Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou niets invullen, net zoals de meesten met de wagen ook niets invullen. Van controles is amper of geen sprake, al zeker als men niet kan nagaan of je langer dan 48h in het buitenland hebt gezeten.

Is weer een typische regel die niet kan gehandhaafd worden en bijgevolg zonder gevolgen blijft.

Vul je het wel in met juiste gegevens, krijg je telefoon van wat idiote uit het contact tracing center en kunnen ze u zo wel tracken als ge u niet laat testen, dus waarom dat risico lopen? (ook al is het superklein dat ze effectief aan uw deur komen staan)
Hier stond blijkbaar een verkeerd telefoonnummer in mijn dossier, en na enkele dagen stonden er 2 contacttracers letterlijk aan mijn deur.

1 ploeg :ROFLMAO: Dat moet toch zowat nog de grootste mislukking zijn geweest van gans dit corona gebeuren.
Ivm Brussel (en bij uitbreiding de rest van het 'land' ntrlk) niet gevaccineerd = geen terugbetaling ziekenfonds.

1 ploeg :ROFLMAO: Dat moet toch zowat nog de grootste mislukking zijn geweest van gans dit corona gebeuren.
Ivm Brussel (en bij uitbreiding de rest van het 'land' ntrlk) niet gevaccineerd = geen terugbetaling ziekenfonds.
en zoals altijd: dan ook geen terugbetaling voor rokers, dikke mensen, sportblessures, ...

5l9cz1.jpg

en zoals altijd: dan ook geen terugbetaling voor rokers, dikke mensen, sportblessures, ...
Maar heel het land zit al niet 1,5 jaar deels op slot of ziekenhuizen moeten geen normale zorg uitstellen omdat Jean 3 pakskes per dag rookt, Magda 170 kg weegt of de helft van FC De Vrienden hun been breekt.

Het volledig wegnemen van de terugbetaling hoeft niet, maar als je uw auto tegen een paal parkeert en geen gordel droeg of teveel gedronken had zou je nadien ook wel de gevolgen dragen. En hetzelfde mag voor niet gevaccineerden die nu nog worden opgenomen.

Maar heel het land zit al niet 1,5 jaar deels op slot omdat Jean 3 pakskes per dag rookt, Magda 170 kg weegt of de helft van FC De Vrienden hun been breekt.

Het volledig wegnemen van de terugbetaling hoeft niet, maar als je uw auto tegen een paal parkeert en geen gordel droeg of teveel gedronken had zou je nadien ook wel de gevolgen dragen. En hetzelfde mag voor niet gevaccineerden die nu nog worden opgenomen.

Enkel diegene die teveel gedronken heeft zal gestraft worden omdat dronken rijden niet mag. Moest een vaccinatie verplicht zijn zouden ze iemand die niet gavaccineerd is een boete kunnen geven hiervoor, maar zijn medische kosten zullen nog altijd vergoed worden. Net zoals gebeurd bij die dronken bestuurder die tegen een paal gereden is.

Ook hier bij ons zitten er zo een aantal individuen die een hoop onzin verspreiden op Facebook.
Kristof Krizzyboy Bollen (en zijn andere accounts die hij gebruikt als hij weer eens een tijdje een ban heeft)
Carine Knapen (de advocate die ook in de zaak Jurgen Konings het nieuws haalde)
Sofie Mora (Actrice waar we tegenwoordig niet veel meer van horen)
....

Het "positieve" is dat zulke figuren zich niet meer echt op FB bezig houden doordat ze er constant geband worden (wat volgens hen duidt op onterechte censuur en manipulatie)

Jos en Maria wiens internetgebruik zich beperkt tot eens wat FB checken om foto's van de kleinkinderen te bekijken, zien dus minder zever passeren die ze als waarheid aannemen "want ik zag dat een advocate op FB zei dat...."
Het beperkt zich nu vooral dus tot hun "fanclubs" die zich dan op alternatieve social media verenigen om daar vervolgens elkaar te bestoken met zever. Op die alternatieve media (vooral MeWe nu) ziet ge dan wel de meest belachelijke zaken passeren, maar het geraakt alleszins al niet meer tot bij het grote publiek waardoor het stilaan meer iets wordt zoals een heksenbijeenkomst in een afgelegen bos.

Enkel diegene die teveel gedronken heeft zal gestraft worden omdat dronken rijden niet mag. Moest een vaccinatie verplicht zijn zouden ze iemand die niet gavaccineerd is een boete kunnen geven hiervoor, maar zijn medische kosten zullen nog altijd vergoed worden. Net zoals gebeurd bij die dronken bestuurder die tegen een paal gereden is.
Nu begrijp me niet verkeerd eh. Zorg moet altijd verleend worden, zeker aan mensen die bijdragen aan het systeem. Maar je gaat toch wel eens ergens een lijn moeten trekken en met represailles werken. De Brusselse regering slaagt er duidelijk niet in om mensen gevaccineerd te krijgen. Meestal hetzelfde type mensen die men er niet van kan weerhouden eens een politiekantoor in brand te steken.

Ik snap werkelijk niet hoe we als land het keer op keer falend beleid van Brussel maar moeten blijven tolereren.

Nu begrijp me niet verkeerd eh. Zorg moet altijd verleend worden, zeker aan mensen die bijdragen aan het systeem. Maar je gaat toch wel eens ergens een lijn moeten trekken en met represailles werken. De Brusselse regering slaagt er duidelijk niet in om mensen gevaccineerd te krijgen. Meestal hetzelfde type mensen die men er niet van kan weerhouden eens een politiekantoor in brand te steken.

Ik snap werkelijk niet hoe we als land het keer op keer falend beleid van Brussel maar moeten blijven tolereren.
Ik denk ook dat er iets moet gebeuren in Brussel, maar dan gaan ze moeten beginnen met het verplichten van de vaccinaties. Zolang een vaccin vrijblijvend, doch aangeraden is kunnen ze niet met represailles werken.

Vergelijk het met een fietshelm, iedereen weet dat het veiliger is met, maar zolang die niet verplicht is kan men geen maatregelen treffen tegen diegene die er geen draagt.

Ik denk ook dat er iets moet gebeuren in Brussel, maar dan gaan ze moeten beginnen met het verplichten van de vaccinaties. Zolang een vaccin vrijblijvend, doch aangeraden is kunnen ze niet met represailles werken.

Vergelijk het met een fietshelm, iedereen weet dat het veiliger is met, maar zolang die niet verplicht is kan men geen maatregelen treffen tegen diegene die er geen draagt.
Vandaar dat ik al langer voorstander ben van het verplichten van het vaccin.

Het verschil is opnieuw dat mensen die zonder fietshelm vallen er niet voor gaan zorgen dat de reguliere zorg moet uitgesteld worden.

En opnieuw, rokers betalen al hun behandeling op voorhand. Sportblessures enz zijn accidenteel.
Ge krijgt het vaccin (gratis) & op meer dan genoeg momenten en manieren kunt ge er een laten zetten. Als ge dan bewust ervoor kiest om er geen te nemen, dan moet ge maar de rekening betalen van het ziekenhuis ook. Laat dat de incentive zijn om aan hogere vaccinatiegraad te geraken.

Als iedereen de kans (& herkansing evt) heeft gekregen natuurlijk, da's de eerste voorwaarde. Of verplichting, ook goed.

Nu is de fietshelm een heel slecht voorbeeld want ondertussen is al bewezen dat bestuurders van wagens onbewust minder afstand nemen wanneer ze een fietser passeren met helm op dan een zonder helm.
En fietsers plekken ook meer risico te nemen als ze een helm op hebben.

Maar neem als voorbeeld de gordelplicht en ik ben het helemaal met je eens.

En opnieuw, rokers betalen al hun behandeling op voorhand. Sportblessures enz zijn accidenteel.
Ge krijgt het vaccin (gratis) & op meer dan genoeg momenten en manieren kunt ge er een laten zetten. Als ge dan bewust ervoor kiest om er geen te nemen, dan moet ge maar de rekening betalen van het ziekenhuis ook. Laat dat de incentive zijn om aan hogere vaccinatiegraad te geraken.

Als iedereen de kans (& herkansing evt) heeft gekregen natuurlijk, da's de eerste voorwaarde. Of verplichting, ook goed.
Die besmette personen betalen hun behandeling ook op voorhand, waarom betalen we anders RSZ

De eerste stap is een verplichting. Niet de sissy manier zoals in Frankrijk waar het niet verplicht is maar je wel bijna niet normaal kunt leven zonder. Gewoon verplichten zoals het polio vaccin. Dan kan je de weigeraars gewoon actief opsporen, aanmanen om er toch een te nemen. Desnoods met mobiele ploegen die a la minute een J&J kunnen prikken zodat het bij een spuitje blijft. Als ze blijven wiegeren dan kunner er gevolgen aan verbonden worden, liefst groot genoeg om de twijfelaars te overtuigen, maar dat zijn dan boetes of andere straffen. De ziekenhuisrekening zelf moeten betalen hoort daar niet bij.

Alé.. wij mogen nog altijd niet naar kantoor in september. Da's al van 13 maart 2020 dat ik thuis werk

Ik ben vorige week de eerste keer sinds 13 maart 2020 omdat mijn laptop kapot was en de helpdesk het niet remote kon fixen.

Accijnzen op tabak is de meerkost betalen. RSZ is voor het accidentele.
Moeilijk te snappen precies. En een boete betalen, of uw eigen ziekenhuiskosten betalen komt finaal op hetzelfde neer voor de antivaxxer.
Maar ik draai liever zelf niet op voor de kosten (RSZ pot) omdat er ene te koppig is om te laten vaccineren.

Je moet het probleem ook durven benoemen. Nagenoeg elke patient die nu op intensieve ligt in het Brusselse is van allochtone origine. Je blijft gewoon kampen met een grote groep die zichzelf buiten onze reguliere maatschappij zet. Die hebben echt wel geen boodschap aan een covid safe app om naar een festival te gaan, dat boeit hen toch niet.

Je merkt dat er erg veel terughoudenheid is om effectief te benoemen dat het probleem met lage vaccinatie bij de allochtone gemeenschappen in onze grootsteden ligt, maar uiteindelijk moet je een kat een kat durven noemen. Verplichten gaat echt wel de enige oplossing zijn om sommige gemeenschappen te bereiken, omdat voor sommigen solidariteit nu eenmaal een éénrichtingsstraat is.

Je moet het probleem ook durven benoemen. Elke patient die nu op intensieve ligt in het Brusselse is van allochtone origine. Je blijft gewoon kampen met een grote groep die zichzelf buiten onze reguliere maatschappij zet. Die hebben echt wel geen boodschap aan een covid safe app om naar een festival te gaan, dat boeit hen toch niet.

Je merkt dat er erg veel terughoudenheid is om effectief te benoemen dat het probleem met lage vaccinatie bij de allochtone gemeenschappen in onze grootsteden ligt, maar uiteindelijk moet je een kat een kat durven noemen. Verplichten gaat echt wel de enige oplossing zijn om sommige gemeenschappen te bereiken, omdat voor sommigen solidariteit nu eenmaal een éénrichtingsstraat is.
Is dat? Dat elke patiënt op intensieve van allochtone origine is?
In het VK begin je nu te zien dat het aandeel gevaccineerden vs ongevaccineerden groter begint te worden in het ziekenhuis. Wat logisch is natuurlijk, maar dat geeft toch wel aan dat cijfers niet altijd zo eenduidig zijn. Het is logisch dat het aandeel gevaccineerden groter wordt, als het aandeel gevaccineerden in het land gewoon een heel pak groter wordt. En uiteindelijk, als de vaccinatiegraad hoog genoeg ligt, zal het zelfs de meerderheid gevaccineerden worden. Maar dan is de conclusie niet dat de vaccinaties minder werken, hè.

Ik bedoel, je moet het zogezegd durven benoemen, maar dan moet je ook wel zeker weten dat dat inderdaad het probleem is. Als je ziet dat de vaccinatiegraad daar even hoog lag als in Frankrijk voor de verplichting, dan ligt het misschien eerder aan ietes anders. Dan is de vaccinatiegraad in Vlaanderen gewoon superhoog (wat ook is, in vergelijking met de rest van de wereld zelfs).

Waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet zo zou mogen benoemen als dat daadwerkelijk het grote probleem zou zijn. Ik denk dat we wel weten dat dat op z'n minst een deel van het probleem is, en dat mag zeker weten gezegd worden. Maar het culpabiliseren van iedereen gaat wel ver (zoals die ene vrouw op skivakantie toen, of de jongeren in Spanje...), en als je hele groepen die al gemarginaliseerd zijn daarbij gaat viseren, kun je maar beter zeker zijn. Vooral als officiële instantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan