Straddle
Well-known member
Verenigd Koninkrijk laat coronamaatregelen los
https://www.tijd.be/dossiers/corona...rijk-laat-coronamaatregelen-los/10317972.htmlMooi zo, meer van dat!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En heb jij dan zicht op de huidige modellen?
In geval van het VK hoop ik dat ze hun niet laten vangen door exponentiële groei. Momenteel is de doubling time voor zowel besmettingen als hospitalisaties 10~11dagen. (datum laatste 7 day rolling average voor besmettingen is 1 juli en voor hospitalisaties 3 juli; bron)
![]()
![]()
Dat is momenteel sneller dan tijdens de 2e golf in het VK waar zowel voor cases als hospitalisaties het 12~16 dagen was.
Als ik het goed voorheb, komt uit alle scenario's die ze hebben gemodelleerd dit als 'minst slechte' optie uit de bus, dwz met het minst aantal slachtoffers (ziekenhuispiek+overlijdens). Tenzij ze pas in de late lente van 2022 volledig zouden lossen, maar dat is niet haalbaar/realistisch, want geen draagvlak voor en blijkbaar economisch ook niet mogelijk.En heb jij dan zicht op de huidige modellen?
In geval van het VK hoop ik dat ze hun niet laten vangen door exponentiële groei. Momenteel is de doubling time voor zowel besmettingen als hospitalisaties 10~11dagen. (datum laatste 7 day rolling average voor besmettingen is 1 juli en voor hospitalisaties 3 juli; bron)
![]()
![]()
Dat is momenteel sneller dan tijdens de 2e golf in het VK waar zowel voor cases als hospitalisaties het 12~16 dagen was.
Uitspraak van de modellen ging over België (zo interpreteerde ik de "we" toch, zeker sinds het in de vorige posts over overlegcomité en versoepelen bij ons ging).Als ik het goed voorheb, komt uit alle scenario's die ze hebben gemodelleerd dit als 'minst slechte' optie uit de bus, dwz met het minst aantal slachtoffers (ziekenhuispiek+overlijdens). Tenzij ze pas in de late lente van 2022 volledig zouden lossen, maar dat is niet haalbaar/realistisch, want geen draagvlak voor en blijkbaar economisch ook niet mogelijk.
wie gaat dat allemaal controleren ? jammer dat de vrije democratie wordt vervangen door een gezondheidsdictatuurFrankrijk gaat zorgverleners verplichten om zich te laten vaccineren:
Aan de andere Fransen zegt hij een warme oproep te doen om naar het vaccinatiecentrum te trekken, de verplichting laat hij echter open als optie.![]()
Frankrijk en Griekenland verplichten vaccinatie voor alle werknemers in de zorgsector | VRT NWS Nieuws
Frankrijk verplicht de coronavaccinatie voor alle personeel dat in de zorgsector werkt. Dat heeft president Emmanuel Macron aangekondigd tijdens een toespraak. Ook Griekenland kondigt dezelfde maatregel aan. Macron moedigt alle Fransen aan om zich te laten vaccineren. "Het vaccin beschermt ons...www.vrt.be
Het coronapaspoort wordt ook verplicht op verscheidene openbare locaties: treinen, vliegtuigen maar ook cafés, restaurants, winkelcentra en grotere evenementen (niet enkel concerten maar ook cinema's, vaste schouwburgen, ...). En dit vanaf augustus, grotere evenementen reeds vanaf 21 juli.
De reizende Belg zal wss wat uit de lucht vallen met hun PCR test die na 2 dagen is vervallen als ze eens op restaurant willen trekken... Volledig gevaccineerden kunnen gerust hun CovidSafeBE app tonen.
Wie uit risicogebied komt (bvb Spanje en Portugal) moet in isolatie, tenzij die gevaccineerd is.
Als het geregeld wordt als in België (wat we dus nog niet weten in Frankrijk, want gaat pas in vanaf augustus omdat ze de wettekst nog moeten schrijven) zou iedereen dit kunnen controleren.wie gaat dat allemaal controleren ? jammer dat de vrije democratie wordt vervangen door een gezondheidsdictatuur
Komt er dus op neer dat je niet verplicht bent het te tonen, maar dat men je de toegang kan weigeren indien je het niet doet.De gebruiker kan beslissen om de QR code van zijn Digitaal EU-Covid-Certificaat te tonen aan derde partijen. Met deze handeling zal de gebruiker identiteitsgegevens en inhoudelijke gegevens van het certificaat doorgeven aan deze derde. (Derde partij in deze is de gebruiker van deze app)

Nonetheless, England’s unlocking on July 19th does not come without risks. As cases rise exponentially—the government has warned that they might surpass 100,000 a day in August—more people will need treatment in hospital and more will die. At current rates of hospitalisation, official cases would need to rise to about 150,000 a day—three times their winter peak—for hospital admissions to approach the levels experienced in January. That could occur in about four weeks.
Excuus, misbegrepen in dat geval.Uitspraak van de modellen ging over België (zo interpreteerde ik de "we" toch, zeker sinds het in de vorige posts over overlegcomité en versoepelen bij ons ging).
Maar als je die modellen van het VK nog ergens vindt, lijken mij die wel intressant (heb heel ff gezocht en niet direct gevonden; moest je ze niet direct vinden, zoek ik morgen wel eens als ik tijd heb).
Ben ik de enige die vindt dat het enge/rare vormen begint aan te nemen? Nee ik ben geen complotgekkie en geen antivaxer want ik ga bijna voor mijn 2de dosis maar maanden geleden riepen de die hard complotgekkies dat er moment gaat komen dat enkel gevaccineerden winkels en ziekenhuizen mogen betreden en kijk eens hier.Frankrijk gaat zorgverleners verplichten om zich te laten vaccineren:
Aan de andere Fransen zegt hij een warme oproep te doen om naar het vaccinatiecentrum te trekken, de verplichting laat hij echter open als optie.![]()
Frankrijk en Griekenland verplichten vaccinatie voor alle werknemers in de zorgsector | VRT NWS Nieuws
Frankrijk verplicht de coronavaccinatie voor alle personeel dat in de zorgsector werkt. Dat heeft president Emmanuel Macron aangekondigd tijdens een toespraak. Ook Griekenland kondigt dezelfde maatregel aan. Macron moedigt alle Fransen aan om zich te laten vaccineren. "Het vaccin beschermt ons...www.vrt.be
Het coronapaspoort wordt ook verplicht op verscheidene openbare locaties: treinen, vliegtuigen maar ook cafés, restaurants, winkelcentra en grotere evenementen (niet enkel concerten maar ook cinema's, vaste schouwburgen, ...). En dit vanaf augustus, grotere evenementen reeds vanaf 21 juli.
De reizende Belg zal wss wat uit de lucht vallen met hun PCR test die na 2 dagen is vervallen als ze eens op restaurant willen trekken... Volledig gevaccineerden kunnen gerust hun CovidSafeBE app tonen.
Wie uit risicogebied komt (bvb Spanje en Portugal) moet in isolatie, tenzij die gevaccineerd is.
Ja, 't is een tweesnijdend zwaard, maar als je in de zorg werkt, ben je beroepshalve bezig met het welzijn van de (fysiek) zwakkeren in de maatschappij, en dan valt het te begrijpen dat daar bepaalde verplichtingen bij komen. Geef de mensen dan de keuze welk vaccin ze krijgen (en riskeer de toorn van degenen die dit ook wilden, maar het niet gedaan hebben "uit burgerzin") om het wat gemakkelijker verkocht te krijgen.
Dat van de winkels is niet waar hé, daar gaat het gewoon om "het certificaat", en of dat nu door vaccinatie, negatieve PCR of bewezen besmetting+herstel" komt maakt niet uit. Ja, je maakt het de vaccinweigeraars dan moeilijker door ze op kosten te jagen om telkens die PCR's te gaan doen, maar dat is dan maar zo. Er is een keuze: de gemakkelijke en de omslachtige. En de keuze is vrij.
Ik deel deze mening ook. Verplicht dan gewoon op Europees niveau die vaccinatie en stop met al deze pesterijen. Het begint echt dictatoriale trekken te krijgen. Binnen 5 maand klopt de politie u bij wijze van spreken in elkaar op straat als je uw certificaat niet laat zien. Ik heb al heimwee naar de zomer van 2020.Het is heel simpel: Verplicht vaccinatie, of verplicht het niet. Maar zeggen dat je het niet verplicht, en dan het leven van iemand die niet gevaccineerd is (bewust) zo moeilijk mogelijk maken, dat is gewoon een trieste manier van werken.
Ben ik de enige die vindt dat het enge/rare vormen begint aan te nemen? Nee ik ben geen complotgekkie en geen antivaxer want ik ga bijna voor mijn 2de dosis maar maanden geleden riepen de die hard complotgekkies dat er moment gaat komen dat enkel gevaccineerden winkels en ziekenhuizen mogen betreden en kijk eens hier.
Ze willen het nog wel mooi verbloemen door het een 'gezondheidspas' te noemen maar feit is dat ze het beetje bij beetje aan het verplichten zijn wat ik dan ergens weer fout vind.
Ik heb me laten vaccineren omdat IK het wil en omdat ik mezelf en anderen wil beschermen maar wat als ik er absoluut tegen was?
Vind het niet oké om dan dit soort gekkigheid uit te halen, om eerlijk te zijn.
Veel informatie die publiekelijk beschikbaar is blijkbaar.Het vaccin is blijkbaar straf spul, ik twijfel voor de tweede prik.
ik ben geen antivaxxer, maar wat mis ik van informatie?
En dat gevoel is niet prettig.
Dat klopt toch gewoon niet? Ik lees vaak mensen in de thread over het vaccin die het over bijwerkingen hebben, daar is toch helemaal geen sprake van dat dat 'amper mag besproken worden'? Tenzij je het hebt over een recent voorval of ik het gemist heb.Bijwerkingen vaccin mogen amper besproken worden (ook hier op het forum: “bijwerkingen zijn steeds toeval”).
Dat slaagt toch nergens op. Het is altijd ok geweest om dergelijke zaken te doen (met mondmasker en afstand waar nodig) en vanaf augustus zou het niet meer mogen terwijl net al een deel van de bevolking gevaccineerd is en het risico dus net lager is dan x aantal maanden geleden.Macron kondigde daarnaast een uitbreiding van de zogenoemde "pass sanitaire" of gezondheidspas aan die iedereen vanaf volgende maand zal moeten kunnen voorleggen om binnen te mogen in cafés, restaurants, winkelcentra, vliegtuigen, treinen, bioscopen en ga zo maar door. Enkel wie is gevaccineerd of wie een negatieve test kan voorleggen, zal daar nog binnen mogen.