Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag me af als dit echt gebeurd is? Indien ja, dan wordt het imo wel eens hoogt tijd dat er echte gevolgen komen voor vaccinweigeraars.
Denk nu ook niet da het ziekenhuis personeel zou zeggen "ja da ligt hier vol antivaxxers" 😂 Dat het vol ligt, tot daar aan toe, maar niet wat voor soort mensen

Dus jouw bewijs dat niet-coronadoden wel werden meegeteld is dat je het niet kan bewijzen want er is geen cijferbewijs?
Het blijven klassiekers toch?

Gevaccinneerde sterft
Anti-vaxx: GESTORVEN DOOR HET VACCIN

Symptomatische pcr-bevestigde persoon sterft
Anti-vaxx: Maar ja, zijn we wel zeker dat die persoon gestorven is aan COVID-19? Misschien is dat reden x/y/z.

Eigen aan complotdenkers is dat elk cijfer of feit wordt gedraaid zodat het past in hun theorie. Discussiëren heeft totaal geen zin omdat ze nog meer overtuigd zijn van hun gelijk dan mensen die effectief zich baseren op feiten.

Gebrekkige argumentatie
Dus jouw bewijs dat niet-coronadoden wel werden meegeteld is dat je het niet kan bewijzen want er is geen cijferbewijs?
Een grootschalig complot houdt in dat veel mensen op de hoogte moeten zijn om het in stand te houden.
Aangezien je geen cijferbewijs vindt wilt zeggen dat AL die mensen mooi hun mond houden en hun dubieus werk blijven doen.

ah laat maar, dit gaat weer een nutteloze discussie worden met zelfde argumenten en tegenargumenten dat al 1,5 jaar gaande is
Tgoh, een complot. Daar denk ik niet dat het Wetstraat-circus toe in staat is.

Het zal eerder het gevolg zijn van bv. zorgkundigen in het rusthuis die 's morgens het licht aandeden bij 88-jarige Charel en zagen dat hij ineens gestorven was terwijl hij enkele dagen eerder positief testte op corona. En dan in alle paniek en stress van de pandemie voegt het centrale coronacomité Charel zaliger toe aan de cijfers. Begrijpelijk natuurlijk, en in se doet dat er ook niet toe (want de Charel is dood).
Maar in de perceptie die de media toen bracht alsof corona de black death in disguise was en alles en iedereen greep kan het misschien wel een rol hebben gespeeld.

Het is sowieso een theoretische bedenking, maar de waarheid is waarschijnlijk wel genuanceerder dan "elke coronadode is 100% zeker door en alleen door corona gestorven" (zoals jullie blijken te beweren) en "corona is een hoax, invented by Big Pharma" (zoals de gemiddelde flapdrol beweert).
Achja, ik ga mezelf eindelijk nog is een levercirrose drinken op studay. Hasta mañana. 🥰

Laatst bewerkt:
Het werd toch publiekelijk verklaard dat de rapportering van ons covid-doden een overrapportering was ?
Dat is toch geweten? In welke mate, da's een ander kwestie

Dat het dodental zo hoog is, vooral in vergelijking met andere Europese landen, komt door de manier waarop Sciensano deze rapporteert. "In België rapporteren we zowel de overlijdens in ziekenhuizen als daarbuiten, en zowel bevestigde gevallen als vermoedelijke", zegt viroloog Steven Van Gucht.

Groot deel Belgische coronadoden is niet getest​

'Vermoedelijke' sterfgevallen, zo schrijft Sciensano, hebben betrekking op patiënten die geen coronatest hebben gehad, maar volgens de betrokken arts wel klachten hadden die wezen op het coronavirus. Volgens het instituut is dit het geval bij de meeste mensen die buiten het ziekenhuis sterven.

Tgoh, een complot. Daar denk ik niet dat het Wetstraat-circus toe in staat is. Ik heb dat ook niet beweerd, Bassietje.

Het zal eerder het gevolg zijn van bv. zorgkundigen in het rusthuis die 's morgens het licht aandeden bij 88-jarige Charel en zagen dat hij ineens gestorven was terwijl hij enkele dagen eerder positief testte op corona. En dan in alle paniek en stress van de pandemie voegt het centrale coronacomité Charel zaliger toe aan de cijfers. Begrijpelijk natuurlijk, en in se doet dat er ook niet toe (want de Charel is dood).
Maar in de perceptie die de media toen bracht alsof corona de black death in disguise was en alles en iedereen greep kan het misschien wel een rol hebben gespeeld.

Het is een theoretische bedenking, maar de waarheid is waarschijnlijk wel genuanceerder dan "elke coronadode is 100% zeker door en alleen door corona gestorven" (zoals jullie blijken te beweren) en "corona is een hoax, invented by Big Pharma" (zoals de gemiddelde flapdrol beweert).
Achja, bon.

Sowieso is het nog altijd een dokter die de doodsoorzaak bepaalt en is zo'n dokter ook nodig om überhaupt te mogen bepalen OF iemand dood is (zelfs al zou het gaan om iemand onthoofd is).

En neen covid is geen ziekte waar ge op slag van dood valt, dat heeft ook nooit iemand beweerd. Covid is wel een zeer besmettelijk virus waar mensen dusdanig ziek van kan worden dat ze intensieve zorgen nodige hebben, en door de hoge besmettelijkheid ontstond daardoro eht risico dat onze ziekenhuizen zouden overspoeld worden en zouden kraken als we geen maatregelen namen.

En ook al valt niet elke ziekte er quasi instant dood van, toch is covid een trigger die mensen doet sterven die sowieso wel veel kans op overlijden hadden, maar zonder besmetting mss nog ettelijke jaren hadden kunnen leven. Bij oude mensen of bij risicopatiënten zal er sowieso niet vaak één pure oorzaak zijn maar is het gewoon een opeenstapeling van kleinere factoren waarvan de dokter in kwestie dan op basis van zijn visie/ervaring bepaalt wat de doorslaggevende factor is geweest en de voorbije anderhalf jaar was een covid-besmetting bij veel patiënten nu eenmaal de doorslaggevende factor, en de oversterftecijfers bewijzen dat.

De verhaaltjes die ge vaak las van dat "elk overlijden standaard werd toegewezen aan covid, zelfs mensen die er totaal niéts mee te maken hadden, waaronder zelfs verkeersslachtoffers" zijn gewoon larie en apekool.

Het werd toch publiekelijk verklaard dat de rapportering van ons covid-doden een overrapportering was ?

Het is toch niet omdat ze niet getest zijn, dat ze daarom onterecht beschouwd werden als covid-dode?

In een rusthuis zal er nu eenmaal wel een "gemiddeld tempo" zijn waarin er overlijdens plaatsvinden. Als er dan een uitbraak heeft plaatsgevonden en plots de ene na de andere bewoner sterft op korte tijd terwijl in normale tijden er véél minder overlijdens plaatsvinden op zo'n korte tijd, dan is het toch niet verkeerd om er van uit te gaan dat het allemaal om vermoedelijke covid-overlijdens gaat, en dat "vermoedelijke" aspect werd (ik herhaal het nogmaals) bevestigd achteraf door de cijfers van oversterfte achteraf. Of is het puur toeval dat de 20.000 extra doden die we hadden in 2020 tov andere jaren, gelijklopen met het aantal gerapporteerde covid-doden?

Laatst bewerkt:
lol iedereen persoonlijk op gesprek laten komen en met psychologen en experten facebookberichten weerleggen.

Ja zo kan het ook en tegen het jaar 2800 zijn ze allemaal gevaccineerd tegen covid
Dat kan, maar ge gaat er tig keer meer mensen mee overtuigen dan met al dat repressief geclown. En ook gewoon een pak minder weerstand mee creëren.

Als dat in elke zorginstelling op die manier was gebeurd, waren ze daar nu gewoon zo goed als allemaal gevaccineerd. Nu zit ge nog altijd te neuten over het eventueel verplichten. ;)

Het is toch niet omdat ze niet getest zijn, dat ze daarom onterecht beschouwd werden als covid-dode?

In een rusthuis zal er nu eenmaal wel een "gemiddeld tempo" zijn waarin er overlijdens plaatsvinden. Als er dan een uitbraak heeft plaatsgevonden en plots de ene na de andere bewoner sterft op korte tijd terwijl in normale tijden er véél minder overlijdens plaatsvinden op zo'n korte tijd, dan is het toch niet verkeerd om er van uit te gaan dat het allemaal om vermoedelijke covid-overlijdens gaat, en dat "vermoedelijke" aspect werd (ik herhaal het nogmaals) bevestigd achteraf door de cijfers van oversterfte achteraf. Of is het puur toeval dat de 20.000 extra doden die we hadden in 2020 tov andere jaren, gelijklopen met het aantal gerapporteerde covid-doden?

En zijn het dan ook per definitie covid doden als ze niet getest zijn. Als Steven van Gucht zelf aangeeft dat er ruim gerapporteerd werd en eerder te snel covid werd toegewezen als doodsoorzaak, dan eerder niet. ...
Weet jij meer dan de experts dan? Is ook een terugkerend fenomeen hier, in beide richtingen.

Er werd in die tijd toch ook gewoon de vermoedelijke gevallen apart medegedeeld? Ik weet dat in de dagelijkse cijfers een aparte kolom was voor de vermoedelijke gevallen (de niet geteste personen). Lijkt mij niks mis mee.

En zijn het dan ook per definitie covid doden als ze niet getest zijn. Als Steven van Gucht zelf aangeeft dat er ruim gerapporteerd werd en eerder te snel covid werd toegewezen als doodsoorzaak, dan eerder niet. ...
Weet jij meer dan de experts dan? Is ook een terugkerend fenomeen hier, in beide richtingen.

Sowieso heeft het weinig nut om uitspraken van een bepaald tijdstip nu te gaan gebruiken, aangezien we op dat ogenblik ook minder wisten? Dat Steven Van Gucht een bepaald moment zei dat we mss té ruim aan het rapporteren waren, wil daarom nog niet zeggen dat we achteraf gezien ook effectief fout bezig waren he. Ik herhaal nogmaals, dus nogmaals een keer, dat de oversterfte heeft aangetoond dat globaal gezien de manier van rapporteren nauwkeurig was aangezien de oversterfte quasi gelijk liep met het aantal gerapporteerde covid-doden.

En los van hoe groot het aantal doden was, is het aantal doden niet het voornaamste cijfer tijdens deze crisis en draaide het vooral om de bezetting van ICU want dat cijfer was hetgeen dat zou bepalen of iedereen de nodige zorg kon krijgen die nodig was (zowel covidpatiënten als patiënten die voor iets anders kritische zorg nodig hadden)

Er zijn meerdere wetenschappelijke artikels verschenen die bewezen dat de meeste landen onderraporteerden en België één van de weinige landen was met een correcte schatting.

Ik kom net uit de winkel, was echt raar. Had het opgedaan uit onzekerheid maar toen ik personeel en sommige klanten zonder zag lopen, heb ik het uitgedaan. LEVE DE VRIJHEID

Schrijnend om te zien.
En dan heb ik het niet over haar gevoelens, maar wel over het feit dat mensen met zulke visies als verpleegkundige werken.

Dat ge antivaxxers tegenkomt op social media of aan de toog op café, tot daar en toe. Maar in een ziekenhuis wilt ge toch niet geholpen worden door iemand die gelooft dat vaccins Alzheimer veroorzaken en het allemaal met een verborgen agenda te maken heeft en si en la.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan