Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het in Brussel moeilijk gaat worden , een safe ticket voor op cafe heeft daar geen enkele zin. Mss een safe ticket voor de moskee of kerk ? In hoeverre die imams dan en priesters dan nog gaan meewerken .

Accijnzen op tabak is de meerkost betalen. RSZ is voor het accidentele.
Moeilijk te snappen precies. En een boete betalen, of uw eigen ziekenhuiskosten betalen komt finaal op hetzelfde neer voor de antivaxxer.
Maar ik draai liever zelf niet op voor de kosten (RSZ pot) omdat er ene te koppig is om te laten vaccineren.

Je draait wel op voor de extra kosten van diegene die te koppig was om zijn gordel te dragen.
Je draait wel op voor de extra kosten van diegene die te koppig was om zijn zich aan de snelheidslimieten te houden.
Je draait wel op voor de extra kosten van diegene die te koppig was om niet te rijden als hij gedronken had.

en zo kunnen we wel nog even doorgaan met dingen die mensen doen, die bij wet verboden zijn en waar jij voor bijdraagt. Maar iemand die iets doet wat niet bij wet verboden is zou je dan niet voor willen bijdragen?

Een boete zou voor iedereen zijn die een vaccin wiegert. De eigen ziekenhuiskosten enkel voor diegene die de pech hebben dat ze er heel ziek van worden. Je geeft toch ook iedereen die bij een controle dronken of te snel rijdt een boete en niet enkel diegene die een ongeluk hebben.

Is dat? Dat elke patiënt op intensieve van allochtone origine is?
In het VK begin je nu te zien dat het aandeel gevaccineerden vs ongevaccineerden groter begint te worden in het ziekenhuis. Wat logisch is natuurlijk, maar dat geeft toch wel aan dat cijfers niet altijd zo eenduidig zijn. Het is logisch dat het aandeel gevaccineerden groter wordt, als het aandeel gevaccineerden in het land gewoon een heel pak groter wordt. En uiteindelijk, als de vaccinatiegraad hoog genoeg ligt, zal het zelfs de meerderheid gevaccineerden worden. Maar dan is de conclusie niet dat de vaccinaties minder werken, hè.

Ik bedoel, je moet het zogezegd durven benoemen, maar dan moet je ook wel zeker weten dat dat inderdaad het probleem is. Als je ziet dat de vaccinatiegraad daar even hoog lag als in Frankrijk voor de verplichting, dan ligt het misschien eerder aan ietes anders. Dan is de vaccinatiegraad in Vlaanderen gewoon superhoog (wat ook is, in vergelijking met de rest van de wereld zelfs).

Waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet zo zou mogen benoemen als dat daadwerkelijk het grote probleem zou zijn. Ik denk dat we wel weten dat dat op z'n minst een deel van het probleem is, en dat mag zeker weten gezegd worden. Maar het culpabiliseren van iedereen gaat wel ver (zoals die ene vrouw op skivakantie toen, of de jongeren in Spanje...), en als je hele groepen die al gemarginaliseerd zijn daarbij gaat viseren, kun je maar beter zeker zijn. Vooral als officiële instantie.
Er is niks mis met de puntjes te verbinden hoor, Loser. Het feit dat Brussel zo'n lage vaccinatiegraad heeft, heeft gewoon te maken met de allochtone gemeenschappen daar. Dat mag toch gewoon gezegd worden? En dat die mensen dan ook oververtegenwoordigd zullen zijn op IZ lijkt me logisch. Hij culpabiliseert die mensen trouwens niet, maar het is gewoon een feit dat het vaccinatieprobleem zich voor een groot deel in die gemeenschappen bevindt.

Maar ja, hij had er beter 'zowat elke' van gemaakt zodat jij er niet weer een semantische discussie van kon maken ipv het over de essentie van het probleem te hebben. :)

Frankrijk heeft trouwens ook een enorme populatie met allochtone roots, dus dat is niet meteen het beste voorbeeld om je punt te maken.

Er is niks mis met de puntjes te verbinden hoor, Loser. Het feit dat Brussel zo'n lage vaccinatiegraad heeft, heeft gewoon te maken met de allochtone gemeenschappen daar. Dat mag toch gewoon gezegd worden? En dat die mensen dan ook oververtegenwoordigd zullen zijn op IZ lijkt me logisch. Hij culpabiliseert die mensen trouwens niet, maar het is gewoon een feit dat het vaccinatieprobleem zich voor een groot deel in die gemeenschappen bevindt.

Maar ja, hij had er beter 'zowat elke' van gemaakt zodat jij er niet weer een semantische discussie van kon maken ipv het over de essentie van het probleem te hebben. :)

Frankrijk heeft trouwens ook een enorme populatie met allochtone roots, dus dat is niet meteen het beste voorbeeld om je punt te maken.
Je hebt nu toch echt mijn post niet gelezen, dat kan toch niet anders? Nergens is "mijn punt" dat het niks met elkaar te maken heeft.

Mijn punt is niet dat het niet gezegd mag worden, ik zeg letterlijk wat jij ook zegt. Ja, dat mag je zeggen en ja, je mag puntjes verbinden. ALS je er zeker van bent. Maar zelfs met er "zowat elke patiënt is een allochtoon" van te maken, ben ik benieuwd naar de cijfers daarvan? Mag dat nog? Want als het niet meer is dan "ik denk", dan vind ik het gevaarlijk om die puntjes te verbinden.

Zeker omdat het culpabiliseren (want dat is het wel) al een paar keer fout is gegaan in deze crisis, hè. En als je daar dan officieel beleid van wilt maken, mag je toch zeker zijn dat je de juiste puntjes hebt verbonden?

Alé.. wij mogen nog altijd niet naar kantoor in september. Da's al van 13 maart 2020 dat ik thuis werk
Ik snap dat wel en lijkt mij het verstandigste. Als werkgever beperk je imo best het aantal teamleden dat samenkomt anders dreig je ganse teams in quarantaine of zelf in ziekteverlof te moeten zetten. Bij mijn vriend was het vorige week volop paniek omdat een aantal teamleden op kantoor waren samengekomen (gelukkig tijdens ons verlof) en 1 iemand daarvan had vorige week positief getest. Daar was een reeële dreiging dat een teamdeadline niet zou gehaald worden moest meerderen ziek vallen. Voorlopig beperken de symptomen zich tot verlies van geur- en smaakzin (gevaccineerd) maar men blijft waakzaam.

Je draait wel op voor de extra kosten van diegene die te koppig was om zijn gordel te dragen.
Je draait wel op voor de extra kosten van diegene die te koppig was om zijn zich aan de snelheidslimieten te houden.
Je draait wel op voor de extra kosten van diegene die te koppig was om niet te rijden als hij gedronken had.

en zo kunnen we wel nog even doorgaan met dingen die mensen doen, die bij wet verboden zijn en waar jij voor bijdraagt. Maar iemand die iets doet wat niet bij wet verboden is zou je dan niet voor willen bijdragen?

Een boete zou voor iedereen zijn die een vaccin wiegert. De eigen ziekenhuiskosten enkel voor diegene die de pech hebben dat ze er heel ziek van worden. Je geeft toch ook iedereen die bij een controle dronken of te snel rijdt een boete en niet enkel diegene die een ongeluk hebben.
Maar zelfs een boete gaat in bepaalde arme milieus ook weinig uithalen aangezien die boete dan gewoon bovenop de stapel belandt met alle andere onbetaalde facturen, aanmaningen, ...

Mobiele vaccinatiepunten op allerlei mogelijke plaatsen waarbij ge de mensen bijna letterlijk van straat plukt om een prik te zetten, gaan mss nog het efficiënt werken.

Ik hoorde van mijn vriendin trouwens dat ze ook al te maken heeft gehad met patiënten die ziek binnenkwamen op spoed ondanks ze volledig gevaccineerd zijn, maar was dat dan wel met en Chinees vaccin dat ze in Turkije waren gaan halen (want daar ging dat veel vlugger). Ik vraag me af of dit eerder iets uitzonderlijk is, of mss wel vaker voorkomt.

Ik hoorde van mijn vriendin trouwens dat ze ook al te maken heeft gehad met patiënten die ziek binnenkwamen op spoed ondanks ze volledig gevaccineerd zijn, maar was dat dan wel met en Chinees vaccin dat ze in Turkije waren gaan halen (want daar ging dat veel vlugger). Ik vraag me af of dit eerder iets uitzonderlijk is, of mss wel vaker voorkomt.
Ik weet dat in Mexico het grotendeels over CanSino gaat, en daar heb je toch ook wel een hoop mensen die opnieuw ziek worden. Nu, ik moet wel zeggen, puur anekdotisch vanuit de vrienden en familie van mijn vrouw. Wie daar geld heeft of bij de grens woont steekt dan ook even over naar Texas om daar Pfizer of Johnson&Johnson te krijgen.

Een vriendin van mijn vrouw, begin 30, lag de vorige week in haar bed met een pamper en een lage zuurstofsaturatie. Zelf een fles gekocht want de dokter vond het niet nuttig haar naar het ziekenhuis te laten gaan, wegens te weinig plaats. Ondertussen lijkt ze erdoor te komen maar het zag er even slecht uit. Financieel ook een serieuze aderlating. Waar zat die kerel weer met zijn theorie dat in Mexico het goed gaad sinds ze Ivermectine gebruiken?

Een vriendin van mijn vrouw, begin 30, lag de vorige week in haar bed met een pamper en een lage zuurstofsaturatie. Zelf een fles gekocht want de dokter vond het niet nuttig haar naar het ziekenhuis te laten gaan, wegens te weinig plaats. Ondertussen lijkt ze erdoor te komen maar het zag er even slecht uit. Financieel ook een serieuze aderlating. Waar zat die kerel weer met zijn theorie dat in Mexico het goed gaad sinds ze Ivermectine gebruiken?
Had die dan onderliggende aandoeningen of was ze zwaarlijvig ofzo?

Waar wel en waar geen mondmaskers te dragen begint echt wel op zwakzinnige mop te gelijken.

Gisteren eindelijk nog eens een voetbalmatchke meegepakt, en ik heb nergens een mondmasker gezien. Niet in het stadion, niet bij iemand van de 20 man die stond aan te schuiven aan een hamburgerkraam en niet op de overvolle terrassen. Op de Meir zie je ze ook nog amper. Op de markten is het op de ene wel verplicht en op de andere niet.
Maar o-wee als ge in het restaurant naar het wc moet of in een winkel rondloopt, want daar vliegt de corona zogezegd nog in alle hevigheid in uw gezicht (ook al is quasi iedereen al gevaccineerd).

Laat een raad van gorilla's beslissen en je krijgt nog betere resultaten. Wees consequent, en schaf die maskerplicht in Vlaanderen toch ineens af.

Als ge in winkel A een mondmasker moet dragen en in winkel B of café C niet, dan wordt het toch een soep vind ik. Ofwel overal ofwel nergens.
Dat er dan plaatsen zijn waar men er zijn voeten aan veegt , is een andere zaak, maar in principe moet het wel.
Markten is nog iets anders vind ik omdat dat buiten is. Zeker buiten zou dat mogen worden afgeschaft vind ik.

Als ge in winkel A een mondmasker moet dragen en in winkel B of café C niet, dan wordt het toch een soep vind ik. Ofwel overal ofwel nergens.
Het ding is, is dat het nu juist enorm verwarrend is en er totaal geen logica in zit. Met 100 op een terras staan pinten pakken, dicht bijeen, zonder masker. Maar je zou dan wel een mondmasker moeten aandoen als je alleen naar de wc gaat.

Zeg dan evengoed dat je in een straat aan de kant van oneven nummers een masker moet aandoen, en aan de even kant geen.

Waar wel en waar geen mondmaskers te dragen begint echt wel op zwakzinnige mop te gelijken.

Gisteren eindelijk nog eens een voetbalmatchke meegepakt, en ik heb nergens een mondmasker gezien. Niet in het stadion, niet bij iemand van de 20 man die stond aan te schuiven aan een hamburgerkraam en niet op de overvolle terrassen. Op de Meir zie je ze ook nog amper. Op de markten is het op de ene wel verplicht en op de andere niet.
Maar o-wee als ge in het restaurant naar het wc moet of in een winkel rondloopt, want daar vliegt de corona zogezegd nog in alle hevigheid in uw gezicht (ook al is quasi iedereen al gevaccineerd).

Laat een raad van gorilla's beslissen en je krijgt nog betere resultaten. Wees consequent, en schaf die maskerplicht in Vlaanderen toch ineens af en laat de beslissing aan de organisatoren, winkeleigenaars, etc.
Hoewel ik ook voor het verder afschaffen ben, snap ik niet wat er zo moeilijk aan is?

Heel kort door de bocht : Binnen aan. Buiten uit.
Uitzondering : Met heel veel volk opeen.
Uitzonder hierop : Na vaccinatie/Covid-safe (in het stadium)

Ik snap het punt niet van het altijd zo in het belachelijke te moeten trekken om een punt te willen maken?

Nogmaals : Ja, voor mij mag het op bepaalde plaatsen ook wel nog weg, maar tegelijkertijd zijn er zeker plaatsen waar het niet vreemd is om het nog te gebruiken.

"Dichtopeen gepakt op een terras", is ook een teken dat er mensen de andere regels niet volgen. Als je alle andere richtlijnen en regels aan je laars lapt, dan wordt het inderdaad absurd. Maar ligt niet aan de regel van de mondmaskers.

Had die dan onderliggende aandoeningen of was ze zwaarlijvig ofzo?
Ze heeft alleszins iets, maar ze houdt het nogal privé. Vorig jaar plots sterk verdikt en zo'n maanvormig gezicht, ik denk dat dit gelinkt wordt aan hormonale problemen (bijnieren?)

Andere vrienden van haar hebben het ook zitten. Maanden terug de alpha-variant, ademhalingsmoeilijkheden. Nu delta en geen problemen met de ademhaling maar gewoon over het hele lichaam pijn (spierpijn genre zware griep). In Mexico zijn er in de praktijk amper nog maatregelen dus daar hebben ze nu een nieuwe "golf" dacht ik.

Is ook zo in de fitness, mondkamp als je u verplaatst in de cafetaria/zithoek. Eens binnen in de fitness tussen de sportende mensen is het ook niet meer nodig. Verwarring alom.

Is ook zo in de fitness, mondkamp als je u verplaatst in de cafetaria/zithoek. Eens binnen in de fitness tussen de sportende mensen is het ook niet meer nodig. Verwarring alom.
Is toch wel nog nodig als er op geen andere manier de social-distancing maatregelen genomen kunnen worden. Ze: https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/#id_7

Als je je houdt aan het principe: binnen een mondmasker tenzij je op een vaste plaats blijft en buiten géén mondmasker tenzij het héél druk is, dan zit je in 99% van de gevallen juist.

Zo moeilijk is het niet.

Je moet het probleem ook durven benoemen. Nagenoeg elke patient die nu op intensieve ligt in het Brusselse is van allochtone origine. Je blijft gewoon kampen met een grote groep die zichzelf buiten onze reguliere maatschappij zet. Die hebben echt wel geen boodschap aan een covid safe app om naar een festival te gaan, dat boeit hen toch niet.

Je merkt dat er erg veel terughoudenheid is om effectief te benoemen dat het probleem met lage vaccinatie bij de allochtone gemeenschappen in onze grootsteden ligt, maar uiteindelijk moet je een kat een kat durven noemen. Verplichten gaat echt wel de enige oplossing zijn om sommige gemeenschappen te bereiken, omdat voor sommigen solidariteit nu eenmaal een éénrichtingsstraat is.
Waar kan je deze info opvragen? Ik ben hier ook benieuwd naar en mijn buikgevoel zou je uiteraard gelijk geven, maar om deze uitspraken te kunnen staven heb ik liever harde bewijzen.

Is toch wel nog nodig als er op geen andere manier de social-distancing maatregelen genomen kunnen worden. Ze: https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/#id_7

Als je je houdt aan het principe: binnen een mondmasker tenzij je op een vaste plaats blijft en buiten géén mondmasker tenzij het héél druk is, dan zit je in 99% van de gevallen juist.

Zo moeilijk is het niet.

Maar dan ga je wel af en toe onnodig dat masker opzetten.

Mondmasker als je geen 'social distancing' kan doen is trouwens code voor 'geen mondmasker'. Niemand gaat problemen maken als je er dan geen aan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan