Lobmans
Well-known member
De CovidScan app , moet je dan wel via een ander device doen wellicht.
Of gewoon uw certificaat downloaden en op desktop openen (of printen) is natuurlijk ook een optie/
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De CovidScan app , moet je dan wel via een ander device doen wellicht.
Gewoon op een computer downloaden en printen.Ik denk dat ik mij dan toch maar een papieren certificaat ga aanvragen voor het geval dat ik dat zou nodig hebben voor iets.
Vind het nog altijd raar dat sommige mensen dat blijkbaar gewoon in de bus krijgen zonder dat ze dat aangevraagd hebben (heb dat nu al van een aantal mensen gehoord).

Gewoon op een computer downloaden en printen.
Ik heb de app, het papier heb ik ook gedownload en afgedrukt.
Moest gsm plat zijn ofzo heb ik dan een backup.
Wel handig om het certificaat op te halen in de app.
Je kan inloggen met eid, maar ze hebben er duidelijk niet bij nagedacht dat je op een smartphone geen eid-lezer kan aansluiten
Ik vertik het ook om itsme te gebruiken, ik heb eerst inlogmethode “pin via e-mail/sms” aangemaakt om er zo binnen te geraken.

In theorie zou dat wel moeten lukken he, de eid lezer met de juiste kabel op je smartphone aansluiten, maar dan moet je wel zo een kabel hebben. (Of de nodige adapterstukken om het mogelijk te maken)Gewoon op een computer downloaden en printen.
Ik heb de app, het papier heb ik ook gedownload en afgedrukt.
Moest gsm plat zijn ofzo heb ik dan een backup.
Wel handig om het certificaat op te halen in de app.
Je kan inloggen met eid, maar ze hebben er duidelijk niet bij nagedacht dat je op een smartphone geen eid-lezer kan aansluiten
Ik vertik het ook om itsme te gebruiken, ik heb eerst inlogmethode “pin via e-mail/sms” aangemaakt om er zo binnen te geraken.
Ben zelf wel begonnen met geen masker meer te dragen op eender welke plek buiten (zoals op het perron, of rond de supermarkt) en bij rond wandelen op cafe. Voorlopig buiten nog nooit over aangesproken, en op cafe slechts 1x toen ik aan het betalen was aan de toog (ook geen probleem van gemaakt).
Hij draagt dat wss al een heel jaar, maar nu alles beter begint te worden en meest van de mensen gevaccineerd zijn, is hij ineens een puberEn waarom dan? Gewoon om een beetje rebels te doen?
Voor alle duidelijkheid, ik wil er niet voor pleiten om de mondmaskerplicht op zoveel mogelijk plaatsen nog zo lang mogelijk aan te houden hoor, integendeel. Maar het is nu ook niet dat ge er zó veel last van hebt om dat op bepaalde plaatsen vlug even op te zetten he?
Dat ik vlug even een mondmasker op moet zetten om mij te bewegen in een horecazaak, vind ik een van de minst ingrijpende maatregelen die er geweest zijn. Dan erger ik mij meer aan het moeten dragen van mondmaskers in bijvoorbeeld pretparken enz, daar gaat het na al die uren uiteraard wel enorm storen.
Maar nogmaals, van mij moet die regel zeker niet blijven staan, maar ze bewust continu gaan overtreden, komt imo eerder over als een puber die wat rebels wilt doen.

Het is toch ook gewoon kinderachtig? Die uitbater bepaalt de regels niet of is er zelfs geen voorstander van, maar kan wel een enorme boete krijgen. Als je ergens binnen gaat en je ziet dat de uitbaters zich niet aan de regels houden, dan is de situatie anders, maar anders doe je dat ding toch gewoon op uit respect voor de uitbaters die het al moeilijk genoeg hebben gehad. Hier aan de grens zie je dat vooral bij de Hollanders. Die denken dat de regels niet voor hun gelden als ze de grens oversteken.Hij draagt dat wss al een heel jaar, maar nu alles beter begint te worden en meest van de mensen gevaccineerd zijn, is hij ineens een puber
In de fitness ga ik ook zonder mondmasker binnnen, net als vele andere. Aan de receptie dragen ze het zelf ook veel niet
De regels voor fitnesszaken zijn inderdaad wat absurd sinds de laatste wijziging. Je loopt daar een uur gewoon rond tussen het volk en dan zou je bij het verlaten van de zaak een masker moeten opzetten.In de fitness ga ik ook zonder mondmasker binnnen, net als vele andere. Aan de receptie dragen ze het zelf ook veel niet
Cafés en restaurants mogen zich opmaken voor een quasi volledig normale werking op 1 september. Gisteren raakte de kern van de federale regering het al eens over de basisprincipes. De horeca zal zich niet langer moeten houden aan het opgelegde sluitingsuur – nu 1 uur. En ook binnen de voorziening mogen uitbaters binnenkort de meeste regeltjes achterwege laten: een tafel zal niet langer beperkt worden tot acht klanten en ook een pint drinken aan de toog zal weer kunnen. Eigenlijk blijft er slechts één regel over: wie naar het toilet moet of rondloopt in de horecazaak moet nog een mondmasker op.
Desalniettemin het geen moeite is om dat snel even op te zetten om enkele meters ver te stappen, moet je er toch altijd blijven aan denken dat je het op zak hebt.
Ben zelf wel begonnen met geen masker meer te dragen op eender welke plek buiten (zoals op het perron, of rond de supermarkt) en bij rond wandelen op cafe. Voorlopig buiten nog nooit over aangesproken, en op cafe slechts 1x toen ik aan het betalen was aan de toog (ook geen probleem van gemaakt).
In Iran redeneren ze dat een hoofddoek opzetten ook maar een kleine moeite is.
Mensen dwingen belachelijke/onlogische/nutteloze regels te volgen is gewoon vernederend en zal door vele als onderdrukking aanzien worden.
Als je dan bewust de regels niet volgt ben je dan een rebel? Of ben je eerder een schaap als je ze wel bewust volgt?
De regels voor fitnesszaken zijn inderdaad wat absurd sinds de laatste wijziging. Je loopt daar een uur gewoon rond tussen het volk en dan zou je bij het verlaten van de zaak een masker moeten opzetten.
Regels die we overigens alsmaar meer en meer aan het afbouwen en volledig aan het schrappen zijn.

Tijdelijke regels niet meer volgen omdat het individu vindt dat het genoeg is geweest is gewoon puberale rebellie hoor. Bij hoofddoeken verplichten heb je wel een heel andere context die verder gaat dan een lap stof, het gaat uiteindelijk over een religie (of religieus geïnspireerde wet) opleggen vanuit de overheid.In Iran redeneren ze dat een hoofddoek opzetten ook maar een kleine moeite is.
Mensen dwingen belachelijke/onlogische/nutteloze regels te volgen is gewoon vernederend en zal door vele als onderdrukking aanzien worden.
Als je dan bewust de regels niet volgt ben je dan een rebel? Of ben je eerder een schaap als je ze wel bewust volgt?
Los van dat deze post gewoon nergens op slaat, gaat het toch puur over dat een uitbater geen boete hoort te krijgen omdat gij die regel belachelijk vindt? Die uitbater vindt die regel misschien ook belachelijk, maar kan zich geen boete kan veroorloven en dan kunt ge toch als een volwassen mens ervoor zorgen dat gij niet de oorzaak zijt van een eventuele boete? Het is toch geen rocket science he?In Iran redeneren ze dat een hoofddoek opzetten ook maar een kleine moeite is.
Tijdelijke regels niet meer volgen omdat het individu vindt dat het genoeg is geweest is gewoon puberale rebellie hoor. Bij hoofddoeken verplichten heb je wel een heel andere context die verder gaat dan een lap stof, het gaat uiteindelijk over een religie (of religieus geïnspireerde wet) opleggen vanuit de overheid.
Het gaat hier ook over een gezondheidscrisis, mensen kunnen geen virus doorgeven door de hoofddoek zo te laten.
Hoe is dat nu ook vernederend zeg, wat een opgeblazen gedoe. Dit is gewoon ons sterk individualistische mentaliteit: "ik heb geen goesting, dus ik doe het niet, snel nog wat gelul over mijn persoonlijke inschatting en we kunnen verder".