Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar men weet toch uw medische beslissing niet. Je kan evengoed 3 weken terug besmet geweest zijn of een test afgenomen hebben voor uw cst.

Ps, oppassen met uw medische keuzes op internet te zetten dan.

Ik heb nog altijd liever de vrijheid om te zeggen wat ik wil dan dat de overheid het mij oplegt.
Nogmaals ik zal het doen, ik snap de reden maar ik snap ook dat het voor mensen het gevoel geeft van een precedent te scheppen.

Stom vraagje misschien, maar dat covidsafeticket hoe krijg je dat nu exact ?

Heb even zitten kijken bij de covidsafe app, maar ik zie daar niet direct officieel een ticket uitkomen waarop staat ok of zo.
Ik zie daar enkel een oplijsting van de 3 prikken die ik gehad heb met een vinkje achter.

Is dat dan ook deze app ? Of is dat dan een nog andere app? Of is er ergens een howto om dat covidsafeticket te verkrijgen ?

ik toon niet mijn hele leven op internet , heb daar geen behoefte aan . Ik vind het al irritant dat je nu overal met een qr code nu een drankje moet bestellen , nu mag je ook nog eens overal die cst gaan tonen . Ik denk dat ik het ga uitprinten.

Enja nee ik vind niet dat iedereen moet kunnen weten of je gevaccineerd bent of niet .
Mss een QR tattoo pakken op uw voorhoofd?

:D
Goh ja, mijn medische beslissingen vind ik nu niet fijn dat iedereen ze zomaar moet opvragen.
Ik zal het doen, ik snap de logica erachter, maar ik versta ook dat het voor veel mensen de schrik schept op een precedent.
ik verschoot ervan op de laatste 'bedrijfstalk' de managers de vaccinatiestatus van alle werknemers had opgevraagd via de bedrijfsarts...
95% van ons bedrijf is gevaccineerd. (ik vermoed wel dat deze info anoniem aan de bedrijfsleider gegeven is)

edit 1
na wat opzoekingswerk lijkt me dat toch niet zo eenduidig.
https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/thema-s/covid-19/vaccinatie

Kan een werkgever aan de arbeidsgeneesheer vragen welke werknemers zich hebben laten vaccineren tegen Covid-19?

Neen, dit mag niet. Dit zou niet alleen de bescherming van de persoonsgegevens van de werknemers schenden, maar ook het beroepsgeheim van de arbeidsgeneesheer indien deze gegevens van medische dossiers zou meedelen aan de werkgever.
Er is tot op heden geen wettelijke basis die een uitzondering maakt op het verwerkingsverbod van gezondheidsgegevens of het beroepsgeheim van de arbeidsgeneesheer in de vaccinatiecontext. De werkgever kan dit ook niet doen op basis van een toestemming door de werknemer, omdat dit enerzijds door de precaire relatie tussen de werkgever en werknemer niet beschouwd zal worden als een ‘vrije toestemming’ en omdat anderzijds de toestemming geen uitzondering vormt op het beroepsgeheim van de arbeidsgeneesheer.

edit twee. mag blijkbaar toch via omweg
https://www.attentia.be/nl/nieuws/vaccinatiegraad-onderneming-nog-geen-wettelijk-kader

Een vaccinatiegraad per onderneming geeft (buiten resultaten van 0 of 100%) geen individuele data vrij. Gezien het om anonieme groepsgegevens gaat, kan dit wel conform de AVG-wetgeving en het medisch beroepsgeheim.

Laatst bewerkt:
ik toon niet mijn hele leven op internet , heb daar geen behoefte aan . Ik vind het al irritant dat je nu overal met een qr code nu een drankje moet bestellen , nu mag je ook nog eens overal die cst gaan tonen . Ik denk dat ik het ga uitprinten.

Enja nee ik vind niet dat iedereen moet kunnen weten of je gevaccineerd bent of niet .
Iedereen precies. Overdrijven is toch een kunst hoor. Als ge toch een drankje moet bestellen met een qr code, gooi er dan uw qr code bij van uw cst.

Heb even zitten kijken bij de covidsafe app, maar ik zie daar niet direct officieel een ticket uitkomen waarop staat ok of zo.
Ik zie daar enkel een oplijsting van de 3 prikken die ik gehad heb met een vinkje achter.

Is dat dan ook deze app ? Of is dat dan een nog andere app? Of is er ergens een howto om dat covidsafeticket te verkrijgen ?

Die 2e prik of 3e in uw geval scannen ze in en geeft groen bij de controleur :)

Ge tikt op vaccin/test/herstel en daar zie je QR code.

Scroll naar onder en daar je zie dan nog iets voor pasje of PLF

Vanaf 1 november enkel met een CST welkom in de horeca. Hoewel ik zelf tweemaal ben gevaccineerd vind ik het waanzinnig dat de regeringen voor deze beslissing gegaan zijn en effectief een apartheidsregime hebben geïnstalleerd. Slegs vir vaxxers.

Ik heb nog altijd liever de vrijheid om te zeggen wat ik wil dan dat de overheid het mij oplegt.
Nogmaals ik zal het doen, ik snap de reden maar ik snap ook dat het voor mensen het gevoel geeft van een precedent te scheppen.
Op die manier kan ik het wel nog begrijpen maar het is nu eenmaal zo. En we moeten ook niet vergeten dat de "overheid" ook gewoon gij en ik zijn he, plus al die andere paljassen die hier in belgie ook rondlopen.

Als je in de app op uw 2de vaccinatie drukt krijg je een QR-code. Dat is uw CST, die QR-code moet je dan gewoon laten scannen.

Vanaf 1 november enkel met een CST welkom in de horeca. Hoewel ik zelf tweemaal ben gevaccineerd vind ik het waanzinnig dat de regeringen voor deze beslissing gegaan zijn en effectief een apartheidsregime hebben geïnstalleerd. Slegs vir vaxxers.
Vind je dat nu zelf niet zwaar overdreven? Anders dan bij apartheid is er een eenvoudige manier om binnen te mogen, je mag zelfs gewoon besmet zijn geweest.

Dat vergelijken met het apartheidsregime,als historicus, really?

Zoals zoveel zaken, toch werd ge voor al die zaken uitgescholden voor complotgek door narrow minded volk.

Dat "als ge dat een jaar geleden voorspelde werd ge bestempeld als complotgek"-riedeltje is gewoon iets dat uit z'n context is gerukt.

Dat we na de vaccinatiecampagne mogelijk een bewijs van vaccinatie zouden gaan invoeren voor bepaalde zaken is iets waar veel mensen rekening mee hielden, ook mensen die pro-vaccinatie en pro-maatregelen zijn.

Sommige mensen werden als complotdenker bestempeld omdat ze beweerden dat Corona maar opgeklopte boel was en gewoon gebruikt werd om een verborgen agenda uit te rollen zodat men een pasje kon gaan invoeren om ons overal te volgen en controleren. Dié theorie is nog steeds larie en apekool.

Gast, denk jij nu echt dat er hier ook maar iemand plezier heeft met het dragen van mondmaskers? Er is een verschil tussen sadist zijn en gewoon accepteren dat er enkele regels terug in voegen treden.
In het weekend en na mijn werkuren hou ik me bezig met de renovatie van het huis. Dat is vernis afschuren, asbest slopen, glaswol snijden, ... allemaal met ffp3 masker op. En die weerstand van dat inadem ventiel wordt groter hoe langer je dat draagt.

Wat een verademing wanneer ik 's maandags met een simpele ffp1 vod op mijn kop terug kan rondlopen op het werk. :bow:

Vind je dat nu zelf niet zwaar overdreven? Anders dan bij apartheid is er een eenvoudige manier om binnen te mogen, je mag zelfs gewoon besmet zijn geweest.

Dat vergelijken met het apartheidsregime,als historicus, really?
Ik vind dat het erop neerkomt dat niet-gevaccineerden als tweederangsburgers worden behandeld. De beeldspraak van Apartheid is een boutade, dat geef ik toe. Maar ik vind dit een zeer extreme maatregel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan