Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Infografiek is een beetje misleidend (hoewel grote lijnen wel kloppen). Houdt immers geen rekening met aantal testen + landelijke gebieden die veel besmettingen hebben maken indruk (Luxemburgse grens), terwijl het aantal gevallen daar op zich niet groot is (in absolute aantallen)

Brussel heeft momenteel 8834 testen per 100k inwoners en 720 positieven. . Vlaanderen "slechts" 6988 testen / 497 positieven, Wallonië 6340 testen en 624 positieven (telkens gemiddelden over 2 weken, telkens per 100k positieven)

Brussel lijkt het me daardoor beter te doen dan Wallonië (maar Vlaanderen nog altijd het best).

Eigenlijk zou je zelfde map moeten hebben met de vaccinatiegraad en vergelijken welke invloed het heeft.
De stijging is heel groot nu maar zoals al eerder gemeld : in ziekenhuizen zien ze dat de -65'ers voornamelijk niet gevaccineerden zijn.
Er was ook al gezegd dat het bij besmettingen ook voornamelijk niet gevaccineerden zijn.

4. Hoe zou je de vuilbak Brussel opkuisen?
Het vraagstuk van menig politieker. Behalve als het bijna verkiezingen zijn, dan rollen ze het liefst van al het hardst in het vuil zoals varkens in de modder.

Concreet, het enigste dat je daar gaat kunnen doen is ervoor zorgen dat gemiddeld Brussel geen poot buiten de deur kan steken zonder vaccinatie pasje. Bij de bakker, op café, bij het gebedshuis, etc. En dat de politie dan maar eens even stevig gaat controleren dan onze jongeren die met drie een broodje aan het eten waren vorig jaar. Eén waarschuwing daarna de hele winter toe.

in ziekenhuizen zien ze dat de -65'ers voornamelijk niet gevaccineerden zijn.
Jep, overlaatst koppel 70ers: "jah genen tijd gehad voor te laten vaccineren". 🤦‍♂️ Lui, tam en hele zomer in Tenerife.

Mij zien ze nimeer met mondmasker op. Als ze het morgen verplichten en ik moet naar de winkel dan moeten ze me maar proberen buiten smijten. En ik hoop dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt.
Je betoog is 3 zinnen lang en bevat 3x het woord 'ik', zegt genoeg.

We kunnen ook totaal niet testen en dan hebben we ook geen besmettingen hé

Voor de kinderen is het meestal geen probleem maar ze kunnen nog anderen besmetten.
Dan is een test toch het minste?
Of denk je dat ze geen pijn gaan hebben als bv grootmoeder in ziekenhuis ligt? Of papa die met long covid zit en niet meer kan spelen?

En als er een variant komt die enkel de jongeren treft moeten de volwassenen dan ook zo denken en waarom moet ik mij laten testen als het enkel kinderen treft?
Als grootmoeder en papa zich hebben laten vaccineren (eventueel 3e shot) zou zoiets niet mogen voorvallen.

Als grootmoeder en papa zich hebben laten vaccineren (eventueel 3e shot) zou zoiets niet mogen voorvallen.

Jammer dat de vaccins geen 100% bescherming bieden.
En ouderen hebben meestal nog andere klachten waardoor risico nog verhoogt.
Maar je kan ook argumenteren om de kleinkinderen weg te houden van de grootouders. Dan heb je een buffer van (hopelijk) gevaccineerde ouders.

Maar je kan ook argumenteren om de kleinkinderen weg te houden van de grootouders. Dan heb je een buffer van (hopelijk) gevaccineerde ouders.
Als we er vanuit gaan dat door het feit dat vaccins geen 100% bescherming bieden we nog steeds dergelijke maatregelen moeten aanhouden waar eindigt het dan?

Die mensen nemen dan misschien nog liever het risico dan dat ze hun kleinkinderen niet meer mogen zien. Wegkwijnen in alle eenzaamheid is soms mss nog erger dan sterven aan corona.

Als we er vanuit gaan dat door het feit dat vaccins geen 100% bescherming bieden we nog steeds dergelijke maatregelen moeten aanhouden waar eindigt het dan?
Dat is een hellend vlak, hè. Het eindigt daar waar we (via onze vertegenwoordigers, die dan weer steunen op experts) zeggen dat het eindigt. Omdat je het ene toelaat, wil dat niet automatisch zeggen dat je het volgende ook moet toelaten.

Het vraagstuk van menig politieker. Behalve als het bijna verkiezingen zijn, dan rollen ze het liefst van al het hardst in het vuil zoals varkens in de modder.

Concreet, het enigste dat je daar gaat kunnen doen is ervoor zorgen dat gemiddeld Brussel geen poot buiten de deur kan steken zonder vaccinatie pasje. Bij de bakker, op café, bij het gebedshuis, etc. En dat de politie dan maar eens even stevig gaat controleren dan onze jongeren die met drie een broodje aan het eten waren vorig jaar. Eén waarschuwing daarna de hele winter toe.

En als een zaak dan nog weigert om de CST/Coronapas te controleren (zoals ge constant hoort), elke rotte cent overheidssteun terugbetalen, per direct. Ik ben het echt kotsbeu aant worden dat er zo inconsequent wordt opgetreden op vlak van de maatregelen te handhaven.

Brussel ...
Informeren & bewustmaken.
In tegenstelling tot Gent, waar 4 studenten die op kot zaten samen naar de mol te kijken, wel meteen een boete kregen ipv sensibilisering.

Tja

Brussel ...
Informeren & bewustmaken.
In tegenstelling tot Gent, waar 4 studenten die op kot zaten samen naar de mol te kijken, wel meteen een boete kregen ipv sensibilisering.

Tja
Waaruit haal je dat in Brussel studenten op kot die met te veel samen zijn geen boete krijgen, en alleen sensibilisering?
Want gezien alle berichten lijkt het me gewoon dat je twee verschillende niveaus vergelijkt. En dat er in Gent ook sprake is van informeren & bewustmaken, en in Brussel ook gewoon van beboeten en voor de rechtbank komen. Dat zie ik in de krant, in het nieuws, in tv-programma's als De Rechtbank.

Eigenlijk zou je zelfde map moeten hebben met de vaccinatiegraad en vergelijken welke invloed het heeft.
De stijging is heel groot nu maar zoals al eerder gemeld : in ziekenhuizen zien ze dat de -65'ers voornamelijk niet gevaccineerden zijn.
Er was ook al gezegd dat het bij besmettingen ook voornamelijk niet gevaccineerden zijn.

hier op 8 september de vaccinatiegraad in België

Waarom doen we eigenlijk niet zoals in Nederland, testen op aanvraag waar je binnen 2u resultaat hebt? In de zomer naar Duitsland geweest, test in Maastricht laten afnemen wat ik een dag op voorhand had geregeld. Ter plaatse kan ook, maar dan betaalt ge iets gelijkaardigs als hier.
Zo is er toch de "voorwaardelijke vrijheid".

En ja, geen compassie meer met de stoere vrijheidsstrijders. Dat we moeten evolueren naar een soort apartheidsstaat, couldn't care less.
Ook weer duidelijk hoe Vlamingen, Walen en Brusselaren (ja wat zijn Brusselaars tegenwoordig...) verschillen van visie op corona.
Dient er nog een België te bestaan?

Waarom doen we eigenlijk niet zoals in Nederland, testen op aanvraag waar je binnen 2u resultaat hebt? In de zomer naar Duitsland geweest, test in Maastricht laten afnemen wat ik een dag op voorhand had geregeld. Ter plaatse kan ook, maar dan betaalt ge iets gelijkaardigs als hier.
Zo is er toch de "voorwaardelijke vrijheid".

En ja, geen compassie meer met de stoere vrijheidsstrijders. Dat we moeten evolueren naar een soort apartheidsstaat, couldn't care less.
Ook weer duidelijk hoe Vlamingen, Walen en Brusselaren (ja wat zijn Brusselaars tegenwoordig...) verschillen van visie op corona.
Dient er nog een België te bestaan?
Bij sommige apothekers kun je een sneltest laten doen he. Duurt denk ik 15 minuten voor je het resultaat hebt. Alleen is het niet de bedoeling om dat te gaan doen met symptomen. Ik ga ervanuit dat ge die test in Maastricht deed om te kunnen reizen en niet wegens klachten?

Fvdb die met zijn mondmasker buiten voor de camera een betoog geeft maar 2 dagen daarvoor wel lekker binnen op het spa congres zonder mondmasker liep. Siri, wat is het toppunt hypocrisie? Ik ga straks alvast met een open paraplu binnen zitten als het regent, misschien helpt dat ook.

Maar dan nu wel de noodtoestand willen afkondigen. :rofl:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan