Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk ook dat ze daar in het voordeel zijn, benieuwd wat zij zullen doen.
Driedubbel zuur voor die jongeren als al die gerimpelde metalheads wel zouden kunnen gaan feesten op "hun" muziek en pinten tappen, maar anderzijds een ideale gelegenheid om iets aan hun muzieksmaak te doen. :unsure:

@the_fox bij deze een rechtzetting, het was Loser die zei dat dat niet zeker was.
2 weken laten hebben we data wel dus nergens paniek voor nodig
En daar voorspelt hij ook niks, dat lees jij erin. Hij zegt toch ook letterlijk zelf dat zo'n zaken moeilijk te voorspellen zijn + voorspelt zelf niks maar gaat in op iemand anders zijn voorspelling.

Dus met uw "rechtzetting" leg je gewoon @Loser woorden in de mond i.p.v. mij :sarcastic:

Het toont wel aan dat de burgemeesters rond TML gewoon een correcte analyse gemaakt hadden en dat het pushen nadien door de regering echt degoutant was.
die analyse is dan vooral dat je niet kan rekenen op het federale niveau om deftige regels te maken.
Het covid safe ticket is al maanden geleden aangekondigd en dat moet dan pas deze week uitgelegd worden met welke voorwaarden je dat kan bekomen.
Men had bij de aankondiging van het covid safe ticket meteen de voorwaarden en regels moeten meedelen en uitwerken zodat er tussen de communicatie en het uitleggen van de voorwaarden geen assumpties gemaakt worden.

De zoveelste communicatieblunder...

Langs de andere kant had men de festivals enkel toegankelijk kunnen maken voor mensen die volledig gevacineerd zijn. Voor Tomorrowland geldt er al een 21+ leeftijdsgrens dus die mensen zullen tegen eind augustus dan al volledig gevacineerd zijn.
Ook wel laag dat PKP weigert te organiseren, men had perfect met enkel dagtickets kunnen werken zonder camping (of camping beperken tot 1 overnachting).

die analyse is dan vooral dat je niet kan rekenen op het federale niveau om deftige regels te maken.
Het covid safe ticket is al maanden geleden aangekondigd en dat moet dan pas deze week uitgelegd worden met welke voorwaarden je dat kan bekomen.
Men had bij de aankondiging van het covid safe ticket meteen de voorwaarden en regels moeten meedelen en uitwerken zodat er tussen de communicatie en het uitleggen van de voorwaarden geen assumpties gemaakt worden.

De zoveelste communicatieblunder...
Het is al een tijd aangekondigd inderdaad, maar het is van in het begin altijd heel duidelijk gezegd dat de precieze bepalingen van de situatie zouden afhangen, en nog goed gesteld moesten worden. Ze kònden de juiste voorwaarden en regels nog niet meedelen voor een situatie van meerdere maanden later. Zoals je ziet is de realiteit een beetje veranderd, dus moeten die regels ook aangepast. En dat was op voorhand meegedeeld, en goed bevonden door PP. Alleen waren die uitgegaan van gunstigere maatregelen.

Dat is toch echt alleen maar een communicatieblunder als je dat erin wilt zien...

Aléé, ik ga akkoord met Kingrotra, wie had dat gedacht? ;)

Kdenk dat "enkel volledig gevaccineerd" wettelijk gezien niet mag in België, of was daar toch iets van tegengekomen. Kan zijn dat ik me vergis. In het buitenland is men wel met dergelijke zaken aan het starten.

@Loser , maar tegelijkertijd is het wel juist deze standvastigheid waar organisatoren op rekenen. Het is naar mijn mening wel een fout (niet persé een blunder) dat dit niet op voorhand bepaald was. Als het dan verstrengt achteraf, dan is het een kwestie dat overheid ook mee verantwoordelijkheid neemt qua steunmaatregelen. (Al weet ik wel niet hoe dat nu zit, heeft pkp nu recht op steunmaatregelen of niet onder deze omstandigheden?)

Kdenk dat "enkel volledig gevaccineerd" wettelijk gezien niet mag in België, of was daar toch iets van tegengekomen. Kan zijn dat ik me vergis. In het buitenland is men wel met dergelijke zaken aan het starten.

@Loser , maar tegelijkertijd is het wel juist deze standvastigheid waar organisatoren op rekenen. Het is naar mijn mening wel een fout (niet persé een blunder) dat dit niet op voorhand bepaald was. Als het dan verstrengt achteraf, dan is het een kwestie dat overheid ook mee verantwoordelijkheid neemt qua steunmaatregelen. (Al weet ik wel niet hoe dat nu zit, heeft pkp nu recht op steunmaatregelen of niet onder deze omstandigheden?)
Da's dan aan de wetgever om dat in orde te brengen he. Augustus komt eraan, iedereen heeft de uitnodiging gekregen. Wie nu geen vaccin wilde, moet daar de hele samenleving niet mee gijzelen. Want dit laatste is de enigste rede waarom grote massa evenementen niet doorgaan, de schrik dat er uitbraken komen die de niet gevaccineerden dan en masse in het ziekenhuis doen belanden.

Benieuwd hoelang we solidair gaan blijven met mensen die enkel aan zichzelf denken.

Tof om het meerdere keren eens te zijn met u op 1 week tijd. Al die bans en warns hebben hun vruchten dus afgeworpen zo te zien :unsure:

Degoutant dat PP nu de schuld op de overheid schuift door de verandering van 72h naar 48h aan te halen als reden. Zoals eerder hier werd aangehaald gaat de overgrote meerderheid van de niet volledig gevaccineerde jongeren er voor de volle 4 dagen aanwezig zijn. Dus er was sowieso een massale testdag nodig om dat interval te overbruggen. Die 7000 testen per dag was zelfs zonder deze aangepaste maatregelen niet voldoende geweest.

Laatst bewerkt:
Da's dan aan de wetgever om dat in orde te brengen he. Augustus komt eraan, iedereen heeft de uitnodiging gekregen. Wie nu geen vaccin wilde, moet daar de hele samenleving niet mee gijzelen. Want dit laatste is de enigste rede waarom grote massa evenementen niet doorgaan, de schrik dat er uitbraken komen die de niet gevaccineerden dan en masse in het ziekenhuis doen belanden.

Benieuwd hoelang we solidair gaan blijven met mensen die enkel aan zichzelf denken.

Tof om het meerdere keren eens te zijn met u op 1 week tijd. Al die bans en warns hebben hun vruchten dus afgeworpen zo te zien :unsure:
Almost 8 in 10 of our young audience would have to submit to testing.
80% van de pkp-gangers is nog niet volledig gevaccineerd tegen pkp, dus dat was voor het grootste deel wel niet echt een oplossing geweest. En voor pkp dus ook niet echt. Dan zou het een pukkelpop zijn met pakt 25% van de normale bezetting.

Akkoord, hè, dat ze net die standvastigheid nodig hebben. Standvastigheid die de overheid niet kon bieden door de situatie. Dus in ruil voor die standvastigheid, hebben ze 60 miljoen euro's aan garanties uitbetaald, om de twijfels rond de regels wat te milderen. En dat is ook gelukt, want het heeft op niet veel gestoken of het zou wel georganiseerd worden, plus organisaties gaan nu niet overkop enkel en alleen door de onzekere situatie.

(herinner u nog De Croo die destijds zat te verklaren dat pkp wat hem betreft zonder maatregelen zeker zou lukken)

Ik herinner me dat niet, maar deze link is van mei en hij zegt in dat clipje toch niet dat het zonder maatregelen zal zijn? De Croo legt zelfs nadruk op de strikte voorwaarden verbonden aan test en vaccinaties, die eigenlijk nu dus nog steeds zo zijn.

Het is kut maar laten we nu ook niet op de verkeerde schieten, ik zie hier maar één iemand die serieus gegokt heeft, en ook serieus verloren heeft. Er staat wel een regeltje over terugbetaling of omboeking in die annulatiemededeling, toch al één ding dat ik hem niet meer kan verwijten. Voor de rest lijkt het me volledig in het kamp van Pukkelpop te liggen, ze wisten goed genoeg dat dit het scenario was en ze waren voor zover ik kan zien enkel voorbereid op een (veel) soepeler scenario.

Zijn de acties van pukkelpop geen facade om de half miljoen euro aan subsidies te kunnen behouden?

Zijn de acties van pukkelpop geen facade om de half miljoen euro aan subsidies te kunnen behouden?
Sowieso ;). Die wisten al langer dat het vrijwel onmogelijk zou geweest zijn. Als het in heel Europa moeilijker wordt, waarom zouden topbands dan afreizen enkel en alleen voor pukkelpop?

nee, want ze verdienen een veelvoud indien het kan doorgaan
Maar als je vermoedt dat het niet kan doorgaan, kan je toch beter doen alsof je neus bloedt en de overheid de boeman laten spelen? Zo komt dit toch voor mij over eigenlijk, na Chokri zijn triomfantelijke boodschap in mei dat alles gewoon doorging.

Brussel is rood en de vaccinatiegraad ligt daar veel lager, dus dat gaat voor problemen zorgen. Hoelang nog voor men daar gaat ingrijpen?
Brussel is rood deels omwille van lagere vaccinatiegraad bij ouderen, maar ook deels (en zelfs in grote mate) omwille van véél hoger aantal test en véél jongere bevolking

Maar het is niet de eerste keer dat Vlaanderen Wallonie moet mee trekken in de cijfers.
Vlaanderen trekt nu Wallonië in besmettingscijfers, geef je dat ook mee? :p
Dat kon men gewoon niet omdat men niet wist wat de situatie ging zijn. Vandaar dat andere, serieuze, festivals véél voorzichtiger zijn.

nee, want ze verdienen een veelvoud indien het kan doorgaan
Maar zouden mss nog minder hebben als het slechts met beperkte bezetting (pakweg 5000 man) kan doorgaan.

Pukkelpop heeft gegokt en verloren. Andere festivals pakken het véél beter aan door gewoon de maximumcapaciteit te verminderen. Als je dat als organisatie niet wil, dan heb je mss wel grote subsidies omdat je "een groot festival" bent, maar heb je nu dat risico van falen. En dan moet Pukkelpop het niet op anderen steken als je ziet dat in alle omstandigheden ze nooit zoveel mensen gingen kunnen testen.

Ik vind dit echt zeer zielig voor de jongeren, zij geven al anderhalf jaar plezier en fun maken op om de zwakkeren en kwetsbaren te ontzien. Telkens wordt hen die wortel voorgehouden dat het beter wordt. Nog even volhouden, de zomer van de vrijheid, laat je vaccineren want dan zal alles weer kunnen. We zijn het 2e jaar zonder feesten, fuiven, uitgaan en festivals. Je zal maar een 16-20jarige zijn nu. En ondertussen leven de mensen voor wie dit alles gedaan werd al weer quasi normaal. Jongeren zullen nog wel een jaartje wachten zeker. En dan hebben veel van die mensen nog de pretentie om dit nu te bejubelen of jongeren frontaal aan te vallen omdat ze op reis gingen en wat snakten naar normaliteit. Zij/wij/ik hebben die mooiste jaren al gehad, het is maar al te makkelijk om nu te oordelen op jongeren met dat morele vingertje omhoog.

Intriest.

Ik vind dit echt zeer zielig voor de jongeren, zij geven al anderhalf jaar plezier en fun maken op om de zwakkeren en kwetsbaren te ontzien. Telkens wordt hen die wortel voorgehouden dat het beter wordt. Nog even volhouden, de zomer van de vrijheid, laat je vaccineren want dan zal alles weer kunnen. We zijn het 2e jaar zonder feesten, fuiven, uitgaan en festivals. Je zal maar een 16-20jarige zijn nu. En ondertussen leven de mensen voor wie dit alles gedaan werd al weer quasi normaal. Jongeren zullen nog wel een jaartje wachten zeker. En dan hebben veel van die mensen nog de pretentie om dit nu te bejubelen of jongeren frontaal aan te vallen omdat ze op reis gingen en wat snakten naar normaliteit. Zij/wij/ik hebben die mooiste jaren al gehad, het is maar al te makkelijk om nu te oordelen op jongeren met dat morele vingertje omhoog.

Intriest.
Al bij al valt het deze zomer toch wel opnieuw mee? We hebben het EK gehad, mensen gaan weer reizen, er is opnieuw ruimte voor hobby's/kampen/jeugdbeweging, hier op het dorp is er de laatste weken al ieder weekend een feestje geweest waarop de jeugd zich kan uitleven (of denk je nu echt dat ze mooi aan hun tafeltje blijven zitten), je mag vrienden thuis uitnodigen en gezamenlijk een danske placeren etc

Ik vind het net straf dat we ondanks een zeer besmettelijke variant in België zo goed stand houden door de vergevorderde vaccinaties, chapeau voor België.
Het is nu vooral hopen dat door de losse situatie in de UK er geen varianten ontstaan die bestand zijn tegen de vaccins, dan kunnen weer helemaal opnieuw beginnen. Net daarom is het verstandiger met mate te genieten van hetgeen we hebben en nog even op de tanden bijten voor de rest ;).

Als jongere ga je het best op reis naar het buitenland nu , vele landen zijn lakser dan België , en heb je zo toch nog een mooie zomer gehad , of ga je voor de kleinere events

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan