Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
"Caleb Wallace, 30, head of ‘San Angelo Freedom Fighters’ to “end covid tyranny” is sedated on a ventilator. He has 3 kids and wife pregnant.
He treated himself with ivermectin."

1 groot Darwinistisch experiment daar momenteel.

Als er 10.000den meer republikeinen sterven dan democraten, dan moet dit wel gevolgen hebben op de duur aangezien het in vele staten slechts op een paar duizend stemmen aankomt.
Absoluut, deze reportage van The New York Times is echt wel huiveringwekkend
En we zien nog eens waarom mijn bijbel, 'The Origin Of Species', vaak als belangrijkste en meest invloedrijke wetenschappelijke publicatie wordt beschouwd. Want in tegenstelling tot die andere bijbel, is dat geen fictie, maar echte wetenschap. :cool:

Laatst bewerkt:
Ik zou niets invullen, net zoals de meesten met de wagen ook niets invullen. Van controles is amper of geen sprake, al zeker als men niet kan nagaan of je langer dan 48h in het buitenland hebt gezeten.

Is weer een typische regel die niet kan gehandhaafd worden en bijgevolg zonder gevolgen blijft.

Vul je het wel in met juiste gegevens, krijg je telefoon van wat idiote uit het contact tracing center en kunnen ze u zo wel tracken als ge u niet laat testen, dus waarom dat risico lopen? (ook al is het superklein dat ze effectief aan uw deur komen staan)

Kheb het net online ingevuld..

Wij zitten hier in de plaats van een koppel dat we kennen, zij konden door onvoorziene omstandigheden niet en annuleren zou ze geld gekost hebben.
De vrouw van dat koppel werkt in het contact tracing center, en weet dus hoelang we hier zitten ;-)

• Wanneer je de afgelopen 14 dagen in een heel hoog risicoland verbleef, dien je ten alle tijden het PLF in te vullen, ongeacht de duur van je verblijf.
Dus 1 uur naar Nederland waar het knalrood is? --> Invullen of het risico op een boete. Allé ja zo lees ik bovenstaande zin toch ..

Lees gewoon het formulier en doe wat erop staat ... dat invullen duurt amper 5 minuutjes of zo.

Best gewoon digitaal invullen, dan krijg je dat in je mailbox terecht (email invullen) en kan je dit tonen aan de politie via je mobiele telefoon.
ALS ze u tegenhouden, die kans is eigenlijk miniem. Maar bon, je doet wat je wil, ik zeg altijd: better be safe than sorry, het invullen is snel gedaan.

Link ivm hoog risico gebieden/landen

Nederland is nu grotendeels oranje, maar sommige delen zijn nog rood.
Ja maar als je dat doet, gaat de zoon wel een smsje krijgen om getest te worden (wat hij net wil vermijden)

"Caleb Wallace, 30, head of ‘San Angelo Freedom Fighters’ to “end covid tyranny” is sedated on a ventilator. He has 3 kids and wife pregnant.
He treated himself with ivermectin."

1 groot Darwinistisch experiment daar momenteel.

Als er 10.000den meer republikeinen sterven dan democraten, dan moet dit wel gevolgen hebben op de duur aangezien het in vele staten slechts op een paar duizend stemmen aankomt.
Hij is dood ondertussen.

Ja vreemde boel daar in de VS. Op mijn Facebook feed zie ik bijna elke dag wel anti-vaxx berichten verschijnen van Amerikaanse contacten. De talking points veranderen regelmatig. Dat het niet goedgekeurd is kunnen ze nu niet meer gebruiken, maar dan is nu het probleem dat het "gerusht" is, dat die vaccins toch niet helpen en dat een natuurlijke infectie beter is. ADE is ook een populaire theorie momenteel, waarbij veelvuldig verwezen wordt naar die Belgische veearts met zijn publicaties waarin hij een functie bij de Universiteit Gent oplijst die niet eens bestaat.

Trump wordt ook uitgejouwd als hij over vaccins begint :laugh: Maar hé, liever een ontwormingsmiddel voor paarden proberen want iets dat uitgebreid getest is en dat door de overheid gepusht wordt in het midden van een pandemie daar moet wel een geheime agenda achter zitten.

Ja maar als je dat doet, gaat de zoon wel een smsje krijgen om getest te worden (wat hij net wil vermijden)

En wat dan nog? Vandaag is het zondag, morgen testen, morgenavond resultaat, start nieuwe schooljaar komt echt niet in het gedrang.

Die test op zich is niet het probleem, we hebben er al enen gepland. Het probleem was of die test te linken was aan dat PLF. Maar volgens onze kennis maakt dat niet uit. Een test is een test.

Ja vreemde boel daar in de VS. Op mijn Facebook feed zie ik bijna elke dag wel anti-vaxx berichten verschijnen van Amerikaanse contacten. De talking points veranderen regelmatig. Dat het niet goedgekeurd is kunnen ze nu niet meer gebruiken, maar dan is nu het probleem dat het "gerusht" is, dat die vaccins toch niet helpen en dat een natuurlijke infectie beter is. ADE is ook een populaire theorie momenteel, waarbij veelvuldig verwezen wordt naar die Belgische veearts met zijn publicaties waarin hij een functie bij de Universiteit Gent oplijst die niet eens bestaat.

Trump wordt ook uitgejouwd als hij over vaccins begint :laugh: Maar hé, liever een ontwormingsmiddel voor paarden proberen want iets dat uitgebreid getest is en dat door de overheid gepusht wordt in het midden van een pandemie daar moet wel een geheime agenda achter zitten.
Als je op FB bij de Nederlandse artikels kijkt slaan ze daar ook een pak verder door met hun conspiracy onzin. Bizar volk.

Dat gezegd zijnde. Mijn vriendin werkt als kiné in Nederland en haar collega, die gevaccineerd is, had een patiënt die vroeg of ze handschoenen wou dragen. Ze was blijkbaar bang dat er één of ander eiwit van het vaccin overgedragen zou worden. Ik denk dat ik niet eens zou weten wat zeggen.

Dat gezegd zijnde. Mijn vriendin werkt als kiné in Nederland en haar collega, die gevaccineerd is, had een patiënt die vroeg of ze handschoenen wou dragen. Ze was blijkbaar bang dat er één of ander eiwit van het vaccin overgedragen zou worden. Ik denk dat ik niet eens zou weten wat zeggen.
Ik zou zeggen dat die eiwitten ook via aerosolen verspreiden, dus dat ze best ook een mondmasker zou dragen in het openbaar.

Brussel kan hun niet gevaccineerde patiënten die op reis geweest zijn weer naar Vlaanderen sturen. God, wat een faalstad is dat daar toch. Vlaamse niet-covid zorg kan weer op de achtergrond verdwijnen omdat ze in Brussel hun zaken niet op orde krijgen.

Die overleden Texaan komt helaas niet in aanmerking voor de Darwin awards, wegens zijn 3 (straks 4) kinderen.
Zou anders wel een kanshebber zijn geweest.

Die overleden Texaan komt helaas niet in aanmerking voor de Darwin awards, wegens zijn 3 (straks 4) kinderen.
Inderdaad, daarvoor komt hij niet in aanmerking.
Ik hoop dat hij heeft genoten van zijn vrijheden om zich niet te beschermen tegen deze ziekte, en er nadien na 3-4 weken vechten aan te overlijden. Ik ben benieuwd of hij de voorbije weken, in de kliniek, nog tot inkeer is gekomen.

Een filmpje van hem van 10 maanden geleden
Hij ging vechten tot het eind. Ik weet niet of hij had verwacht dat hij opeens zou moeten vechten tegen COVID-19

Ook hier bij ons zitten er zo een aantal individuen die een hoop onzin verspreiden op Facebook.
Kristof Krizzyboy Bollen (en zijn andere accounts die hij gebruikt als hij weer eens een tijdje een ban heeft)
Carine Knapen (de advocate die ook in de zaak Jurgen Konings het nieuws haalde)
Sofie Mora (Actrice waar we tegenwoordig niet veel meer van horen)
....

Ook hier bij ons zitten er zo een aantal individuen die een hoop onzin verspreiden op Facebook.
Kristof Krizzyboy Bollen (en zijn andere accounts die hij gebruikt als hij weer eens een tijdje een ban heeft)
Carine Knapen (de advocate die ook in de zaak Jurgen Konings het nieuws haalde)
Sofie Mora (Actrice waar we tegenwoordig niet veel meer van horen)
....
Maar 1 van de 3 is mij bekend en dan nog gewoon door de zaak van conings. Dus niet echt iets wat wijdverspreid is zo te zien.

Bwa, in theorie kon hij zowel in de huidige als in volgende relaties nog veel kinderen gemaakt hebben hé (hij was pas 30).
Dus statistisch gezien werd zijn voortplantingsmogelijkheid toch verminderd door zijn dommigheid.

Als je dat extrapoleert over een gehele bevolkingsgroep, worden er in die groep ((all else equal) minder kinderen geboren door hun dommigheid, in vergelijking met niet-anticovid/vax groepen.
Dus is dit toch wel Darwinisme :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Maar 1 van de 3 is mij bekend en dan nog gewoon door de zaak van conings. Dus niet echt iets wat wijdverspreid is zo te zien.
De eerste en de derde kende ik al veel langer, die Carine heb ik leren kennen via links die gepost werden door de 2 anderen.

Die Kristof is ook al in het nieuws geweest, ale toch enkele van zijn verhaaltjes die hij op Facebook post. Hij neemt bestaande foto's en maakt daar een soort van stripverhaaltjes mee.

Het is trouwens ook wel een speciaal geval, in het begin geloofde hij echt dat corona super gevaarlijk was en hij is zelf ook risicopatient, dus iedereen moest hem zeker aan de regels houden. Toen er sprake was dat de scholen eind van het schooljaar opnieuw zouden open gaan heeft hem zelfs een petitie gestart dat de scholen zeker nog moesten dicht blijven tot eind 2020, want dat totaal niet verantwoord was.
In de zomer is dat dan volledig omgeslagen en waren alle regels plots onzin, corona was helemaal niet zo erg als ze ons wilde doen geloven ....

De eerste en de derde kende ik al veel langer, die Carine heb ik leren kennen via links die gepost werden door de 2 anderen.

Die Kristof is ook al in het nieuws geweest, ale toch enkele van zijn verhaaltjes die hij op Facebook post. Hij neemt bestaande foto's en maakt daar een soort van stripverhaaltjes mee.

Het is trouwens ook wel een speciaal geval, in het begin geloofde hij echt dat corona super gevaarlijk was en hij is zelf ook risicopatient, dus iedereen moest hem zeker aan de regels houden. Toen er sprake was dat de scholen eind van het schooljaar opnieuw zouden open gaan heeft hem zelfs een petitie gestart dat de scholen zeker nog moesten dicht blijven tot eind 2020, want dat totaal niet verantwoord was.
In de zomer is dat dan volledig omgeslagen en waren alle regels plots onzin, corona was helemaal niet zo erg als ze ons wilde doen geloven ....

Tja de Krizzyboy tikt ook netjes alle vakjes af

Een stuk of zes kinderen? Check*
De verandering van het klimaat is een hoax? Check*
Trump supporter met een hekel aan Biden? Check*
Racistisch? Check*
Covid is overroepen en de vaccins zijn gevaarlijk? Check*
De massa media zit mee in een groot complot. Check*

Je kan marginalenbingo spelen met die kerel.

Zo heb ik ook een collega hier rondlopen. Eerst iedereen met het vingertje wijzen omdat ze zich niet aan de regels houden en daardoor Covid blijft bestaan (terwijl Covid weg krijgen nooit het doel van de regels was) en nu is het allemaal om ons onder controle te krijgen en klopt er niks van. En die personen vinden zichzelf ook nog het slimste van de hele groep. Probeer zo iemand maar eens serieus te nemen en een discussie mee te voeren. Nu heeft die persoon al meer uitspraken gedaan waardoor ik serieus twijfel of hij ze nog op een rijtje heeft.

Tijd voor strengere maatregelen in Brussel denk ik dan. Als de bevolking weigert zich te laten vaccineren moet ze ook maar d vervolgen daarvan dragen

Ik zou niets invullen, net zoals de meesten met de wagen ook niets invullen. Van controles is amper of geen sprake, al zeker als men niet kan nagaan of je langer dan 48h in het buitenland hebt gezeten.

Is weer een typische regel die niet kan gehandhaafd worden en bijgevolg zonder gevolgen blijft.

Vul je het wel in met juiste gegevens, krijg je telefoon van wat idiote uit het contact tracing center en kunnen ze u zo wel tracken als ge u niet laat testen, dus waarom dat risico lopen? (ook al is het superklein dat ze effectief aan uw deur komen staan)

ik ging net reageren dat het niet goed is om illegale dingen te promoten maar ik zie dat hij al gebanned is.

Ivm Brussel : ik heb het moeilijk mee als ze effectief weer normale zorg in Vlaanderen zullen moeten uitstellen wegens niet gevaccineerde Brusselaars.
Ja 1 ploeg enzo maar keyword is toch ploeg : blijkbaar vinden Brusselaars niet dat ze bij de ploeg horen of mss denken dat ze belangrijkste van de ploeg zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan