Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar als de zorg nu plots overweldigd wordt door antivaxxers die allemaal ziek vallen, wat gaan we dan doen?

Specifieke lockdowns voor wie geen vaccin gekregen heeft? Overal met pasjes werken?
Ik ben dan toch ook geneigd om te denken: trek uwe plan, ik ben gevaccineerd dus ik heb mijn plicht gedaan, ik ga niet in lockdown zitten voor een ander die zich niet wou vaccineren. Voor mij is het risico om ernstig ziek te worden van corona toch zeer beperkt want ik ben gevaccineerd. Op den duur is't zo ook van, fuck it, 't heeft al lang genoeg geduurd. 't Is misschien onwaarschijnlijk, maar stel dat die situatie zich zou stellen zullen er nog veel mensen zijn die hetzelfde zouden denken, denk ik.
Realistisch gezien veronderstel ik dat als de situatie onhoudbaar begint te worden dat er opgesplitst gaat worden tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden.

De vraag naar extratjes en vaccinatie privileges was al aanwezig vanaf dat sommige figuren al hun eerste shot gehad hebben. Gevolgd door een interview van een (waarschijnlijk zelf gevaccineerde) "professor" die er geen graten in zag om vaccinatie privileges toe te kennen.

Dus dit gaat gewoon een realiteit worden, waar een vraag van een gigantisch grote groep de discussie deels gaat bepalen.

Stuk in bold is niet per se waar(schijnlijk). Met de hoge vaccinatiegraad in Vlaanderen is het erg goed mogelijk dat binnenkort meer gevaccineerden zullen gehospitaliseerd worden dan niet-gevaccineerden. Percentueel t.o.v. de populatie zullen uiteraard meer niet-gevaccineerden gehospitaliseerd worden maar als de populaties met een factor >10 van elkaar verschillen, is dat in absolute cijfers daarom niet het geval. Die absolute cijfers zullen wel door bepaalde sujetten aangegrepen worden om vaccinaties in twijfel te trekken.
Inderdaad ik heb ooit op een anti-vaxxer gereageerd: als iedereen gevaccineerd is dan zijn 100% van de gehospitaliseerden gevaccineerd. Zijn reactie; ja, je hebt gelijk. Zie vaccinatie werkt niet!

🤦‍♂️

Maar als de zorg nu plots overweldigd wordt door antivaxxers die allemaal ziek vallen, wat gaan we dan doen?
In China zou dat gewoon de kogel worden, opgeruimd staat netjes.
Hier in België gaan ze wel een oplossing vinden om al die mensen te redden hoor.
Je kan dit oneerlijk vinden, maar dit is nu éénmaal een nadeel (?) van te leven in een democratie.
Iedereen heeft hier recht op gezondheidszorg.

Hier in België gaan ze wel een oplossing vinden om al die mensen te redden hoor.
Je kan dit oneerlijk vinden, maar dit is nu éénmaal een nadeel (?) van te leven in een democratie.
Het is maar normaal zeker dat je ongevaccineerden helpt in het ziekenhuis . Wat een zieke maatschappij zouden we worden als we ongevaccineerden gewoon laten creperen . Bleh .

Stuk in bold is niet per se waar(schijnlijk). Met de hoge vaccinatiegraad in Vlaanderen is het erg goed mogelijk dat binnenkort meer gevaccineerden zullen gehospitaliseerd worden dan niet-gevaccineerden. Percentueel t.o.v. de populatie zullen uiteraard meer niet-gevaccineerden gehospitaliseerd worden maar als de populaties met een factor >10 van elkaar verschillen, is dat in absolute cijfers daarom niet het geval. Die absolute cijfers zullen wel door bepaalde sujetten aangegrepen worden om vaccinaties in twijfel te trekken.

Klopt, ik was iets te snel met mijn bewering. Dat er dan vooral gevaccineerden in het ziekenhuis liggen is even relevant als het feit dat er dan bv vooral mensen in het ziekenhuis liggen die de periode voordien frieten gegeten hebben, al zullen er idd mensen zijn die dat feit gaan misbruiken om hun (onterechte) gelijk te halen ivm de werking van vaccinaties.

Realistisch gezien veronderstel ik dat als de situatie onhoudbaar begint te worden dat er opgesplitst gaat worden tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden.

De vraag naar extratjes en vaccinatie privileges was al aanwezig vanaf dat sommige figuren al hun eerste shot gehad hebben. Gevolgd door een interview van een (waarschijnlijk zelf gevaccineerde) "professor" die er geen graten in zag om vaccinatie privileges toe te kennen.

Dus dit gaat gewoon een realiteit worden, waar een vraag van een gigantisch grote groep de discussie deels gaat bepalen.

Dit gaat enkel realiteit worden indien de druk op te ziekenhuizen terug té groot zou worden, maar ik ga er nog altijd van uit dat dat niet meer het geval gaat zijn.

Dit gaat enkel realiteit worden indien de druk op te ziekenhuizen terug té groot zou worden, maar ik ga er nog altijd van uit dat dat niet meer het geval gaat zijn.
Jep inderdaad, als de druk te groot wordt.

On a side note:

Hij heeft het gokje gewaagd, en verkeerd afgelopen.

Zolang er capaciteit is, geen probleem. Maar vroeger waren lockdowns de oplossing "tot iedereen gevaccineerd zou zijn" maar nu zal dat niet meer werken (economisch niet houdbaar, ook niet voor het mentaal welzijn van de mensen) dus zullen ze een ander plan moeten bedenken.
Allez, ik denk niet, en ik hoop niet, dat het zo ver gaat komen. Qua vaccinatiegraad zitten we hier nog beter dan in andere landen (gelijk de VS waar ze maar rond 50% zitten)

Jep inderdaad, als de druk te groot wordt.

On a side note:

Hij heeft het gokje gewaagd, en verkeerd afgelopen.
Ook zien passeren, best wel een triest verhaal eigenlijk. Van het moment dat hij vertelt over hoe duizelig hij wordt wanneer hij rechtstaat, weet je eigenlijk al dat hij zuurstoftekort heeft... Soit, daar is wel meer fout gegaan dan alleen niet vaccineren, was ook het type dat dan nog bewust geen medische zorg opzocht om zijn punt te bewijzen.

Specifieke lockdowns voor wie geen vaccin gekregen heeft? Overal met pasjes werken?
Ik ben dan toch ook geneigd om te denken: trek uwe plan, ik ben gevaccineerd dus ik heb mijn plicht gedaan, ik ga niet in lockdown zitten voor een ander die zich niet wou vaccineren. Voor mij is het risico om ernstig ziek te worden van corona toch zeer beperkt want ik ben gevaccineerd. Op den duur is't zo ook van, fuck it, 't heeft al lang genoeg geduurd. 't Is misschien onwaarschijnlijk, maar stel dat die situatie zich zou stellen zullen er nog veel mensen zijn die hetzelfde zouden denken, denk ik.

En niemand zou u dat kwalijk nemen. Jij deed je deel: je leeft anderhalf jaar als kluizenaar en gaf diverse zaken op en je liet je vaccineren. Tijd dus dat zij die zich niet willen laten vaccineren maar het gelag moeten betalen. Geen gratis PCR-testen, geen pasjesmaatschappij. Alles open, de ongevaccineerden zullen ziek worden, sommige ernstig en sommige zullen sterven. Dat hebben ze dan aan zichzelf te danken.

De gevaccineerde bevolking één dag langer dan nodig straffen omdat een deel weigert zich te vaccineren is de wereld op zijn kop.

Geen gratis PCR-testen, geen pasjesmaatschappij. Alles open, de ongevaccineerden zullen ziek worden, sommige ernstig en sommige zullen sterven. Dat hebben ze dan aan zichzelf te danken.
Dat is volgens mij exact wat de meeste ongevaccineerden willen hoor (mijn gevoel, geen cijferbron).
Volgens mij is de situatie grotendeels: gevaccineerden willen alles open, de ongevaccineerden willen ook alles open, maar de politiek wil het niet.

Dat is volgens mij exact wat de meeste ongevaccineerden willen hoor (mijn gevoel, geen cijferbron).
Volgens mij is de situatie grotendeels: gevaccineerden willen alles open, de ongevaccineerden willen ook alles open, maar de politiek wil het niet.
Waarom zou de politiek dat niet willen? Dat is toch uiteindelijk waar iedereen naar toe wilt?

Waarom zou de politiek dat niet willen? Dat is toch uiteindelijk waar iedereen naar toe wilt?
Mijn punt is dat ik vermoed dat het draagvlak voor bijvoorbeeld overal geen mondmaskerplicht al volledig aanwezig is, toch zeker bij de niet gevaccineerden, maar ik vermoed ook bij de gevaccineerden.
Nog 1 grote week en dan zal ik maar weer voor even een muilkorf aandoen zeker :unsure:

Mijn punt is dat ik vermoed dat het draagvlak voor bijvoorbeeld overal geen mondmaskerplicht al volledig aanwezig is, toch zeker bij de niet gevaccineerden, maar ik vermoed ook bij de gevaccineerden.
Nog 1 grote week en dan zal ik maar weer voor even een muilkorf aandoen zeker :unsure:
Daar geloof ik ook wel in, daar niet van. :)
Ik hoop ook dat men dit zo snel mogelijk afschaft (al kan ik ook begrijpen dat dit op een beperkt aantal plaatsen behouden blijft). Maar het zou inderdaad al een heel verschil zijn als je niet meer elke keer als je buitenkomt er aan moet denken om dat mee te nemen. Zeker gezien hoe de meeste mensen dit dragen, bewaren, ... lijkt het effectieve virologische nut er van, me vrij beperkt.

Sidenote : Draagvlak wilt echter niet altijd zeggen dat iets de beste beslissing is. (In dit geval geloof ik er ook in dat dit wel een goede beslissing zou zijn.)

Alhoewel het morgen nog officieel bevestigd moet worden op de persconferentie morgenavond, ziet het er naar uit dat de Nederlandse regering de maatregelen verlengt en festivals niet toegelaten zijn tot minstens midden september (behalve dan als ze max 750 toeschouwers hebben)

Toch wel een serieuze bummer hier. Gingen het eerste weekend naar ASOT1000 in Utrecht en dat was in m'n hoofd altijd zowat een symbolische "eindmeet" qua Corona. En al die tijd zag het er ook realistisch uit dat het door zou kunnen gaan. Totdat de Nederlandse regering in juni een te overmoedige en tactische fout maakte waardoor ze nu met de gebakken peren zitten. Vooral extra frustrerend om te zien dat voetbalstadions in Nederland wel terug volgepakte tribunes kennen, en ook de F1 in september mag doorgaan met tussen 75.000 en 100.000 toeschouwers. Ik zie niet in waarom ze festivals dan niet laten doorgaan met vaccinatiebewijs. Serieus aan het balen dus hier... :unsure:

Cases in Utah, Alaska en Nevada (de eerste staten waar alles terug begon te stijgen 1,5 maand geleden) lijken recentelijk te stagneren en zelfs wat te beginnen dalen, ook al zijn er quasi geen maatregelen.

Voorzichtig goed nieuws voor ons hier aangezien ze wat voorlopen op onze situatie.

Cases in Utah, Alaska en Nevada (de eerste staten waar alles terug begon te stijgen 1,5 maand geleden) lijken recentelijk te stagneren en zelfs wat te beginnen dalen, ook al zijn er quasi geen maatregelen.

Voorzichtig goed nieuws voor ons hier aangezien ze wat voorlopen op onze situatie.
Op geen enkele manier zijn die situaties te vergelijken, toch? Hoeveel procent van de mensen in Alaska zijn ingeënt? Hoeveel inwoners per vierkante kilometer in vergelijking met ons? Hoeveel IC-bedden?

Op geen enkele manier zijn die situaties te vergelijken, toch? Hoeveel procent van de mensen in Alaska zijn ingeënt?
Minder dan bij ons, dus vandaar positief voor ons als zelfs daar de cijfers beginnen te dalen.
Hoeveel inwoners per vierkante kilometer in vergelijking met ons?
Alaska minder dicht bevolkt, las vegas meer, utah mormonen met grote families die bij elkaar kruipen.

Hoeveel IC-bedden?
Minder dan bij ons, dus opnieuw positief voor ons dat als ze ze daar niet allemaal nodig hadden, dan wij waarschijnlijk ook niet.

Er zijn ook mensen (in oudere leeftijdsgroepen) die hun vaccin niét wilden he en dus niet gevaccineerd zijn.
Daarnaast zijn er helaas nu ook bejaarden en risicopatiënten die dankzij hun gezondheidstoestand ofwel niet gevaccineerd mógen worden, ofwel gevaccineerd zijn maar waarbij er bepaalde factoren (bepaalde medicatie bv) er voor zorgen dat de werking van het vaccin sterk wordt afgeremd.
Mijn ma is ook nog altijd niet gevaccineerd, ze wilt enkel Pfizer (bij de eerste oproeping was het AZ en bij de tweede J&J). Het is dus niet dat ze niet gevaccineerd wilt worden.
De oma van mijn vriendin heeft bijvoorbeeld amper antilichamen na vaccinatie, omdat ze zware medicatie neemt die hier invloed op heeft.
Ik herinner me nog van vorig jaar dat die antilichamen niet zo belangrijk waren, want het ging hem om de T-cellen.
Nu hoor ik de laatste tijd weer dat ze het constant over de antilichamen hebben, over die T-cellen hoor je niks meer.

Alhoewel het morgen nog officieel bevestigd moet worden op de persconferentie morgenavond, ziet het er naar uit dat de Nederlandse regering de maatregelen verlengt en festivals niet toegelaten zijn tot minstens midden september (behalve dan als ze max 750 toeschouwers hebben)

Toch wel een serieuze bummer hier. Gingen het eerste weekend naar ASOT1000 in Utrecht en dat was in m'n hoofd altijd zowat een symbolische "eindmeet" qua Corona. En al die tijd zag het er ook realistisch uit dat het door zou kunnen gaan. Totdat de Nederlandse regering in juni een te overmoedige en tactische fout maakte waardoor ze nu met de gebakken peren zitten. Vooral extra frustrerend om te zien dat voetbalstadions in Nederland wel terug volgepakte tribunes kennen, en ook de F1 in september mag doorgaan met tussen 75.000 en 100.000 toeschouwers. Ik zie niet in waarom ze festivals dan niet laten doorgaan met vaccinatiebewijs. Serieus aan het balen dus hier... :unsure:
Ik ga ook 2 dagen naar een kleinschalig festival in Maastricht. Geen idee hoeveel toeschouwers er zouden komen, maar ik hoop toch echt dat dat door kan gaan.

Mijn ma is ook nog altijd niet gevaccineerd, ze wilt enkel Pfizer (bij de eerste oproeping was het AZ en bij de tweede J&J). Het is dus niet dat ze niet gevaccineerd wilt worden.

Ik herinner me nog van vorig jaar dat die antilichamen niet zo belangrijk waren, want het ging hem om de T-cellen.
Nu hoor ik de laatste tijd weer dat ze het constant over de antilichamen hebben, over die T-cellen hoor je niks meer.

Ik wil wel gaan werken hoor maar ik wil enkel naar daar gaan in een Rolls Royce!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan