Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat zou al wel eens kunnen besproken zijn. En kan je nu dan antwoorden op mijn vraag;
Waarmee zou je de ziekenhuisopnames het meest beperken; iedereen terug mondmaskers in winkels en op scholen of 65+ hun nauwe contacten beperken tot 3 per maand?

Want stel je voor dat er veel minder 65+ in het ziekenhuis belanden door sterk beperkende maatregelen voor hen, dan is er ginds gewoon plek voor die risicopatiënten.
Ik weet niet wat het meeste effect heeft, en jij ook niet lijkt me.

Maar gewoon elke 65+ persoon in een soort van minilockdown plaatsen om geen masker te moeten dragen lijkt me wel gewoon een algemene klotemaatregel, bedacht door iemand met zeer veel empathie voor ouderen.

goed voorstel : mensen die ziek zijn met covid moeten thuis blijven.
Geen ziekenhuis dus geen belasting van de zorg en alles kan gewoon doorgaan.
Dat gaat het virus wel een lesje leren.
Je trekt de zaken in het belachelijke in plaats van te lezen wat er staat. Mensen met symptomen zijn een risico en blijven thuis (ongeacht testresultaat), mensen met een dicht contact met een bevestigde Covidbesmetting laten zich testen, al de rest is vrij. Dat is de basisstrategie. Wommelgem is daarvan afgeweken door plots een hele populatie te willen testen.

Ik wil geen virus een lesje leren, ik wil wel een plan om met een endemisch virus te leven dat mensen met laag risico (kinderen en gevaccineerden) zo weinig mogelijk last bezorgt en met als enige doel de zorg niet overbelasten.

OF eindelijk eens beseffen dat asymptomatisch kinderen nog altijd anderen kunnen besmetten die wel symptomatisch kunnen zijn en in ziekenhuis belanden.
Door te negeren en niet willen testen van kinderen bij hoogrisicocontacten, wat uiteindelijk meestal wel de oorzaak is, ga je niet de besmettingen minderen.
Het ging niet over het testen van hoogrisicocontacten wel over het testen van alle kinderen tussen 6 en 12. Een test van iemand die een hoogirisicocontact heeft gehad is iets heel anders dan een hele populatie ongeacht contacten testen.

Most children do not develop symptoms when infected with the virus, or they develop a very mild form of the disease. However, research has shown that children can become infected, and can spread the virus to other children and adults while they are infectious.
Ja, een risico waar we mee moeten leren leven. Niet-symptomatische mensen zonder risicocontacten testen, past wat mij betreft enkel in een zero-covid discours en is utopisch.

goed voorstel : mensen die ziek zijn met covid moeten thuis blijven.
Geen ziekenhuis dus geen belasting van de zorg en alles kan gewoon doorgaan.
Dat gaat het virus wel een lesje leren.

OF eindelijk eens beseffen dat asymptomatisch kinderen nog altijd anderen kunnen besmetten die wel symptomatisch kunnen zijn en in ziekenhuis belanden.
Door te negeren en niet willen testen van kinderen bij hoogrisicocontacten, wat uiteindelijk meestal wel de oorzaak is, ga je niet de besmettingen minderen.

Most children do not develop symptoms when infected with the virus, or they develop a very mild form of the disease. However, research has shown that children can become infected, and can spread the virus to other children and adults while they are infectious.
Daarom hebben momenteel alle 12plussers de kans gekregen om zich te laten vaccineren. En krijgen alle 65plussers de kans om zich te laten boosten. Dus laat aub de kinderen met rust en stop met onnodige paniek te zaaien onder kinderen en ouders op te zadelen met onnodige quarantaines.

Een week geleden opperde hier iemand de vraag wanneer de maatschappij eens gaat overschakelen van de situatie voor/tijdens vaccinatie, met allerhande maatregelen, en de periode na vaccinatie, wanneer we leren aanvaarden dat COVID soms nog slachtoffers zal maken, maar de maatschappij zich niet meer (volledig) moet schikken naar de ziekte.
Dat lijkt me nog steeds een pertinente vraag. Eentje waar de politiek ook eventueel eens over moet nadenken. Allez, 't is maar een voorstel. Want wat ze afgelopen maanden hebben gedaan om deze herfstgolf te benaderen? Who knows? Nog altijd, zoals maart 2020, geen enkel plan (op lange termijn).
Morgen het overlegcomité vervroegd in alle paniek samenroepen, dát kunnen ze wel. Om een schokeffect te creëren bij de bevolking, ongetwijfeld.

Als die denken dat ik terug met die mondmaskers ga lopen zijn ze goed zot. We zitten met 92% gevaccineerden in Vlaanderen, wij deden ons deel. Tijd dat ze Brussel en Wallonië een ferme sjot onder hun kont geven voor die barslechte vaccinatiecijfers. De cijfers gaan omhoog ja, maar we zitten op 15% van de ultieme piek in de 2e golf, 1/8 van de ICU bedden. Stop die paniekvoetbal, er zullen mensen besmet blijven worden en ja ook mensen sterven, zoals met tig andere ziektes.

Het lijkt me zoiezo nog te vroeg voor weer iedereen impacterende maatregels.

De experten doen de hele tijd alsof mondmaskers verplichten de bevolking niets kost. Het was duidelijk van het begin dat ze dat masker kost wat kost terug willen. Uitspraken als 'derde prik is niet nodig, we kunnen misschien beter kijken naar mondmaskers (terwijl dat helemaal de vraag niet was' spreken voor zich.

Het is niet omdat hun job in het ziekenhuis het verplicht dat daarom iedereen er onder moet leiden ...

Ik hoop dat als er een verplichting komt dat er iets wat meer burgerlijke ongehoorzaamheid is deze keer.

Iets voor 18h00 de supermarkt geplunderd met mondkapje op, was wel terug even wenen met da maandverband op mijn smoel .:biglaugh::rofl:

Als die denken dat ik terug met die mondmaskers ga lopen zijn ze goed zot. We zitten met 92% gevaccineerden in Vlaanderen, wij deden ons deel. Tijd dat ze Brussel en Wallonië een ferme sjot onder hun kont geven voor die barslechte vaccinatiecijfers. De cijfers gaan omhoog ja, maar we zitten op 15% van de ultieme piek in de 2e golf, 1/8 van de ICU bedden. Stop die paniekvoetbal, er zullen mensen besmet blijven worden en ja ook mensen sterven, zoals met tig andere ziektes.
vind ik ook , wat nu gebeurt moeten we aanvaarden , de Vlaming heeft zijn deel gedaan . Meer kan je niet meer verwachten

Ik zonder mondmasker, nu het nog kan. 2/3 van de mensen daar droeg geen masker, dus ge ziet hoe het gros van de bevolking er tegenover staat.
Had stiekem gehoopt da ze spontaan de inhoud van de kassa zouden geven met dat ding op .Niet dus. Triestig volk !!:biglaugh::rofl:

Net wat getallen op VTM nieuws: Ziekenhuisopnames vorige week: 154 opnames van personen minder dan 65 jaar oud en daarvan waren 148 niet gevaccineerd.

Tja, kan het nog duidelijker zijn. Wordt het niet tijd dat die verplicting er stilaan komt?

De media ook weer lekker bezig natuurlijk. Ziet ge weer artikels passeren met titels met "Valt kerstmis weer in het water?" terwijl er geen énkele sprake van is dat er terug sectoren zouden moeten sluiten, laat staan dat we met kerstmis allemaal opgesloten zouden zitten. Maar die nutteloze vraag in de titel zetten (die ongetwijfeld wel tegengesproken zal worden in het eigenlijke artikel, daar niet van) is natuurlijk weer genoeg om Jan Modaal te doen ranten achter z'n toetsenbord.

De media ook weer lekker bezig natuurlijk. Ziet ge weer artikels passeren met titels met "Valt kerstmis weer in het water?" terwijl er geen énkele sprake van is dat er terug sectoren zouden moeten sluiten, laat staan dat we met kerstmis allemaal opgesloten zouden zitten. Maar die nutteloze vraag in de titel zetten (die ongetwijfeld wel tegengesproken zal worden in het eigenlijke artikel, daar niet van) is natuurlijk weer genoeg om Jan Modaal te doen ranten achter z'n toetsenbord.

De 2 lockdowns hebben er bij veel mensen stevig ingehakt. Niet iedereen is op 12 maart 2020 met een volle tank begonnen. En veel tijd om te hervullen hebben we nog niet gehad.

En dat is wat telt. Mijn vader is onlangs ook positief getest en had milde symptomen, maar was wel tweemaal gevaccineerd. Had die dat een half jaar geleden gehad zou het mogelijk erger zijn geweest. Mogelijk, want iedereen reageert er anders op. Maar toch.
Het is toch allemaal niet zo simpel.
Kameraad van mijne pa heeft het vorig jaar gehad, hij is toen goed ziek geweest, maar moest niet naar het ziekenhuis.
Die man heeft een tijdje terug zijn 3de vaccin gekregen en ligt sinds zaterdag in het ziekenhuis, blijkbaar is het corona.

De 2 lockdowns hebben er bij veel mensen stevig ingehakt. Niet iedereen is op 12 maart 2020 met een volle tank begonnen. En veel tijd om te hervullen hebben we nog niet gehad.
Dat valt precies best mee.

Aantal zelfmoordpogingen in 2020 een stuk lager dan 2019.
Aantal zelfmoorden in 2020 identiek aan 2019.

Aantal zelfmoorden in juni 2020 wel significant hoger. Net toen de maatregelen gelost werden...

Dus zomaar aannemen dat "de maatregelen er psychologisch serieus inhakken" is minder voor de hand liggend dan er gedacht wordt.

Het is toch allemaal niet zo simpel.
Kameraad van mijne pa heeft het vorig jaar gehad, hij is toen goed ziek geweest, maar moest niet naar het ziekenhuis.
Die man heeft een tijdje terug zijn 3de vaccin gekregen en ligt sinds zaterdag in het ziekenhuis, blijkbaar is het corona.
Mja, maar dat is ook gewoon pech hebben. Dat is lang niet bij iedereen zo. Naast de opnames heb je ook nog heel wat milde gevallen met weinig gevolgen.

Aantal zelfmoorden in juni 2020 wel significant hoger. Net toen de maatschappij terug open ging...

Zelfmoord is dan ook maar 1 van de vele (en dan nog de meest extreme) indicatoren van de impact op de geestelijke gezondheid.

Aantal zelfmoorden in juni 2020 wel significant hoger. Net toen de maatregelen gelost werden...

Dus zomaar aannemen dat "de maatregelen er psychologisch serieus inhakken" is minder voor de hand liggend dan er gedacht wordt.
De lockdown in 2020 was in het begin ook niet zo erg omdat het dan goed weer was. De winter van 2021 was veel zwaarder.

Mja, maar dat is ook gewoon pech hebben. Dat is lang niet bij iedereen zo. Naast de opnames heb je ook nog heel wat milde gevallen met weinig gevolgen.
Uiteraard.
Lijkt wel heel erg op een vorm van Russische roulette, wat je ook doet het kan altijd fout lopen.
Je hebt het gewoon zelf niet in handen.

Uiteraard.
Lijkt wel heel erg op een vorm van Russische roulette, wat je ook doet het kan altijd fout lopen.
Je hebt het gewoon zelf niet in handen.
Het enige verschil met andere ziektes is dat Corona nieuw is en we niet weten hoe we dat op lange termijn kunnen beheersen. Maar het is vrij markant hoe scherp de maatschappij wordt aangelijnd wat maatregelen betreft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan