@StannekeS : voor mezelf? Combinatie van:
- de ongelukkige communicatie bij de start van de pandemie waarbij gezegd werd dat het een maskertje voor de hersenen was
- daarna bleek het toch nodig (toen het te laat was)
Van een volwassene zou ge toch verwachten dat die wel door heeft waarom dat gezegd werd, nl. omdat er te weinig waren. Is dat mooi? nee, maar het is nu eenmaal zo. Ik zou van een volwassen persoon verwachten dat die zich daar over kan zetten.
- een masker moet je in principe meerdere malen per dag verversen, in de praktijk doen de meesten meerdere dagen met hetzelfde masker. Vaak eentje dat in de auto lag of dat reeds met tal van tafels, broekzakken, ... in contact gekomen is
- maskers worden ook te vaak verkeerd gedragen, de neus is heel vaak gewoon vrij...
Van een volwassen persoon zou ik ook verwachten dat je weet hoe je iets fatsoenlijk moet gebruiken. Mensen gaan een condoom toch ook niet rond hun vinger draaien ipv aan hunne piet...
En vooral: er zijn gewoon teveel beloftes gedaan met “het rijk van de vrijheid” (remember bv ook spandoek in vaccinatiecentrum Mechelen met daarop “rijk van de vrijheid”).
Nu weer naar af? Het is niet meer verkoopbaar in een vlaanderen waar er een zeer hoge vaccinatiegraad is. De goeden bekopen het alweer eens met de slechten.
Hoge woorden als: “1 team, samen uit samen thuis, etc...” blijken gewoon holle woorden te zijn.
Dit klinkt echt gewoon als pure kinderlijke koppigheid imo. Ze hebben gezegd dat en en ik krijg het nu niet, dus nu ga ik maar kwaad in een hoekje zitten. Zo doen mijn kinderen van 6 en 8 als ze een beloofde lekstok niet krijgen. Van volwassenen verwacht ik beter, Maar helaas dus...
Er is geen perspectief.
Hier heb ik zelfs geen woorden voor. Wat een onzin.