Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag mij eerlijk gezegd af hoe zij kunnen verklaren dat ge uit een flacon die miniscule gps/apparaatjes of whatever kunnen halen bij elke dosis? Bedoel, hoe kunnen ze zeker weten dat er eentje in uw spuit zit en geen twee of nul? šŸ¤”

En het ironische van al is dat hij dit op een smartphone toont en ze wss al meer weten over hem dan hij zelf 🤔

Alhoewel ik weet dat er mensen Ʃcht in die zever geloven, lijkt het me nu niet dat deze kerel echt serieus is en zal het wel als "grapje" bedoeld zijn.

2e,3e,4e? generatie allochtoon die Marc van Ranst "aanvalt" in gebrekkig Nederlands:

Dat gebrekkig Nederlands is nog altijd heel wat beter dan het Nederlands van bepaalde Waalse politiekers / ministers!

Dat gebrekkig Nederlands is nog altijd heel wat beter dan het Nederlands van bepaalde Waalse politiekers / ministers!
Bij die laatsten spreken ze dan wel ƩƩn landstaal deftig en een andere minder. Ik weet niet of dat in dit geval zo is.

En heel die discussie van eraan verdienen, ik betwijfel ten sterkste dat een min of meer communist, die als lid van de PvdA een deel van zijn salaris afgeeft, die professor is aan de universiteit en dus al minder verdient dan hij in de privƩ kon verdienen, geld als drijfveer heeft. Lijkt me weer zo'n sprookje dat gelanceerd is door mensen die in alles een simpel boosaardig plan zoeken.

Interessante grafiek uit Israƫl met data betreffende 60+ ers
De bescherming van het vaccin zit hem dus helemaal in de verlaging van de kans om zwaar ziek te worden. Ongeacht of je gevaccineerd bent of niet, iemand die ernstig ziek wordt op die leeftijd heeft 30-40% kans om het niet te overleven (onderste grafiek). De kans om ernstig ziek te worden is na vaccinatie wel bijna 4 x lager, en na een booster shot nog eens bijna 5 keer lager.

main-qimg-d2f4eb940999974091eafb175e8407ca

In de horeca zijn nu zo goed als alle regels overboord, in theorie moeten mondmaskers nog bij verplaatsingen en voor het personeel bij bediening, maar ook dat word op veel plaatsen volledig achterwege gelaten.
Op dat vlak was het vorig jaar in de horeca toch wel een stuk veiliger dan nu en dan bedoel ik wat de kans betreft om besmet te worden.
En ja, we hebben nu de vaccins en heel wat mensen zijn gevaccineerd, maar als we de cijfers van het aantal besmettingen zien dan is het toch nog altijd oppassen geblazen ...

In de horeca zijn nu zo goed als alle regels overboord, in theorie moeten mondmaskers nog bij verplaatsingen en voor het personeel bij bediening, maar ook dat word op veel plaatsen volledig achterwege gelaten.
Op dat vlak was het vorig jaar in de horeca toch wel een stuk veiliger dan nu en dan bedoel ik wat de kans betreft om besmet te worden.
En ja, we hebben nu de vaccins en heel wat mensen zijn gevaccineerd, maar als we de cijfers van het aantal besmettingen zien dan is het toch nog altijd oppassen geblazen ...
Is mij ook al opgevallen. En voor mensen als mezelf die niet meer volgen wanneer welke maatregel wordt geschrapt, wordt het dan verwarrend om u zelf nog aan de regels te houden :p. In de fitness heb ik al 2 maal de opmerking gekregen dat een mondmasker niet nodig was, wel op moment dat ik een afspraak had voor personal training en er eigenlijk buiten mezelf en de coach niemand aanwezig was. Volgend bezoek was wel op een regulier openingsmoment met andere leden, de zaakvoerder droeg geen mondmasker, als ik hem vroeg welke maatregel nu eigenlijk van toepassing is zei hij 'joah in principe moet ge nog een mondmasker dragen maar ik heb het zelf al wat opgegeven'. En ergens snap ik hem wel, bij verplaatsing moet je een mondmasker dragen, maar tijdens de groepsles loop je evenzeer met diezelfde 25 mensen door elkaar en is het mondmasker overbodig... Dan lijkt een coronapas mij efficiƫnter.

Ja, maar dan moeten ze het systeem van die coronapas wel wat beter maken, zorg ervoor dat je die op je smartphone kan krijgen zonder dat je al die omwegen moet volgen via itsme en dergelijke.
Wat is er mis met werken met het rijksregisternummer? Dat is simpel en perfect mogelijk.
Ik heb hier momenteel gewoon een versie op papier liggen en heb een kopie ervan in mijn auto gelegd, maar heb die dus niet altijd overal bij.

Zorgwerkster Eveline (36) is allergisch voor Ɣlle vaccins

Erg voor haar - en ik laat in het midden of de coronapas er moet komen of niet- maar dan moet ze dit maar aanvechten om een uitzondering te bekomen hƩ. Er zullen altijd uitzonderingen zijn op de regel. Moeten we voor elke uitzondering dan maar een wetsartikel schrappen? Volgens mij blijven er dan letterlijk NUL wetsartikels over. :unsure:
Die pas zou er niet moeten komen als een deel van de bevolking zich niet als een bende kleuters zou gedragen. En dan zouden mensen als die Eveline nergens mee moeten inzitten want het is net voor mensen als haar dat het de bedoeling is dat vrijwel iedereen zich laat vaccineren.

Maar ja, zolang Willy en Georgette liever geloven wat AndrƩ op fb post raak je geen stap vooruit. Mensen zijn zo dom geworden dat ze zelfs niet meer weten dat ze te dom zijn om iets te begrijpen.

Die pas zou er niet moeten komen als een deel van de bevolking zich niet als een bende kleuters zou gedragen. En dan zouden mensen als die Eveline nergens mee moeten inzitten want het is net voor mensen als haar dat het de bedoeling is dat vrijwel iedereen zich laat vaccineren.

Maar ja, zolang Willy en Georgette liever geloven wat AndrƩ op fb post raak je geen stap vooruit. Mensen zijn zo dom geworden dat ze zelfs niet meer weten dat ze te dom zijn om iets te begrijpen.

Daarom dat ze de vaccinatie moeten verplichten. Die zever over "je moet de mensen de KeUzE blijven geven om vrij te kiezen" heeft lang genoeg geduurd. De vrijheid van 90% van de volwassen Vlamingen om gƩƩn masker meer te moeten dragen en geen coronapas/whatever tf the name is te moeten laten zien weegt veel meer door dan iedereen te laten opdraaien voor die paar clowns die zich niet willen laten vaccineren omdat ze geloven in een klassiek tin foil hat verhaaltje. Polio-vaccin is ook verplicht, dit graag ook.

De kinderen kan je in de scholen verplichten tot vaccinatie, de werkenden in hun bedrijf, en de werklozen kan je desnoods hun uitkering koppelen aan vaccinatie. Effe hard zijn, en dan ga je geen Xe golf meer meemaken.
Liberaal en tolerant zijn allemaal goed en wel, maar die naĆÆviteit mag er wel eens uit. Het sensibiliseren heeft lang genoeg geduurd.

Ja, maar dan moeten ze het systeem van die coronapas wel wat beter maken, zorg ervoor dat je die op je smartphone kan krijgen zonder dat je al die omwegen moet volgen via itsme en dergelijke.
Wat is er mis met werken met het rijksregisternummer? Dat is simpel en perfect mogelijk.
De discussie moet niet ontsporen want dan moeten we er misschien een ander topic over opzetten, maar wat is uw probleem met deze werkwijze?

De CovidSafe app werkt perfect met Itsme. In principe werkt het via het rijksregister (want dat gekoppeld met Itsme) en voegt daar gewoon een 2FA beveiliging aan toe. Als ik gewoon in een random site een rijksregister zou moeten ingeven zonder andere controle dan lijkt het mij zo lek als een zeef? Over die Corona-alert app daar was ik zelf ook niet zo enthousiast over, maar dit is nu een simpele app die direct werkte en naar mijn mening goed werd opgezet.

Itsme voldoet aan de ISO-27001 norm en heeft daar ook het certificaat van. Een bedrijf kan niet meer doen dan zich op die manier proberen bewijzen van zijn of haar integriteit richting gegevensbescherming.

Alle feiten spreken voor Itsme, dus ofwel heb je andere (technische) bezwaren, of je berust jezelf op een buikgevoel richting de privacy dat dus niet gebaseerd is op feiten. Of het moet zijn dat je rapporten hebt gelezen die mij tegenspreken en dan geef ik grif mijn fout toe.

Daarom dat ze de vaccinatie moeten verplichten. Die zever over "je moet de mensen de KeUzE blijven geven om vrij te kiezen" heeft lang genoeg geduurd. De vrijheid van 90% van de volwassen Vlamingen om gƩƩn masker meer te moeten dragen en geen coronapas/whatever tf the name is te moeten laten zien weegt veel meer door dan iedereen te laten opdraaien voor die paar clowns die zich niet willen laten vaccineren omdat ze geloven in een klassiek tin foil hat verhaaltje. Polio-vaccin is ook verplicht, dit graag ook.

De kinderen kan je in de scholen verplichten tot vaccinatie, de werkenden in hun bedrijf, en de werklozen kan je desnoods hun uitkering koppelen aan vaccinatie. Effe hard zijn, en dan ga je geen Xe golf meer meemaken.
Liberaal en tolerant zijn allemaal goed en wel, maar die naĆÆviteit mag er wel eens uit. Het sensibiliseren heeft lang genoeg geduurd.
Met verplichte vaccinatie heb ik helemaal geen probleem, maar dan moeten ze de mensen wel laten kiezen welk vaccin ze willen hebben.
Heb het hier al enkele keren vermeld, mijn ma wilt gevaccineerd worden, maar heeft haar zinnen gezet op het Pfizer vaccin, maar daarvoor moet ze wachten tot na de huidige vaccinatiecampagne, waarschijnlijk vanaf oktober.
En mijn ma is waarschijnlijk niet de enige die nog niet gevaccineerd is omwille van deze reden.

Ik ben wel gevaccineerd en toevallig was dat net Pfizer (had ik mogen kiezen was het waarschijnlijk Moderna geweest, maar ik wou niet blijven wachten).

Met verplichte vaccinatie heb ik helemaal geen probleem, maar dan moeten ze de mensen wel laten kiezen welk vaccin ze willen hebben.
Heb het hier al enkele keren vermeld, mijn ma wilt gevaccineerd worden, maar heeft haar zinnen gezet op het Pfizer vaccin, maar daarvoor moet ze wachten tot na de huidige vaccinatiecampagne, waarschijnlijk vanaf oktober.
En mijn ma is waarschijnlijk niet de enige die nog niet gevaccineerd is omwille van deze reden.
Wat een onzin. Dat moeten ze absoluut niet. Mensen moeten vooral niet denken dat ze beter kunnen inschatten welke vaccins goed of beter zijn dan alle medische autoriteiten samen. Op basis waarvan eigenlijk? Buikgevoel?
Wordt er überhaupt nog AZ gegeven eigenlijk? Zover ik weet is er enkel nog Pfizer en een restje J&J te krijgen, maar zeker ben ik niet.

Onbetrouwbare bronnen, deze claims werden al meermaals ook in deze thread ontkracht.

Dat is best grappig om te lezen eigenlijk, en nog grappiger als dat hier aanvaard wordt. Maar 'k zal het houden een angstaanval na het lezen van de media, aka -> door de pharma betaalde propaganda :)

De vaccins zorgen er niet voor dat mensen immuun worden tegen covid, maar kunnen nog steeds covid krijgen, en dus ook verspreiden. Ik zie ook niet dat dit virus beslist dat er maatregelen zijn, maar politiekers.

Uiteraard wordt ook gewoon toegegeven dat de maatregelen er zijn om niet-gevaccineerden onder druk te zetten. Ze zijn gratis, dat weet iedereen, maar langs de achterdeur plundert de pharma de schatkist.

Nog voor het vaccin er was, werden allerhande protocollen samengesteld om mensen te helpen, maar steeds opnieuw werd dit als een fabeltje afgedaan. En steeds opnieuw lees ik, hoe dokters dit met succes, gebruiken. In Japan bvb, waar de eerste minister op het nieuws aankondigde enkele miljoenen moderna vaccines weg te gooien, en te starten met het gebruik van ivermectine. Zoals de helft van Afrika, India, enz.

Japan : A tiny black substance was found in a Moderna vaccine vial in Gunma, an official from the prefecture said, while in Okinawa, black substances were spotted in syringes and a vial, and pink material was found in a different syringe. That followed the nationwide suspension of 1.63 million doses last week.

ā€œNow is the time to use ivermectin,ā€ said Haruo Ozaki, chairman of the Tokyo Metropolitan Medical Association.

Studie uit Israel, waaruit voortkomt dat 'natural immunity' vele keren beter is dan het vaccin.

Kinderen vaccineren? Waarom?.. Virussen komen en gaan, is dit niet een beetje tegendraads te werk gaan?

Nog enkele, de titel spreekt voor zich, voor wie niet graag verder klikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan