Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vrees dat vooral omdat het vaccin al zwakker begint te worden: het helpt wel nog veel tegen zware ziekte, maar het begint hoe langer hoe lekker te worden.
m.i. heb je daar geen enkel bewijs voor.
Elevator zei:
Het is hetgene ik vrees: dat we het vaccin aan het verspillen zijn, en dat er niks meer overblijft binnenkort voor de golf die we dan zullen krijgen en het virus er totaal erdoor breekt, OOK tegen zwaar ziek zijn.
ook indien een virus muteert zonder vaccinatie zal je de "perfecte" variant tegenkomen. Niets is zeker dat je trouwens een "perfecte" variant zal krijgen nu.
Elevator zei:
Hadden we nu voornamelijk enkel de zwakkere personen gevaccineerd, die vaak geen grote "doorgevers" zijn ipv te streven naar de hoogst mogelijke vaccinatiegraad, dan zou het virus niet vaak voor zijn doorgeven "een gevecht met het vaccin" moeten leveren
we hebben prioritair de zwakkere personen gevaccineerd, een virus wordt ook niet sterker door te "vechten" met een vaccin.
Elevator zei:
, en zou het gewoon door de jeugd gaan, zonder selectie tegen het vaccin. De zwakkeren die besmet worden, zouden beschermd zijn, maar zij zouden zelf weinig bijdragen bij het genereren van typisch vaccin resistentie.
euh? bron?
Elevator zei:
Maar gaat men het vaccin gebruiken om propagatie te remmen, ja, dan dwing je het virus om daar "een oplossing" voor te vinden he, en ik denk dat het virus die oplossing zal vinden.
een virus heeft geen eigen wil.
Elevator zei:
Nu gaan voor vaccinatieplicht is heel gevaarlijk, met opgehokte veestapels kan men dat doen, maar met mensen...

Kijk naar India nu, vaccinatiegraad 5% (2x), in hoeverre zal daar natuurlijke immuniteit tegen de laatste variant spelen?

attachment.php

Tel daarbij het negeren van Ivermectine :

https://www.ivermectine.nu/ivermectine-wetenschappelijk-onderzoek

https://www.ox.ac.uk/news/2021-06-2...e-treatment-covid-19-oxford-s-principle-trial

Mja ook Macron is ook niet ongevoelig voor massavorming.
ai ai ai... sites zoals ivermectine.nu geloof je toch niet?

Die

Die heb ik gisteren gepost in mijn antwoord op fox. Ik ga mijzelf niet blijven herhalen en dat ook niet opnieuw opzoeken omdat gij mij niet wilt geloven, het staat u vrij om zelf wat moeite te doen. ;)
Ik ben gaan teruglezen om dat ik 'm niet was tegengekomen. Bedoel je deze?

Die waar drie pagina's later nog niet meer van staat dan "als ik het goed voorheb" en modellen waar we geen zicht op hebben? Dan blijft mijn vraag toch echt dat ik er wel heel benieuwd naar ben om daar de redenen achter te zien? Jij komt met de stelling, dan is dat toch niet zo raar.

Die vergelijking gaat wel op, hè. Om deel te nemen aan de samenleving is het ook verplicht om je voorzorgen te nemen. Hoe, dat hangt van jou af: Een test, een vaccin of een herstelcertificaat.
Of gewoon de geldende regels betreffende afstand en mondmasker volgen …is ook mijn voorzorgen nemen .

Net nog eens gebeld omdat men op facebook had opgeroepen om u op lokale reservelijst te zetten voor 2e prik gezien de grote overschotten.
MAG NIET, ook al is er met hopen overschot!
De lokale reservelijst zal gebruikt worden voor mensen die langer dan 5 weken moesten wachten door verschuivingen die ze eerder al zelf gemaakt hadden. De minimum 5 weken blijft op elk moment gerespecteerd.
Toch raar dat het bij sommige vaccinatiecentra wel mogelijk is op die 5 weken in te korten en bij andere dan weer niet.

De discriminatie zit hem in hoe niet-gevaccineerden (of toch mensen die nog geen vaccin hebben kunnen krijgen) om de oren worden geslagen met verplichtingen en onzekerheden die wel-gevaccineerden niet hebben.
Dat wist je toch sowieso dat dat ging gebeuren. Afspraak bij de volgende verkiezingen dan maar.

Ergens mogen "we" al blij zijn dat negatieve PCR ook voldoende is om te reizen... maarja, voor hoe lang gaat dat nog waar zijn, want een negatieve PCR bewijst eigenlijk niets. Malta heeft de deur al op slot gedaan, anderen zullen (spoedig) volgen.

Dat wist je toch sowieso dat dat ging gebeuren. Afspraak bij de volgende verkiezingen dan maar.
Tuurlijk wist ik dat. Ik zat tijdens het eerste ballonnetje van de Europese dinges voor dinges en whatever en de daaropvolgende "vraag om te onderzoeken van" FVDB al moord en brand te schreeuwen, met heftige discussies tot gevolg. Het heeft me zelfs twee bans gekost (toegeven dat was meer door de manier waarop).

Tja, volgende verkiezingen, et alors? Ik kan niet nog meer blanco stemmen dan ik nu al doe. Het zijn allemaal dezelfde bavianen en bedriegers hoor, van links tot rechts en alles ertussenin.

Toch raar dat het bij sommige vaccinatiecentra wel mogelijk is op die 5 weken in te korten en bij andere dan weer niet.
Inderdaad. Ik vind het gewoon niet eerlijk. Had ik 300 meter verder gewoond was het wel in orde.
Bij mijn vriend (nog andere regio) weigeren ze evenzeer.

Al zie ik ze binnen enkele dagen nog van gedacht veranderen ;).

Enkele dagen geleden had ik geïnformeerd voor tweede Pfizer te vervroegen maar het was ook een njet wegens niet toegestaan volgens Vlaamse richtlijnen.

Nog nooit heb ik me positief uitgelaten over versoepelingen alleen voor mensen die gevaccineerd zijn nog voor iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren. Logisch gezien snap ik daar de reden achter, maar sociaal, etisch en moreel vind ik dat niet kunnen.
Zelf voor het reizen vind ik dat een probleem, als ze niet ook gaan werken met gratis (snel)testen.
In defence van loser: in zijn bericht van begin april stond wel degelijk de voorwaarde voor gratis testen.

En er zijn gratis testen voor vertrek in België.

De pandemie van besmettingen, want ziekenhuisopnames en overlijdens zijn nog altijd zo laag dat je ze eigenlijk gewoon kan aanvaarden. Meer zelfs, in Vlaanderen is al een volledige week niemand meer overleden die covid-positief had getest. Nie-mand.
Verbetering: "De pandemie van besmettingen in ons land, want..."
De pandemie stopt niet aan de landsgrenzen.

In BE zijn er, net door de lage ziekenhuisopnames en overlijdens (dankzij massaal inzetten op vaccinatie?), toch enorm veel versoepelingen ten opzichte van andere landen?
Ik heb het liever zo dan in landen zoals NL, waar ze jojo spelen met versoepelingen en verstrengingen, wat de geloofwaardigheid van de overheid en virologen niet bepaald ten goede komt.

Inderdaad. Ik vind het gewoon niet eerlijk. Had ik 300 meter verder gewoond was het wel in orde.
Bij mijn vriend (nog andere regio) weigeren ze evenzeer.

Al zie ik ze binnen enkele dagen nog van gedacht veranderen ;).
Vind dat ook niet eerlijk.
Maar vind het wel raar vermits het in Hasselt vorige week al kon.
De afspraak werd daar zelfs 2 weken terug al verplaatst voor de personen die ik ken.

Voor mij maakt het niks uit, ik heb niet echt een reden om te vervroegen, dus wacht ik gewoon tot 26 juli.

Staat sinds vandaag bij de nieuwsberichten van eerstelijnszone, specifieke oproep om niet te bellen voor te vervroegen.

Omwille van de beperkte allocaties Pfizer, worden reeds uitgenodigden voor Pfizer op 5 weken (35 dagen) op dat schema gehouden (zowel via doclr als via QVAX). Er komt daar dus geen aanpassing naar 3 tot 5 weken, zoals onlangs voor AstraZeneca wel nog het geval was.

We roepen dan ook op om hieromtrent geen contact op te nemen met ons callcenter, omboeking kan nu eenmaal niet.

m.i. heb je daar geen enkel bewijs voor. ook indien een virus muteert zonder vaccinatie zal je de "perfecte" variant tegenkomen. Niets is zeker dat je trouwens een "perfecte" variant zal krijgen nu. we hebben prioritair de zwakkere personen gevaccineerd, een virus wordt ook niet sterker door te "vechten" met een vaccin. euh? bron?
een virus heeft geen eigen wil. ai ai ai... sites zoals ivermectine.nu geloof je toch niet?

Lekkende vaccins :

https://www.quantamagazine.org/how-vaccines-can-drive-pathogens-to-evolve-20180510/

Evolutionary biologists aren’t surprised that this is happening. A vaccine is a novel selection pressure placed on a pathogen, and if the vaccine does not eradicate its target completely, then the remaining pathogens with the greatest fitness — those able to survive, somehow, in an immunized world — will become more common. “If you don’t have these pathogens evolving in response to vaccines,” said Paul Ewald, an evolutionary biologist at the University of Louisville, “then we really don’t understand natural selection.”

Het sars-cov-2 virus is een RNA virus met ongeveer 30 000 bases. De copierfout rate van die corona virussen is lager dan bij andere RNA virussen, omdat zij een correctie mechanisme hebben bij hun copie machine, in tegenstelling tot andere RNA virussen, maar het zit toch ergens bij een copieerfout van 1 op 100 000 tot 1 op 1 miljoen. Laten we 1 op 300 000 nemen.

Dat wil zeggen dat elke 10 virus deeltjes, er 1 mutatie bij zit. Je moet weten dat als je covid opdoet, je gemakkelijk rondloopt met tientallen miljarden virusdeeltjes. Je loopt dus rond met een paar miljard mutantjes.

Nu is het zo dat als al die mutantjes gelijke propagatie hebben in uw lichaam, het nog altijd de initiele variant is die U besmet heeft, die "gemiddeld" het meeste voorkomt in uw lichaam, en dus ook het meeste kans heeft om doorgegeven te worden. De persoon aan wie je het doorgeeft, zal dus hoogstwaarschijnlijk ook weer "dezelfde" variant hebben als gij, ook al loopt gij rond met miljarden mutanten, ge loopt rond met tientallen miljarden "originelen". Als er geen selectie optreedt in uw lichaam voor ge anderen ziek maakt.

Maar als gij nu een vaccin hebt, of immuniteit hebt of aan het opbouwen zijt, dan gaat het voornamelijk de "hoofdvariant" zijn die motten krijgt van uw immuunsysteem, en die paar varianten die ge gemaakt hebt die daartegen kunnen, gaan zich wel propageren in uw lichaam. Als zij het niet echt veel beter doen dan de hoofdvariant, en ook motten krijgen, zij het iets minder, dan gaat gij nog altijd de hoofdvariant doorgeven. Maar als uw mutant nu "bijzonder goed gelukt is", en als uw hoofdvariant "bijzonder veel motten krijgt", dan zou je wel eens na een paar dagen gewoon als nieuwe meerderheid, die mutant kunnen hebben.

Dat is een proces dat veel sneller gaat als er veel deels geimmuniseerd volk rondloopt, dan wanneer de meeste besmetten 'maagdelijk' zijn.

Maw we vaccineren nu met vaccins die gemaakt zijn voor het origineel, we zitten nu met de delta variant die stillaan deze vaccins ontwijkt qua besmettingen en deels ook qua ziekteverloop, cfr WZC Nijvel, hospitalisaties Israel en VK.
Als er een nieuwe komt int najaar zijn de vaccins nutteloos.

En wat betreft Ivermectine ga je niet in op studies gelinkt, maar gebruik je gewoon een gezagsargument.
Uit de link :

Peer-reviewed publicaties​

Ahmed, S. et al. A five day course of ivermectin for the treatment of COVID-19 may reduce the duration of illness. International Journal of Infectious Diseases, 2020; December

Alam, M. T. et al. Ivermectin as Pre-exposure Prophylaxis for COVID-19 among Healthcare Providers in a Selected Tertiary Hospital in Dhaka – An Observational Study. European Journal of Medical & Health Sciences, 2020; vol. 2 (6)

Alam, M.T. et al. A Case Series of 100 COVID-19 Positive Patients Treated with Combination of Ivermectin and Doxycycline. Journal of Bangladesh College of Physicians and Surgeons, 2020; vol. 38: p.10-15

Al-Kuraishy, H. et al. Is ivermectin–Azithromycin combination the next step for COVID-19?. Biomed Biotechnol Res J, 2020; vol. 4: S1:101-3

Aref, Z. et al. Clinical, Biochemical and Molecular Evaluations of Ivermectin Mucoadhesive Nanosuspension Nasal Spray in Reducing Upper Respiratory Symptoms of Mild COVID-19. International Journal of Nanomedicine, 2021; vol. 16: p. 4063-4072

Arévalo, A. et al. Ivermectin reduces in vivo coronavirus infection in a mouse experimental model. Scientific Reports, 2021; vol. 11 (7132)

Andrade, B. et al. Repurposing Approved Drugs for Guiding COVID-19 Prophylaxis: A Systematic Review. Frontiers in Pharmocology, 2020

Azam, F. et al. An in-silico analysis of ivermectin interaction with potential SARS-CoV-2 targets and host nuclear importin α. Journal of Biomolocular Structure and Dynamics, 2020

Azam, N. Some home remedies used for treatment of COVID-19 in Bangladesh. Journal of Medicinal Plant Studies.
2020; vol. 8(4): p.27-32

Babalola, O. et al. Ivermectin shows clinical benefits in mild to moderate COVID19: A randomised controlled double-blind, dose-response study in Lagos. QJM: An International Journal of Medicine, 2021; hcab035

Behera, P. et al. Role of ivermectin in the prevention of SARS-CoV-2 infection among healthcare workers in India: A matched case-control study. PLoS ONE, 2021; vol.16(2): e0247163

Bello, M. Elucidation of the inhibitory activity of ivermectin with host nuclear importin α and several SARS-CoV-2 targets. Journal of Biomolecular Structure and Dynamics, 2021

Bernigaud, C. et al. Bénéfice de l’ivermectine: de la gale à la COVID-19, un exemple de sérendipité. Annales de Dermatologie et de Vénéréologie, 2020; vol. 147 (12): A194

Bhowmick, S. et al. Safety and Efficacy of Ivermectin and Doxycycline Monotherapy and in Combination in the Treatment of COVID-19: A Scoping Review. Drug Safety, 2021

Caly, L. et al. The FDA-approved drug ivermectin inhibits the replication of SARS-CoV-2 in vitro. Antiviral Research, 2020; vol. 178 (June)

Campillo, J. et al. Serious adverse reactions associated with ivermectin: A systematic pharmacovigilance study in sub-Saharan Africa and in the rest of the World. PLoS ONE, 2021; vol. 15(4)

Camprubi, D. et al. Lack of efficacy of standard doses of ivermectin in severe COVID-19 patients. PLoS ONE, 2020; vol. 15 (11)

Carvallo, H. Study of the Efficacy and Safety of Topical Ivermectin + Iota-Carrageenan in the Prophylaxis against COVID-19 in Health Personnel. Journal of Biomedical Research and Clinical Investigation, 2020; vol. 2 (1)

Chacar, A. et al. Effectiveness of Ivermectin in SARS-CoV-2/COVID-19 Patients. Internation Journal of Sciences, 2020; vol. 9 (September): p.31-35

Chaccour, C. et al. The effect of early treatment with ivermectin on viral load, symptoms and humoral response in patients with non-severe COVID-19: A pilot, double-blind, placebo-controlled, randomized clinical trial. EClinicalMedicine, 2021; vol. 32

Choudury, A. et al. Exploring the binding efficacy of ivermectin against the key proteins of SARS-CoV-2 pathogenesis: an in silico approach. Future Virology, 2021; vol. 16 (4): p. 277 - 291

Chowdhury, A. et al. A Comparative Study on Ivermectin-Doxycycline and Hydroxychloroquine-Azithromycin Therapy on COVID-19 Patients. Eurasian Journal on Medicine and Oncology, 2021; vol. 5 (1): p. 63-70

Elalfy, H. et al. Effect of a combination of Nitazoxanide, Ribavirin and Ivermectin plus zinc supplement (MANS.NRIZ study) on the clearance of mild COVID‐19. Journal of Medical Virology, 2021

Elkholy, K. et al. Ivermectin: A Closer Look at a Potential Remedy. Cureus, 2020; vol. 12 (9)

Errecalde, J. et al. Safety and Pharmacokinetic Assessments of a Novel Ivermectin Nasal Spray Formulation in a Pig Model. Journal of Pharmaceutical Sciences, 2021

Espitia-Hernandez, G. Effects of Ivermectin-azithromycin-cholecalciferol combined therapy on COVID-19 infected patients: A proof of concept study. Biomedical Research: An International Journal of Medical Sciences, 2020; vol. 31 (5)

Eweas, H. et al. Molecular Docking Reveals Ivermectin and Remdesivir as Potential Repurposed Drugs Against SARS-CoV-2. Frontiers in Microbiology, 2021

Faisal, R. et al. Potential use of azithromycin alone and in combination with ivermectin in fighting against the symptoms of COVID-19. Professional Medical Journal, 2021; vol. 28(5): p. 737-741

Fonseca, S. et al. Risk of hospitalization for Covid-19 outpatients treated with various drug regimens in Brazil: Comparative analysis. Travel Medicine and Infectious Diseases, 2020; vol. 38

Galan, L. et al. Phase 2 randomized study on chloroquine, hydroxychloroquine or ivermectin in hospitalized patients with severe manifestations of SARS-CoV-2 infection. Pathogens and Global Health, 2021

Guerrero, E. et al. COVID-19: The Ivermectin African Enigma. Damage Control Surgery (I), 2020; vol. 51(4)

Guzzo, C. et al. Safety, Tolerability, and Pharmacokinetics of Escalating High Doses of Ivermectin in Healthy Adult Subjects. Journal of Clinical Pharmacology, 2002; vol. 42(10): p.1122-1133

Harianto, T. et al. Ivermectin and outcomes from Covid-19 pneumonia: A systematic review and meta-analysis of randomized clinical trial studies. Reviews in Medical Virology, 2021;

Heidary, F. & R. Gharebaghi, Ivermectin: a systematic review from antiviral effects to COVID-19 complementary regimen. The Journal of Antibiotics, 2020; vol. 73: p. 593-602

Hellwig, M. & A. Maya A COVID-19 prophylaxis? Lower incidence associated with prophylactic administration of ivermectin. International Journal of Antimicrobial Agents, 2020; November

Hussain, S. Outcome of ivermectin and doxycycline in cancer patients with COVID-19: A positive experience in Bangladesh. International Journal of Molecular and Immuno Oncology, 2020; December

Jans, D. & K. Wagstaff Ivermectin as a Broad-Spectrum Host-Directed Antiviral: The Real Deal? Cells, 2020; vol. 9(9)

Jittamala, P. et al. A systematic review and an individual patient data meta-analysis of ivermectin use in children weighing less than fifteen kilograms: Is it time to reconsider the current contraindication? PLoS Neglected Tropical Diseases, 2021; vol. 15 (3): e0009144

Kahn, S. et al. Ivermectin for COVID-19: A broad-spectrum veterinary endectocide with antiviral activity. Journal of Food and Animal Sciences, 2020; vol. 1(1): p.1-6

Kaur, H. Ivermectin as a potential drug for treatment of COVID-19: an in-sync review with clinical and computational attributes. Pharmacological Reports, 2021; e2265

Kory, P. et al. Review of the Emerging Evidence Demonstrating the Efficacy of Ivermectin in the Prophylaxis and Treatment of COVID-19. American Journal of Therapeutics, 2021; vol. 29(3): p. e299-e318

Kow, C. et al. The association between the use of ivermectin and mortality in patients with COVID-19: a meta-analysis. Pharmacological Reports, 2021

Kumar, S. et al. Identification of multipotent drugs for COVID-19 therapeutics with the evaluation of their SARS-CoV2 inhibitory activity. Computational and Structural Biotechnology Journal, 2021

Lehrer, S. & P. Rheinstein Ivermectin Docks to the SARS-CoV-2 Spike Receptor-binding Domain Attached to ACE2. In Vivo, 2020; vol. 34(5): p. 3023-3026

Li, N. et al. Quantitative proteomics reveals a broad‐spectrum antiviral property of ivermectin, benefiting for COVID‐19 treatment. Journal of Cellular Physiology, 2020; p.1-17

Lima-Morales, R. et al. Effectiveness of a multidrug therapy consisting of Ivermectin, Azithromycin, Montelukast, and Acetylsalicylic acid to prevent hospitalization and death among ambulatory COVID-19 cases in Tlaxcala, Mexico. International Journal of Infectious Diseases, 2021; vol.105: p. 598 - 605

López-Medina, E. et al. Effect of Ivermectin on Time to Resolution of Symptoms Among Adults With Mild COVID-19. JAMA, 2021

Madrid, R. et al. Safety of oral administration of high doses of ivermectin by means of biocompatible polyelectrolytes formulation. Heliyon, 2021; vol. 7(1)

Mahmud, R. et al. Ivermectin in combination with doxycycline for treating COVID-19 symptoms: a randomized trial. Journal of International Medical Research, 2021; mei

McCullough, P. et al. Multifaceted highly targeted sequential multidrug treatment of early ambulatory high-risk SARS-CoV-2 infection (COVID-19). Reviews in Cardiovascular Medicine, 2020; vol 21 (4): p.517-530

Mittal, N & R. Mittal. Inhaled route and anti-inflammatory action of ivermectin: Do they hold promise in fighting against COVID-19? Medical Hypotheses, 2020; November

Mody, V. et al. Identification of 3-chymotrypsin like protease (3CLPro) inhibitors as potential anti-SARS-CoV-2 agents. Communications Biology, 2021; 4: art. 93

Momekov, G. & D. Momekova Ivermectin as a potential COVID-19 treatment from the pharmacokinetic point of view: antiviral levels are not likely attainable with known dosing regimens. Biotechnology & Biotechnological Equipment, 2020; vol. 34 (1)

Morgenstern, J. et al. The use of compassionate Ivermectin in the management of symptomatic outpatients and hospitalized patients with clinical diagnosis of COVID-19 at the Medical Center Bournigal and the Medical Center Punta Cana, Rescue Group, Dominican Republic, from may 1 to august 10, 2020. Journal of Clinical Trials, 2021; vol. 11 (9)

Navarro, M. et al. Safety of high-dose ivermectin: a systematic review and meta-analysis. Journal of Antimicrobial Chemotherapy, 2020; vol. 75(4): p.827-834

Núñez, A. et al. Therapeutic Efficacy of Ivermectin as an Adjuvant in the Treatment of Patients with COVID-19 Study conducted at the Social Security Institute for Workers of the State of Chiapas, ISSTECH, Mexico. International Journal of Innovative Science and Research Technology, 2020; vol. 5(7): p.211-215

Okomuş, N. et al. Evaluation of the effectiveness and safety of adding ivermectin to treatment in severe COVID-19 patients. BMC Infectious Diseases, 2021; art. 411

Padhy, B. et al. Therapeutic potential of ivermectin as add on treatment in COVID 19: A systematic review and meta-analysis. Journal of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences, 2020; 23: p.462-469

Pareja-Cruz, A. & J. Luque-Espino Seguridad y eficacia de ivermectina en tiempos de COVID-19. Horizonte Médico (Lima), 2021; vol. 21 (1): e1393

Procter, B. et al. Clinical outcomes after early ambulatory multidrug therapy for high-risk SARS-CoV-2 (COVID-19) infection. Reviews in Cardiovascular Medicine, 2020; vol. 21 (4): p. 611-614

Podder, C.S. Outcome of ivermectin treated mild to moderate COVID-19 cases: a single-centre, open-label, randomised controlled study. I.M.C. Journal of Medical Science, 2020; vol. 14 (2)

Pott-Junior, H. et al. Use of ivermectin in the treatment of Covid-19: A pilot trial. Toxicology Reports, 2021; vol. 8: p. 505-510

Rajter, J. et al. Use of Ivermectin Is Associated With Lower Mortality in Hospitalized Patients With Coronavirus Disease 2019: The ICON Study. CHEST, 2020; october

Saha, J. & Md. Raihan The binding mechanism of ivermectin and levosalbutamol with spike protein of SARS-CoV-2. Structural Chemistry, 2021

Samaha, A. et al. Effects of a Single Dose of Ivermectin on Viral and Clinical Outcomes in Asymptomatic SARS-CoV-2 Infected Subjects: A Pilot Clinical Trial in Lebanon, 2021; vol. 13 (989)

Schmith, V. et al. The Approved Dose of Ivermectin Alone is not the Ideal Dose for the Treatment of COVID-19. Clin. Pharmocol Ther., 2020; May

Shouman, W. Use of Ivermectin as a potential chemoprophylaxis for COVID-19 in Egypt : A Randomised clinical trial. Journal of Clinical and Diagnostic Research, 2021; vol. 15 (2): p. 27-32

Spoorthi, V & S. Sasank Utility of Ivermectin and Doxycycline combination for the treatment of SARS-CoV-2. IAIM, 2020; vol. 7(10): p.177-182.

Surnar, B. Clinically Approved Antiviral Drug in an Orally Administrable Nanoparticle for COVID-19. ACS Pharmalogical & Translational Science, 2020; December

Taguchi, Y. & T. Turki A new advanced in silico drug discovery method for novel coronavirus (SARS-CoV-2) with tensor decomposition-based unsupervised feature extraction. PLoS ONE, 2020; vol 15 (9)

Udofia, I. et al. In silico studies of selected multi-drug targeting against 3CLpro and nsp12 RNA-dependent RNA-polymerase proteins of SARS-CoV-2 and SARS-CoV. Netw Model Anal Health Inform Bioinform. 2021; vol. 10(1)

Yang, S. et al. The broad spectrum antiviral ivermectin targets the host nuclear transport importin α/β1 heterodimer. Antiviral Research, 2020; vol. 177

En je reageert ook niet op dit artikel van Oxford University van 23/06 :

https://www.ox.ac.uk/news/2021-06-2...e-treatment-covid-19-oxford-s-principle-trial

In grote delen van India gebruikt men trouwens Ivermectine :

https://www.medpagetoday.com/special-reports/exclusives/92644

https://www.thedesertreview.com/opi...cle_14b1f1d6-cd2f-11eb-8b78-9710d864f627.html

En met 5% volledig gevaccineerd doet men het daar niet zo slecht tov Belgie :

attachment.php

En wat betreft Ivermectine ga je niet in op studies gelinkt, maar gebruik je gewoon een gezagsargument.

Elevator zei:
Uit de link :
[lijst met een hele hoop studies met beperkte doelgroep, die zeggen dat er meer onderzoek nodig is]

Het is niet het aantal links die je statement ondersteunen, het is de kwaliteit ervan. Véél links naar studies van zwakke kwaliteit ondermijnen net je bedtrouwbaarheid.

En je reageert ook niet op dit artikel van Oxford University van 23/06 :

[/quote]investigated, niet dat het nu al gebruikt moet worden.
Elevator zei:
In grote delen van India gebruikt men trouwens Ivermectine :

En met 5% volledig gevaccineerd doet men het daar niet zo slecht tov Belgie :

landen vergelijken qua meidsche cijfers die een totaal andere medische infrastructuur hebben, is niet zinvol.

Niet goed opgelet, er was hier wel degelijk zware discussie over wat de beste strategie was. ofwel ouderen eerst (wegens meer kans op ziekenhuisopname/overlijden na besmetting), ofwel de jongeren en de actieve bevolking eerst (wegens meer circulatie van het virus).
Dat er hier op BG discussie was, kan best zijn. Alleszins niet door mij.
Wereldwijd onder experts was er quasi ONMIDDELLIJK consensus om ouderen eerst te vaccineren, wat gezien de data de logica zelve is.
Je bent gewoon letterlijk beter af als je als jongere naar La Boom geweest bent en daar besmet bent geraakt, dan kan je de hele zomer zorgeloos gaan en staan waar je wilt samen met de bomma's en bompa's.
Dat klopt.
Niemand weet echter de lange termijn effecten van Covid, dus als jongere toch opletten daarmee. (preliminaire aanwijzingen op aantasting hersenen, myocarditis in een groot % van de gevallen, longcapaciteit verlaging etc.)

Maar de 18-jarige Janus had zich misschien een beetje domweg proberen laten besmetten, MOEST hij een reis gepland hebben in juli.
Wat hij niet zou gedaan hebben, aangezien het duidelijk was dat dat logistiek veel meer shit zou geven.
Ik zou iets geboekt hebben vanaf half augustus en in juli gewoon vakantiejob doen of naar de Ardennen/zee gaan met vrienden.
Maar ja, dat is een compleet gek, hemeltergend, mentale gezondheid krakend scenario voor die jongeren waarschijnlijk?
Die reis zou simpelweg niet geboekt zijn of toch zeker niet onder de valse voorwendselen zoals nu gewoon het geval is. Van mij was de boel x aantal weken langer gesloten houden een serieuze optie, zeker als dat zou betekenen dat je daarna duurzaam en voor iedereen kan opengooien. Het kernprincipe, en ik blijf het herhalen, is dat er geen énkel onderscheid mag gemaakt worden tussen zij die al een vaccin hebben kunnen krijgen en zij die die kans nog niet hebben gehad.
De boel compleet gesloten houden, ook voor gevaccineerden heeft een grote economische kost.
Dat is de afweging.

Iedereen thuis houden en voortdurende grote economische kost
OF
Gevaccineerden/negatief geteste/recent besmette mensen ruimere versoepelingen toestaan zodat de economie min of meer normaal draait, zonder al te grote medische consequenties.
O.a. Zwitserland (en blijkbaar Oostenrijk) waar iedereen zowat zijn eigen afspraak kan maken ipv te moeten wachten tot ze "mogen" gaan bij de gratie van God, de overheid of Veerle Heeren.
Dat zie ik hier een paar keer passeren.
Gewoon desinformatie.

In Zwitserland is men begonnen met de 75+, dan 65+, dan 55-65, dan 45-55, dan 16-44, en nu 12-15.
Het ging daar iets sneller, want veel meer weigeraars (zitten maar aan 50% van de bevolking).

Idem Oostenrijk:
"Elderly and high-risk patients will be given priority"

Dus @NemesisBE en @Nahrtent, toon eens "die vele landen" die niet de wereldwijde consensus volgen van leeftijdsgebaseerde vaccinatievolgorde?
In de VS gaat het ook, herinner u die kwal van Clint die maanden terug twee keer naar Vegas gevlogen is om zich te laten vaccineren. Er zullen er nog wel zijn.
Neen, in de VS was het ook op volgorde van leeftijd.
Wegens meer vaccins beschikbaar en wegens veel meer weigeraars, kwam de algemene bevolking aan de beurt vanaf mei.
Keerzijde is dat dat vaak enkel mogelijk is omdat er niet genoeg bereidheid is bij de ouderen en zwakkeren en ze dus maar iedereen die dat wil een spuit zetten, ik heb geen weet van landen waar vanaf dag 1 iedereen zomaar een prikje kon gaan halen.
Wel, daar ondergraaf je toch zelf compleet jouw punt?

Teveel feiten in deze post, waarschijnlijk geen likes voor mij.

Laatst bewerkt:
Ergens mogen "we" al blij zijn dat negatieve PCR ook voldoende is om te reizen... maarja, voor hoe lang gaat dat nog waar zijn, want een negatieve PCR bewijst eigenlijk niets.
Ik hoop toch wel totdat iedereen de kans gehad heeft om zicht te vaccineren. Dat zou correct zijn.

Malta heeft de deur al op slot gedaan, anderen zullen (spoedig) volgen.
Begrijpbaar voor Malta, gezien het ook een zonnige bestemming is. En tevens ook een serieus klein land met kleine economie die niet al te veel schokken kan opvangen. Die willen geen Lloret 2.0. Timing gewijs wel ambetant moest je de komende maand willen gaan.

Maar ik vrees ervoor na de fratsen in Spanje dat sommige landen die desondanks goede wil waren voor de zomer 2021 nu wel volledig op de rem gaan staan.

Dat er hier op BG discussie was, kan best zijn. Alleszins niet door mij.
Wereldwijd onder experts was er quasi ONMIDDELLIJK consensus om ouderen eerst te vaccineren, wat gezien de data de logica zelve is.
Ik refereerde uiteraard naar politieke discussies, de experts maken daar deel van uit maar die beslissen niet uiteindelijk, zoals ze zelf zo graag herhalen. Ik geef hen dan ook de schuld niet, noch de mensen van BG.

Ik refereerde uiteraard naar politieke discussies, de experts maken daar deel van uit maar die beslissen niet uiteindelijk, zoals ze zelf zo graag herhalen. Ik geef hen dan ook de schuld niet, noch de mensen van BG.
Dus de politiek is "schuldig" aan het nemen van een compleet logische beslissing, die onder wereldwijde expert én politieke consensus genomen werd, om ouderen eerst te vaccineren?

Ok dan. Ik ben blij dat onze politiekers hier schuldig aan zijn.

Bij de hoogst gevaccineerden van Europa en de wereld.
Bij de laagste economische impact voor de mensen. Steunmaatregelen voor kmo's, tijdelijke werkloosheid voor arbeiders etc. waardoor heel weinig mensen zwaar in economische problemen gekomen zijn tijdens een pandemie.
Ziekenhuizen altijd paraat.

Maar zeker, blanco of Vlaams Belang stemmen als reactie omdat 1 of ander iets niet volledig naar uw goesting is, met de 2000+ netto job, de bedrijfswagen in de schoot, het quasi gratis hoger onderwijsdiploma op zak, en straks even naar de dokter voor 3 euro.

Torpedeer anders uw huis met een nucleaire ICBM uit boosheid omdat uw vaatwasser af en toe een ambetant piepgeluid geeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan