Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kans lijkt me wel reëel dat hier een professionele firma voor werd ingeschakeld en het niet de zoon van De Croo was die de stream maakte met een iPhone.

En ook die band en De Munck zullen hun prestaties wel factureren.

Er zijn in de cultuur- en muzieksector overigens toch massaal veel streams geweest. Soms op heel amateuristische basis (DJ's die vanuit hun living streamen) maar ook streams met een professionele aanpak (Versuz had bv op oudejaarsavond dj-sets vanuit hun club).
Het is niet omdat iets mag dat je het in dat soort positie ook moet doen. Je weet toch op voorhand dat daar commentaar op gaat komen en wrevel bij de bevolking.

Een CEO die morgen de helft van zijn personeel ontslaat omdat het zogezegd financieel niet goed gaat en overmorgen met z’n nieuwe Prosche van 150.000 euro aankomt doet ook niets fout. En toch gaat hij op zeer weinig bijval van zijn personeel moeten rekenen.

Dus een politieke partij hoeft z'n boodschap helemaal niet te verspreiden, laat staan dat zie die aantrekkelijk mogen maken volgens de geldende regels.

De mensen zullen toch iene-miene-mutten in het stemkantoor.
Waarom kan dat dan niet gewoon met Lachaert alleen op een podium? Waarom moet daar een band bij zijn? Van Grieken deed zijn nieuwjaarsspeech vorige week ook gewoon alleen op een podium.

Dus een politieke partij hoeft z'n boodschap helemaal niet te verspreiden, laat staan dat zie die aantrekkelijk mogen maken volgens de geldende regels. Want ... de mensen gaan toch iene-miene-mutten in het stemkantoor?

dan moet je ook niet staan dwepen met “ploeg van 11 miljoen mensen”

Al de inspanningen (en kosten!) gaan verloren door 1 receptie.

Dit is niet “zomaar” een politieke partij, ze leveren de 1e minister.

Waarom kan dat dan niet gewoon met Lachaert alleen op een podium? Waarom moet daar een band bij zijn? Van Grieken deed zijn nieuwjaarsspeech vorige week ook gewoon alleen op een podium.
Tuurlijk kan dat, maar moet dat daarom? Het zijn dezelfde regels voor iedereen.

Gaan we straks commentaar geven op elkaars knuffelcontact omdat het ook gewoon zonder kan?

dan moet je ook niet staan dwepen met “ploeg van 11 miljoen mensen”

Al de inspanningen (en kosten!) gaan verloren door 1 receptie.
Neen, want de regels worden gevolgd.

Kans lijkt me wel reëel dat hier een professionele firma voor werd ingeschakeld en het niet de zoon van De Croo was die de stream maakte met een iPhone.

En ook die band en De Munck zullen hun prestaties wel factureren.

Er zijn in de cultuur- en muzieksector overigens toch massaal veel streams geweest. Soms op heel amateuristische basis (DJ's die vanuit hun living streamen) maar ook streams met een professionele aanpak (Versuz had bv op oudejaarsavond dj-sets vanuit hun club).
Maar wat maakt het verschil dan met een ander bedrijf? Ik kan met gemak naar kantoor gaan, ik krijg daar een eiland van 6 personen voor mij alleen. Waarom worden er inspecties gehouden en gecontroleerd of ge wel degelijk op kantoor moet werken? Zover ik weet is een nieuwjaarsreceptie online bijwonen niet iets essentieel voor een minister.
Dus een politieke partij hoeft z'n boodschap helemaal niet te verspreiden, laat staan dat zie die aantrekkelijk mogen maken volgens de geldende regels. Want ... de mensen gaan toch iene-miene-mutten in het stemkantoor?

Verspreiden? 't Was begot online zover ik lees, denk dat 99.8% van Vlaanderen het niet gezien heeft.

Tuurlijk kan dat, maar moet dat daarom? Het zijn dezelfde regels voor iedereen.

Gaan we straks commentaar geven op elkaars knuffelcontact omdat het ook gewoon zonder kan?

Neen, want de regels worden gevolgd.
Omdat mensen met nieuwjaar en kerst 1 extra persoon (of singles 2) mochten uitnodigen terwijl ook bij die mensen misschien makkelijk meer mensen aanwezig hadden kunnen zijn met voldoende afstand. Maar daar was De Croo wel de eerste voor om met het vingertje te wijzen tijdens de persconferenties.

Ah sorry, was vergeten dat we schuldig zijn tot het tegendeel bewezen is!

Komaan, gaat ge nu echt naar “de regels zijn niet gevolgd, het bewijs is er gewoon niet”?
Ik trek het in twijfel, gij gaat ervan uit dat de regels gevolgd werden. Al die lockdown feestjes die werden stilgelegd, kon evengoed toch ook allemaal volgens de regels zijn geweest toch?
Het verschil is natuurlijk dat dit 'werk' is, niet essentieel ma bon, en een lockdown feestje niet, maar er komen wel evenveel mensen aan te pas die niet in uw bubbel horen.

Omdat mensen met nieuwjaar en kerst 1 extra persoon (of singles 2) mochten uitnodigen terwijl ook bij die mensen misschien makkelijk meer mensen aanwezig hadden kunnen zijn met voldoende afstand. Maar daar was De Croo wel de eerste voor om met het vingertje te wijzen tijdens de persconferenties.

Privésfeer en een professionele context kunnen sowieso niet vergeleken worden. Ik de supermarkt moogt ge ook met meer mensen dan thuis rondlopen, en in productiebedrijf moet het aantal arbeiders aan de band ook niet plots verminderd worden.

Privésfeer en een professionele context kunnen sowieso niet vergeleken worden. Ik de supermarkt moogt ge ook met meer mensen dan thuis rondlopen, en in productiebedrijf moet het aantal arbeiders aan de band ook niet plots verminderd worden.
Voor het kerstverlof was er ook een bedrijf dat een kleine receptie deed voor zijn personeel. De baas had zelfs een extra frietkraam genomen zodat zijn personeel de nodige afstand kon bewaren. En toch kregen zowel de uitbater van het bedrijf als de kramen een boete. Wat is hier het verschil? Beide waren dan toch in de professionele sfeer.

Ik trek het in twijfel, gij gaat ervan uit dat de regels gevolgd werden. Al die lockdown feestjes die werden stilgelegd, kon evengoed toch ook allemaal volgens de regels zijn geweest toch?
Het verschil is natuurlijk dat dit 'werk' is, niet essentieel ma bon, en een lockdown feestje niet, maar er komen wel evenveel mensen aan te pas die niet in uw bubbel horen.
Lijkt mij dat je dan meer een probleem hebt met de regels dan dat de 1e minister ze niet zou hebben nageleefd.

Voor het kerstverlof was er ook een bedrijf dat een kleine receptie deed voor zijn personeel. De baas had zelfs een extra frietkraam genomen zodat zijn personeel de nodige afstand kon bewaren. En toch kregen zowel de uitbater van het bedrijf als de kramen een boete. Wat is hier het verschil? Beide waren dan toch in de professionele sfeer.
Het doel van die samenkomst was samen komen ... terwijl er een samenscholingsverbod gold. Da’s toch iets anders dan samen werken aan een live stream.

Politici hebben ook een voorbeeldfunctie.. Ge zag van mijlenver afkomen dat ge met dit soort dingen een groot deel van uw bevolking ging schofferen, terwijl dat gewoon niet nodig is. Of het nu mag of niet.

Het doel van die samenkomst was samen komen ... terwijl er een samenscholingsverbod gold. Da’s toch iets anders dan samen werken aan een live stream.
Dus als die bedrijfsleider z'n receptie had gestreamd was er geen probleem volgens u? Ik snap werkelijk niet hoe je zoiets kan proberen goed te praten.

En Herman De Croo kreeg nog een boete omdat hij zonder masker, moederziel alleen, efkes naar buiten was gekomen om naar de koers te zien.

Zijn zoontje Alexander heeft hem zelfs nog persoonlijk opgebeld en hem onder zijn voeten gegeven.

Das eigenlijk dezelfde zever als met de kappers.
Die mensen zijn al maanden verplicht dicht, en terwijl mogen die kappers en visagisten bij de omroepen blijven werken om die mannen hun haar in de plooi ge krijgen.
leg dat maar eens uit aan de kappers die nu tegen een faillissement aankijken

Dus als die bedrijfsleider z'n receptie had gestreamd was er geen probleem volgens u? Ik snap werkelijk niet hoe je zoiets kan proberen goed te praten.
Als de bedrijfsleider de receptie had gestreamd en zijn werknemers zaten allemaal thuis frietjes te eten was er inderdaad geen probleem geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan