Enira
Well-known member
Realistisch gezien veronderstel ik dat als de situatie onhoudbaar begint te worden dat er opgesplitst gaat worden tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden.Maar als de zorg nu plots overweldigd wordt door antivaxxers die allemaal ziek vallen, wat gaan we dan doen?
Specifieke lockdowns voor wie geen vaccin gekregen heeft? Overal met pasjes werken?
Ik ben dan toch ook geneigd om te denken: trek uwe plan, ik ben gevaccineerd dus ik heb mijn plicht gedaan, ik ga niet in lockdown zitten voor een ander die zich niet wou vaccineren. Voor mij is het risico om ernstig ziek te worden van corona toch zeer beperkt want ik ben gevaccineerd. Op den duur is't zo ook van, fuck it, 't heeft al lang genoeg geduurd. 't Is misschien onwaarschijnlijk, maar stel dat die situatie zich zou stellen zullen er nog veel mensen zijn die hetzelfde zouden denken, denk ik.
De vraag naar extratjes en vaccinatie privileges was al aanwezig vanaf dat sommige figuren al hun eerste shot gehad hebben. Gevolgd door een interview van een (waarschijnlijk zelf gevaccineerde) "professor" die er geen graten in zag om vaccinatie privileges toe te kennen.
Dus dit gaat gewoon een realiteit worden, waar een vraag van een gigantisch grote groep de discussie deels gaat bepalen.
Inderdaad ik heb ooit op een anti-vaxxer gereageerd: als iedereen gevaccineerd is dan zijn 100% van de gehospitaliseerden gevaccineerd. Zijn reactie; ja, je hebt gelijk. Zie vaccinatie werkt niet!Stuk in bold is niet per se waar(schijnlijk). Met de hoge vaccinatiegraad in Vlaanderen is het erg goed mogelijk dat binnenkort meer gevaccineerden zullen gehospitaliseerd worden dan niet-gevaccineerden. Percentueel t.o.v. de populatie zullen uiteraard meer niet-gevaccineerden gehospitaliseerd worden maar als de populaties met een factor >10 van elkaar verschillen, is dat in absolute cijfers daarom niet het geval. Die absolute cijfers zullen wel door bepaalde sujetten aangegrepen worden om vaccinaties in twijfel te trekken.