Over welke stelling van Tim heb je het eigenlijk?
Ik zie vooral hln niveau opmerkingen die niet onderbouwd zijn
Zoals al zo vaak gezegd, de situatie eind augustus is helemaal anders dan nu, 2 weken gelden, of wanneer Nederland besliste om nachtclubs te openen (mij een raadsel waarom ze dachten dat dat toen al een goed plan was).
Geen idee wat de gemiddelde leeftijd is op TML, maar ik zou gokken op 18+ (afgaande op de verhalen die ik hoor van collega's die daar naartoe gaan).
Anyway, ook al zoals zo vaak gezegd (en bewezen door studies), Covid heeft veel minder impact op een jonge bevolking, zowel milde als ernstige symptonen. En "jong" in dergelijke studies is vaak nogal een ruim begrip (40 jarigen worden vaak ook als jong gezien).
Dus het TML doelpubliek lijkt me wel ok
Wat de vaccinatie betreft zitten we nu aan 87% deels en 51% volledig gevaccineerd voor de volwassen bevolking in Vlaanderen. Voor België is dat 81% en 50%.
Dus tegen eind augustus zal 80% volledig gevaccineerd (en beschermd zijn, incl 2 weken). Voor de risicogroepen en ouderen liggen die percentages nog hoger.
Eigenlijk kan je er van uitgaan dat bijna iedereen die zich wil laten vaccineren, tegen dan ook volledig gevaccineerd gaat zijn. ("worst case" door vrijwillig te kiezen voor het J&J vaccin).
Iedereen die tot vandaag een eerste dosis pfizer of moderna heeft gekregen is tegen het laatste weekend van augustus volledig beschermd (5 weken + 2 weken).
Dus nee, tot nu toe zie ik geen aanwijzing waarom TML door laten gaan een probleem zou zijn voor de volksgezondheid.
Maar please prove me wrong, ik ben zeer benieuwd naar studies of situaties die het tegendeel bewijzen.