Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het eigenlijk raar dat er nu zo'n gedoe rond wordt gemaakt dat er sommige provincies/gemeentes sporten onder 12j ook even aan banden willen leggen.
Hier in Mol en omliggende gemeentes was dit al sinds oktober verboden... . In december zijn de buitensporten <12j terug opgestart en sinds vorig weekend mogen de binnensporten weer.
Onze kinderen leven nog hoor.

Bon, dan zal ik maar helpen zeker? (begrijpend lezen en conclusies trekken, @the_fox ?)
Nee hoor, met begrijpend lezen geen probleem. Nu je het toont en ik het effectief gelezen heb, ga ik er mee akkoord en geef ik mijn fout toe. Echter kwam dit niet naar boven in de relevante categorieën bij mijn zoekopdracht, dus had ik het niet gevonden...
8RjnZWt.png

(uitgeklapt staat in mijn vorige post, het ding in onderwijs verwijst enkel naar het ding bij gezondheid; van bij gezondheid wordt er nergens naar doorverwezen.)

Jouw stuk staat enkel onder internationaal, waar ik niet naar gekeken had omdat we het over quarantaine in het algemeen hebben.

Lijkt mij eerder 10.000 als ik via sciensano kijk, hoe dan ook nog altijd zeer laag. 'k Weet ook niet in hoeverre dit de juiste data is
Vertel me eens hoe ze meer vaccins per dag gaan plaatsen wanneer ze er nog geen 100 000 binnenkrijgen voor heel België in een week?

Ja.
Mijn punt is waarom heb je een extra beleidsniveau indien dit niveau geen eigen beleid kan of mag voeren ?
Dat is toch exact waarom een extra beleidsniveau dient, om dichter te staan dan de federale om extra initiatieven te nemen die ten goede komen van de lokale bevolking?
En laat ons duidelijk zijn hé, van mij mag dat gerust afgeschaft worden, net zoals de vlaamse overheid voor mij afgeschaft mag worden en dit allemaal terug gefederaliseerd mag worden zodat het terug eenheidsworst is.
denk, dat iedereen dat wil...

Nogmaals: mijn gezinsleden hebben geen hoogrisicocontact als ik in quarantaine moet door een hoogrisicocontact. Bijgevolg moeten ze niet in quarantaine.
Klopt. Maar jij moet in quarantaine, dus moet contact met iedereen vermijden, ook met je huisgenoten. Je huisgenoten mogen gaan en staan waar ze willen maarjij moet maken dat ze geen contact hebben met jou. Anders heb jij je quarantaine niet nageleefd.

Is dat laatste het geval, dan moeten de huisgenoten echter NIET in quarantaine, want zij hebben geen risicocontact gehad. Ze dragen zelf dus geen. Gevolg van contact te hebben met jou.

Concreet: die vrouw mocht, omdat ze in quarantaine is, haar dochter niet ontvangen. Doet ze dat wel, heeft het strikt genomen geen gevolgen voor de dochter, toch niet wettelijk. Het is wel logisch dat de quarantaine van die vrouw slechts half werkt als er volk bij haar over de vloer komt.

Vertel me eens hoe ze meer vaccins per dag gaan plaatsen wanneer ze er nog geen 100 000 binnenkrijgen voor heel België in een week?
Ik steek het op niemand, maar het is gewoon demotiverend hoe traag het allemaal gaat, los van het feit dat ze er geen controle over hebben.

Is dat trouwens typisch Belgisch dat we op zoek gaan naar uitzonderingen in de regels?
Als daar niet instaat: "alle huisgenoten moeten ook in quarantaine blijven", dan is dat niet zo he. Moet dat dan expliciet als uitzondering erbij gezet worden, anders geloof je het niet?
Het is net het omgekeerde waar ik op doelde. Als er geen uitzondering is, telt de regel...
Zie ook @JPV zijn post hierboven die ook slaat op hetgeen ik probeerde over te brengen, maar misschien beter verwoord. Er zijn dan misschien geen wettelijke gevolgen, maar correct is het toch niet.

Ik zie het als een persoonlijke uitlating waar ik uw shady opmerking niet voor nodig heb.
Dus als iemand de reden geeft voor de traagheid, jij daar nog altijd schimmig over doe en een ander u vraagt hoe men het dan wel zou kunnen oplossen zijn dit shady opmerkingen?

Bon, report dan volgende keer de post en reageer dan helemaal niet meer.

Dus als iemand de reden geeft voor de traagheid, jij daar nog altijd schimmig over doe en een ander u vraagt hoe men het dan wel zou kunnen oplossen zijn dit shady opmerkingen?

Bon, report dan volgende keer de post en reageer dan helemaal niet meer.
Ik mag toch los van de reden nog altijd vinden dat iets demotiverend is? Zeker iets dat een enorm impact heeft op mentale gezondheid en dat al een jaar aan de gang is. Ik wil alles zo snel mogelijk opgelost zien, ze doen wat mogelijk is, en toch vind ik het demotiverend dat het niet snel genoeg is.

Moet men dan zelf vaccins gaan produceren of hoe zie je dat dan?
Er liggen ruim 160.000 vaccins in vriezers te wachten en als ik het goed heb moet de levering Moderna van deze week (paar tientallen duizend dacht ik) en Pfizer 2e deel, (30k) nog toekomen. Aan dit tempo gebruiken we niet eens de levering per week op en groeit de stock in de vriezers dus verder aan.

Voor het hele land zijn gisteren - hou u vast - 5.800 vaccins toegediend.
*geregistreerd.

Los daarvan worden afaik de helft van de geleverde vaccins gereserveerd voor de tweede dosis. Als er deze week maar 80k vaccins geleverd worden, is +- 6k vaccins per dag zetten eigenlijk gewoon op schema. En zijt ge op dit moment bezig met de moeilijkste doelgroep te vaccineren met een vaccin dat op logistiek vlak de nodige moeilijkheden met zich meebrengt.

Maar hey, een beetje zagen zonder context is gemakkelijker natuurlijk.

Er liggen ruim 160.000 vaccins in vriezers te wachten en als ik het goed heb moet de levering Moderna van deze week (paar tientallen duizend dacht ik) en Pfizer 2e deel, (30k) nog toekomen. Aan dit tempo gebruiken we niet eens de levering per week op en groeit de stock in de vriezers dus verder aan.
Die vaccins liggen daar voor een groot deel omdat ze nodig zijn voor de tweede prik.

Again wat al pagina's lang gezegd wordt en puni nog maar eens herhaald heeft. Er zitten daar een hoop dosissen van vast voor de 2e prik.

Klopt. Maar jij moet in quarantaine, dus moet contact met iedereen vermijden, ook met je huisgenoten. Je huisgenoten mogen gaan en staan waar ze willen maarjij moet maken dat ze geen contact hebben met jou. Anders heb jij je quarantaine niet nageleefd.

Is dat laatste het geval, dan moeten de huisgenoten echter NIET in quarantaine, want zij hebben geen risicocontact gehad. Ze dragen zelf dus geen. Gevolg van contact te hebben met jou.

Concreet: die vrouw mocht, omdat ze in quarantaine is, haar dochter niet ontvangen. Doet ze dat wel, heeft het strikt genomen geen gevolgen voor de dochter, toch niet wettelijk. Het is wel logisch dat de quarantaine van die vrouw slechts half werkt als er volk bij haar over de vloer komt.

ik denk dat een kind in co-oudersschap tijdens een quarantaine gewoon een huisgenoot is die gewoon mag komen als het jouw week is. Als ze dan afstand bewaren heeft dat inderdaad geen gevolgen voor het kind. Of het de slimste beslissing was om haar dochter die week bij haar te laten komen daar ga ik me niet over uitspreken, maar volgens de regels mag het gewoon.
Zelfs in de eerste lockdown was kinderen wegbrengen in kader van een co-ouderschap en andere bezoekregelingen gewoon een essentiële verplaatsing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan