Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Versoepeld betekend wel nog bijlange niet afgeschaft.

Ondanks dat 2/3 van de leerlingen in het middelbaar volledig gevaccineerd gaan zijn (volgens hetzelfde artikel) moeten ze toch nog het mondmasker op hebben met als uitzondering als ze in de klas op hun plaats zitten.

Hopelijk is dit gewoon een typisch Belgisch compromis (je moet de experten toch ergens nog een slag doen winnen) en gaat dit een maand later op de schop gaan.

Ik snap niet hoe je kinderen zo kan blijven straffen in deze pandemie. Als volwassene moet ik geen masker dragen op het werk (gelukkig), maar een kindje op school wel. Gelukkig zit de mijne nog in de creche waar hij & de begeleidsters geen masker moeten hebben.

Ik snap niet hoe je kinderen zo kan blijven straffen in deze pandemie. Als volwassene moet ik geen masker dragen op het werk (gelukkig), maar een kindje op school wel. Gelukkig zit de mijne nog in de creche waar hij & de begeleidsters geen masker moeten hebben.
Bij ons zijn er nog altijd maatregelen. En eigenlijk komen die redelijk overeen met diegene die de kinderen nog moeten doen.

Versoepeld betekend wel nog bijlange niet afgeschaft.

Ondanks dat 2/3 van de leerlingen in het middelbaar volledig gevaccineerd gaan zijn (volgens hetzelfde artikel) moeten ze toch nog het mondmasker op hebben met als uitzondering als ze in de klas op hun plaats zitten.

Hopelijk is dit gewoon een typisch Belgisch compromis (je moet de experten toch ergens nog een slag doen winnen) en gaat dit een maand later op de schop gaan.

Gezien leerlingen toch wel vooral neerzitten op school, is dit toch al een serieuze overwinning tegen dat mondmasker. Les kunnen volgen zonder masker, eindelijk zou ik zeggen.

Blijft belachelijk natuurlijk. Als ze zich bewegen in de klas, of bv naar het bord moeten, moeten ze hun masker opzetten. Als ze zitten mag het af. WANT HET UITGESTOTE VIRUS BLIJFT NATUURLIJK ROND UW HOOFD HANGEN ALS GE STIL ZIT EN VERSPREIDT ZICH NIET DOOR DE KLAS.

Of zoals iemand het op Twitter omschreef:

Of geef ons data die tonen dat je in de klas zonder mondmasker je buur virusvrij in de nek mag hoesten, maar door een lege gang met mondmasker naar toilet moet.

Blijft belachelijk natuurlijk. Als ze zich bewegen in de klas, of bv naar het bord moeten, moeten ze hun masker opzetten. Als ze zitten mag het af. WANT HET UITGESTOTE VIRUS BLIJFT NATUURLIJK ROND UW HOOFD HANGEN ALS GE STIL ZIT EN VERSPREIDT ZICH NIET DOOR DE KLAS.
Zolang ge niet roept wel. 😉

Nu vind ik het wel goed da ze op die manier de regels overal gelijk maken. Op restaurant mag je toch ook gewoon je mondmasker afzetten als je neerzit. Ik veronderstel dat op de meeste bedrijven dezelfde regels ook gelden. Niet dragen op de werkplaats en wel bij het rondlopen.

Ik had precies wel verwacht dat we tegen dit punt meer vaccins zouden overhebben, maar als je hier kijkt, dan lijkt er sinds week 26 een serieuze daling te zijn in het aantal geleverde vaccins per week. Is dat omdat men AZ niet meer meetelt aangezien men deze voor een stuk naar andere landen verscheept?

Ben verbaasd dat ook J&J zo beperkt blijft.
Je moet doorklikken op 'dosissen geleverd'.
Daar staan de 'echte' hoeveelheden, die rekening houden met het feit dat men 7-8 dosissen uit een flacon haalt ipv de officiële 5-6.
Momenteel meer dan 2 miljoen in stock.

Of zoals iemand het op Twitter omschreef:
In de gang is er vaak geen raam :unsure:

Wat zijn de regels bij kinesitherapeuten eigenlijk?

Vaccin-effectiviteit nog steeds hoger dan 80%, ook in Israel.
De schijnbaar lagere algemene cijfers die de laatste tijd de ronde doen zouden verklaard worden door de Simpson paradox.

Statistiek fans, rejoice:

cf58cd_d1eb1376082149bc8908d64df80430e0~mv2.webp

Voor de geïnteresseerden in de verklaring (opgelet, geen youtube filmpje maar tekst):

Er waren 2 reacties, ik heb u op meer zien reageren. Beetje triestig om zo te reageren imo.

Ik had het over al degene die reageerden ivm vax van kleintjes en die kerels hadden wel gewoon gelijk, ze hadden wel weldegelijk een punt alleen ja mijn post kwam (door het overnieuw te herlezen) wel raar over maar dat was alleszins niet de bedoeling.
Ik blijf wel bij mijn standpunt ivm vaccineren peutertjes maar dat standpunt/die mening is totaal niet belangrijk.

Ik heb op 12 augustus 's morgens mijn 2de Pfizer vaccin gekregen. Volgende week donderdag 26/08 ga ik 's avonds naar Antwerp kijken. Mijn coronacertificaat is dan toch in orde? Of telt dat pas echt dan van vrijdag ochtend (wat 15 dagen zou zijn).

Ik heb op 12 augustus 's morgens mijn 2de Pfizer vaccin gekregen. Volgende week donderdag 26/08 ga ik 's avonds naar Antwerp kijken. Mijn coronacertificaat is dan toch in orde? Of telt dat pas echt dan van vrijdag ochtend (wat 15 dagen zou zijn).

Ik kan bevestigen dat op de 14e dag na uw vaccinatie (in uw geval dus de dag van de match), uw Covid Safe Ticket reeds geldig is.

Ik zat afgelopen weekend ivm de voetbal met dezelfde twijfel (zaterdag 31/7 gevaccineerd, afgelopen zaterdag 14/8 CST nodig voor voetbal).
Toen ik in de nacht van vrijdag op zaterdag iets na middernacht zelf mij QR-code al eens scande, kleurde die meteen groen terwijl dat even voor middernacht nog rood was.

Laatst bewerkt:
Ik kan bevestigen dat op de 14e dag na uw vaccinatie (in uw geval dus de dag van de match), uw Covid Safe Ticket reeds geldig is.

Ik zat afgelopen weekend ivm de voetbal met dezelfde twijfel (zaterdag 31/7 gevaccineerd, afgelopen zaterdag 14/8 CST nodig voor voetbal).
Toen ik in de nacht van vrijdag op zaterdag iets na middernacht zelf mij QR-code al eens scande, kleurde die meteen groen terwijl dat even voor middernacht nog rood was.

Merci! Welke app gebruik je om je eigen certificaat te scannen?

Aangezien ik de pincode niet meer vond van mijn identiteitskaart heb ik dat met itsme gedaan. Eerst itsme installeren en je moet dat instellen dat om jou te identificeren a.h.v. de app van je bank. Dan wanneer je die covid safe app start kiezen voor itsme als authentificatiemethode.
Het is met itsme of het is een hele hoop gedoe om het gedaan te krijgen als ik alle commentaren hierover zo lees. De meeste mensen kunnen immers hun kaartlezer wel aan hun computer hangen, maar niet aan hun smartphone (wat in dit geval wel nodig is) omdat ze hiervoor niet de juiste kabel hebben.
En als er iets is dat ik niet echt vertrouw, dan is het toch wel de veiligheid van heel dat itsme gebeuren.

Ik denk dat ik mij dan toch maar een papieren certificaat ga aanvragen voor het geval dat ik dat zou nodig hebben voor iets.
Vind het nog altijd raar dat sommige mensen dat blijkbaar gewoon in de bus krijgen zonder dat ze dat aangevraagd hebben (heb dat nu al van een aantal mensen gehoord).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan