Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ik de enige die nogal het gevoel heeft dat de overheid niet zelf Pukkelpop durft cancelen omdat ze weer maar eens een belofte zouden breken en als alternatief dan maar de regels beetje bij beetje verstrengt weer in de verwachting dat de organisatie het zelf dan wel vroeg of laat doet?

Ben ik de enige die nogal het gevoel heeft dat de overheid niet zelf Pukkelpop durft cancelen omdat ze weer maar eens een belofte zouden breken en als alternatief dan maar de regels beetje bij beetje verstrengt weer in de verwachting dat de organisatie het zelf dan wel vroeg of laat doet?
de enige waarschijnlijk niet maar of daar waarheid inzit betwijfel ik toch wel. Imo anticipeert men hier in Belgie op de problemen die aan het licht komen in het buiteland omtrent de gestelde regels. Wat normaal is gezien niemand op voorhand kan zeggen hoe goed de regelgeving omtrent het coronapas en de bestrijding van het virus daardoor zal werken.

Brussel is rood en de vaccinatiegraad ligt daar veel lager, dus dat gaat voor problemen zorgen. Hoelang nog voor men daar gaat ingrijpen?
Zolang het niet voor een serieuze toename in ziekenhuisbezetting zorgt, hopelijk niet. :p

neen, de overheid legt voorwaarden op. Als pukkelpop daar niet kan aan voldoen moeten ze zelf beslissen om niet door te gaan.
Er zijn nog andere kleinere festivalletjes die wel nog doorgaan en niet klagen over de voorwaarden.
Volgens mij wil pukkelpop zich niet aanpassen, beetje zoals Tomorrowland, en een normale editie organiseren waar het nog te vroeg voor is.

Zoals JPV zei : dranouter heeft het anders aangepakt om toch door te kunnen gaan.

de enige waarschijnlijk niet maar of daar waarheid inzit betwijfel ik toch wel. Imo anticipeert men hier in Belgie op de problemen die aan het licht komen in het buiteland omtrent de gestelde regels. Wat normaal is gezien niemand op voorhand kan zeggen hoe goed de regelgeving omtrent het coronapas en de bestrijding van het virus daardoor zal werken.
Goh, het is vrij duidelijk dat FVDB Pukkelpop gewoon richting annulatie wil duwen. Van testmaatschappij naar pestmaatschappij, plezant.

Goh, het is vrij duidelijk dat FVDB Pukkelpop gewoon richting annulatie wil duwen. Van testmaatschappij naar pestmaatschappij, plezant.
Hij straalt mssh die indruk uit maar ik betwijfel toch ten zeerste of we moeten geloven dat een minister er plezier in schept om de bevolking te pesten. Maar niks is zeker natuurlijk maar mij lijkt het toch onwaarschijnlijk.

Maar het is toch omgekeerd? Pukkelpop eist versoepelingen, maar de regering weigert voorlopig te versoepelen voor een festival, in plaats van omwille van de cijfers/prognoses. Dan wil die regering toch helemaal PP niet duwen richting annulatie.

Integendeel, er is genoeg motivatie om hen niét te duwen richting annulatie: 60 miljoen aan terugbetaalbare motivatie.

Nog los van het feit dat hij dan moedwillig iedereen zou willen pesten, gewoon omdat het kan, terwijl de cijfers zouden toelaten om het toch te doen. Want... ja, waarom?

De enigste vraag die bij mij opkomt is, wat is er exact veranderd nu? Het was toch altijd al dat Pukkelpop een Covid Safe Ticket ging nodig hebben. Ge gaat mij toch niet zeggen dat heel die organisatie niet 1x zich vragen heeft gesteld hoe dat praktisch in zijn werk gaat in combinatie met Combi tickets? Zoals JPV heeft aangehaald, andere festivals vermijden combi-tickets / campings omwille van die reden.

Zelfs met een test van 72u, zat ge nog in de problemen als ge 4 dagen Pukkelpop doet. Hoe hadden ze dat bij de organisatie dan verwacht? Magisch was iedereen opnieuw getest de laatste dag? die 48u heeft er alleen voor gezorgd dat mensen zich sneller moeten laten gaan testen. Maar het probleem was er toch al bij 72u?

Voor dagtickets blijft het hetzelfde op zich, die testen zich voor dat ze komen en klaar.

Het is wel duidelijk dat PKP aan't zoeken is om af te gelasten op basis van (zogezegd) veranderde maatregelen.
Ik hoor dat ze in't begin van de week een mail gestuurd hebben naar tickethouders met een korte enquete om te polsen naar de vaccinatiegraad bij hun publiek. En ze hebben dan ook maar de exact vaccinatiecijfers op kabinet Beke opgevraagd :D

De enigste vraag die bij mij opkomt is, wat is er exact veranderd nu? Het was toch altijd al dat Pukkelpop een Covid Safe Ticket ging nodig hebben. Ge gaat mij toch niet zeggen dat heel die organisatie niet 1x zich vragen heeft gesteld hoe dat praktisch in zijn werk gaat in combinatie met Combi tickets? Zoals JPV heeft aangehaald, andere festivals vermijden combi-tickets / campings omwille van die reden.

Zelfs met een test van 72u, zat ge nog in de problemen als ge 4 dagen Pukkelpop doet. Hoe hadden ze dat bij de organisatie dan verwacht? Magisch was iedereen opnieuw getest de laatste dag? die 48u heeft er alleen voor gezorgd dat mensen zich sneller moeten laten gaan testen. Maar het probleem was er toch al bij 72u?

Voor dagtickets blijft het hetzelfde op zich, die testen zich voor dat ze komen en klaar.

Het is wel degelijk die verkochting van 72u naar 48u.
Tot maandag werd gesproken over een geldigheidsduur van 72 uur voor een PCR-test. Maar die geldigheid blijkt ingekort te zijn naar 48 uur.
Er was ook verwarring over de antigeentests. Op de persconferentie na het Overlegcomité had premier Alexander De Croo (Open VLD) aangekondigd dat die niet langer in aanmerking kwamen voor het covid safe ticket. Dat is ondertussen bijgesteld, zegt het kabinet van minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke. ‘Antigeentests zijn 24 uur geldig, PCR-tests 48 uur’, zegt woordvoerder Arne Brinckman.

en

Voor een festival van vier dagen, zoals Pukkelpop, brengt het wel een hertekening van de toegangscontroles mee. Festivalgangers die op woensdag een PCR-test bemachtigden, zouden normaal tot zaterdagavond ‘safe’ zijn geweest. Nu hebben ze minstens twee bijkomende tests nodig. Dat zullen om praktische redenen antigeentests zijn.

Dus bij hun initiële reactie was er wel nog geen duidelijkheid voer die antigeentesten, terwijl die wel absoluut noodzakelijk waren (zie eerste alinea). Die duidelijkheid is er nu wel, en sindsdien heeft Pukkelpop niet meer gereageerd.
In het artikel staat ook wel dat Pukkelpop al van dinsdag wist van de nieuwe regels, en laat de woordvoerder toch doorschijnen dat PP misschien op zoek is naar een reden om niet meer te moeten organiseren? Of dat lees ik er misschien foutief in.

Ik denk dat het gaat over die testen die 24u geldig zijn. Pukkelpop beweert die info niet gehad te hebben en baseerde zich dus altijd op de PCR testen die dan 3 dagen geldig waren, nu plots nog twee. En dan nog de antigeentesten die maar 24u geldig zullen zijn. Dus er komt potentieel véél meer controle bijkijken want het is niet gezegd dat bezoekers en masse voor PCR gaan kiezen. Als je als 4-daagse combiticket'er kiest voor 4 antigeentesten dan moet je dus 4 keer gecontroleerd worden.

Waar echter een wil is, is een weg. Zei ik voor Tomorrowland ook, geldt evenzeer voor pukkelpop. Al is het wel nodig dat je als organisatie duidelijk weet wat kan en zal mogen.

De enigste vraag die bij mij opkomt is, wat is er exact veranderd nu? Het was toch altijd al dat Pukkelpop een Covid Safe Ticket ging nodig hebben.
Ja exact dit dus. Ik snap het "probleem" niet? De maatregelen waren toch gekend. Of zijn er dingen gewijzigd?

Edit: alright bovenstaande wist ik niet

Net zoals we ook denken dat elke maatregel nog in proportie is om Covid te bestrijden?

De eeuwige tweestrijd.
Ge doet nu een poging om het zwart-wit voor te stellen omdat dat makkelijker is om te discussiëren, maar het klopt helaas niet. Er zijn ook voor mij maatregelen die ik onlogisch of onnodig vind, maar dat wilt niet zeggen dat ik denk dat ze voor te pesten zijn. Dat slaat gewoon nergens op. Gij zijt het gewoon met veel meer maatregelen niet eens, maar dat is gewoon persoonlijk en niet meer of minder. Het wilt niet zeggen dat ge het ergens niet mee eens zijt, dat ge gelijk hebt.

Het is wel degelijk die verkochting van 72u naar 48u.

Voor een festival van vier dagen, zoals Pukkelpop, brengt het wel een hertekening van de toegangscontroles mee. Festivalgangers die op woensdag een PCR-test bemachtigden, zouden normaal tot zaterdagavond ‘safe’ zijn geweest. Nu hebben ze minstens twee bijkomende tests nodig. Dat zullen om praktische redenen antigeentests zijn.
Maar je quote zegt het toch zelf ook al dat er al een probleem was. Als je woensdag een test had gedaan, moest je zondag toch nog een antigeen test doen.
Dus ze moesten sowieso al iets voorzien om 1000den mensen snel te testen op zondag.

Wat is dan nu het probleem dat ze dat op zaterdag ook moeten doen?
Ik snap het plotse probleem niet. Het probleem was er al vòòr het overleg.

Pukkelpop heeft gewoon verkeerd gegokt, ze dachten echt dat het ticket tonen was met coronapas en dat was het dan. Chokri heeft zichzelf in de voet geschoten door eerst te verklaren dat hij dagelijks alle bezoekers kon testen maar dat was pure bluf. En nu staat hij met de billen bloot.

Het is iets anders om een kleine ruimte te voorzien voor de "vergeetachtigen" ipv duizenden dagelijks te moeten kunnen testen. Een capaciteit van bvb 1000 dagbezoekers per uur en dan nog eens 15.000 op de camping verspreid op de dag, dat is pittig. Ik denk dat het vooral een kwestie van geld is. Het is hen te duur, ook al dient de festivalbezoeker te betalen, als er te weinig personeel staat krijgen ze op hun dak, als er te veel staat is het geldverspilling. De kans dat ze ergens in de problemen raken qua organisatie is erg groot. En eerlijk gezegd, ik denk dat de testing helemaal niet voorkwam in hun draaiboeken tenzij als tent naast het Gele Kruis, maar dat blijkt ruim onvoldoende.

Mss zijn ze straks bijzonder optimistisch maar denk dat de annulatie er stevig in zit. En zelf annuleren is geld terug aan de overheid, hoewel ze dat wss nog wat kunnen dempen zoals TML ook wat soepelheid kende.

Ge doet nu een poging om het zwart-wit voor te stellen omdat dat makkelijker is om te discussiëren, maar het klopt helaas niet. Er zijn ook voor mij maatregelen die ik onlogisch of onnodig vind, maar dat wilt niet zeggen dat ik denk dat ze voor te pesten zijn. Dat slaat gewoon nergens op. Gij zijt het gewoon met veel meer maatregelen niet eens, maar dat is gewoon persoonlijk en niet meer of minder. Het wilt niet zeggen dat ge het ergens niet mee eens zijt, dat ge gelijk hebt.

Jij sprak in de 'we' vorm.

quote: "Zijn we al op het niveau beland dat we denken dat alles is om ons te pesten?"

Als ik dan terugkaats op dezelfde manier dan word ik verweten zwart-wit voor te stellen? :unsure:

Jij sprak in de 'we' vorm.

quote: "Zijn we al op het niveau beland dat we denken dat alles is om ons te pesten?"

Als ik dan terugkaats op dezelfde manier dan word ik verweten zwart-wit voor te stellen? :unsure:
Neen, omdat ge het andere uiterste ertegenover zet. Maar goed, als dat het enige is waar ge op antwoordt, dan kan ik ervanuit gaan dat ge het met de rest eens zijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan