Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar het nieuwe normaal wilt zeggen dat iets blijvend is. Het lijkt me toch duidelijk dat dat niet het geval gaat zijn.
Eerlijk? Ik zal ook pas geloven dat daar niets van blijft plakken wanneer het (definitief) verdwijnt.

Nog zo eentje trouwens: De absurditeit van het testen van asymptomatische 'hoogrisico' contacten (bewust tussen aanhalingstekens want zowel de definitie ervan als de interpretatie van contact tracing laat serieus te wensen over). Bij huidige vaccinatiegraad is dat gewoon niet meer nodig en als het nu niet kan teruggeschroefd worden, wanneer dan wel?

ja ik was vandaag in de apotheker met mondmasker op. kerel voor mij had er geen op. simpelweg aan de apotheker gevraagd of het nog verplicht was. en toen wist ik het pas.

hoe zit het bij dokters? hoe zit het bij kinesist? ik zou het niet weten, ik zet het op en vraag het daar en dan.

3° de inrichtingen en plaatsen waar contactberoepen worden uitgeoefend, voor wat betreft de dienstverleners en de klanten, waarbij de dienstverlener en de klant direct fysiek contact hebben of waarbij de afstand van 1,5 meter niet kan worden gegarandeerd tussen de dienstverlener en de klant voor een duur van minstens 15 minuten;

Ik denk dat je overschat hoe sterk iedereen het nieuws volgt en op de hoogte is dat dit vanaf vandaag niet meer moet.
Echt, vandaag naar de doe het zelf/ bazar/winkels waar ze alles van rommel verkopen en hoeveel mensen daar niet waren die je hoorde vragen aan anderen of die mondmasker niet meer moest mssh, om hem dan direct af te zetten alsof het een ongelofelijke bevrijding was. Ik denk dat veel mensen alles ivm met corona wat beu zijn en ook niet echt meer de nieuwe regels/ontwikkelingen volgen. Ik geloof zelf dat velen gewoon kijken naar anderen en hetzelfde doen.

Eerlijk? Ik zal ook pas geloven dat daar niets van blijft plakken wanneer het (definitief) verdwijnt.

Nog zo eentje trouwens: De absurditeit van het testen van asymptomatische 'hoogrisico' contacten (bewust tussen aanhalingstekens want zowel de definitie ervan als de interpretatie van contact tracing laat serieus te wensen over). Bij huidige vaccinatiegraad is dat gewoon niet meer nodig en als het nu niet kan teruggeschroefd worden, wanneer dan wel?
Allé Puni, dat begrijp ik niet. Ik zie geen enkele reden waarom die pasjes zouden blijven hangen als ze zelfs niet eens volledig willen doorvoeren in Vlaanderen. Tenzij je in een complot gelooft, anders heb ik er geen verklaring voor. En dan heb ik het niet over eventuele voorzichtigheid in de ziekenhuizen he door gebruik van mondmaskers bijvoorbeeld.

Allé Puni, dat begrijp ik niet. Ik zie geen enkele reden waarom die pasjes zouden blijven hangen als ze zelfs niet eens volledig willen doorvoeren in Vlaanderen. Tenzij je in een complot gelooft, anders heb ik er geen verklaring voor. En dan heb ik het niet over eventuele voorzichtigheid in de ziekenhuizen he door gebruik van mondmaskers bijvoorbeeld.
Ik ben van mening dat je niet mag onderschatten hoezeer sommige mensen het vertrouwen in de overheid verloren zijn door de ganse coronapandemie en dan kan ik op een bepaalde manier wel begrijpen dat mensen bang zijn dat bepaalde zaken niet meer gaan verdwijnen. Maar gelukkig zitten we hier in europa met genoeg mogelijkheden als bevolking om druk te zetten dat we dat zelf in de hand hebben dus ik geloof niet dat we ons nu zorgen moeten maken.

Vreemd om zo plots terug zonder mondmasker rond te kunnen lopen op het werk. Ik voel mij zo naakt :unsure:
Ik ook, voelt alsof je geen broek draagt.... :unsure:

In het afgelopen jaar zijn er ook heel wat nieuwe collega's gestart die ik enkel zag in de wandelgangen en dus enkel met mondmasker. Vandaag voor het eerst gezien zonder masker en dus voor het eerst hun volledige gezicht.

Ik ook, voelt alsof je geen broek draagt.... :unsure:

In het afgelopen jaar zijn er ook heel wat nieuwe collega's gestart die ik enkel zag in de wandelgangen en dus enkel met mondmasker. Vandaag voor het eerst gezien zonder masker en dus voor het eerst hun volledige gezicht.
Ik zou verdomd niet weten hoe het voelt alsof je geen broek draagt.

Ik douch mij niet meer in de winkel :unsure:
Ikke wel. Was de manier die ik had gevonden om kosten te besparen op water en elektriciteit.

Gewoon de douche of het bad gebruiken bij Van Marcke of X2O.
Je moet natuurlijk er wel tegen kunnen dat je begaapt wordt. Maar bon, als je dat durft voor temptation of big brother, dan maakt dat allemaal niet meer uit.

Ik ben van mening dat je niet mag onderschatten hoezeer sommige mensen het vertrouwen in de overheid verloren zijn door de ganse coronapandemie en dan kan ik op een bepaalde manier wel begrijpen dat mensen bang zijn dat bepaalde zaken niet meer gaan verdwijnen. Maar gelukkig zitten we hier in europa met genoeg mogelijkheden als bevolking om druk te zetten dat we dat zelf in de hand hebben dus ik geloof niet dat we ons nu zorgen moeten maken.
Ik begrijp het wantrouwen zeker tot een bepaalde hoogte, maar om nu overal over te gaan twijfelen. Alles is stilletjes aan aan het afbouwen, dus waarom zouden ze pasjes gaan behouden vraag ik me af.

Ik begrijp het wantrouwen zeker tot een bepaalde hoogte, maar om nu overal over te gaan twijfelen. Alles is stilletjes aan aan het afbouwen, dus waarom zouden ze pasjes gaan behouden vraag ik me af.
Ik vraag het mij ook af hoor maar begrijp wel dat mensen daar aan twijfelen. Onze regering blinkt nu niet echt uit in bekommernis om de bevolking. Wat niet wil zeggen dat ik die mening deel.

...Of mensen die het voor hun eigen veiligheid of die van iemand in hun gezin blijven dragen uiteraard.

Gekken is weer lekker kortzichtig gezegd. Voor mijn part mocht de maskerplicht al weken geleden afgeschaft zijn in Vlaanderen, maar wie het nog wil dragen moet je echt niet wegzetten als een stelletje gekken. Jezelf of anderen in je omgeving proberen te beschermen is net het tegenovergestelde van cray cray. Ik zelf ga het masker ook niet meer dragen, maar de eerste die ik op het werk of waar dan ook iemand zie afzeiken omdat die persoon een masker draagt ( Zoals in Nederland blijkbaar een sport is) heeft het vlaggen.
Eigen veiligheid is pure quatsch. Het enige wat wie je beschermt is iemand anders als je besmet bent.
Klaar en duidelijk, eveneens de reden waarom ze niet meer gedragen moeten worden.

Zijn die mondmaskers ook niet vooral een symbooldossier geworden?

Voor mij was/is dat echt het minste van alle maatregelen... ik moest dat voorheen al regelmatig dragen op het werk en ik zal dat nu nog moeten. Waarschijnlijk was ik dat al gewoon zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan