Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fvdb die met zijn mondmasker buiten voor de camera een betoog geeft maar 2 dagen daarvoor wel lekker binnen op het spa congres zonder mondmasker liep. Siri, wat is het toppunt hypocrisie? Ik ga straks alvast met een open paraplu binnen zitten als het regent, misschien helpt dat ook.

Maar dan nu wel de noodtoestand willen afkondigen. :rofl:
Omdat het Vooruit congres met CST was. En als de mondmaskers terugkomen blijft het nog steeds zo dat je op evenementen met CST geen mondmasker moet dragen.

Waarom doen we eigenlijk niet zoals in Nederland, testen op aanvraag waar je binnen 2u resultaat hebt? In de zomer naar Duitsland geweest, test in Maastricht laten afnemen wat ik een dag op voorhand had geregeld. Ter plaatse kan ook, maar dan betaalt ge iets gelijkaardigs als hier.
Zo is er toch de "voorwaardelijke vrijheid".

En ja, geen compassie meer met de stoere vrijheidsstrijders. Dat we moeten evolueren naar een soort apartheidsstaat, couldn't care less.
Ook weer duidelijk hoe Vlamingen, Walen en Brusselaren (ja wat zijn Brusselaars tegenwoordig...) verschillen van visie op corona.
Dient er nog een België te bestaan?
Dat kan toch ook hier? Afspraak maken bij de apotheek voor een sneltest en klaar.

Waaruit haal je dat in Brussel studenten op kot die met te veel samen zijn geen boete krijgen, en alleen sensibilisering?
Want gezien alle berichten lijkt het me gewoon dat je twee verschillende niveaus vergelijkt. En dat er in Gent ook sprake is van informeren & bewustmaken, en in Brussel ook gewoon van beboeten en voor de rechtbank komen. Dat zie ik in de krant, in het nieuws, in tv-programma's als De Rechtbank.

Volledig terechte opmerking. Ik leid dat zelf af uit de nieuwsbronnen maar geen cijfers om te staven. Diegene die in Brussel in de rechtbank terecht kwamen , waren trouwens altijd veelplegers. Uit eigen omgeving (anekdotisch, i know) ken ik 2 situaties waarbij meteen gas-boetes werden uitgedeeld. De een al wat correcter (volgens de letter van de wet) dan de andere.
Jij kijkt met een andere bril dan de mijne.

Volledig terechte opmerking. Ik leid dat zelf af uit de nieuwsbronnen maar geen cijfers om te staven. Diegene die in Brussel in de rechtbank terecht kwamen , waren trouwens altijd veelplegers. Uit eigen omgeving (anekdotisch, i know) ken ik 2 situaties waarbij meteen gas-boetes werden uitgedeeld. De een al wat correcter (volgens de letter van de wet) dan de andere.
Maar in plaats van enige cijfers voor de ene stelling, versterk je die nog eens met een andere stelling waar je ook geen cijfers voor hebt? Je zegt dat jij meteen andere bril kijkt dan ik. Ik kijk niet, jij kijkt en zegt wat je ziet. Maar onderbouwt dat niet.
even googelen, en het staat bol van de artikels: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201220_97151049

Dus niet alleen wordt er in Brussel gesensibiliseerd, maar niet beboet en in andere steden andersom. Maar in Brussel -waar niet beboet wordt- worden alleen veelplegers beboet. Hoe weet je dat het veelplegers zijn als ze nooit beboet worden en alleen gesensibiliseerd? Lockdownfeestjes gaan via minnelijke schikking, en als je die niet aanvaardt, komt het voor de rechter. Als het over meer dan 350€ gaat, kan het ook geen gasboete zijn, en gaat het sowieso via de rechter. Lijkt me dus allebei correct volgens de letter van de wet.

Ik snap uw post niet. Ik zeg alleen dat er aan het mondmasker beleid in Wallonië niets veranderd is...
het was niet op uw persoonlijk bedoeld maar eerder op het feit dat experten nu weer zitten te roepen dat de momdmaskerverplichting ons zou helpen om de cijfers terug naar beneden te krijgen.

Bij sommige apothekers kun je een sneltest laten doen he. Duurt denk ik 15 minuten voor je het resultaat hebt. Alleen is het niet de bedoeling om dat te gaan doen met symptomen. Ik ga ervanuit dat ge die test in Maastricht deed om te kunnen reizen en niet wegens klachten?

Dat kan toch ook hier? Afspraak maken bij de apotheek voor een sneltest en klaar.
Was dat ook met een stok in de neus en ook gratis? Dat was eigenlijk hetzelfde als bij de dokter. Oké, dan mag dit op grote schaal worden toegepast. Als het 25 euro wordt per test, tja dan wordt 't een dure boel, voor ieder weekend dat je eens weg wilt...

Was dat ook met een stok in de neus en ook gratis? Dat was eigenlijk hetzelfde als bij de dokter. Oké, dan mag dit op grote schaal worden toegepast. Als het 25 euro wordt per test, tja dan wordt 't een dure boel, voor ieder weekend dat je eens weg wilt...
Idd een stok in uw neus. Geen idee wat de prijzen zijn, maar het waren 2 gratis toen niet iedereen gevaccineerd was. Nu zul je wel moeten betalen. In Nederland ook lijkt me. Als ge gevaccineerd zijt hoef je toch geen test meer te doen?

Nee, het is niet gratis. Maar er wordt een gratis alternatief gegeven (vaccinatie). Als je dat niet wilt, is het betalen voor een test.
Allee, er zijn niet veel zaken waar je én alternatieven voor krijgt en waarbij alle alternatieven gratis zijn. Je keuzes houden bepaalde gevolgen in.

Fvdb die met zijn mondmasker buiten voor de camera een betoog geeft maar 2 dagen daarvoor wel lekker binnen op het spa congres zonder mondmasker liep. Siri, wat is het toppunt hypocrisie? Ik ga straks alvast met een open paraplu binnen zitten als het regent, misschien helpt dat ook.

Maar dan nu wel de noodtoestand willen afkondigen. :rofl:

Awel dat moest ik ook denken toen ik de beelden zag als hij daar zonder mondmaker naast King Connah stond te pronken, en de dag nadien zich voor het journaal buiten op straat laten interviewen met een mondmasker op. Hypocrisie ten top.

Samenscholingsverbod is in Gent nooit middels GAS gehandhaafd geweest...

Lees de post, het staat er letterlijk in.
Jij zegt dat FVDB hypocriet is omdat hij in het nieuws een betoog geeft voor de mondmaskers maar dat hij enkele dagen eerder zonder mondmasker op het congres van Vooruit rondliep. Daarop zeg ik dat dit niet hypocriet is aangezien het congres van Vooruit met een CST werkte. En FVDB heeft steeds gezegd dat evenementen met CST gewoon zonder mondmaskers blijven. Dus niet hypocriet.

En anders ga je het toch eens moeten uitleggen wat je bedoelt. Want hetgeen dat letterlijk in je post staat is feitelijk onwaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan