Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is niemand (of toch geen wetenschapper) die zegt dat vaccins niet meer werken, laat staan dat ze na elke weken al niet meer werken? Wel is het zo dat de werkzaamheid af kan nemen en dat een derde prik daarom welkom zijn aangezien die de werkzaamheid nog een pak kan verbeteren en verlengen.
Er is een verschil tussen 100% en 0% he.

Dat een vaccin niet 100% werkt en niet voor altijd werkt, dat is gewoon altijd al zo geweest en dat is gewoon wetenschap.
OK, ik heb nog nooit van een vaccin gehoord dat 8 weekjes na een prik al vermindert in werking, in die mate dat men een 3de prik wil voor de bevolking. Toch gewoon bizar.

OK, ik heb nog nooit van een vaccin gehoord dat 8 weekjes na een prik al vermindert in werking, in die mate dat men een 3de prik wil voor de bevolking. Toch gewoon bizar.

Niemand die beweert dat iemand na twee maanden al een nieuwe prik moet he. Er zijn mensen die straks al een jaar gevaccineerd zijn.

Wat verzin ik nu? Ik denk dat jij verzint dat ik iets verzin. Ik stel wel iets in vraag, das iets anders.
Je verzint dat men bezig is om mensen zoals jij die 2 maanden geleden ( juist?) hun 2de prik gekregen hebben een derde prik aan te raden.

Men wil mensen met een hoog risico en die in het begin van het jaar hun prikken gekregen hebben een derde geven. Het feit dat het vaccin na 9 maanden tot een jaar aan werkzaamheid zou verliezen is al MAANDEN geweten. In juni heeft denemarken al beslist bijvoorbeeld dat een vaccinatie bewijs maar een jaar geldig is.

Uw "na 8 weken vermindert de werking al" zou ik toch redelijk verzonnen durven noemen.
Idem,

Bij mij was het al 4 maand en een week of zo als ik mij baseer op de datum van de tweede prik risicopatiënt zijnde.
Ik heb die er ook gewoon laten inzetten ipv te zitten zagen dat het te vroeg is omdat het geen 6 maand is geleden.

Die pandemie kan nog 5 jaar of 10 jaar duren. Waar begint en waar eindigt de pandemie? HIV is ook een pandemie en is nog niet verdwenen.
Dus nog 5 of 10 jaar COVID-safe tickets en mondmaskers? Toffe vooruitzichten!
Wel, zolang de ziekenhuizen zwaar overbelast kunnen worden, zullen er maatregelen zijn. (al overbelaste ziekenhuizen gezien van HIV? Wat een drogvergelijking)
Als er een variant komt die de vaccins omzeilt, zullen er weer full lockdowns komen.
Logisch toch.

Vandaar dat ik kwantitatieve doelstellingen wil van de regering. Welke ziekenhuisbelasting geldt als 'overbelasting' en vanaf welke drempels worden er maatregelen ingevoerd?

Daarover moet de discussie gaan.
Misschien dan toch eens uitkijken om te verhuizen naar een land waar het zo nauw niet steekt.
Yep, en dan daar in het ziekenhuis belanden op het moment dat het overbelast is. Succes!

Covid gaat niet verdwijnen, dat is een feit. Daarom dat het belangrijk is om u te laten vaccineren, en u niet als een asociale te gedragen.

Eens dat alle Belgen gevaccineerd zijn (en de bescherming op peil wordt gehouden zonder te vervallen in een spuitjesmaatschappij), is er toch geen reden meer om die maatregelen in stand te houden? Dat er dan nog antivaxers vanuit de EU komen binnenwaaien kan dan geen kwaad meer.
we hebben ons massaal laten vaccineren , en zie naar het resultaat: overal een covid safe ticket en een mondmasker terug in de winkel .

Mijn supermarkt in de buurt gaat niet meedoen met de mondmaskerverplichting.
Het zou inderdaad een vrije keuze moeten zijn. Wie wilt draagt er eentje, maar je kiest zelf, ze gaan niemand weigeren.
En gaat die winkelier dan wenen als ze hem beboeten?
Er was hier ook een cafébaas die de regels niet ging volgen toen de horeca terug open mocht.
Tegen de middag was het café al gesloten door de politie, in opdracht van de burgemeester.

En dan de volgende dag staan bleiten in de krant, en zijn moeder de dag nadien, dat het zo oneerlijk was :rolleyes:

Toch niet zo simpel voor de gym bij ons.
Die is x-aantal uren onbemand open.

Allicht gaan ze iedereen de onbemande toegang blokkeren tot ge ene keer tijdens de bemande uren u hebt kunnen registeren.
Maar of dat technisch gaat lukken...

Je verzint dat men bezig is om mensen zoals jij die 2 maanden geleden ( juist?) hun 2de prik gekregen hebben een derde prik aan te raden.

Men wil mensen met een hoog risico en die in het begin van het jaar hun prikken gekregen hebben een derde geven. Het feit dat het vaccin na 9 maanden tot een jaar aan werkzaamheid zou verliezen is al MAANDEN geweten. In juni heeft denemarken al beslist bijvoorbeeld dat een vaccinatie bewijs maar een jaar geldig is.

De communicatie en het 'perspectief' verandert nogal eens vaak vind ik. Waar is die kudde-immuniteit nu eigenlijk enzo. En vanaf vrijdag weer mondmaskers want die vorige prikken waren blijkbaar niet ál te doeltreffend.

Ik zeg niet dat men niks moet doen he, wel dat ik soms eens in mijn haren begin te krabben eerlijk gezegd...

Dus gijzelf ook niet maar dan wel zitten neuten dat een ander het niet doet. Ik dacht dat sommigen hier vandaag al een woord voor gevonden hadden.
Wij zijn sedert september verplicht van minimaal 1 dag per 2 weken terug te gaan (vanuit project bij de klant).
Dus ja ik ben toch al 4 keer geweest sinds maart vorig jaar :p

Maar er was veel file in September. Ok minder personenvervoer dan pre-corona (4-5%) maar dus lijkt me dat er toch al veel meerdere dagen per week naar kantoor gaan he

De communicatie en het 'perspectief' verandert nogal eens vaak vind ik.

Zou dat komen door:
1. Het virus, dat zich soms anders gedraagt dan gedacht en dat men dus moet anticiperen op die nieuwe kennis met nieuwe maatregelen en een nieuw plan?

2. Er is al een plan. 2030 is echt niet zo veraf meer.....

Kies maar.

Kan me iemand eens zeggen , waarom ze nu niet gewoon de vrije loop laten gaan , of gaan ze dat pas doen vanaf dat er een derde prik is geweest ?

Ik had hier al gelezen dat er dan meer kans is op varianten , maar dat gaat er toch altijd zijn , je gaat ooit toch eens moeten laten gaan en dan zijn er toch ook kans op varianten ?

Ik heb geen probleem met de maatregelen , maar ik begrijp het niet goed.

Daarnaast sluiten ze scholen maar wordt er in vele werksituaties geen rekening meer mee gehouden.

Ken toch een aantal mensen die hun eigen kind meepakken naar hun werk omdat de school gesloten is, omdat ze anders verlof zonder wedde moeten nemen en voor sommige is dat niet haalbaar.

Toch niet zo simpel voor de gym bij ons.
Die is x-aantal uren onbemand open.

Allicht gaan ze iedereen de onbemande toegang blokkeren tot ge ene keer tijdens de bemande uren u hebt kunnen registeren.
Maar of dat technisch gaat lukken...

vroeg ik me ook al af , met al die 24uren-gyms

Vrij simpel:

1. Deactiveer alle lidkaarten zodat ze de deur niet meer kunnen openen.
2. Lid moet tijdens de bemande uren langskomen.
3. CST in orde? -> lidkaart wordt terug geactiveerd voor toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan