Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft te maken met aantal dosissen dat ze uit een flacon kunnen halen.
Niet met de verminderde leveringen door productieopvoering.

Pfizer heeft leveringen verminderd omdat er meer dosissen uit vorige flacons is gehaald. Dat is omdat contract per dosis is en niet per flacon.
Lijkt me ook logisch. Als je 10l van iets besteld krijg je 10l onafhankelijk of dat nu in flessen van 1l of blikjes van 33cl zit...

Lijkt me ook logisch. Als je 10l van iets besteld krijg je 10l onafhankelijk of dat nu in flessen van 1l of blikjes van 33cl zit...
Dosissen =/= hoeveelheid. Wat als ge bijvoorbeeld het materiaal niet hebt om met zekerheid die zesde dosis te halen?

Of als er op de doos staat vijf dosissen en in de praktijk kunt ge er een zesde distilleren, in het omgekeerde geval? Het is helemaal niet zo zwartwit als gij doet uitschijnen.

als je 20liter yoghurt nodig hebt en zegt dat zo tegen de leverancier. Die zegt ja maar 10% blijft altijd plakken dus ik ga twee leveringen doen van 11 liter om te compenseren.
Jij zegt : ah met een pottenlekker heb ik die ene liter er ook uitgekregen. Komt de leverancier : ah dan lever ik maar 9 liter bij de volgende levering zo heb je je 20 liter.

Nu doet dat in een vaccinatiestrategie waar je probeert uit te werken wie wanneer z'n yoghurtje krijgt.

als je 20liter yoghurt nodig hebt en zegt dat zo tegen de leverancier. Die zegt ja maar 10% blijft altijd plakken dus ik ga twee leveringen doen van 11 liter om te compenseren.
Jij zegt : ah met een pottenlekker heb ik die ene liter er ook uitgekregen. Komt de leverancier : ah dan lever ik maar 9 liter bij de volgende levering zo heb je je 20 liter.

Nu doet dat in een vaccinatiestrategie waar je probeert uit te werken wie wanneer z'n yoghurtje krijgt.
Maar dan nog.. Of wel zijde die 10% dat blijft plakken kwijt, ofwel zijde creatief en haalt ge alles eruit?

En zeker met die vaccins, levensbelangrijk. Ofwel zijt ge da restje kwijt, ofwel gebruikt ge speciale spuit om de 'restjes' te gebruiken..

Maar dan nog.. Of wel zijde die 10% dat blijft plakken kwijt, ofwel zijde creatief en haalt ge alles eruit?

En zeker met die vaccins, levensbelangrijk. Ofwel zijt ge da restje kwijt, ofwel gebruikt ge speciale spuit om de 'restjes' te gebruiken..

Dat is wat Pfizer nu zegt : we hebben al zoveel dosissen geleverd terwijl ze zelf zeiden dat er maar 5 uit te halen waren.
Ze zouden niet retroactief de dosissen mogen aanpassen omdat sommige landen er 6 hebben uitgehaald.

Echter gaat hun contract wel over het leveren van dosissen en niet over flacons dus hen aanklagen gaat moeilijk gaan.

Is niet alleen in Europa zo, ook de VS heeft een contract per dosis. Daar heeft Pfizer zelfs wekenlang lobbywerk verricht om de FDA te overtuigen om de verwoording van de spoedtoelating te veranderen om te erkennen dat er zes dosissen in een flacon zitten. Daarna heeft Pfizer hun toekomstige leveringen bijgesteld. NY Times beweert op basis van een anonieme bron wel dat Pfizer de VS beloofd heeft om rekening te houden met het feit dat niet elke locatie die low dead-space spuiten heeft.

België enzo hadden zich rijk gerekend en dachten dat ze die dosis gratis gingen krijgen.

Heeft te maken met aantal dosissen dat ze uit een flacon kunnen halen.
Niet met de verminderde leveringen door productieopvoering.

Pfizer heeft leveringen verminderd omdat er meer dosissen uit vorige flacons is gehaald. Dat is omdat contract per dosis is en niet per flacon.

Het was een grotere hoeveelheid dan dat verschil dat er minder geleverd is/ging geleverd worden.
Er ging 40% minder geleverd worden. Terwijl het verschil qua dosis/flacon maar 20% is als je 6 ipv 5 telt.

Dus hun aanklagen is makkelijk. ;)

Het was een grotere hoeveelheid dan dat verschil dat er minder geleverd is/ging geleverd worden.
Er ging 40% minder geleverd worden. Terwijl het verschil qua dosis/flacon maar 20% is als je 6 ipv 5 telt.

Dus hun aanklagen is makkelijk. ;)

Neen want je hebt ook vermindering van levering door productieaanpassing. Dat ging Pfizer in februari goedmaken :)

Edit : hoe je draait of keert : de farma-industrie is zich niet populair aan het maken.

Het gaat ook niet om dat wat blijft plakken. Er zijn sowieso 6 dosissen uit het flesje te halen.
Dat wat blijft plakken en waarvoor je een speciale spuit nodig hebt, is voor de 7de dosis. Die Pfizer alsnog nog altijd niet doortelt, omdat dat inderdaad niet gaat zo. Maar de 6 dosissen gaan met elke spuit.

Formele ontkenning van Duitsland over de geruchten betreffende AZ vaccin:

There is no data that would suggest efficacy of only 8% among older people for AstraZeneca’s COVID-19 vaccine, the German health ministry said on Tuesday in response to corresponding media reports.

Het gaat ook niet om dat wat blijft plakken. Er zijn sowieso 6 dosissen uit het flesje te halen.
Dat wat blijft plakken en waarvoor je een speciale spuit nodig hebt, is voor de 7de dosis. Die Pfizer alsnog nog altijd niet doortelt, omdat dat inderdaad niet gaat zo. Maar de 6 dosissen gaan met elke spuit.
Is dat zo ja? Want dat is de eerste keer dat ik dit hoor eigenlijk. Dacht ook dat het alleen maar met die speciale spuiten ging.

Ik heb het hier een paar pagina's geleden nog al gezet:

"Bij het Pfizervaccin blijkt er dus in de praktijk altijd genoeg voor zes volwaardige dosissen. Soms zelfs voor een zevende."

Nee toch? Voor die zesde dosis heb je een low-dead space spuit nodig.

The vaccine made by Pfizer and its German partner BioNTech, one of two authorized for U.S. emergency use, is shipped in vials initially indicated to hold five doses. Six doses can be drawn with special syringes, call low dead space, which minimize the amount of vaccine left in the syringe after use.

Squeezing all six doses out of the Pfizer vials requires the use of special syringes that are in short supply. As a result, the sixth dose is often discarded, trapped in the small dead space in regular syringes, where the syringe's stopper cannot reach it to plunge into a human arm.

Zoals ik het verstaan heb moet je zelfs met die speciale spuiten nauwkeurig genoeg werken om er een zevende dosis uit te kunnen halen.

In Den Bosch zijn ze ook de middenstand aan het helpen.
Andy Souwer (Kickbocks legende) heeft er ook mee zijn schouders onder gestoken zag ik op IG. Ze hebben allemaal borstels mee en zijn vanmorgen alles beginnen opruimen.

Gaan namiddag ook naar de gemeente met een deel afgevaardigden.
Ik dacht initieel ook dat de meeste hooligans tegen de corona avondklok waren maar blijkt dat het gewoon geen politieke rellen zijn. Beetje looting en rioting door de jeugd onder de noemer van politieke betoging (Hier denk ik wel dat BLM een trend heeft gezet :( ). Er was deze morgen iemand op radio 1 die zei dat de rellen van gisterenavond geen iota te maken hadden met de effectieve coronamaatregelen.

zucht. via info in dit artikel eens die groep 'eindhoven 040 - Rellen en Rwina!' opgezocht op telegram... my eyes!

Laatst bewerkt:
Wel het is simpel. Er is contractueel bepaald om 10 drankjes te leveren. Of dat een drankje nu 25cl of 33cl is.

Dit is echt zeer stereotiep aan tendering en publieke aanbestedings-processen en hun bijhorende contracten.

Contractueel dient Pfizer bijvoorbeeld 10.000 dosissen te leveren, met hoeveel flacons is dan meestal niet beschreven. Als wij uit één flacon er 6 kunnen uithalen dan levert Pfizer totdat ze ons 10.000 dosissen geleverd hebben. Stel dat er in realiteit maar 4 bruikbaar zijn dan dient Pfizer meer flacons te leveren dan initieel gedacht. Dit is waarschijnlijk wat er staat in het contract.

Wel het is simpel. Er is contractueel bepaald om 10 drankjes te leveren. Of dat een drankje nu 25cl of 33cl is.

Dit is echt zeer stereotiep aan tendering en publieke aanbestedings-processen en hun bijhorende contracten.

Contractueel dient Pfizer bijvoorbeeld 10.000 dosissen te leveren, met hoeveel flacons is dan meestal niet beschreven. Als wij uit één flacon er 6 kunnen uithalen dan levert Pfizer totdat ze ons 10.000 dosissen geleverd hebben. Stel dat er in realiteit maar 4 bruikbaar zijn dan dient Pfizer meer flacons te leveren dan initieel gedacht. Dit is waarschijnlijk wat er staat in het contract.
Ja, stel nu dat Zweden "gelijk" krijgt, en Pfizer begint maar 4 dosissen in een flacon te doen, wat dan? Dan gaan ze toch ook zeggen dat ze op de 5 dosissen rekenen en niet op 4?

Ja, stel nu dat Zweden "gelijk" krijgt, en Pfizer begint maar 4 dosissen in een flacon te doen, wat dan? Dan gaan ze toch ook zeggen dat ze op de 5 dosissen rekenen en niet op 4?
Dit hangt af van wat Zweden in hun contract zet.

Gebeurt constant. Ik ben totaal geen fan van dit type contracten en we doen er teveel naar mijn goesting waar zever mee is. Maar bijvoorbeeld als er geen netwerk kaart beschreven staat in het contract dan wordt de server met geen enkele netwerk kaart geleverd. Ook al is deze hierdoor niet bruikbaar. Nul compassie. Want drie contracten geleden waren ze aan de positieve kant van dit tender proces en hebben wij kosten moeten doen om het contract na te leven. Dat is nu eenmaal tendering.

De overheid vraagt 2 dosissen per persoon goed voor x personen in te enten. Dus dit is correct opgesteld gezien het complexe vervoer en de opslag methode van het vaccin. (-90 graden is ook nog altijd een risico, daarom dat ze waarschijnlijk dit zo hebben opgesteld). Pfizer redeneert wij leveren de dosissen die in het contract staan correct af, dit is dan ook correct.

Hindsight is 20/20. Maar wat als de levering nu één grote chaos was? Dan had de overheid een correct contract om Pfizer mee op hun kop te kloppen.

Het ziet er tevens naar uit dat "concurrent" Astra Zeneca door ditzelfde proces nu ff ne klop gaat krijgen: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210125_96629955

Laatst bewerkt:
Farmabedrijf Johnson & Johnson gelooft dat het in februari groen licht kan vragen bij de Europese geneesmiddelenautoriteit EMA voor zijn coronavaccin. Het langverwachte product zal in de grote J&J-plant in Beerse van de band rollen.

J&J stelde beloftevolle testresultaten voor die erop wijzen dat de immuunrespons na toediening langdurig is. Meer dan 90 procent van de proefpersonen maakte binnen de maand antilichamen aan, en na 57 dagen iedereen.
Het is nu wachten op de resultaten van de zogeheten derde klinische studie met 40.000 deelnemers. Eind deze maand of begin februari zullen de resultaten waarschijnlijk bekend zijn.
Moederbedrijf J&J wil dit jaar nog 1 miljard dosissen produceren. De 5,2 miljoen dosissen die ons land bestelde, zullen van de Kempense J&J-site in Beerse komen.
Q4 call was vanmiddag, de resultaten uit phase 3 zijn volgende week beschikbaar.
Met betrekking op bovenstaande: het vaccin wordt zeker niet in Beerse geproduceerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan