Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die overreactie praat het egoïstische skiverlof en het verbreken van de opgelegde quarantaine natuurlijk ook niet goed. 2 wrongs don't make a right. Als die vrouw niet was gaan skiën, was er niets aan de hand geweest...
1) Ze mocht gaan skiëen, ze heeft daarmee geen enkele maatregel overtreden. Enkel een advies genegeerd, wat iedereen mag doen met advies.
2) Zie discussie hierboven over de quarantaine.

Ik zie het nut niet in om nu één persoon hier digitaal te gaan kruisigen, er zijn zoveel duizenden mensen die willens nillens het virus al verspreid hebben. Hier moet gewoon zo adequaat mogelijk op gereageerd worden (en niet zo overdreven als die school in Edegem).

Allé bon, je verwijt mij hier "belachelijke" reacties te plaatsen als ik gewoon een viroloog citeer. Sterk.

Tegen wie of wat heb je het nu eigenlijk? Niemand beweert hier toch het tegengesteld van je laatste zin?
Het punt is gewoon dat besmettingen er nu zijn en er ook zullen blijven zijn totdat iedereen gevaccineerd is. Het gaat erom hoe we daarmee omgaan.

Ik heb me inderdaad wat teveel door emotie laten leiden in mijn reactie, door je geschiedenis van belachelijke reacties. Dat is wat ik zei. Niet dat dit an sich belachelijk was. Wel lezen wat er staat.

Marc Van Ranst sluit zich aan bij minister Weyts: “School in Edegem heeft overgereageerd” | Britse variant verspreidt zich razendsnel | hln.be

Precies wat ik al dacht, weer een klassieke overreactie op een simpele Covid-vaststelling. Het is de overreactie van die school in Edegem die leidt tot alle overlast, niet die gescheiden vrouw die terugkwam uit haar skiverlof.

Daarnaast is het hierop dat ik duidelijk reageer. Jij lijkt te insinueren dat de besmetting an sich geen probleem is. Zoals hierboven ook wordt verduidelijkt, zowel de besmetting als de overreactie zijn fouten. Niet enkel de overreactie.

Beiden in fout, maar de hele overlast (school dicht voor iedereen, kinderen & ouders in quarantaine) komt van de school haar overdreven reactie. Niet van de fout van die vrouw.
Zonder fout van die vrouw was er geen overreactie, was er ook geen overlast. Dat is wat iedereen hier al 100x gezegd heeft.
Het is dat waar ik op doelde met "geschiedenis van belachelijke reacties".

We kunnen daarmee lachen, maar door alle coronaperikelen is amper 10% van de jeugd nog aan het sporten. Al de rest zit gewoon op hun lui gat omdat hun sport is stilgelegd, fitnesszaken al maanden gesloten zijn en ge buiten lopen, fietsen, wandelen en zwemmen eigenlijk niks meer hebt. Terwijl sport ironisch genoeg waarschijnlijk een van de zaken is die, samen met deftige voeding en genoeg slaap, de basis is voor een gezond en sterk immuunsysteem en dus eigenlijk op lange termijn de beste oplossing is tegen om het even welke ziekte. Ik vind dat lachwekkend.
Mja dat beslissen ze volledig zelf eh. Er is niemand die u verbiedt om individueel of in beperkte groep buiten te sporten. Genoeg ouders die vorige zomer geïnvesteerd hebben in een trampoline of nu met Sinterklaas in binnen-basketring (zalig ding bij Decathlon) of hun kinderen laten meedoen met online groepslessen etc. Ga met uw kind wandelen/fietsen/buiten ravotten.

Het zijn imo de mensen zelf die het excuus altijd inroepen. Ik sport door de lockdown net meer dan ooit, verlies geen verplaatsingtijd (thuiswerk/niet naar de fitness), veel flexibeler in te plannen (vaak opgenomen workouts) en weinig andere hobbies die kunnen doorgaan.
En toch zie ik meer en meer mensen afhaken.

Ik heb me inderdaad wat teveel door emotie laten leiden in mijn reactie, door je geschiedenis van belachelijke reacties. Dat is wat ik zei. Niet dat dit an sich belachelijk was. Wel lezen wat er staat.
Je kan misschien in de toekomst eerst de posts lezen vooraleer je er (emotioneel) op begint te reageren? Allé, als iedereen hier zo gaat reageren zou het al maar snel een kiekenkot worden.
Daarnaast is het hierop dat ik duidelijk reageer. Jij lijkt te insinueren dat de besmetting an sich geen probleem is. Zoals hierboven ook wordt verduidelijkt, zowel de besmetting als de overreactie zijn fouten. Niet enkel de overreactie.
Die besmetting is een probleem net zoals de besmettingen in juni 2020, augustus 2020, de besmettingen in Spanje, Italië, UK, ... Ik denk echt niet dat er iemand dat hier gaat betwisten hoor.

Het zijn imo de mensen zelf die het excuus altijd inroepen. Ik sport door de lockdown net meer dan ooit, verlies geen verplaatsingtijd (thuiswerk/niet naar de fitness), veel flexibeler in te plannen (vaak opgenomen workouts) en weinig andere hobbies die kunnen doorgaan.
Bij mij wisselt het af, ik ben nu ook terug aan het lopen, maar ik sportte vroeger toch meer met vrienden (3x-4x week naar de fitness, 2x zwemmen). Veel mensen gaan ook net naar een fitness of een zwembad om zichzelf op te leggen dat ze daar moeten sporten en dat is nu niet meer toegestaan.

Ik sport minder. Ik deed 4 keer in de week fitness en dan nog is 3 keer competitiesport. Nu thuis sporten lukt voor mij totaal niet, ik kan niet het resultaat bekomen dat ik wil bereiken in de fitness en dat werkt demotiverend. Lopen doe ik al niet graag.

En is het feit dat ge uw lichaam voelt aftakelen en het feit dat uw lichaam minder verstevigd aanvoelt dan niet net wel een motivatie om iets te doen?

Na een avondje BBB voel ik mij 's morgens nog zo goed.

En is het feit dat ge uw lichaam voelt aftakelen en het feit dat uw lichaam minder verstevigd aanvoelt dan niet net wel een motivatie om iets te doen?

Na een avondje BBB voel ik mij 's morgens nog zo goed.
Normaal ging ik 4x per week naar fitness. Sinds oktober heb ik dat aangehouden met homeworkout varianten met behulp van dumbbells en een optrekstang. Nu doe ik al enkele weken minder volume per sessie maar dan wel 6x per week. Dat aangevuld met nog wat cardio op loopband of buiten. Ideaal is het niet maar voorlopig lukt het wel om mijn (nieuwe) vooropgestelde doelen te halen. Ik ben van bulk naar cut gegaan en sinds eind oktober al 4kg kwijt. Waarschijnlijk wel redelijk wat sterkte kwijt gezien ik met lage gewichten train maar als ik in de spiegel selfies maak kan ik niet klagen 😅

Weet iemand eigenlijk wat de regels zijn in Musea qua personen.

Is dat enkel jij + knuffel contact.
Of is dat samenscholingsverbod - 4 personen?

Ik vind afstand en mondmaskers verplicht, maar geen enkele informatie over samenstelling van de personen waarmee je zou gaan.

ik denk dat een kind in co-oudersschap tijdens een quarantaine gewoon een huisgenoot is die gewoon mag komen als het jouw week is. Als ze dan afstand bewaren heeft dat inderdaad geen gevolgen voor het kind. Of het de slimste beslissing was om haar dochter die week bij haar te laten komen daar ga ik me niet over uitspreken, maar volgens de regels mag het gewoon.
Zelfs in de eerste lockdown was kinderen wegbrengen in kader van een co-ouderschap en andere bezoekregelingen gewoon een essentiële verplaatsing.
Ja, dit.

Zie ook Het Belang van Limburg: Moeder die terugkwam van skireis en in quarantaine moest, ging niet in de fout.

Tijdens de eerste lockdown is er een grote uitzondering gemaakt voor gezinnen in co-ouderschap en dat geldt nog steeds.

Ik zou vermoeden dat Pfizer al op volle capaciteit draait tegenwoordig.
Als zij meedoen met de aanbesteding, de nu al gevraagde vaccins op tijd kunnen leveren EN miljoenen extra sneller. Waarom niet hé...

Geen idee, fabrikanten van generische geneesmiddelen die hun productiecapaciteit deels anders kunnen aanwenden misschien of op volle capaciteit laten draaien?
Een overeenkomst opstellen om het recept aan te kopen kan op minder dan een week, de aanbesteding uitschrijven en winnaar toekennen kan op een tweetal weken. Twee weken daarna kunnen de winnaars misschien al met de productie starten.

Een paar weken na de eerste uitbraak was Tesla medical ventilators ineen aan het steken met auto-onderdelen.
Als dat kan, waarom zou dit dan onmogelijk zijn..

Misschien dat Europa zulke zaken en ontieglijk veel andere pogingen om ons sneller uit de miserie te helpen al achter de schermen heeft ondernomen.
Ik hoop het alvast, maar dan zouden ze daar wel beter over mogen communiceren.
Het zou de burgers hun vertrouwen in Europa alvast geen slecht doen...
Je moet natuurlijk ook nog grondstoffen voor uw vaccin hebben. Pfizer heeft al problemen om er genoeg te hebben dus nee dat schaal je niet zomaar op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan