Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zo'n covid safe app, dus dat pasje tonen lukt me wel maar ik vind het principieel verkeerd om naar een controlemaatschappij te evolueren. Want ik geloof niet dat dit slechts tijdelijk is, maar een onderdeel van het nieuwe normaal.

Ik vrees er ook voor. Zelfde met die mondmaskers. Binnenkort moeten we dat voor de griep ook dragen.
Vandaar mijn frustratie, we waren van die kutvodden vanaf en nu worden ze terug ingevoerd, voor wie weet hoe lang.

Moest de overheid een doel vooropstellen, zoals wanneer we onder de X gevallen zitten per 100000 inwoners, dan moeten er geen mondmaskers gedragen worden, vanaf X gevallen wel, dan zou er tenminste meer duidelijkheid over bestaan wanneer het stopt.
Enfin, het aantal positieve gevallen is een slechte graadmeter, het aantal personen in het ziekenhuis is een betere maatstaf, want dat bepaalt uiteindelijk de belasting van de zorg. Er mogen nog 1 miljoen Belgen besmet zijn, maar als daarvan maar 100 mensen in het ziekenhuis liggen dan wilt dat allemaal niks zeggen.

En misschien is't gewoon beter uiteindelijk om vaccinaties te verplichten dan om er een pasjesmaatschappij van te maken waar ge in elke café waar ge binnenkomt uw covid-safe ticket moet tonen. Als vaccinaties verplicht zijn, dan moet ge ook niet altijd en overal controleren. Wilt ge dan nog niet gevaccineerd worden, ga dan in lockdown hé.

Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n covid safe app, dus dat pasje tonen lukt me wel maar ik vind het principieel verkeerd om naar een controlemaatschappij te evolueren. Want ik geloof niet dat dit slechts tijdelijk is, maar een onderdeel van het nieuwe normaal.
Als het nieuwe eraf is komt alles normaal natuurlijk

Ik vind het eigenlijk straf dat we het hier in belgie nog zo lang uitgehouden hebben zonder overal het cst te moeten gebruiken. In alle buurlanden is het toch al enige tijd verplicht.

... een pasjesmaatschappij waar zowel gevaccineerden als niet-gevaccineerden mee opgezadeld zitten. Ik vind dat principieel problematisch.

Misschien even meedelen dat we nog steeds in een pandemie zitten. Want soms krijg ik de indruk dat sommigen de genomen maatregelen bestempelen als iets dat ingevoerd is in 'normale' tijden.

Misschien even meedelen dat we nog steeds in een pandemie zitten. Want soms krijg ik de indruk dat sommigen de genomen maatregelen bestempelen als iets dat ingevoerd is in 'normale' tijden.
Die pandemie kan nog 5 jaar of 10 jaar duren. Waar begint en waar eindigt de pandemie? HIV is ook een pandemie en is nog niet verdwenen.
Dus nog 5 of 10 jaar COVID-safe tickets en mondmaskers? Toffe vooruitzichten! Misschien dan toch eens uitkijken om te verhuizen naar een land waar het zo nauw niet steekt.

Of ze moeten door de coronacrisis boterhammetjes meepakken van de madam?

Ik ken niemand meer die full-time van thuis werkt (behalve 1 buur maar dat was voor Corona ook al zo :p)
Ik ben nog niet nr kantoor geweest sinds maart 2020 want ze hebben hun eigen policy 🙄 jokes on them want productiviteit is bijna 0

Die pandemie kan nog 5 jaar of 10 jaar duren. HIV is ook een pandemie en is nog niet verdwenen.
Dus nog 5 of 10 jaar COVID-safe tickets en mondmaskers? Toffe vooruitzichten! Misschien dan toch eens uitkijken om te verhuizen naar een land waar het zo nauw niet steekt.
En dan duurt ze nog 5 of 10 jaar eh.

Het is hier soms precies alsof sommigen niet beseffen dat we niet in een TV serie leven ofzoiets. Een goed einde staat niet vast, er is geen 'normaal', etc

Het meeste dat je hier leest is 'de realiteit is niet leuk, verander het aub!'

Hoe werkt dat eigenlijk ... het is letterlijk nog geen 2 maand geleden dat ik mijn 2de prik gekregen heb en men spreekt nu al van een 3de.
Een vaccin die maar enkele weken geldt, dat is nieuw!

Ik dacht dat we naar kudde immuniteit gingen met 70+%. Men lult toch gewoon ook maar uit hun nek uiteindelijk heb ik de indruk.

Die pandemie kan nog 5 jaar of 10 jaar duren. Waar begint en waar eindigt de pandemie? HIV is ook een pandemie en is nog niet verdwenen.
Hoe sneller maatregelen genomen en opgevolgd worden, hoe sneller we ervanaf zijn. De ene maatregel is doeltreffender dan de andere. Het is een gans nieuwe situatie voor iedereen. Dus het is (soms te laat) anticiperen op de kennis i.v.m. de verspreiding van het virus. Ge kunt natuurlijk ook geen maatregelen treffen en hopen dat het zo overwaait, maar dat idee kunnen we ondertussen wel achterwege laten.

Covid gaat niet verdwijnen, dat is een feit. Daarom dat het belangrijk is om u te laten vaccineren, en u niet als een asociale te gedragen.

Eens dat alle Belgen gevaccineerd zijn (en de bescherming op peil wordt gehouden zonder te vervallen in een spuitjesmaatschappij), is er toch geen reden meer om die maatregelen in stand te houden? Dat er dan nog antivaxers vanuit de EU komen binnenwaaien kan dan geen kwaad meer.

Hoe moet die bescherming op peil worden gehouden dan? In Vlaanderen is 90% gevaccineerd en het is nog geen 3 weken gelukt om zonder bijkomstige maatregelen te kunnen. Wat gaan die overige 10% dan betekenen?
Ook al is 100% gevaccineerd, dan nog kunnen we besmet geraken en kunnen we iemand anders ermee besmetten en dus zullen bijkomstige maatregelen altijd van kracht blijven.

We kunnen dan allemaal wel mooi staan zwaaien met onze telefoon, feit is dat het geen enkele garantie is op "safe" zijn. Het betekent dat we gevaccineerd zijn en dat we minder ziek kunnen worden waardoor de kans op ic beduidend minder is wat natuurlijk ook heel mooi is maar waarom dan die extra maatregelen?
Beetje naïef als je denkt dat vaccineren alleen het oude leven terugbrengt

Hoe werkt dat eigenlijk ... het is letterlijk nog geen 2 maand geleden dat ik mijn 2de prik gekregen heb en men spreekt nu al van een 3de.

Ik dacht dat we naar kudde immuniteit gingen met 70+%. Men lult toch gewoon ook maar uit hun nek uiteindelijk heb ik de indruk.

Er is niemand (of toch geen wetenschapper) die zegt dat vaccins niet meer werken, laat staan dat ze na elke weken al niet meer werken? Wel is het zo dat de werkzaamheid af kan nemen en dat een derde prik daarom welkom zijn aangezien die de werkzaamheid nog een pak kan verbeteren en verlengen.
Er is een verschil tussen 100% en 0% he.

Dat een vaccin niet 100% werkt en niet voor altijd werkt, dat is gewoon altijd al zo geweest en dat is gewoon wetenschap.

Die 70% was een pre delta variant getal.

Dat van die derde prik is vooral voor mensen die hun eerste in januari enzo gekregen hebben.

Spreken over mensen die uit hun nek lullen maar de 2 'feiten' die je aanhaalt zijn al maanden gekend als fout. Hoe zeggen ze dat? Takes one to know one?

Hoe moet die bescherming op peil worden gehouden dan? In Vlaanderen is 90% gevaccineerd en het is nog geen 3 weken gelukt om zonder bijkomstige maatregelen te kunnen. Wat gaan die overige 10% dan betekenen?
Ook al is 100% gevaccineerd, dan nog kunnen we besmet geraken en kunnen we iemand anders ermee besmetten en dus zullen bijkomstige maatregelen altijd van kracht blijven.

We kunnen dan allemaal wel mooi staan zwaaien met onze telefoon, feit is dat het geen enkele garantie is op "safe" zijn. Het betekent dat we gevaccineerd zijn en dat we minder ziek kunnen worden waardoor de kans op ic beduidend minder is wat natuurlijk ook heel mooi is maar waarom dan die extra maatregelen?
Beetje naïef als je denkt dat vaccineren alleen het oude leven terugbrengt
MAAR

Als die 10% ook gevaccineerd zou zijn. Al is het geen 10% maar is het meer. Daarnaast was het 50% of zo van degenen die opgenomen zijn in het ziekenhuis. Als die er niet waren geweest, en had dat hetzelfde percentage geweest als van degenen die wel gevaccineerd zijn, dan had je in plaats van 265 die op intensieven lagen het er maar 150 geweest. En was de stijging op een week ook niet zo groot. Waardoor het perfect had gekund dat het nog altijd business as usual zou geweest zijn.
Misschien dat je dan 3 weken later het wel had moeten invoeren. Maar we hadden toch 3 weken langer vrijheid gehad hé.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan