Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is geen kwestie meer van "iedereen heeft recht op z'n eigen mening", want er is nog een verschil tussen een mening hebben of gewoon nonsens verkopen die ge normaal enkel op de typische groepjes op social media verwacht, maar niet op een forum zoals dit.
Mee eens, maar toch is het beste als iemand "nonsense" verkoopt, van gewoon daarop vriendelijk te antwoorden en proberen die mens van gedachten te laten veranderen. (En als dat dan mislukt, so be it, maar dan heb je het tenminste geprobeerd)

Ik kreeg ooit op een mening van mij (Maanden geleden, ik ben al vergeten waarover het ging), als antwoord dat wat ik zei géén mening was maar gewoon onzin. Toen ik om verdere uitleg vroeg werd ik gewoon uitgemaakt voor idioot. Dat ik uitleg durfde vragen was al schokkerende voor die mens en ie wenste daar dan niet eens op te antwoorden. :unsure:

No offense maar zo antwoorden / reageren helpt ook gene zak hé. Want of ik dan een idioot ben of niet, ik begrijp dan niet wat de andere bedoelt. En die mens mag dan denken: Allé dat Makila dit niet begrijpt is toch niet te begrijpen! OK, dat kan dan die mens zijn mening zijn, daar heb ik géén problemen mee! Maar zeg dan gewoon waarop het staat en ik ben daarna misschien wel gewoon mee. :tongue:

---

Nu goed, we wijken af van het oorspronkelijke topic.

Ik heb op dit moment slechts beperkte impact. En dat wil ik er gerust bijnemen om het beter te maken voor iedereen.
Nu men kan blijven de dag van vandaag zo kappen en zagen over die hele vaccinatie terwijl de realiteit in Vlaanderen is dat bijna 90% er toch voor kiest.

En als je de bigger picture bekijkt. Men heeft in België gekozen voor de zwakkeren te beschermen, zonder een inspanning komen we er niet. Dat is alom geweten. Dus je gaat iets moeten doen. Er is geen perfecte wereld waar we, door niks doen, er beter gaan uitkomen. Dus choose your poison.

- Contact tracing: kort op de bal spelen, meteen isoleren en opsporen en testen. Dit werkt, twee jaar in de pandemie nog altijd niet (zie mijn ervaring een tijdje geleden bij een besmetting in de créche). Dit werkt van geen kanten, noegabolle, niks resultaat gaan we met deze strategie bereiken. Desondanks dat het in sommige landen wel lokaal aan het lukken is om zo dingen in te dijken.

- Jojo-lockdownen: hier is geen draagvlak voor op ongeveer 2 jaar in de pandemie. Als er iets is dat de eerste maanden van de pandemie me hebben bijgeleerd is dat er genoeg volk wanneer het echt iets uitmaakt (voordat het virus overal zit) toch zegt: foert kust mijn kloten. De lockdowns hebben onnodig lang geduurd en te voorzichtig aangepakt geweest waardoor iedereen er toch zijn buik van vol heeft. Een incubatietijd lockdown, daarna terug open. Zulke zaken zijn haalbaar. Niet zoals deze in België van in het verleden. Deze waren te lang, te demotiverend en te weinig resultaat. En iedereen die de dag van vandaag graag een stevige en harde lockdown wilt, die wilt er iets voor in de plaats: namelijk daarna geen lockdown meer. Dit werkt niet als we het daarna gewoon blijven importeren uit onze buurlanden.

- Andere onnozele maatregelen? Roeien met de riemen dat we hebben om die R waarde toch onder 1 te krijgen. Nee. Ik ben gigantisch gekant tegen de onnozele maatregeltjes en de hele zever die geen steek uitmaakt. Een Connor Roussau die democratisch verkozen is zou zich moeten schamen om zo agressief een avondklok te verdedigen op den VRT. De wereldvreemde maatregelen van "ik woon in een quatre facade in Brasschaat": feestje organiseren? Bestel maar een traiteur, kan ook de hoogste boom in voor mij. Heel veel inspanningen leveren om dan Kerstmis niet te mogen vieren nadat de gazetten volstonden van de Lange Leemstraat? Nee dank u. Schuif het dan nog eens een keer op een beperkt ministerieel draagvlak met wat politiekers die er hun voeten aan vegen en we zijn compleet.

Maar er zijn nu ook wel bepaalde zaken die op dit moment nog wel ergens een correct virologisch raakvlak hebben. Ik denk dat we deze op dit moment wel ergens aan het benaderen zijn, zeker met het zomerplan. Natuurlijk is het wel de bedoeling om constant bij te stellen en te versoepelen, blijven steken is voor mij not done.

Maar als we echt eerlijk zijn: is het zo'n goed idee om een Tomorrowland te organiseren om van de hele wereld een bende randdebielen te importeren die zich geen zak van de maatregelen willen aantrekken en alleen maar komen voor te zuipen, poepen en feesten? Als we echt eerlijk zijn en eens kijken naar hoe het er aan toe gegaan is de laatste jaren: dit is echt geen goed idee. Ik mag misschien chauvinistisch klinken maar ik zie zulke zaken eerder goed komen met controle op een Belgisch paspoort. Ik kan wel begrijpen dat we na onze vaccinatie inspanningen echt wel ontspanning verdienen. We hebben in België een zeer goede vaccinatiegraad om zoiets te kunnen organiseren in augustus. Als je er de buitenlanders bijtelt dan zakt dit tot pijnlijke niveaus, om nog maar te zwijgen dat er recent gegevens kwamen dat er per vlucht minstens één besmette aanwezig was. Dit is vragen voor problemen.

Ik heb persoonlijk ook minder problemen met het commercieel op elkaar plakken van zoveel mogelijk mensen om maximale winst te genereren per m². Misschien ben ik hier alleen in, maar ik kan sommige van zulke zaken nog wel appreciëren.

- Vaccinatie: een wetenschappelijke manier immuniteit op te bouwen zonder de volledige risico's te moeten torsen van een volledige COVID infectie. Blijkbaar leveren gevaccineerden en recent geïnfecteerden een zeer goede immuniteit voor het virus, verspreid men het minder makkelijk en wordt men minder ziek. Toch top? Tenminste iets waar men niet mee aan het klungelen is.

Dus enfin soit; choose your poison, we moeten erdoor. Heb je graag een vaccin, maatregelen, jojo-lockdown of een goed werkende contact tracing (good luck with that one)? Gezien het geklungel, geef mij maar een spuitje, en één derde, en één vierde, en één vijfde.

Laatst bewerkt:
Volgens mij had het zelfs zonder enige restricties gekund en ging dat maatschappelijk nul negatieve impact gehad hebben op een extra dode links en rechts na. Maar je kunt daar enerzijds niet zomaar maanden op voorhand vanuit gaan, dat is gewoon dom, en anderzijds wou de politiek ook niet mee.

Hoe zit het btw in het VK ondertussen? Toch al x weken na freedom day, inmiddels.
Toch nog even terugkomen op mijn eerdere post, trend van de stijging lijkt al te gaan keren. Het gaat daar snel, kan niet altijd volgen. 🙃

En die waren volledig gevaccineerd voor ze vertrokken en hebben daar niet het varken uitgehangen?

Dan zou ik me toch serieus zorgen maken want dat betekent dat er minimaal 40% meer mensen terugkeren naar België: wat een massa immigratie!
Van wat ik ervan begrepen heb waren ze inderdaad volledig gevaccineerd (anders spreek ik niet van gevaccineerden . ;) )
en denk niet dat ze daar het varken hebben uitgehangen aangezien het hier om een gezin ging (lees moslim ) . ;)

Soit heb nog zulke verhalen gehoord maar aan sommige twijfel ik zelfs maar bij deze had ik geen redenen om te twijfelen aangezien het onderwerp per ongeluk werd aangesproken …moestenmet 3 personen in een container gaan staan dus veel minder dan 1,5 m afstand en niemand had mondmasker op ( op een bouwwerf ) …beidde personen haalden aan dat ze volledig gevaccineerd waren en ik zie dat ik niet gevaccineerd was maar aangezien zij gevacdineerde waren dat ik dus geen risico liep (al lachend ) …daarna uitgelegd dat ze ondanks vaccinatie nog altijd risico liepen op besmetting ..en dan kwam dit boven omdat hij ook vragen stelde waarom hij zich had laten vaccineren ….maar heb hem uitgelegd waarom en wat het verschil kon zijn . ;) dus heb mijne goede daad gedaan vandaag . ;)

(Trouwens blijkbaar is den bouw vrijgesteld van mondmasker want kom nu al 1,5 jaar op bouwwerven tijdens corona en meestal draagt er niemand nog een mondmasker …en ja ook grote namen ..maar mag ze niet vernoemen . )

Laatst bewerkt:
Ik heb geen last van maatregelen die mijn burgerlijke vrijheid beperkt eerlijk gezegd
Ik zie u standpunt. En moesten alle maatregelen duidelijk verdwijnen zou ik daar misschien mee akkoord gaan met de maatregelen.

De trend is blijkbaar dat ze steeds meer nieuwe maatregelen verzinnen.
Er komen meer maatregelen bij dan er verdwijnen.

Er zijn velen die zich gevaccineerd hebben en het deden zodat "alles weer normaal word" en om ervan af te zijn.
Maar blijkbaar word het niet normaal, en we zijn er zeker niet vanaf.

Ik blijf erbij dat we voor elke maatregel een referendum moeten hebben, en voor elke huidige maatregel een referendum om te vernieuwen.
Laat het volk kiezen.

Ik zie u standpunt. En moesten alle maatregelen duidelijk verdwijnen zou ik daar misschien mee akkoord gaan met de maatregelen.

Er zijn velen die zich gevaccineerd hebben en het deden zodat "alles weer normaal word" en om ervan af te zijn.
Maar blijkbaar word het niet normaal, en we zijn er zeker niet vanaf.

Ik blijf erbij dat we voor elke maatregel een referendum moeten hebben, en voor elke huidige maatregel een referendum om te vernieuwen.
Laat het volk kiezen.
Het volk heeft gekozen ;)

Dit volg ik toch niet, allez ja, tenzij ge puur absoluut in aantal bedoelt. Want we zijn intussen wel in een situatie waar veel terug kan/mag maar niet alles dus ja1 maatregel "niks mag" is inderdaad vervangen door 5 maatregels om bepaalde sub-divisies te regelen

Dit volg ik toch niet, allez ja, tenzij ge puur absoluut in aantal bedoelt. Want we zijn intussen wel in een situatie waar veel terug kan/mag maar niet alles dus ja1 maatregel "niks mag" is inderdaad vervangen door 5 maatregels om bepaalde sub-divisies te regelen
En zelfs 'niks mag' was hier nog vele malen minder dan op sommige andere plaatsen

Ik zie "nieuw normaal" niet als normaal. Elk zijn mening :)
Maar het is ook (nog) niet normaal, absoluut niet, niemand beweert dat ook. Ik/we reken(en) erop dat dat wel terug gaat komen, het discussiepunt is gewoon wanneer.
Maar gij beweert dus dat er maatregelen bij komen en dat is gewoon klinkklare,pure zever

Want we zijn stilaan in een maatschappij beland dat we het abonormale normaal gaan vinden en mensen die dat aankaarten als de abnormale gezien worden.
Klopt, maar de manier waarop is vaak beneden alle peil bij sommigen. Daar mag en moet reactie op komen.

Betaal artikel dus ik kan het niet lezen. Maar bijeengesprokkeld uit info van andere artikels komt dit,lijkt mij, toch ook neer op een uitsplitsing van 1 algemene regel in meerdere deelregeltjes.(alles = slecht! > sommigen = slecht!)

Pas op, ik kan fout zijn he, ik kan niet alles lezen dus verbeter mij gerust als ik mis gok. Niks liever als een post met een artikel en ook wat uitleg over hoe/wie/wat/waar/waarom.

Betaal artikel dus ik kan het niet lezen. Maar bijeengesprokkeld uit info van andere artikels komt dit,lijkt mij, toch ook neer op een uitsplitsing van 1 algemene regel in meerdere deelregeltjes.(alles = slecht! > sommigen = slecht!)

Pas op, ik kan fout zijn he, ik kan niet alles lezen dus verbeter mij gerust als ik mis gok. Niks liever als een post met een artikel en ook wat uitleg over hoe/wie/wat/waar/waarom.
Neenee, jij trekt mij in twijfel, dan moet jij dat aantonen ;)

Ik kan het volledig artikel ook ni lezen. Er is ook niks finaal, dus maakt het ni uit wat er in het volledig artikel staat.
De regerings is verdere maatregelen aan het overwegen, dat is wel zo. Dus volslagen zever is het niet.

Missen is menselijk.

Neenee, jij trekt mij in twijfel, dan moet jij dat aantonen ;)

Ik kan het volledig artikel ook ni lezen. Er is ook niks finaal, dus maakt het ni uit wat er in het volledig artikel staat.
De regerings is verdere maatregelen aan het overwegen, dat is wel zo. Dus volslagen zever is het niet.

Missen is menselijk.
Neenee, zo werkt het dus niet he, nergens, nooit. De bewijslast ligt bij de beweerder, sowieso
Maar nog los daarvan: uw "verdediging" is dus een artikel dat ge zelf niet hebt gelezen maar waarvan ge toch toegeeft dat het speculatief is (niks finaal)? Allez ja, ik mag hopen dat ge toch zelf inziet dat dat gewoon nergens op slaat.

Nu ik ga ook meteen ff meegeven dat ik in uw oorspronkelijke post waar ik op heb gereageerd de "meer nieuwe maatregelen" heb/had gelezen met een nadruk op die "meer" terwijl gij mss eerder de nadruk op de "nieuwe" (= veranderende) bedoelde.

Neenee, zo werkt het dus niet he, nergens, nooit. De bewijslast ligt bij de beweerder, sowieso
Maar nog los daarvan: uw "verdediging" is dus een artikel dat ge zelf niet hebt gelezen maar waarvan ge toch toegeeft dat het speculatief is (niks finaal)? Allez ja, ik mag hopen dat ge toch zelf inziet dat dat gewoon nergens op slaat.

Nu ik ga ook meteen ff meegeven dat ik in uw oorspronkelijke post waar ik op heb gereageerd de "meer nieuwe maatregelen" heb/had gelezen met een nadruk op die "meer" terwijl gij mss eerder de nadruk op de "nieuwe" (= veranderende) bedoelde.
Alle hup. :rolleyes:

Dit heb ik gezegd in de oorspronkelijke post (post nr 24331):

ok ? Lets go

De trend => naar alle waarschijnlijkheid, op basis van een patroon uit de geschiedenis.
Blijkbaar => waarschijnlijk, rekening houdend met de trend.
Meer nieuwe => extra maatregelen, bovenop de oude.

Met termen als "blijkbaar" en "de trend" bedoel ik het natuurlijk speculatief , op basis van de trend.
Waar staat er ergens dat ik iets als finaal aanschouw in die oorspronkelijke post waar je op gereageerd hebt?
Je hebt een deel van de zin als feitelijk geinterpreteerd.

Het zou nieuw zijn omdat het gaat over kwaliteitslabels in o.a. horeca en winkels.
grtz

Straks zijn de gevaccineerden nog de boemannen, want ze kunnen ongemerkt iedereen besmetten, ze allemaal testen dus!

De focus ligt nog veel te hard op 'besmet worden', dit moet echt gaan stoppen.

Toch gek dat die ziekenhuisopnames ook blijven stijgen. Zijn dit dan bijna allemaal jonge mensen die nog niet gevaccineerd zijn dan?

Of krijgen we zoals ik al langer denk een verkeerde indruk door die cijfers? Absolute getallen vs percentages bevolking

Laatst bewerkt:
Toch gek dat die ziekenhuisopnames ook blijven stijgen. Zijn dit dan bijna allemaal jonge mensen die nog niet gevaccineerd zijn dan?

Of krijgen we zoals ik al langer denk een verkeerde indruk door die cijfers? Absolute getallen vs percentages bevolking

Er zijn ook mensen (in oudere leeftijdsgroepen) die hun vaccin niét wilden he en dus niet gevaccineerd zijn.
Daarnaast zijn er helaas nu ook bejaarden en risicopatiënten die dankzij hun gezondheidstoestand ofwel niet gevaccineerd mógen worden, ofwel gevaccineerd zijn maar waarbij er bepaalde factoren (bepaalde medicatie bv) er voor zorgen dat de werking van het vaccin sterk wordt afgeremd.

De oma van mijn vriendin heeft bijvoorbeeld amper antilichamen na vaccinatie, omdat ze zware medicatie neemt die hier invloed op heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan