Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dat het erop neerkomt dat niet-gevaccineerden als tweederangsburgers worden behandeld. De beeldspraak van Apartheid is een boutade, dat geef ik toe. Maar ik vind dit een zeer extreme maatregel.

Tgoh, een vaccinatie blijven weigeren en zo (on)bewust de overgrote meerderheid (die wél gevaccineerd is) blijven gijzelen doordat om de zoveel tijd een nieuwe golf passeert en zo alles terug moet wijken voor die asocialen (die sterk bovengemiddeld vertegenwoordig zijn in de spoedbedjes).
Wie zijn dan in feite de tweederangsburgers, wij of die elitaire antivaxers die tot nu eigenlijk niks in de weg werd gelegd maar wel de bron van alle miserie zijn.

Het enige goede dat in dit overlegcomité (of wat voor fancy naam het ook heeft) is beslist is dat de CST uitgebreid wordt.
Dat de antivaxers dan maar thuis met gewichtjes gaan sleuren. Of laat u vaccineren, zoals elke normale mens met meer dan 10 hersencellen al lang heeft gedaan.

Deze discussie over andere landen begint toch wat op dit te lijken:
xz87livtjo041.jpg

Tgoh, een vaccinatie blijven weigeren en zo (on)bewust de overgrote meerderheid (die wél gevaccineerd is) blijven gijzelen doordat om de zoveel tijd een nieuwe golf passeert en zo alles terug moet wijken voor die asocialen. Wie zijn dan in feite de tweederangsburgers, wij of die elitaire antivaxers die tot nu eigenlijk niks in de weg werd gelegd maar wel de bron van alle miserie zijn.

Het enige goede dat in dit overlegcomité (of wat voor fancy naam het ook heeft) is beslist is dat de CST uitgebreid wordt.
Dat de antivaxers dan maar thuis met gewichtjes gaan sleuren.
Noch de gevaccineerde noch de niet-gevaccineerde burgerbevolking gijzelt elkaar. Zij nemen geen beleidsmaatregelen, dat doet de regering. Dat beide groepen tegen elkaar worden opgezet komt de regering goed uit, want dat schept een draagvlak. Of toch de illusie van een draagvlak.

Daar zit je met een probleem : je mag niet vragen aan personeel of ze gevaccineerd zijn.
Dus simpelst van al : alle personeel mondmasker dragen.

Terwijl de rest van café zonder mondmasker gaat staan zuipen.
Vraag me dan ook af of ze de tafels weer gaan moeten verzetten. Of dat ze de barkruk terug gaan opbergen.

Maar dat is allemaal offtopic. (en mijn schoonfamilie is Oost-Europees)

Pasjesmaatschappij dus.
Ja ewel, om naar de USA te gaan (of zelfs EU land met het vliegtuig) heb ik ook een pasje nodig.
Ook om met de auto te rijden wordt mij soms een pasje gevraagd, hoewel dit discriminerend is.

Maar naar het schijnt heeft die discriminatie bepaalde maatschappelijke voordelen, ik weet het niet.

Ik vraag mij vooral af hoe ze op café uw covidsafe ticket gaan controleren, dat is dan weer iets waar het horecapersoneel wordt mee opgezadeld, of gaat de politie sporadisch gaan controleren?

Noch de gevaccineerde noch de niet-gevaccineerde burgerbevolking gijzelt elkaar. Zij nemen geen beleidsmaatregelen, dat doet de regering. Dat beide groepen tegen elkaar worden opgezet komt de regering goed uit, want dat schept een draagvlak. Of toch de illusie van een draagvlak.

Dat schept een draagvlak om u te laten vaccineren?

Enfin, dat mensen weigeren zich te laten vaccineren kan mij in de verste verte niks schelen. Dat er onder hen nog sterven aan corona evenmin.
Maar dat mijn en uw vrijheid worden beperkt zolang die mentaal mindervaliden zich niet laten vaccineren, dat stoort mij wel.
Het is omdat wij zo'n makke regering hebben die veel te veel compassie hebben met die subgroep dat we nog altijd in deze situatie zitten.

De landen waar de regering niet achter de vaccinweigeraars hun veren zit, die zitten in 2023 nog in de miserie. Ga jij daar maar wonen dan.

Ik vraag mij vooral af hoe ze op café uw covidsafe ticket gaan controleren, dat is dan weer iets waar het horecapersoneel wordt mee opgezadeld, of gaat de politie sporadisch gaan controleren?

Tgoh, in de 2 vaste cafés/pubs waar ik wekelijks kom vragen ze die aan mij niet. Want ze weten dat ik gevaccineerd ben.
Als je natuurlijk ergens totaal nieuw komt, dan is het toch een kleine moeite om bij het opnemen van de bestelling even naar de CST te vragen?
Duurt letterlijk 5 seconden.

nochtans waren er nog broodjes in de broodjeszaak waar veel kantoorlui gaan deze namiddag terwijl ze anders altijd uitverkocht zijn. Dus het moet zijn dat er toch nog veel thuiswerken :sarcastic:
Of ze moeten door de coronacrisis boterhammetjes meepakken van de madam?

Ik ken niemand meer die full-time van thuis werkt (behalve 1 buur maar dat was voor Corona ook al zo :p)

Nu, vorige week nog eens een Mcflurry (met M&M en chocoladesaus) gaan halen in de McDo van Eindhoven.
Daar moet je blijkbaar ook het "pasje" tonen om binnen te mogen. Gewoon gedaan, geen gedoe.
Zal mij een worst wezen dat ik dit overal moet laten zien.

Dat maskergedoe, dat stoort me meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan