Sorry, ik doe niet meer mee aan posts uitsplitsen tot op de zin.
Jij zegt opnieuw dat er vaccins over zijn, en ik ben het daar niet mee eens. Je hebt noch de cijfers om dat te staven noch weiger je te aanvaarden dat er hier nooit echt vaccins "over" kunnen zijn wanneer je nog hele generaties niet gevaccineerd hebt en er nog te veel weigeraars zitten in andere generaties. Van zodra we hier een vaccinatiegraad van 100% hebben, dan hebben we pas vaccins écht over, én zelfs dan zit je met het feit dat er in het buitenland nog noden zijn en dat daar gevaarlijke varianten kunnen ontstaan...
Hoewel ik het tof zou vinden om mijn kennis van het Griekse alfabet nog eens te oefenen, zou ik toch niet graag me ooit zorgen moeten maken om de omega-variant van corona!
Je stelt dat het jou gaat om snelheid en efficiëntie, en dat ik de discussie verleg naar moraliteit, maar die twee zijn nu éénmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden aangezien het gaat om dezelfde vaccins die je natuurlijk maar één keer kan gebruiken.
Nogmaals: die snelheid en efficiëntie is nauwelijks van tel op maatschappelijk niveau, en zou vooral degenen die die combinatieprik krijgen
tijdelijk ten goede komen, andermaal ten koste van de jongere generaties.
Dat je achteloos stelt om dan maar een hele batch AstraZeneca naar het buitenland te verschepen, toont mooi aan hoe je zelf ook in die mindset zit die ik aanklaagde, en waarbij je overigens selectief negeert dat er voor die mensen al héél wat offers gebracht werden, zoals ik al aanhaalde:
- Zij kregen de allereerste prioriteit in de vaccinatievolgorde. Hun volledige vaccinatie werd gegarandeerd, dit terwijl de levering van Pfizer-vaccins die nu gereserveerd zijn voor anderen nog onzeker was.
- De lockdown was ook vooral in hun voordeel, want zij liepen het grootste risico bij besmetting met corona, jongeren niet.
- & nogmaals: de zéér beperkte gezondheidsrisico's van de vaccins zijn er ook vooral voor jongeren.
Ik heb die klagers zowel op televisie, als online als in het echte leven gehoord. Loser mag de beledigende toon dan misschien niet appreciëren, de realiteit is dat het doorgaans wél mensen zijn die meegaan in een angstpsychose en/of egoïstisch zijn, waarbij hun argumenten toch eerder zwakt tot selectief zijn, en steevast negeren dat andere, jongere mensen ook nog gevaccineerd moeten worden. Cijfers van klinische studies vergelijken in verschillende omstandigheden (met of zonder varianten), negeren dat zowat elk huidig gebruikt vaccin beschermt tegen ziekenhuisopname...
Mijn veralgemening is zeker en vast gebaseerd op reële voorbeelden, tot in mijn eigen familie toe (al was die vooral ongelukkig met J&J niet met AZ, zo ver heeft de media het ook gedreven natuurlijk: enkel Pfizer/Moderna is de moeite voor sommigen).