Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds je het specifiek over 4e golf hebt in je eerste titel, zal die wel over het VK gaan, net zoals je 3e titel.
Ga je dan ontkennen dat er een 4e golf is in het VK?
Ze zitten al ver boven wat als eerste golf aanzien werd...
CUBO9bC.png

En wie er besmet wordt, doet er toch niet toe. Er wordt gekeken naar de cijfers van het land en zo benoemd wat het ook is.
Welke golf ? Mss ook eens testen beginnen doen voor het verkoudheidsvirus dan? Of voor graspollen allergie? Want daar zullen we waarschijnlijk ook wel in een golf zitten.
En kom niet af met "Jamaar da's niet het VK". Daar zie je exact hetzelfde.
Dus over welke golf heb jij het?

K9mvENA.png

X55v80L.png

Welke golf ? Mss ook eens testen beginnen doen voor het verkoudheidsvirus dan? Of voor graspollen allergie? Want daar zullen we waarschijnlijk ook wel in een golf zitten.

K9mvENA.png

X55v80L.png
Heeft het specifiek over het VK in zijn voorbeelden, komt met cijfers van Israël af...

Reported voor thread verzieken.

Dus je bewijst mijn punt: je verwijt iemand de realiteit te negeren terwijl hij gewoon artikels aanhaalt met (voor hem) gebreken in. Dat jij dan via een Google zoektocht wel goede (naar jouw mening) artikels vindt verandert daar niks aan. Je kunt niet verwachten dat iemand alle artikels die verschijnen gaat lezen. Ik lees De Standaard, persoon X leest Hln, persoon Y leest De Tijd. Je kunt niet iemand verwijten dat hij klaagt dat artikel van persgroep XX niet correct genoeg zijn door dan even een artikel van een andere persgroep te tonen en te zeggen: maar dit is toch wel goed?!
Dat is het punt niet. Jij komt zeggen dat het niet in de kranten komt en dat het nieuws dat niet brengt.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/25/liveblog-25-februari-2021/ Voilà, nog eentje. Het staat overal op de VRT, en toch kom je zeggen dat de VRT het niet brengt? Dan is één artikel toch wel voldoende?? Het is niet niet.

Dan kom je zeggen dat er te weinig instaat dat de ziekenhuiscijfers en sterftecijfers niet stijgen. Dat is de realiteit negeren. De cijfers stijgen wel. Dat bedoel ik met de realiteit negeren. Je wilt dat ze goed nieuws brengen, en er is goed nieuws om te brengen. Ook daar staat het vol mee. Maar van Engeland is er even ook minder goed nieuws. Dan moeten ze toch niet liegen over de ziekenhuiscijfers zeker?

Feiten: week/week stijgt de hospitalisaties met 20% in de UK, terwijl ze dalen met 30% in België.
Het sterftecijfer is idd laag (0,26, nog lager dan België), maar is wel verdubbeld in 2 weken.
So what ?
Er is versoepeld dus zij die geen vaccin wilden krijgen lopen meer kans om het virus op te lopen en er erg ziek van te worden. Niks nieuws toch? Moet daarvoor een heel land of continent dan op slot?
Er zijn op een goede week tijd 100-200 hospitalisaties bijgekomen, da's totaal niets voor een land van 80 miljoen.

Dat is het punt niet. Jij komt zeggen dat het niet in de kranten komt en dat het nieuws dat niet brengt.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/25/liveblog-25-februari-2021/ Voilà, nog eentje. Het staat overal op de VRT, en toch kom je zeggen dat de VRT het niet brengt? Dan is één artikel toch wel voldoende?? Het is niet niet.

Dan kom je zeggen dat er te weinig instaat dat de ziekenhuiscijfers en sterftecijfers niet stijgen. Dat is de realiteit negeren. De cijfers stijgen wel. Dat bedoel ik met de realiteit negeren. Je wilt dat ze goed nieuws brengen, en er is goed nieuws om te brengen. Ook daar staat het vol mee. Maar van Engeland is er even ook minder goed nieuws. Dan moeten ze toch niet liegen over de ziekenhuiscijfers zeker?

Dat is wel het punt, maar ok. Wat heeft discussiëren met jou nog zin uiteindelijk. Overduidelijk een bepaald standpunt waar niet van afgeweken kan/mag worden. Ik begin op den duur echt nog te geloven dat bepaalde mensen kicken op dat apocalyptisch ondertoontje van heel deze crisis.

En trouwens: het was niet ik die dat zei/beweerde, ik ga enkel in de discussie.

Heeft het specifiek over het VK in zijn voorbeelden, komt met cijfers van Israël af...

Reported voor thread verzieken.
Oei? Wanneer argumenten niet meer gevonden worden is het reporten? Zielig, maar doe gerust.
Hier, de cijfers van het VK die eenzelfde trend laten zien aan israel dankzij de vaccinaties.
Dus nogmaals, over welke 4de golf heb jij het hier? De 4de verkoudheidsgolf of de 4de graspollen golf misschien ?

LpUBrpm.png
EiOGdza.png

Dat is wel het punt, maar ok. Wat heeft discussiëren met jou nog zin uiteindelijk. Overduidelijk een bepaald standpunt waar niet van afgeweken kan/mag worden. Ik begin op den duur echt nog te geloven dat bepaalde mensen kicken op dat apocalyptisch ondertoontje van heel deze crisis.

En trouwens: het was niet ik die dat zei/beweerde, ik ga enkel in de discussie.
Moeilijk is het nochtans niet, je wilt gewoon mijn post in een bepaald daglicht lezen.

Kingrotra haalt aan dat hij "nog altijd wacht" op de duiding dat de stijging in Israël en het VK vooral komt door bevolkingsgroepen die niet gevaccineerd zijn, en zich niet willen laten vaccineren. Ik haal er 2 aan waarin precies dat staat. Over Israël en over het VK. Dan is de claim dat het niet in VRT-artikels komt gewoon fout.

Kingrotra haalt ook aan dat de VRT wel aangeeft dat de cijfers stijgen in Engeland, maar vergeet te zeggen dat de ziekenhuisopnames niet stijgen. Die stijgen wel, met 20%. Het aantal sterftes stijgt ook. De reden waarom hij dat in de krant wil, is niet omdat het de realiteit zou zijn, maar omdat het is wat hij graag wil zien. Dat is de realiteit negeren.

Dat waren mijn twee punten. Geen andere. En ik heb letterlijk 2 keer gezegd dat dat geen reden hoeft te zijn om versoepelingen hier tegen te houden. Dus stop maar met te doen alsof ik het doe voor de sensatie over de regels (wat een stelling ook...).

Moeilijk is het nochtans niet, je wilt gewoon mijn post in een bepaald daglicht lezen.

Kingrotra haalt aan dat hij "nog altijd wacht" op de duiding dat de stijging in Israël en het VK vooral komt door bevolkingsgroepen die niet gevaccineerd zijn, en zich niet willen laten vaccineren. Ik haal er 2 aan waarin precies dat staat. Over Israël en over het VK. Dan is de claim dat het niet in VRT-artikels komt gewoon fout.

Kingrotra haalt ook aan dat de VRT wel aangeeft dat de cijfers stijgen in Engeland, maar vergeet te zeggen dat de ziekenhuisopnames niet stijgen. Die stijgen wel, met 20%. Het aantal sterftes stijgt ook. De reden waarom hij dat in de krant wil, is niet omdat het de realiteit zou zijn, maar omdat het is wat hij graag wil zien. Dat is de realiteit negeren.

Dat waren mijn twee punten. Geen andere. En ik heb letterlijk 2 keer gezegd dat dat geen reden hoeft te zijn om versoepelingen hier tegen te houden. Dus stop maar met te doen alsof ik het doe voor de sensatie over de regels (wat een stelling ook...).
Jongen toch, geen idee hoe ik het nog gemakkelijker moet uitleggen zodat je het begrijpt.
Alle cijfers zullen stijgen bij de groep NIET GEVACCINEERDEN omdat er versoepelingen komen. Het is net dat stukje nuance dat overal ontbreekt in de berichtgeving.

Bij de groep gevaccineerden zal dit slechts heel uitzonderlijk en zeer miniem zijn. Die duiding hoor je nergens en heeft duidelijk zn effect op u niet gemist want je zit hier te lopen aangeven dat de opnames met 20% gestegen zijn (ja amai van 1300 naar 1500 op een populatie van 80 miljoen).
Kan je mij eens zeggen hoeveel van die 1500 opnames gevaccineerde mensen zijn?

Qua hospitalisaties doet het VK het stukken beter dan ons, hebben wij dan ook een 4de golf?

Ook weer iets raar, officieel zaterdag positief resultaat van mijn test gehad, deze namiddag opeens 2 mensen van middelbare leeftijd aan de deur van de contact tracers, omdat in mijn dossier een of andere onbekende vaste nummer staat waar ik nog nooit van gehoord heb. Die 2 zijn hier dus binnen gekomen en hebben hier met mij 20 minuten in de living gezeten, om die vragenlijst in te vullen. Hoe zot is dat eigenlijk niet? Zo beetje bij de besmette binnen gaan zitten 😅

Ook weer iets raar, officieel zaterdag positief resultaat van mijn test gehad, deze namiddag opeens 2 mensen van middelbare leeftijd aan de deur van de contact tracers, omdat in mijn dossier een of andere onbekende vaste nummer staat waar ik nog nooit van gehoord heb. Die 2 zijn hier dus binnen gekomen en hebben hier met mij 20 minuten in de living gezeten, om die vragenlijst in te vullen. Hoe zot is dat eigenlijk niet? Zo beetje bij de besmette binnen gaan zitten 😅
Die zijn net als virologen en journalisten in tv studio's immuun tegen het virus. Je kan enkel besmet worden door een bezoek aan horeca of tijdens het winkelen.

/s

Je vertel onzin (of liegt bewust) in een discussie. Je reactie: "So what ?"
Kingrotra zei:
Er zijn op een goede week tijd 100-200 hospitalisaties bijgekomen, da's totaal niets voor een land van 80 miljoen.
het aantal hospitalisaties extra is een héél slecht criterium om te kijken wat de evolutie kan zijn. Daar is de evolutie véél belangrijker voor. Zoals je zelf overigens eerst doorhad: je zei zelf dat het niet steeg.

En ja, het aantal hospitalisaties is nog laag. Maar 20% per week stijgen ipv 30% per week dalen maakt een groot verschil.

Laatst bewerkt:
Dat vond ik ook zo raar toen de buren een contacttracer over de vloer kregen na hun besmetting... (en het was goed weer).

Jongen toch, geen idee hoe ik het nog gemakkelijker moet uitleggen zodat je het begrijpt.
Alle cijfers zullen stijgen bij de groep NIET GEVACCINEERDEN omdat er versoepelingen komen. Het is net dat stukje nuance dat overal ontbreekt in de berichtgeving.

Je bedoelt in die artikels die ik je laten zien heb, waar het wel in staat? En deze:

Maar nee, het staat niet in de krant.

En voor de honderdste keer, de hospitalisaties stijgen daar met 20% en bij ons dalen ze met 30%. Als je dàt verschil niet inziet, dan heeft het geen nut om je cijfers te laten zien, hoor... Het is nog maar 1,5 jaar dat het gaat over exponentiële groei...

En zoals eerder al aangehaald, lagging effect van hospitalisaties t.o.v. besmettingen + hospitalisatiecijfers van het VK zijn al een week oud.

Dat klinkt al eerder als een COVID-19 delivery service :laugh:

Het is fascinerend en beangstigend hoe in elk land er toch ook een percentage bevolking is dat de adviserende virologen e.d. weten te haat en hen als spilfiguren in complottheorien of als leugenaars beschouwen. Fauci, Chris Whitty, Mark Van Ranst, ...
Ik bewonder die mensen toch. Had ik in hun plaats geweest had de bevolking al lang mogen ontploffen. En ja, ik weet dat de goede meerderheid dan het slachtoffer is van die kleine minderheid, maar toch: bedreigingen, haatmails, etc. ge moet toch wel een idealist zijn om dat voor de mensen over te hebben.

Het is fascinerend en beangstigend hoe in elk land er toch ook een percentage bevolking is dat de adviserende virologen e.d. weten te haat en hen als spilfiguren in complottheorien of als leugenaars beschouwen. Fauci, Chris Whitty, Mark Van Ranst, ...
Ik bewonder die mensen toch. Had ik in hun plaats geweest had de bevolking al lang mogen ontploffen. En ja, ik weet dat de goede meerderheid dan het slachtoffer is van die kleine minderheid, maar toch: bedreigingen, haatmails, etc. ge moet toch wel een idealist zijn om dat voor de mensen over te hebben.
Het probleem is dat een bepaald deel van de bevolking niet omkan met de concepten wetenschap en onzekerheid. Als je daartegen niet zegt dat iets met 100% zekerheid zo is, gaan ze wel iemand anders geloven die dat wel kan bieden. En als die dan met goed nieuws komt is het spel helemaal op de wagen natuurlijk. Het help natuurlijk niet dat de experts uiteindelijk ook maar mensen zijn met kleine kantjes en politieke voorkeuren, zie de hele MVR-zeverderij. Voor veel mensen wordt "volg ik de maatregelen" of "geloof ik in COVID" hetzelfde als "vind ik MVR een toffe peer".

En zoals eerder al aangehaald, lagging effect van hospitalisaties t.o.v. besmettingen + hospitalisatiecijfers van het VK zijn al een week oud.
De realiteit in het VK is dat kans op hospitalisatie van een gevaccineerd persoon die besmet wordt met covid in het VK gewoon absurd klein is, dat het overgrote deel van de besmettingen plaatsvindt bij de jonge, niet-gevaccineerde bevolking (waarvan de kans dat ze in het ziekenhuis, laat staan op intensieve, terechtkomen ook vele malen kleiner is). Dat wil dus concreet zeggen dat de ziekenhuiscijfers daar nooit in dezelfde mate gaan stijgen, au contraire. Ook niet als lagging indicator.

Dus het is op dit moment, met alles wat geweten is, gewoon fout om aan te nemen dat de hospitalisatietrend dezelfde zal zijn als vorige keer. Als die wel nog zou exploderen, betekent dat maar een ding: Dat vaccinatie het verschil niet maakt. Maar ik mag hopen dat jij, als redelijk persoon, dat niet gelooft?

En als men je zo op straat belaagd, kan je ook weinig goed doen.
Je kan proberen te vluchten, maar dan pakken ze je er weer bij.
Je kan ze op hun muil slaan, (zelfverdediging) maar dan posten ze enkel dat natuurlijk.
Belachelijk gewoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan