Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap Open VLD toch ook echt niet in deze hoor. Dat lijkt in een living te zijn (geen idee waar), en er zit 6 man zonder mondmasker binnen. Of dat nu voor een livestream is of niet, doet er niet toe. Dat is de definite van wat ze zelf een lockdownfeestje noemen waarbij gevangenisstraffen gevraagd worden aan de organisatoren. Of mogen de lockdownfeestjes plots wel als er een livestream is?

En ja, het risico zal daar wel meegevallen hebben, maar ge zijt, for christ sake, de premier van het land. Als je zo'n dingen niet beseft, dan zit ge daar écht niet op uw plek.

En dan als excuus "er was altijd 1.5m afstand, en in tv-studios mag het ook zo". Euhm, en dan? Ik mag thuis niet met mensen afspreken op 1.5m afstand...
inderdaad.
Had het nu nog in de tuin geweest. je weet wel, zo eentje waar je langs het huis naar toegeraakt. En hadden die 10t tallen mensen allemaal hun eigen prive dixie buiten (of de mogelijkheid om thuis te gaan plassen). En hadden ze dan nog eens een mondmasker op.... dan had er mss minder heisa geweest.

lijkt me weer een gevalletje 'rules for thee and not for me' Ik hoop dan ook dat alle aanwezigen een fikse boete mogen krijgen.

De kritiek op de actie van de VLD is wat mij betreft volledig terecht. Hoe idioot moet ge zijn om te denken dat dit een goed idee was, los van het feit of het volgens de regels is of niet.

Vrij onbegrijpelijk hoe sommigen hier Open VLD nog verdedigen. De regels zijn wat ze zijn, duidelijk. Men overtreedt deze volledig omdat ze lid zijn van een politieke partij? Sinds wanneer is dat een uitzondering? De argumenten die ze opwerpen zijn ook enorm zwak.

Ik verwacht vervolging en boetes voor het niet naleven van de maatregelen.
Over het verliezen van enige geloofwaardig spreek ik me dan nog niet uit, die moet je allereerst bezitten voor je die kan kwijtspelen natuurlijk.

Maar ze hebben geen regels overtreden want uitzendingen binnen een professioneel kader zijn wel degelijk toegelaten en daar gelden dus niet de regels van in de privésfeer maar wel die van op de werkvloer (afstand houden en anders mondmasker). Daarom dat we al sinds het begin van de crisis gewoon naar tal van programma's zijn kunnen blijven kijken waar de situatie die we zagen anders was dan hetgeen we thuis mochten doen.

Ik heb het dan uiteraard enkel over uitzendingen binnen een professioneel kader. Als gij of ik vrienden uitnodigen en dat streamen, is dat geen uitzending binnen een professioneel kader. Net zoals De Croo en co ook flagrant in fout zouden zijn als ze in privésfeer een feestje zouden houden en dan besluiten even live te gaan op Facebook, dan zouden boetes wél op hun plaats zijn.

Maar dat ze juridisch gezien in orde zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat mensen het geen domme zet mogen vinden ;)

Laatst bewerkt:
Maar ze hebben geen regels overtreden want uitzendingen binnen een professioneel kader zijn wel degelijk toegelaten en daar gelden dus niet de regels van in de privésfeer maar wel die van op de werkvloer (afstand houden en anders mondmasker). Daarom dat we al sinds het begin van de crisis gewoon naar tal van programma's zijn kunnen blijven kijken waar de situatie die we zagen anders was dan hetgeen we thuis mochten doen.

Ik heb het dan uiteraard enkel over uitzendingen binnen een professioneel kader. Als gij of ik vrienden uitnodigen en dat streamen, is dat geen uitzending binnen een professioneel kader. Net zoals De Croo en co ook flagrant in fout zouden zijn als ze in privésfeer een feestje zouden houden en dan besloten even live te gaan op Facebook, dan zouden boetes wél op hun plaats zijn.

Maar dat ze juridisch gezien in orde zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat mensen het geen domme zet mogen vinden ;)

Maar los daarvan, waarom tv shows dan weer wel en bedrijven waar er perfect mogelijk kan gewerkt worden op afstand van elkaar dan niet? Het zijn niet enkel de mensen die ge op tv ziet die daar zijn hé. Mensen voor de opbouw, licht, geluid, .. Bedrijven worden gecontroleerd of ze wel degelijk op kantoor moeten werken, maar dan zit de Marc in een sketch programma (rip 2020 ofzo iets) of brabbelt hij eerst wat op het VTM nieuws, om daarna richting de VRT vertrekken. Dienen kan perfect alles remote doen en als het live moeilijk is, neem het dan op voorhand op.
We moesten ons allemaal aanpassen.

Maar los daarvan, waarom tv shows dan weer wel en bedrijven waar er perfect mogelijk kan gewerkt worden op afstand van elkaar dan niet? Het zijn niet enkel de mensen die ge op tv ziet die daar zijn hé. Mensen voor de opbouw, licht, geluid, .. Bedrijven worden gecontroleerd of ze wel degelijk op kantoor moeten werken, maar dan zit de Marc in een sketch programma (rip 2020 ofzo iets) of brabbelt hij eerst wat op het VTM nieuws, om daarna richting de VRT vertrekken. Dienen kan perfect alles remote doen en als het live moeilijk is, neem het dan op voorhand op.

Je zegt het toch zelf?
"Bedrijven waar er perfect mogelijk kan gewerkt worden op afstand."
Een tv-show is niets waar dit "perfect mogelijk" is.

Net zoals er veel bedrijven zijn waar dit ook niet "perfect mogelijk" is.

Je zegt het toch zelf?

Op afstand van elkaar bedoel ik he

Er zijn genoeg bedrijven waar men kan werken en voldoende afstand kan worden behouden.

Ik vrees dat de inentingen te laat gaan komen voor velen als dat echt tractie krijgt hier
Ik vrees dat het dit jaar door deze en andere varianten en andere onverwachte 'surprises', het weer noegabolle gaat zijn voor deze zomer.
Op reis tijdens de zomer? Vergeet het maar, de minste vertraging met het vaccineren en dat lukt al niet meer (want huidig target is juni)
In het najaar op reis gaan. Dat wordt nipt.

Ik vrees een beetje dat we pas rond kerst terug naar het normale gaan. Maar bon ik blijf positief, hopelijk toch iets vroeger ..

Ge kunt imo moeilijk volwaardige tv-programma's maken die volledig van thuis uit gemaakt worden, dat zou de kwaliteit van programma's dusdanig beïnvloeden dat de kijkcijfers kelderen. Want wie zit te wachten op tv-shows die volledig van thuis uit zijn gemaakt? Dus dat programma's in tv-studio's worden gemaakt, met het nodige personeel voor en achter de schermen, lijkt me vrij logisch, net zoals productiebedrijven ook gewoon aan de slag blijven met een heel deel personeel op de werkvloer.

Uw punt over studiogasten zoals Van Ranst is uiteraard nog wat anders. Ik snap de mening dat dit ook van thuis uit zou kunnen via een videocall, maar anderzijds snap ik ook dat een gast live in de studio op een of ander manier "beter" overkomt en meer autoriteit uitstraalt naar het publiek toe dan wanneer dit via een videocall zou gebeuren. Dat is imo iets dat ge langs twee kanten kunt bekijken dus ik begrijp echter ook wel waarom mensen dat nodeloos vinden. (Puur virologisch gezien is dat handvol studiogasten dat we op tv zien natuurlijk geen gevaar.)

Ge kunt imo moeilijk volwaardige tv-programma's maken die volledig van thuis uit gemaakt worden, dat zou de kwaliteit van programma's dusdanig beïnvloeden dat de kijkcijfers kelderen. Want wie zit te wachten op tv-shows die volledig van thuis uit zijn gemaakt? Dus dat programma's in tv-studio's worden gemaakt, met het nodige personeel voor en achter de schermen, lijkt me vrij logisch, net zoals productiebedrijven ook gewoon aan de slag blijven met een heel deel personeel op de werkvloer.

Uw punt over studiogasten zoals Van Ranst is uiteraard nog wat anders. Ik snap de mening dat dit ook van thuis uit zou kunnen via een videocall, maar anderzijds snap ik ook dat een gast live in de studio op een of ander manier "beter" overkomt en meer autoriteit uitstraalt naar het publiek toe dan wanneer dit via een videocall zou gebeuren. Dat is imo iets dat ge langs twee kanten kunt bekijken dus ik begrijp echter ook wel waarom mensen dat nodeloos vinden. (Puur virologisch gezien is dat handvol studiogasten dat we op tv zien natuurlijk geen gevaar.)
ik vind toch dat Van Ranst absoluut niet het goede voorbeeld heeft , doe gewoon video-calls .

Over de VLD, tja zo een schandaalpartij moet je niet veel moraal van verwachten , professioneel gezien mag het misschien wel , maar ook hier weer : wat voor indruk maak je daar mee naar de bevolking toe die het al een jaar moeilijk heeft, die enkel maar kan dromen van naar een bandje te luisteren live . Moest VB dit doen was het al een hot item op de VRT , nu wordt dit bewust genegeerd.

Je zegt het toch zelf?

maar sinds wanneer is een nieuwjaarsreceptie van een politieke partij een 'TV-show'
Tis niet omdat ze het inkleden als een TV show dat het ook een TV show is natuurlijk.
Of was dit te zien op de belgische TV? Welk productiehuis?

Daar zeg ik toch niets over? :)
ja kwam verkeerd over :p
Tis gewoon omdat ik hier in ettelijke posts 'TV shows' zie verschijnen dat ik er maar eentje uitgepikt heb. De uwe :D

edit. Allemaal naar de kapper met een camera achter ons gat.
De bomma gaan bezoeken in het rusthuis, Zolang het maar gefilmed is. Kwil zelfs nog een productiebedrijfje opzetten zodat het allemaal officieel is.

wat een zever ook van dat de afstand bewaard is anderhalve meter ,als 1 van die 3 corona heeft kan je toch zo de andere besmetten ,alsof die anderhalve meter niet te overbruggen is voor dat virus.

Ik vrees dat het dit jaar door deze en andere varianten en andere onverwachte 'surprises', het weer noegabolle gaat zijn voor deze zomer.
Op reis tijdens de zomer? Vergeet het maar, de minste vertraging met het vaccineren en dat lukt al niet meer (want huidig target is juni)

Ik vrees een beetje dat we pas rond kerst terug naar het normale gaan. Maar bon ik blijf positief, hopelijk toch iets vroeger ..
De reden waarom we geen reis boeken. Als
We al zullen gaan zal het eerder een chalet zijn id Ardennen (zalig 😀)

je kon vorige zomer ook perfect op reis, waarom zou dat dan nu niet kunnen ? Je kan het zelf in principe nu ook.

Over wanneer we weer naar het normale gaan durf ik geen uitspraken doen, maar het ziet er meer en meer naar uit dat dit een even groot kutjaar zal worden als 2020.

De clandestiene nieuwjaarsreceptie is al netjes uit de hoofdpunten gehaald op VTM-nieuws (geen idee op VRT).

Lobbywerk achter de schermen doet zijn werk.

MVR in het journaal, tis precies press rewind met een jaar geleden die uitleg maar dan nu met de Britse variant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan