Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schrijnend om te zien.
En dan heb ik het niet over haar gevoelens, maar wel over het feit dat mensen met zulke visies als verpleegkundige werken.

Dat ge antivaxxers tegenkomt op social media of aan de toog op café, tot daar en toe. Maar in een ziekenhuis wilt ge toch niet geholpen worden door iemand die gelooft dat vaccins Alzheimer veroorzaken en het allemaal met een verborgen agenda te maken heeft en si en la.

Net zoals voorgaande 'helden die de waarheid verkondigen' heeft ze duidelijk problemen met haar gevoelens (angst door de vele veranderingen, al noemen zo'n types dat 'wakker zijn'), daar moet ze iets aan doen, wij moeten daarom de feiten niet wijzigen.

Vreemd om zo plots terug zonder mondmasker rond te kunnen lopen op het werk. Ik voel mij zo naakt :unsure:
Bij mij op't werk is het nog altijd verplicht, we zitten hier nochtans in Vlaanderen en niet in Brussel.

Ik vraag mij af of ze het ooit nog gaan afschaffen dan ... Ik ben dat mondmasker zo beu als koude pap nu.
Ge kijkt er naar uit, 1 oktober gedaan met die mondmaskers en dan sturen ze daags ervoor een mail dat het verplicht blijft. Ik heb er geen zin in vandaag, gelukkig is het bijna weekend.

Je zal altijd gekken hebben natuurlijk.

...Of mensen die het voor hun eigen veiligheid of die van iemand in hun gezin blijven dragen uiteraard.

Gekken is weer lekker kortzichtig gezegd. Voor mijn part mocht de maskerplicht al weken geleden afgeschaft zijn in Vlaanderen, maar wie het nog wil dragen moet je echt niet wegzetten als een stelletje gekken. Jezelf of anderen in je omgeving proberen te beschermen is net het tegenovergestelde van cray cray. Ik zelf ga het masker ook niet meer dragen, maar de eerste die ik op het werk of waar dan ook iemand zie afzeiken omdat die persoon een masker draagt ( Zoals in Nederland blijkbaar een sport is) heeft het vlaggen.

Het is toch al lang geweten dat een masker voor je eigen veiligheid nauwelijks effect heeft? Tenzij je een FFP2 masker draagt.
In ziekenhuizen, woonzorgcentra etc begrijp ik wel dat het nog verplicht blijft. Gewoon in winkels, op het werk, etc, tja, we moeten wel ooit eens weer normaal gaan leven, gaan we nog jaren met een masker blijven lopen?
Hier op 't werk is het verplicht, maar op café waar ge met mensen dichter bij elkaar zit daar is het niet verplicht, zoek de logica. Als er op't werk zijn die niet gevaccineerd zijn en ze worden ziek, dan is dat hun probleem vind ik, ze hebben de kans gehad. Covid zal binnen 5 jaar misschien nog in mindere mate rondgaan, we kunnen moeilijk nog 5 jaar met een masker blijven lopen.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:

Vlaanderen is weer niet mee met het complot :unsure:

Dat doen ze om ons te doen geloven dat er geen complot is. :unsure:

Vlaanderen is weer niet mee met het complot :unsure:
Als het goed is, mag het inderdaad ook gezegd worden.

Leek mij alleszins niet meer dan de logica zelve. Nu nog hopen dat het CST zelf zo snel mogelijk de prullenbak in kan.

Unia: 'Mensenrechten rusthuisbewoners overtreden tijdens coronacrisis'​

knip
Unia wijst vooral de overheid met de vinger. Zo wordt aangestipt dat de gevolgen van de opsluitingsmaatregelen op voorhand niet ernstig genoeg geanalyseerd werden. 'De maatregelen zorgden voor sociaal, emotioneel en fysiek isolement met risico's op angst, verslechtering van de algemene gezondheidstoestand, agressie en emotionele instabiliteit. Sommige woonzorgcentra werden geconfronteerd met depressies en zelfs zelfmoordpogingen van bewoners.'

Allez, ter bevestiging van ieder die het niet wou geloven.

Allereerste coronapil blijkt risico op hospitalisatie en overlijden met helft te verminderen

Nog meer goed nieuws.

Ik alvast niet!
Ik ook niet, tenzij het echt te druk zou zijn, dan zou ik het misschien nog wel overwegen. Alhoewel op cafe mag ook alles terug zonder masker, dus veel nut gaat het dan ook niet hebben als je het alleen in de winkels nog draagt.

Waar zitten die mensen met hun "nieuwe normaal" nu eigenlijk, want volgens hen gingen de maskers nooit meer weg gaan ....

Nu nog de kappers, want dat het daar nog verplicht blijft, is toch ook totaal onbegrijpelijk (ik weet wel "de contactberoepen").

Allez, de dooddoeners zijn ook weer van de partij. Hebben jullie ooit een goed gesprek eigenlijk?

Ik heb eigenlijk nooit iemand zien beweren dat hij niet gelooft dat dat isolement zwaar was.
Een reactie naast de kwestie. En volledig van de pot gerukt als je qua denkwijze niet verder dan dat komt.
Gaan we nu plots Unia wel serieus nemen ofzo?
Wie is "we"?

Het is niet omdat Unia een organisatie is die wel eens serieuze bedenkingen met zich meebrengt, dat ze zelfs te lomp zijn om een brede bevraging te organiseren in het veld.
Overbodige reactie naast de kwestie dus.

Ik ook niet, tenzij het echt te druk zou zijn, dan zou ik het misschien nog wel overwegen. Alhoewel op cafe mag ook alles terug zonder masker, dus veel nut gaat het dan ook niet hebben als je het alleen in de winkels nog draagt.

Waar zitten die mensen met hun "nieuwe normaal" nu eigenlijk, want volgens hen gingen de maskers nooit meer weg gaan ....

Nu nog de kappers, want dat het daar nog verplicht blijft, is toch ook totaal onbegrijpelijk (ik weet wel "de contactberoepen").
Goh, zoals je zelf opmerkt zijn ze nog niet (volledig) weg. En dat nieuwe normaal ging niet alleen daarover, het CST bijvoorbeeld is ook nog altijd present. :)

Goh, zoals je zelf opmerkt zijn ze nog niet (volledig) weg. En dat nieuwe normaal ging niet alleen daarover, het CST bijvoorbeeld is ook nog altijd present. :)
Maar het nieuwe normaal wilt zeggen dat iets blijvend is. Het lijkt me toch duidelijk dat dat niet het geval gaat zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan