Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat er mensen opgenomen zijn die volledig gevaccineerd waren is geen teken dat die nog besmet kunnen worden.
De mensen die symptomatisch besmet zijn en volledig gevaccineerd waren, is daar een veel beter teken voor. Er staat toch redelijk specifiek in hoe efficiënt het nog is tegen besmetting en tegen hospitalisatie? En er staat in die tweede lijst wél hoelang ze volledig gevaccineerd waren (of dat langer dan 21d was.

Dit is ook geen studie naar besmettelijkheid van die mensen, dus daaruit afleiden dat ze even besmettelijk zijn als mensen zonder vaccin, kun je niet.

Dan moet je de post waarop hij reageert toch even opnieuw lezen.
Na 2 dosissen is de bescherming 93%. Van de 1283 -50-jarigen in het ziekenhuis, waren er 58 dubbel gevaccineerd, en van de 615 vijftigplussers waren er 265 dubbel gevaccineerd. Hoewel allemaal heel goed nieuws, is het wel niet zo absoluut als "de symptomen gaan milder zijn".
Daar heb ik geen problem mee want zoals je het zegt staat dat er ltterlijk in dat het vaccin blijkbaar doet wat het moet doen maar daarom dat ik nog ergens verbaasd was dat er toch nog opnames zijn ….moeten we wel in het oog houden
Sorry, maar dat laatste is een gevaarlijke uitspraak. Op die manier kun je nooit iets afleiden uit enige studie.
Je weet van de mensen op straat ook niet hoe ze er lichamelijk aan toe zijn, en het is niét gissen naar oorzaak en gevolg. Daarom zijn er methodes die zulke studies volgen, het is niet gewoon 5 mensen testen.
Daarom dat ook ik zeg dat we er infeite te weinig over weten En we niet zomaar klakkeloos een besluit moeten nemen ;)

Pfizer zei dat in het geval van Israël het vooral om 60+'ers ging die besmet waren met delta na volledige vaccinatie (de daling van effectiviteit van 88% naar 64% waarvan sprake), die waren 6 maanden geleden ingeënt.

Vandaar dat ze nu boosters maken tegen delta, aangezien de immuniteit wat achteruit gaat na verloop van tijd.
Verwachting is dat deze voorlopig enkel nuttig zullen zijn in de herfst voor 60+.

Minstens 20 jongeren vlogen ondanks positieve coronatest toch van Spanje naar België​

Toch veel gaten in de regels whi. Normaal moeten ze ter plaatse uitzieken.
Geen idee of ze een pcr test in België gaan doen.

Schitterend, 20 besmette jongeren hebben nog wat meer regels geschonden en op eigen houtje het vliegtuig naar huis genomen :rofl:

Ge zult er maar mee in het vliegtuig zitten.

Besmet wel maar dat ze alsnog in een ziekenhuis zouden terecht komen …..soit , we weten wel niet hoe oud en hoe ze er lichamelijk aan toe waren dus blijft het ergens gissen naar oorzaak en gevolg . ;)
Voor verder vaccingetroll met knipoogjes: hln.be commentaargedeelte aub.

Een beetje meer sérieux mag
Voor verder vaccingetroll met knipoogjes: hln.be commentaargedeelte aub.
Voila , ze zijn weer in gang geschoten …als je kritiek geeft ben je een trol (alhoewel ik dit niet als kritiek bedoelt heb …eerder een vraag maar soit , we geraken daar al aan gewoon . ;)

(Of bedoel je eerder dat ik trol omdat ik zeg dat het vaccin blijkbaar doet wat het moet doen ???)

En ja weer met een knipoogje en je krijgt er nu zelfs een kusje bij . X

Laatst bewerkt:
Mijn pa vertrekt morgen op reis buiten de EU. Hij heeft een herstelcertificaat (maar wordt niet aanvaard door het land waar hij naartoe gaat), 2 dosissen van het vaccin (waarvan morgen de exact de 14e dag is na zijn 2e dosis) + hij heeft voor de zekerheid een pcr test uitgevoerd maar nu blijkt dat hij positief is, maar niet gedetecteerd.

Iemand enig idee of hij nog tegengehouden kan worden en niet op het vliegtuig mag? Die positieve test zijn nog overblijfselen van zijn besmetting een maand geleden... En we weten ook niet of die 14 dagen na de 2e dosis inclusief de 14e dag is of dat je pas op de 15e dag beschermd bent?

Allé, Malta heeft het eindelijk door. Niet volledig gevaccineerd, dan kom je er niet in.

Maar hebben ze al door dat voor Pfizer 7d voldoende is?

Heb van iemand die covid gehad heeft dat het normaal is dat je nog een tijdje positief test als je genezen bent (hij had dit gevraagd aan zijn dokter dus is ook maar van horen zeggen dus kan niets bewijzen (antitrol regel) .
Dus ik denk dat je die test gewoon mag negeren en dat het voldoende moet zijn dat hij zijn bewijs laat zien dat hem volledig is gevaccineerd en ik zou toch het herstelcertificaat meenemen als extra bewijs .

(in het slechtste geval houden ze hem tegen …maar wat zijn dan de regels van dat land ? )

In Nederland het nachtleven terug op slot. Zal geen week meer duren voor het in Spanje ook zo is en alles gaan sluiten.
En ja, uw reis kunt ge niet annuleren want reizen is toegelaten.
Er gaan er velen een saaie en dure reis tegemoet...

Heb van iemand die covid gehad heeft dat het normaal is dat je nog een tijdje positief test als je genezen bent (hij had dit gevraagd aan zijn dokter dus is ook maar van horen zeggen dus kan niets bewijzen (antitrol regel) .
Dus ik denk dat je die test gewoon mag negeren en dat het voldoende moet zijn dat hij zijn bewijs laat zien dat hem volledig is gevaccineerd en ik zou toch het herstelcertificaat meenemen als extra bewijs .

(in het slechtste geval houden ze hem tegen …maar wat zijn dan de regels van dat land ? )
De regels zijn ofwel een negatieve pcr test ofwel 14 dagen volledig gevaccineerd. Maar het zou me niet verbazen dat ze hem gaan tegenhouden omdat hij net zijn 14e dag ingaat na de 2e dosis en dus niet volledig 14 dagen gevaccineerd is. Hij is nu hard aan het stressen want hij heeft meer dan €1000 betaald..

M.i. zou men nu wel eens de mensen die op reis gaan aanpakken itt mensen die al meer dan een jaar zich opsluiten eigen land.
Hoeveelste keer is dat nu niet al dat reizigers en masse het virus (met al zijn varianten) importeren?

M.i. zou men nu wel eens de mensen die op reis gaan aanpakken itt mensen die al meer dan een jaar zich opsluiten eigen land.
Hoeveelste keer is dat nu niet al dat reizigers en masse het virus (met al zijn varianten) importeren?
Reizen is niet het probleem, wat de mensen ter plaatse doen wel ;)

Gewoon gaan wandelen in de bergen is nu niet meteen grote kans om iets mee te nemen. Met 100 vreemde liggen meulen daarentegen

Die mensen die bij die 20 jongeren op het vliegtuig zaten, die moeten nu in quarantaine?
Dan mogen ze die totale kost wel gewoon op de ouders afschuiven imo...

Schitterend, 20 besmette jongeren hebben nog wat meer regels geschonden en op eigen houtje het vliegtuig naar huis genomen :rofl:

Ge zult er maar mee in het vliegtuig zitten.
Blijkbaar waren het vooral de ouders die de beslissing maakten dat ze de vlieger moesten nemen.

Mijn kind mooi kind, heeft niets misdaan kind.

Cynisme, maximum.

“Corona of niet, we hebben ons toch maar geamuseerd”!

wat een attitude!

en die thuisquarantaine haha die ze zichzelf nu opleggen, wie gaat dat controleren. Het zal een zoete inval zijn van vrienden en vriendinnen. Geen ouders in de buurt, zuipen, huis uitsluipen en neuken! Die quarantainehuizen/appartementen zullen broeihaarden zijn van verdere besmettingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan