the_fox
Well-known member
Huisartsen maken ook fouten/stellen de regels niet op. Wat ook al talloze keren duidelijk geworden is tijdens de hele corona-crisis.Van de huisarts. Als ik uw post boven mijn post overigens bekijk, verwar je trouwens de procedure en gooi je quarantaine door besmetting (= isolatie) en quarantaine door hoogrisicocontact op 1 hoop, waardoor je tot die conclusie komt.
Je gaat er verkeerdelijk vanuit dat mijn vrouw en kinderen een hoogrisicocontact hebben door met mij om te gaan, terwijl ik in quarantaine zat door contact met een hoogrisicocontact. Dat is fout. Mijn vrouw en kinderen hadden pas een hoogrisicocontact als ik effectief besmet was.
Verder is half oktober ook een moeilijke periode. Was dit toen er asymptomatisch nog getest werd of niet meer? Want toen waren de regels ook anders natuurlijk...
En verder is dit natuurlijk een shrödinger's cat discussie hé. Ben je besmet als je nog niet getest bent? De reden dat momenteel 2e test na 7 dagen is indien negatieve test is net om de incubatieperiode.
En ik zal het nogmaal zeggen: waar staat (of stond, want verandert natuurlijk over tijd) dat er een uitzondering was voor je gezinsleden? Over stond/staat quarantaine = geen contact buiten apotheek/dokter/levensmiddelen. Dit betekent dat je dus ook afgezonderd van je gezin moet zijn.
[edit]
Zelfde als hierboven. En dit is ook jouw definitie. Nergens staat er dat je contact mag hebben met je gezin en dat dit een uitzondering is...Dat is jouw defenitie ervan, je moet in quarantaine omdat je een hoog-risico contact gehad hebt. Meestal is dat dan omdat je contact had met iemand die positief getest is. Zolang je zelf niet positief bent hebben je gezinsleden geen hoog-risico contact gehad en moeten dus niet in quarantaine. Eens je zelf positief bent moet je in isolatie en dan moeten je gezinsleden in quarantaine tot 7 of 10 dagen na het laatste hoog risico contact