Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goh, ik vind het wat ongemakkelijk dat iedereen dat zomaar nu overal moet vragen.
En ik snap dat het voor mensen aanvoelt als een precedent. Nogmaals, als we daarmee van de miserie af zijn fine se maar ik sta er niet om te springen.
Allee, ik snap het allemaal wel hoor waarom en ik versta dus ook hoe ze er toe komen se.
Ge wordt dat rap gewoon hoor. Twee weken geleden naar holland gegaan en is verplicht per restaurant bezoek. De ene scande het in.. de andere keek eens van ver naar de gsm. Maar wat ik me dan afvraag.... kan je dit niet misbruiken?
Ik en mijn vriendin gingen gewoon naar mijn burgerprofiel en onderaan kan je daar covid19 tabje kiezen en heb je het europese covid paspoort.
Maar aangezien het omslachtig was om telkens naar die website te gaan hebben we gewoon een printscreen genomen van de telefoon en die getoond. Dat werkte even goed. Nu lijkt me wel dat een printscreen wel snel gedeeld kan worden.

Ge wordt dat rap gewoon hoor. Twee weken geleden naar holland gegaan en is verplicht per restaurant bezoek. De ene scande het in.. de andere keek eens van ver naar de gsm. Maar wat ik me dan afvraag.... kan je dit niet misbruiken?
Ik en mijn vriendin gingen gewoon naar mijn burgerprofiel en onderaan kan je daar covid19 tabje kiezen en heb je het europese covid paspoort.
Maar aangezien het omslachtig was om telkens naar die website te gaan hebben we gewoon een printscreen genomen van de telefoon en die getoond. Dat werkte even goed. Nu lijkt me wel dat een printscreen wel snel gedeeld kan worden.
En helpt het met de cijfers in Nederland ? Want dat is toch de essentie ? (geen idee hoe de cijfers zijn in NL)

Normaal zien ze ook je geboortedag en maand en zouden ze dat kunnen controleren met je ID.

Normaal zien ze ook je geboortedag en maand en zouden ze dat kunnen controleren met je ID.
Ja maar dat hebben ze niet gevraagd. We hebben toch een restaurant of 8 gedaan. (hoe zou je zelf zijn als restauranteigenaar...) Hier moeten dan wel controles op komen vind ik.

Ja maar dat hebben ze niet gevraagd. We hebben toch een restaurant of 8 gedaan. (hoe zou je zelf zijn als restauranteigenaar...) Hier moeten dan wel controles op komen vind ik.
Ik begrijp zeker dat ze dat niet steeds gaan vragen, maar het kan wel. Dus ja, misbruik zal best kunnen, maar als ze echt willen, kan dit uitgesloten worden.

Ik vind dat het erop neerkomt dat niet-gevaccineerden als tweederangsburgers worden behandeld. De beeldspraak van Apartheid is een boutade, dat geef ik toe. Maar ik vind dit een zeer extreme maatregel.
Maar je moet helemaal niet gevaccineerd zijn om een CST te bekomen, recente test of bewijs van ziekte alreeds doorlopen te hebben is ook goed. Dus je mag nog met zoveel boutades en uitspraken afkomen die je wilt, maar baseer het dan wel op feiten.

Qua cherrypicking kan dat wel tellen. Er waren 650 opnames voor Covid-19 waarvan de meerderheid gevaccineerd. In UK is ondertussen 70% van de nieuwe opnames gevaccineerd.

Maar waarvan de meerderheid wel ouder was dan 65+ waren met vaak onderliggende aandoeningen.
Mijn mening hierover. Ik vind het CST een lapmiddel om een verplichting er niet door te duwen.
Het vaccin is vanaf het begin voorgesteld als vrije keuze. Dan moet je als regering niet ineens afkomen met "we gaan de mensen pesten tot ze niet anders kunnen dan hun laten vaccineren". Dan draait ge rond de pot en maakt ge uzelf iets wijs. Ik ben pro vaccinatie (en zelf gevaccineerd), maar ik vind niet dat je mensen kan/mag afstraffen op iets wat vanaf het begin voorgesteld werd als een vrije keuze.

Het botst heel erg hard met mijn gevoel van vrijheid, ook al snap ik de logica erachter perfect.

Maar ik denk wel dat het invoeren van CST vlugger effect gaat hebben dan een verplichting die er eerst juridisch volledig door moet geraken, en bij mensen die toch weigeren het ook weer een hele juridische weg is alvorens ze gestraft zijn (en daarmee zijn ze nog niet gevaccineerd).

Het CST gaat vanaf maandag al in en niet-gevaccineerden zullen dit dus veel vroeger gaan voelen waardoor een deel (maar uiteraard niet iedereen) zich dan toch maar laat vaccineren.

Maar je moet helemaal niet gevaccineerd zijn om een CST te bekomen, recente test of bewijs van ziekte alreeds doorlopen te hebben is ook goed. Dus je mag nog met zoveel boutades en uitspraken afkomen die je wilt, maar baseer het dan wel op feiten.
Dan komt het toch nog altijd neer op een pasjesmaatschappij?

De treinen zitten vol
Ik heb collega's die elke dag naar den bureau gaan omdat ze dan een extra vergoeding krijgen
Ik wist niet dat de treinen nu ook al op de baan reden.
En staat dat dan op de mensen hun voorhoofd dat ze naar kantoor gaan. Want buiten die collega's kan je het van een ander niet weten.

Los daarvan , ik vind Oost-Europa een geweldige regio , the real Europe in my opinion , nuja dat staat volledig los van corona .
Dat staat niet helemaal los van corona.

Lager opgeleid, minder welvaart, meer mensen met ideëen van 50 jaar geleden --> minder vaccinaties -> nu veel meer coronashit dan ons.

Niet echt om naar op te kijken.

Ik wist niet dat de treinen nu ook al op de baan reden.
En staat dat dan op de mensen hun voorhoofd dat ze naar kantoor gaan. Want buiten die collega's kan je het van een ander niet weten.
trein-op-de-weg.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan