontkennen dat er geen belangenvermenging is tussen de verschillende actoren in deze "crisis" is pure dissonantie. Om nog maar te zwijgen dat de vaccins gebaseerd zijn op een stam van 10k mutaties terug???
Is zeker niet hetzelfde.
Maar ik durf te wedden dat men in de tijd toen die tetanusvaccins uitkwamen men aan dezelfde paniekzaaierij deed

Is er weer een nieuwe desinformatie troll wakker geworden? Kom maar eerst met onderbouwing van al je claims. Alles wat je uitbraakt is al 100x weerlegd met feiten en niet met buikgevoel.

Iedereen zegt toch net wel dat de maatregelen een effect hebben op het immuunsysteem en niet de vaccins.

Myllana is trouwens een zij :unsure:

Soit, weer toevallig een nieuw account. Zal ook geen toeval zijn zeker?

Het is nu ook weer niet dat mrna vorig jaar ontdekt is ofzo hé.
Daar zullen al wel jaren studies over geweest zijn met het oog dat ooit te kunnen gebruiken in een vaccin.
Dat het nu misschien sneller is gegaan dan gepland kan wel zijn

Iedereen zegt toch net wel dat de maatregelen een effect hebben op het immuunsysteem en niet de vaccins.

Myllana is trouwens een zij :unsure:

Soit, weer toevallig een nieuw account. Zal ook geen toeval zijn zeker?
Ik heb geen enkele nood om mij te mengen in discussies waar mensen toch niet bij te sturen zijn(ben al vanaf 2003 een meelezer op 9lives maar geen nood gehad om een account te maken tot nu, maar het gebrek aan kritisch denken heeft me toch een activerend gevoel gegeven voor in te grijpen, maar de moed om me te mengen is al terug onder het vriespunt. Ik ben helaas geen wetenschapper dus ga geen te straffe uitspraken doen i.v.m. wetenschappelijke feiten(zover het al feiten zijn, zit nog superveel in een grijze fase, ik neem enkel het corona-beleid op de korrel. Waar ik in het midden laat wat nu wel wetenschappelijk juist of onjuist is. Zouden hier enkele beter een voorbeeld aan nemen. Het gaat zover ik weet hier ook over de maatregelen en niet over het definiëren van het eigenlijke virus. :wink:

En zijn ook genoeg artikels te vinden in wat jullie noemen de kwaliteitskranten of betrouwbare media over het immuunsysteem dat wordt aangetast. Had het inderdaad verkeerd verwoord, 1 van de redenen is het over-gebruik van hygiënische maatregelen. My bad

Maar is het perse een probleem ? Alsof verspreiding perse zoiets slecht is. Op korte termijn leid het tot hogere belasting van ziekenhuizen. Maar op lange termijn geeft het iets meer immuniteit. Binnen een jaar maakt het echt niks uit of er nu 200 of 500 corona patiënten op intensieve lagen en er een oversterfte van 5% was (5% is trouwens al heel veel volgens de huidige voorspellingen).

Net zoals nu er niemand nog om maalt wat de situatie vorig jaar was.

Als ik ziek ongetest naar grote massa's ga denk ik eerder dat ik iets goed aan het doen ben dan iets slechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan