Verder kabbelen tot het merendeel gevaccineerd is hé (in combinatie met het warme zomerweer). Denk niet dat je veel anders moet verwachten.
Hoeveel strenger kunnen we het nog terug maken? Niet-essentiële winkels terug dicht? Scholen dicht? Terug enkel blokje rond mogen wandelen? Geen enkel knuffelcontact meer? ... en voor hoelang? Op een handvol weken gaan we niet ineens op 100 besmettingen per dag zitten. Denk dat je hoe dan ook tot mei in een lastige situatie gaat blijven zitten.
Nog strengere regels gaan veel mensen niet pikken, denk ik (al zit het er mogelijk wel aan te komen). Versoepelingen moet je al helemaal niet verwachten.
Nog strengere maatregelen zie ik persoonlijk eigenlijk ook niet zitten. Voor mij is dit best doenbaar (ok, dat is persoonlijk uiteraard). Maar liever dit, dan weer terugkeren naar de regels van maart/april/mei. Puur en alleen strengere regels invoeren met het oog om daarna sneller te versoepelen, daar geloof ik ook niet meer in. Ze gaan er wel komen natuurlijk, als het de komende weken weer volledig de foute richting uitgaat.
Daar ben ik ook mee akkoord, hoor. Maar het mag nu toch wel eens een beetje duidelijk gemaakt worden.
2 maanden basically status quo en dan komen ze af met "als de cijfers gunstig evolueren gaan de kappers 13 februari open"
En daar moeten we het dan mee doen? Waar is die globale aanpak met plan en duidelijke lijnen.
Wees dan duidelijk en zeg: kijk, dit gaat het leven de komende maanden allicht zijn. Er is niet direct zicht op dé maatregel die ons ineens op 50 opnames per dag gaat krijgen. Dus zolang zal dit het leven worden, buiten wat gemodder in de marges.
Ik heb gewoon echt het gevoel dat het maar laissez faire-laissez passer is met deze cijfers.