Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de rest heb ik trouwens absoluut geen ambitie om hier opnieuw een discussie aan te gaan die nergens tot leidt met bepaalde figuren. Ik heb mij voorgenomen om alleen maar positieve zaken meer te posten in dit topic, wat jullie daarvan denken interesseert mij bitter weinig. :)

Maar ik snap dat jij het (opnieuw) te vroeg vindt om conclusies te trekken, en dat is je goed recht. De trend is wat mij betreft daarentegen duidelijk.
En zie mijn screenshot. Die trend zie je enkel in de "date reported" dataset en niet de "specimen date" dataset. Waarom er een discrepantie tussen die 2 is, geen idee. Maar jij kan het ook niet weten ;) Daarom dus te vroeg om conclusies te trekken.

Voor de rest heb ik trouwens absoluut geen ambitie om hier opnieuw een discussie aan te gaan die nergens tot leidt met bepaalde figuren. Ik heb mij voorgenomen om alleen maar positieve zaken meer te posten in dit topic, wat jullie daarvan denken interesseert mij bitter weinig. :)
Post dan niks, want dit is een forum; als je iets post, kan er reactie op komen. Jij bent overigens wel begonnen met op mijn post te reageren, dus logisch dat er dan verdere reactie op komt :p Als je niet in discussie wilt treden, antwoord dan niet op mijn post hé. Want zo is het wel makkelijk "Ik ga niet akkoord, dit is mijn mening, verder gaan we niet in discussie"...

PS: mijn post is noch positief noch negatief hé. Zijn gewoon de huidige cijfers zonder voorspellingen.

Die ene journalist van het nieuws die vraagt op het test festival waar meeste twee maal gevaccineerd zijn + nog eens getest worden: "bang om besmet te geraken?"

Wat? Gaan we blijven schrik moeten hebben dan?

Als we binnen Europa kijken zijn er ook wel landen die heel slecht scoren op vlak van vertrouwen in vaccins. Bulgarije doneert momenteel vaccins aan buurlanden omdat ze richting de vervaldatum gaan. Vaccinatiegraad van 15% daar, van de 5 miljoen vaccins die ze hebben ontvangen zijn er nog geen 2 miljoen geprikt. In Frankrijk gaat het dan nog relatief vlot :rofl:

Bij deze:

Maar ik snap dat jij het (opnieuw) te vroeg vindt om conclusies te trekken, en dat is je goed recht. De trend is wat mij betreft daarentegen duidelijk.
Dan wel misschien er bij vertellen dat de positiviteitsratio van testen flink gestegen is, op 10 dagen zo goed als verdubbeld.
En volgens Our World in Data stijgen het aantal hospitalisaties nog steeds (niet dat die dramatische vormen aannemen)...

Dan wel misschien er bij vertellen dat de positiviteitsratio van testen flink gestegen is, op 10 dagen zo goed als verdubbeld.
En volgens Our World in Data stijgen het aantal hospitalisaties nog steeds (niet dat die dramatische vormen aannemen)...
Dit komt recht van de bron in het VK. OWID is een fantastische website maar ze is niet de bron. Verschil in daling dag op dag per week is al ook al vier dagen veel groter dan alleen door dalend aantal tests verklaard zou kunnen worden. Niet dat het überhaupt relevant is want de hospitalisaties in bvb. Schotland volgen exact dezelfde dalende curve als die van het dalend aantal besmettingen. Er is dus wel degelijk meer aan de hand, hoe hard sommige mensen hier proberen positief nieuws negatiever voor te stellen.

Soit, voor u dezelfde boodschap als fox. Laatste keer dat ik hierop antwoord. :)

Als we binnen Europa kijken zijn er ook wel landen die heel slecht scoren op vlak van vertrouwen in vaccins. Bulgarije doneert momenteel vaccins aan buurlanden omdat ze richting de vervaldatum gaan. Vaccinatiegraad van 15% daar, van de 5 miljoen vaccins die ze hebben ontvangen zijn er nog geen 2 miljoen geprikt. In Frankrijk gaat het dan nog relatief vlot :rofl:

En dat vind je grappig? Ik vind daar niets grappigs hoor.
Als die bezems daaro zich niet laten vaccineren dan komt die hele kutzooi in alle vormen en mutaties naar hiertoe overgewaaid en zitten wij weer met de gebakken peren.
Hebben we ons allemaal voor niets laten vaccineren.:frown:

Dit komt recht van de bron in het VK. OWID is een fantastische website maar ze is niet de bron. Verschil in daling dag op dag per week is al ook al vier dagen veel groter dan alleen door dalend aantal tests verklaard zou kunnen worden.
Dat kan goed zijn. Maar je toont wel een grafiek die die twee tendensen combineert, dus je toont een bewust positiever beeld dan de werkelijkheid
Niet dat het überhaupt relevant is want de hospitalisaties in bvb. Schotland volgen exact dezelfde dalende curve als die van het dalend aantal besmettingen. Er is dus wel degelijk meer aan de hand, hoe hard sommige mensen hier proberen positief nieuws negatiever voor te stellen.
Heb ik iets anders gezegd? Neen.
Soit, voor u dezelfde boodschap als fox. Laatste keer dat ik hierop antwoord. :)
Tsja, doe wat je wil.

Ik gaf trouwens alleen aan dat het nieuws minder positief is dan de grafiek de jij als eerste gebruikte. Met de besmettingen in de VK lijkt het inderdaad de goede richting uit te gaan. En zoals ik ook al eerder heb aangegeven, de stijging in hospitalisaties is niet echt verontrustend.

Als die bezems daaro zich niet laten vaccineren dan komt die hele kutzooi in alle vormen en mutaties naar hiertoe overgewaaid en zitten wij weer met de gebakken peren.
Pakt uw vaccin dan? Who cares dat het naar hier overwaait wanneer je er geen last van hebt?

Die ene journalist van het nieuws die vraagt op het test festival waar meeste twee maal gevaccineerd zijn + nog eens getest worden: "bang om besmet te geraken?"

Wat? Gaan we blijven schrik moeten hebben dan?
Blijkbaar toch nuttig geweest dat ze volledig gevaccineerden ook gecontroleerd hebben …blijkbaar waren er 2 opnieuw besmet (avondjournaal op de VRT ) en 1 niet gevaccineerde …

(enja ik zie het avondjournaal morgens . ;) )

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk hebben we ons voornamelijk laten vaccineren om ons persoonlijk risico te minimaliseren, wat er in de rest van de wereld afspeelt daar hebben we weinig invloed op. Er wordt hier vaak naar de VS verwezen maar binnen de EU zijn er regio's waar het vertrouwen in vaccins/overheid nog veel lager is. Uiteindelijk gaat Vlaanderen één van de regio's met de hoogste vaccinatiegraad ter wereld zijn en gaan we hier lokaal hopelijk nog weinig problemen hebben.

Blijkbaar toch nuttig geweest dat ze volledig gevaccineerden ook gecontroleerd hebben …blijkbaar waren er 2 opnieuw besmet (avondjournaal op de VRT ) en 1 niet gevaccineerde …

(enja ik zie het avondjournaal morgens . ;) )
Een groeiend aantal landen/plaatsen beginnen die vaccinatieprivileges af te schaffen en eisen een negatieve PCR voor gevaccineerden. Af te wachten hoe dat gaat evolueren...

En nu het bericht van Myllana nog eens opnieuw lezen, want jou reactie slaat totaal nergens op!
Waarom? Er is voorlopig na zoveel mutaties geen enkele variant waarbij de vaccins niet werken. De kans is zeer klein dat dit zou gebeuren volgens Van Gucht.

De kans dat het virus zichzelf kapotmuteert en uiteindelijk niet meer dan een verkoudheid of griepje wordt is vele malen groter.
Dus ik herhaal, neem allen uw vaccin en trek u er niet teveel meer van aan.

Waarom? Er is voorlopig na zoveel mutaties geen enkele variant waarbij de vaccins niet werken. De kans is zeer klein dat dit zou gebeuren volgens Van Gucht.

De kans dat het virus zichzelf kapotmuteert en uiteindelijk niet meer dan een verkoudheid of griepje wordt is vele malen groter.
Voor beide statements wil ik wel eens de volledige uitspraak zien, eigenlijk? Want het zou natuurlijk kunnen, maar het is wel iets anders dan wat ik maanden geleden heb gelezen.

Met de kans op dit en de kans op dat ga je het redden met virus. De deltavariant had niemand zien aankomen we zijn niet eens volledig rond met de vaccinaties en kijk eens aan, een nieuwe vorm die uiterst besmettelijk blijkt te zijn.
Moet uit die landen waar de vaccinatiegraad zo laag maar eens een gekke mutatie deze kant opwaaien en die shit begint weer helemaal overnieuw.

Met de kans op dit en de kans op dat ga je het redden met virus. De deltavariant had niemand zien aankomen we zijn niet eens volledig rond met de vaccinaties en kijk eens aan, een nieuwe vorm die uiterst besmettelijk blijkt te zijn.
Moet uit die landen waar de vaccinatiegraad zo laag maar eens een gekke mutatie deze kant opwaaien en die shit begint weer helemaal overnieuw.
Voor beide statements wil ik wel eens de volledige uitspraak zien, eigenlijk? Want het zou natuurlijk kunnen, maar het is wel iets anders dan wat ik maanden geleden heb gelezen.

Despite the virus’s sluggish mutation rate, researchers have catalogued more than 12,000 mutations in SARS-CoV-2 genomes. But scientists can spot mutations faster than they can make sense of them. Many mutations will have no consequence for the virus’s ability to spread or cause disease, because they do not alter the shape of a protein, whereas those mutations that do change proteins are more likely to harm the virus than improve it (see ‘A catalogue of coronavirus mutations’). “It’s much easier to break something than it is to fix it,” says Hodcroft, who is part of Nextstrain, an effort to analyse SARS-CoV-2 genomes in real time.

Geen paniek nodig dus, je ziet hetzelfde met heel wat pandemics uit het verleden. Anders zouden we hier vandaag niet zitten.
@Loser Welke bronnen hebn jij gelezen dan die dit tegenspreken? Ben benieuwd. (aub geen krantenartikels van angstprofeten die praten over zaken buiten hun domein. (Genre Van Ranst)

@Loser Welke bronnen hebn jij gelezen dan die dit tegenspreken? Ben benieuwd. (aub geen krantenartikels van angstprofeten die praten over zaken buiten hun domein. (Genre Van Ranst)
Die wat tegenspreken? Want jij zegt:
- De kans is zeer klein [varianten waartegen het vaccin niet meer genoeg werkt] dat dit zou gebeuren volgens Van Gucht.
- De kans dat het virus zichzelf kapotmuteert en uiteindelijk niet meer dan een verkoudheid of griepje wordt is vele malen groter.

Je eerste artikel durft alvast die statements van hierboven niet maken, hoor. Je moet ook wel het hele ding lezen en niet een zinnetje eruit pikken dat je goed uitkomt. Die staan er namelijk ook:
But evidence is emerging that other mutations could help the virus to avoid some antibodies.

Dat geeft dan een genuanceerder beeld dan wat jij aangeeft. Vandaar dat ik vroeg waar je beide uitspraken kunt terugvinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan