Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mij hinderen die maskers niet, maar ik voel wel dat mijn immuniteitssysteem zwakker is dan anders. Met die social distancing, homeworking, handgels, gezichtsmaskers, ... kom je te weinig in aanraking met bacteriën en ziektes en je ontwikkelt nauwelijks resistentie. Een maand geleden ben ik 2 weken verkouden geweest, nog nooit zoveel last ervan gehad.

Mij hinderen die maskers niet, maar ik voel wel dat mijn immuniteitssysteem zwakker is dan anders. Met die social distancing, homeworking, handgels, gezichtsmaskers, ... kom je te weinig in aanraking met bacteriën en ziektes en je ontwikkelt nauwelijks resistentie. Een maand geleden ben ik 2 weken verkouden geweest, nog nooit zoveel last ervan gehad.
Dat klopt. Hoor je enorm veel in de omgeving. Zelf ook al de hele week "ellendig".

Ook iets wat (kinder)artsen bevestigen.

Ik ben geen antivaxxer, maar blijkt nu echt wel dat die effectiviteit van de vaccins nog constant bijgestuurd moet worden etc.
Kan me voorstellen dat mensen zoiets hebben van:” ik heb me al 2 keer laten vaccineren en dat was het ticket naar de vrijheid, voor mij geen 3e meer”.

Men kan verwijzen naar het feit dat een vaccinatie tegen griep ook geen garantie is, maar ik had begrepen dat men er toch alles aan gedaan had om te verkondigen dat covid geen griep was.

Voor mij ook geen 3e prik meer.
Laat ze eerst maar eens de flagrante weigeraars aanpakken en misschien nog beter een goed vaccin ontwikkelen, want die zitten nog steeds in trial-fase, of men dat nu graag hoort of niet.
Leest een beetje als "Ik ben geen racist, maar..." :sarcastic:
Dat ze dan gewoon zeggen dat ze het zelf niet meer weten ipv hoog van de toren te blazen.

Als ik me laat vaccineren wil ik wel weten dat het effectief is, nu blijkt dat het een kortwerkend lapmiddel is.

Next.
Je verwacht dingen van het vaccin die beperkt worden door het menselijk immuunsysteem en de aard van het virus. Zo werkt het niet ^^

De lengte van immuunresponse bij natuurlijke besmetting:

Of bekeken van andere virussen van soortgelijke families met soortgelijke immuunresponses:

Dat komt allemaal door die vuile vaccin's! (dixit de anti-vaxxers die ik ken) :unsure:

Anders zijn dat verstandige mensen, maar de dingen die ik ze daarover al horen uitkramen heb :help:

Laatst bewerkt:
Maar euh, een gokje iemand ?
- herinvoeren mondmaskerplicht
- herinvoeren “verplichting” thuiswerk

Nog iets?

Maar vaccineren nog steeds niet verplicht dus, want dat ligt moeilijk zegt men?

Dat komt allemaal door die vuile vaccin's! (dixit de anti-vaxxers die ik ken) :unsure:

Anders zijn dat verstandige mensen, maar de dingen die ik ze daarover al horen uitkramen heb :help:
Hoezo, ik dacht dat die anti vaxxers er alles aan deden om hun imuunsysteem op peil te houden? Zeg ze eens dat ze wat gezonder leven :unsure:

Onthaalmoeder van de zoon is positief, dus mogen mijn vrouw en ik weer babysit spelen voor onze kinderen en terwijl nog een poging doen om allerlei meetings mee te volgen voor het werk. Pfff. Van mij mogen ze gerust terug (lichte) maatregelen invoeren om de besmettingen niet te hoog te laten oplopen.

Onthaalmoeder van de zoon is positief, dus mogen mijn vrouw en ik weer babysit spelen voor onze kinderen en terwijl nog een poging doen om allerlei meetings mee te volgen voor het werk. Pfff. Van mij mogen ze gerust terug (lichte) maatregelen invoeren om de besmettingen niet te hoog te laten oplopen.

Wat een drama zeg, voor je eigen kinderen moeten zorgen, wie doet dat nu?!

Hoezo, ik dacht dat die anti vaxxers er alles aan deden om hun imuunsysteem op peil te houden? Zeg ze eens dat ze wat gezonder leven :unsure:
Jawel, daarvoor nemen ze allerhande vitaminesupplementen.
‘T is vooral als ze horen dat iemand anders iets heeft: komt door die vaccins, terwijl er perfect logische verklaringen zijn :p

Hier hetzelfde, ben dit jaar al vaker verkouden geweest dan afgelopen 3 jaar ofzo.

Blijf het echt absurd vinden dat ze niet snel werk maken van een wet die thuiswerk verplicht waar mogelijk voor minstens 2 dagen per week...Voor de files en voor contacten een goed ding. Ook na de corona.

Hier hetzelfde, ben dit jaar al vaker verkouden geweest dan afgelopen 3 jaar ofzo.

Blijf het echt absurd vinden dat ze niet snel werk maken van een wet die thuiswerk verplicht waar mogelijk voor minstens 2 dagen per week...Voor de files en voor contacten een goed ding. Ook na de corona.
werkgevers zijn tegen . terecht ook wel imo , ik zou ook kiezen voor een job dan waar ik 2 dagen thuis kan werken dan iedere dag naar het werk te gaan .

Aangezien we sinds maart 2020 een pak minder contacten hebben is dat ook een beetje een foute vergelijking.

Waar baseren ze zich eigenlijk op om terug maskers in de winkel ed te gaan opleggen.
Wie zegt dat de scholen geen grote rol spelen, bijvoorbeeld?
En hoeveel % gevaccineerden moeten we aan gaan zitten om terug normaal te leven.
En hoe lang moeten gevaccineerden nog zich aanpassen aan niet-gevaccineerden?

werkgevers zijn tegen . terecht ook wel imo , ik zou ook kiezen voor een job dan waar ik 2 dagen thuis kan werken dan iedere dag naar het werk te gaan .
Waarom is dat terecht en waar lees je dat werkgevers tegen zijn?

Bij ons wordt aan iedereen nu gevraagd met aandrang 2-3 dagen per week thuis te werken omdat productiviteitsmeting uitwezen dat die, tijdens corona met volledig thuiswerk, lag op 108% in vgl voor corona.

Wie zegt dat de scholen geen grote rol spelen, bijvoorbeeld?
In de scholen wil men eerder versoepelen om te vermijden dat kinderen om de haverklap thuis zitten. Het gevolg daarvan is natuurlijk dat er op andere vlakken mogelijk verstrengingen nodig zijn om netto gelijk te blijven.

Ondanks goed werkende vaccins blijven er met twee dosissen best nog veel hospitalisaties nodig voor gevaccineerden. Er worden nu dagelijks 101 COVID patiënten opgenomen, 67% meer dan een week geleden. IC bezetting momenteel 250 patiënten, 32% meer dan vorige week.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan