Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is in mijn omgeving niemand die zich 100% aan de regels houdt.

Wie durft hier beweren dat die nooit iemand buiten het extra knuffelcontact, in huis heeft gehad? En dan bedoel ik in de zin van: het toiletbezoek van de 4e persoon, of passeren door het huis om naar de tuin te gaan.

Ikke. Enkel mijn pa is hier tot op heden binnen geweest. Voor de rest geen bezoekers die in mijn kot zijn geweest. Ook geen bezoeken bij anderen afgelegd.
Yay ikke.

Ik vind mensenlevens belangrijker dan de leesvaardigheid van onze kinderen. Waar onze Vlaamse overheid had op moeten focussen, is er voor zorgen dat alle scholen optimaal afstandsonderwijs kunnen geven. In plaats van cadeaus uitdelen aan de middenklasse met zonnepanelen.
Jij vindt dat en das je goede recht, maar blijkbaar vindt de overheid en het merendeel van de bevolking dat niet. Er zijn andere maatregelen die je kan aanscherpen als het om levens te doen is, zonder toekomstige generaties met een structurele leerachterstand op te zadelen.

Jij vindt dat en das je goede recht, maar blijkbaar vindt de overheid en het merendeel van de bevolking dat niet. Er zijn andere maatregelen die je kan aanscherpen als het om levens te doen is, zonder toekomstige generaties met een structurele leerachterstand op te zadelen.
Door de zomervakantie voor een stuk op te geven/verschuiven heb je geen structurele leerachterstand eh. Maar o wee als je daar aankomt, dan is er van leerachterstand sowieso geen spraken meer ;).

Er is in mijn omgeving niemand die zich 100% aan de regels houdt.

Wie durft hier beweren dat die nooit iemand buiten het extra knuffelcontact, in huis heeft gehad? En dan bedoel ik in de zin van: het toiletbezoek van de 4e persoon, of passeren door het huis om naar de tuin te gaan.

ik, sinds maart aan alle regels gehouden. Nooit een probleem gehad waar het moeilijk was om dit niet te doen ...

Hun redenering is dus vooral: De Joodse gemeenschap is meer getroffen, ook al volgen we de regels, dus moeten we voorrang krijgen.
Hun redenering in één zin krachtig samengevat op het beleg van Antwerpen
"“Al wat we vragen is dat we niet gediscrimineerd worden en voorrang krijgen bij vaccinatie"

Door de zomervakantie voor een stuk op te geven/verschuiven heb je geen structurele leerachterstand eh. Maar o wee als je daar aankomt, dan is er van leerachterstand sowieso geen spraken meer ;).
Zolang de eindtermen en de totaliteit van het onderwijs gegarandeerd zijn zie ik daar, net als vele ouders, geen graten in. Dit is vooral iets dat de onderwijsvakbonden niet willen, maar das een totaal andere discussie die we hier niet moeten voeren.

Ik mis ook precies wel een plan.
We zitten nu al bijna 3 maand in een periode van toch wel erg strikte regels.

De cijfers blijven al weken rond een niveau dat we voor de zomer zouden beschrijven als "hoog".
Gaan we het zou blijven uithouden onder die strenge regels en berusten in het feit dat we rond de 2000 besmettingen per dag zitten en 130 ziekenhuisopnames? Want grosso modo, blijft alles nu toch al 2 (?) maand stabiel nadat we eind oktober de daling hebben ingezet.
Is het dat wat we mogen verwachten?

Allee, als je dat vanop afstand bekijkt zitten we nu al een maand of 2 in ongeveer dezelfde situatie qua cijfers en zijn er geen echt drastische maatregelen meer genomen, buiten nu de grenzen die dicht gaan. Dus kunnen we ervan uitgaan dat dit zich ook op zijn minst gaat aanhouden.
Dat staat dan nog los van de uitbraak van andere varianten.

Gesteld dat dat onder controle blijft, gaan we dan zo verder leven tot het beter weer wordt en de vaccinatie zijn vruchten afwerpt? Geen sport, amper mensen mogen zien binnen, horeca dicht, kappers dicht,....

Ok, als dat zo is dan is dat zo hé. Maar weten ze eigenlijk überhaupt waar ze naar toe willen?

Bon. Net gehoord van een chauffeur van essers die elke dag bij pfizer zit;
De reden waarom België geen vaccins meer krijgt ( voorlopig) is omdat de Belgische staat zijn reeds gekregen dosissen nog niet betaald heeft.
Morgen wordt niks geleverd, terwijl er vandaag 50 vrachtwagens naar Zaventem vertrekken

mss te nemen met ne dikke korrel zout
Ben maar de boodschapper hier 😅

De reden waarom België geen vaccins meer krijgt ( voorlopig) is omdat de Belgische staat zijn reeds gekregen dosissen nog niet betaald heeft.
Morgen wordt niks geleverd, terwijl er vandaag 50 vrachtwagens naar Zaventem vertrekken

Da's gelijk dat de chauffeur van de koning zou zeggen da Koning Albert condoom had gebruikt en daardoor Delphine niet van hem kan zijn

ik, sinds maart aan alle regels gehouden. Nooit een probleem gehad waar het moeilijk was om dit niet te doen ...

Dan behoor jij tot een heel grote minderheid. Goed dat je dat kan wel.
Maakt natuurlijk van al die mensen die zich niet 100% aan de regels houden slechte mensen (niet dat je dat zegt)

Dan behoor jij tot een heel grote minderheid. Goed dat je dat kan wel.
Maakt natuurlijk van al die mensen die zich niet 100% aan de regels houden slechte mensen (niet dat je dat zegt)
Hij houdt zich aan de regels. Punt. Ik snap niet wat die laatste zin daar nu komt doen, een soort hypothetische stroman om dan te zeggen dat hij het niet gezegd heeft.

Ik krijg hier zo'n Willy's en Marjetten-vibe: "dat is volk dat op ons neerkijkt omdat ze de regels volgen".

Laatst bewerkt:
Beetje simplistisch, hé.

Als je de zomervakantie voor een stuk opgeeft, wil dat zeggen dat bedrijven hun collectief verlof moeten verplaatsen (bvb gewoon al bouwverlof). Bovendien zorgt dit ervoor dat leerkrachten minder verlof hebben en dat toerisme weeral minder weken hoogseizoen zal hebben.

Zomervakantie inkorten kan je imho in de praktijk niet echt doen. Zomerklassen wel, dat is dan ook gebeurd. Maar daar komt niet het publiek naartoe dat zou moeten komen, vrees ik.

Is het zoals de verkeerde informatie die uit een Facebookpost leek te komen die je hier had gepost, de verkeerde tweedehandse informatie van na een cursus? "Misschien" met een dikke korrel zout...

Den Pfizer toch. Heeft hij bij Mr. Pfizer gezeten tijdens het kaarten of toen dat er al een paar pinten op zijn? Of was het toevallig een Siciliaanse wijnboer waarmee hij gesproken heeft?

De chauffeur van Essers zit natuurlijk zo dicht bij de bron dat je dit echt als geloofwaardig moet beschouwen. Hebben ze toevallig niet gezegd of er met bitcoins of met paypal moet betaald worden?

Ik mis ook precies wel een plan.
We zitten nu al bijna 3 maand in een periode van toch wel erg strikte regels.

De cijfers blijven al weken rond een niveau dat we voor de zomer zouden beschrijven als "hoog".
Gaan we het zou blijven uithouden onder die strenge regels en berusten in het feit dat we rond de 2000 besmettingen per dag zitten en 130 ziekenhuisopnames? Want grosso modo, blijft alles nu toch al 2 (?) maand stabiel nadat we eind oktober de daling hebben ingezet.
Is het dat wat we mogen verwachten?

Allee, als je dat vanop afstand bekijkt zitten we nu al een maand of 2 in ongeveer dezelfde situatie qua cijfers en zijn er geen echt drastische maatregelen meer genomen, buiten nu de grenzen die dicht gaan. Dus kunnen we ervan uitgaan dat dit zich ook op zijn minst gaat aanhouden.
Dat staat dan nog los van de uitbraak van andere varianten.

Gesteld dat dat onder controle blijft, gaan we dan zo verder leven tot het beter weer wordt en de vaccinatie zijn vruchten afwerpt? Geen sport, amper mensen mogen zien binnen, horeca dicht, kappers dicht,....

Ok, als dat zo is dan is dat zo hé. Maar weten ze eigenlijk überhaupt waar ze naar toe willen?
Verder kabbelen tot het merendeel gevaccineerd is hé (in combinatie met het warme zomerweer). Denk niet dat je veel anders moet verwachten.

Hoeveel strenger kunnen we het nog terug maken? Niet-essentiële winkels terug dicht? Scholen dicht? Terug enkel blokje rond mogen wandelen? Geen enkel knuffelcontact meer? ... en voor hoelang? Op een handvol weken gaan we niet ineens op 100 besmettingen per dag zitten. Denk dat je hoe dan ook tot mei in een lastige situatie gaat blijven zitten.

Nog strengere regels gaan veel mensen niet pikken, denk ik (al zit het er mogelijk wel aan te komen). Versoepelingen moet je al helemaal niet verwachten.

Nog strengere maatregelen zie ik persoonlijk eigenlijk ook niet zitten. Voor mij is dit best doenbaar (ok, dat is persoonlijk uiteraard). Maar liever dit, dan weer terugkeren naar de regels van maart/april/mei. Puur en alleen strengere regels invoeren met het oog om daarna sneller te versoepelen, daar geloof ik ook niet meer in. Ze gaan er wel komen natuurlijk, als het de komende weken weer volledig de foute richting uitgaat.

Waart gij bij die cursus toen? Meneerke weet alles?
Je hebt ondertussen al zo'n track record van ongeloofwaardige informatie dat de kans dat je ook daar fout was véééééél groter was dan de kans dat je het juist voor hebt.

Noch Loser, noch mezelf zijn "meneerke weet alles", maar het is niet omdat wij niet alles weten, dat we daarom iemand moeten geloven met zo'n "staat" van dienst qua desinformatie.

Waart gij bij die cursus toen? Meneerke weet alles?
Het gaat er mij vooral om dat je ook mag stilstaan bij wat je aanricht met je foute informatie. Meer ongeloof in alles, meer twijfel, meer ontevredenheid over de regering en de regels, dat is in het slechtste geval. Ik snap niet waarom je zoiets wat zo doorzichtig fout is zou willen verspreiden. Daar ruchtbaarheid aan zou willen geven. Dat moet je niet, daar kies je voor. Wel, ik kies ervoor om daar telkens op te wijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan