Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap écht niet dat ze die beslissing nemen over Tomorrowland met een hoop drogredenen bij elkaar gegooid. Het EK bewijst dat het perfect mogelijk is om evenement te organiseren met duizenden toeschouwers zonder noemenswaardige problemen. Trouwens, tegen augustus zijn vrijwel alle mensen die risico lopen, dus vanaf 40/50 jaar toch -al lang- 2 keer gevaccineerd? Wie loopt er dus eigenlijk nog risico met zo'n festival? Juist, heel misschien de jongeren zelf. Echt... wat een circus van oudeventenpolitiek op de kap van de jeugd.

Ik snap écht niet dat ze die beslissing nemen over Tomorrowland met een hoop drogredenen bij elkaar gegooid. Het EK bewijst dat het perfect mogelijk is om evenement te organiseren met duizenden toeschouwers zonder noemenswaardige problemen. Trouwens, tegen augustus zijn vrijwel alle mensen die risico lopen, dus vanaf 40/50 jaar toch -al lang- 2 keer gevaccineerd? Wie loopt er dus eigenlijk nog risico met zo'n festival? Juist, heel misschien de jongeren zelf. Echt... wat een circus van oudeventenpolitiek op de kap van de jeugd.
As said, het probleem zit niet bij "het risico om te besmetten". Het probleem zit em bij het zoeken van iemand die corona-paspoorten kan controleren en vakkundig iemand kan buitenzetten die 1000-en euro betaald heeft voor zo'n ticket. Zonder dat daarbij andere mensen risico lopen om besmet te worden.
En de politie ziet dat (compleet begrijpelijk) niet zitten.
Stel dat zo'n controle 10s duurt, en je hebt 10 screening lanes. Dan ben je dus 65000 seconden aan het controleren, dat is 18u...
Stel dat je naar 2u wil krijgen, dan moet je dus 90 screening lanes gaan zetten. En daar is geen plek voor.

Eerste match van het EK was een week geleden, hoe kan je nu dan al beweren dat er bewijs is dat "het perfect mogelijk is om evenement te organiseren met duizenden toeschouwers zonder noemenswaardige problemen".

Het kan zijn, maar welk bewijs heb je? :thinking:

Ik ben een 51 jarige risicopatiënt en zal mijn tweede prik pas krijgen op 21 augustus. Je voorspelling is dus meer dan een beetje te optimistisch.
Ik ben 21 jaar en ik heb nog altijd geen enkele prik gekregen, zelfs nog geen uitnodiging. Wel al 2 keer corona.
Ik kan dus nog een paar keer in m'ne neus laten boren deze zomer.

As said, het probleem zit niet bij "het risico om te besmetten". Het probleem zit em bij het zoeken van iemand die corona-paspoorten kan controleren en vakkundig iemand kan buitenzetten die 1000-en euro betaald heeft voor zo'n ticket. Zonder dat daarbij andere mensen risico lopen om besmet te worden.
Stel dat zo'n controle 10s duurt, en je hebt 10 screening lanes. Dan ben je dus 65000 seconden aan het controleren, dat is 18u...
Stel dat je naar 2u wil krijgen, dan moet je dus 90 screening lanes gaan zetten. En daar is geen plek voor.

Drogreden.

EU bezoekers -> covid certificaat, dat is op 2 seconden gescand samen met het toegangsticket.
Buiten EU (ik dacht trouwens dat het 100% EU zou zijn dit jaar) kan je dan inderdaad nog naar een testlane systeem sturen. Dat hoeft trouwens ook niet D-day te zijn, je kunt ook vragen dat mensen zich laten testen voor aankomst bij het festival en hun bewijs van test moeten kunnen voorleggen. Hell, een tomorrowland zou zelfs via een online registrateisysteem kunnen werken waarbij je een bewijs van vaccinatie/test instuurt in een online portaal.

Waar een wil is, is een weg. Maar er is geen wil, dat is het probleem. En zich dan wegstoppen achter drogreden na drogreden na drogreden.

Drogreden.

EU bezoekers -> covid certificaat, dat is op 2 seconden gescand samen met het toegangsticket.
Buiten EU (ik dacht trouwens dat het 100% EU zou zijn dit jaar) kan je dan inderdaad nog naar een testlane systeem sturen. Dat hoeft trouwens ook niet D-day te zijn, je kunt ook vragen dat mensen zich laten testen voor aankomst bij het festival en hun bewijs van test moeten kunnen voorleggen. Hell, een tomorrowland zou zelfs via een online registrateisysteem kunnen werken waarbij je een bewijs van vaccinatie/test instuurt in een online portaal.

Waar een wil is, is een weg. Maar er is geen wil, dat is het probleem. En zich dan wegstoppen achter drogreden na drogreden na drogreden.
En denk je dat er een systeem op poten gaat staan om corona-paspoorten te scannen op echtheid? Dat gaan manuele controles worden net zoals de paspoortcontrole op de luchthaven nog manueel moet.

Een 30.000 bezoekers komt al van de camping, dus dan moeten er dagelijks nog een 35.000 bezoekers gecontroleerd worden.

Als men op voorhand kan bewijzen dat men gevaccineerd is kan dit eventueel al mee verwerkt worden in het toegangsbandje dat gescand moet worden?

Eerste match van het EK was een week geleden, hoe kan je nu dan al beweren dat er bewijs is dat "het perfect mogelijk is om evenement te organiseren met duizenden toeschouwers zonder noemenswaardige problemen".

Het kan zijn, maar welk bewijs heb je? :thinking:
Welk bewijs heb je dat er misschien nieuwe varianten komen waarvoor de vaccins niet werken? Nul komma nul.

2) En we zijn terug in Maart 2020 met "het is maar een griep". Ondertussen weten we dat de gevolgen véél drastischer zijn dan bij griep. We zien nog quasi dagelijks nieuwe varianten verschijnen waarvan niemand kan zeggen of het vaccin er nu tegen helpt of niet. Dat is bij griep niet zo.
We zijn niet terug maart 2020, maar juni 2021 en moeten beseffen dat mentale gezondheid meer slachtoffers begint te maken dan het virus zelf.

En wat is er mis met zoiets te bespreken met de organisators? Laat die hun creatieve en logistieke machine maar werken.

Pukkelpop heeft hetzelfde probleem, of niet?

De organisatie kan toch perfect op voorhand communiceren dat er refunds aangevraagd kunnen worden? Als ge ziet dat zelfs PKP na paar uur al 70% van haar tickets kwijt was, dan lijkt het me dat een festival als TL er niet voor moet vrezen dat die vrijgekomen tickets geen kandidaten zullen vinden. Als iemand dan ondanks die communicatie besluit om z'n ticket toch te houden en toch af te zakken zonder geldig coronapaspoort, dan moet die niet moeilijk doen en heeft die pech he. In normale tijden werden er ook mensen (ondanks zware discussies) geweigerd op festivals als ze bijvoorbeeld een vals ticket hadden waar ze online wel véél voor betaald hadden. Eigen keuze en verantwoordelijkheid van mensen dus.

En mankracht om te controleren zal echt niet het probleem zijn, genoeg securityfirma's die er om staan te springen terug aan de slag te kunnen aangezien dat een sector is die de crisis ook wel gevoeld zal hebben. De organisatie zal er heus wel alles aan doen om de wachtrijen te beperken en zoveel mogelijk wachtrijen/ingangen en bijhorend personeel voorzien.

Als "ja maar coronapass controleren duurt te lang" het argument is, dan kan trouwens geen enkel festival of evenement doorgaan he. Op PKP moet dat ook gecontroleerd worden, als ik binnenkort naar het voetbal ga dan zal dat daar ook gecontroleerd worden, ...
Dan hadden we trouwens de winkels ook maar non-stop moeten sluiten het voorbije jaar, want die beperking van x aantal personen binnen, handen ontsmetten, zorgde ook voor een vertraagde flow tov anders. Idem voor de (achteraf gezien nutteloze) registraties die moesten gebeuren bij het betreden van een horecazaak afgelopen zomer.

Het enige geldige argument om TL (of evenementen tout court) nog niet te laten doorgaan zou imo zijn dat de cijfers nog te hoog waren en/of de vaccinatiegraad nog te laag zou zijn op dat moment. Maar het ziet er naar uit dat beiden eind augustus méér dan OK gaan zijn.

Laatst bewerkt:
Snap zelfs niet waarom die jongeren zouden moeten bewijzen dat ze gevaccineerd zijn?
Al die maatregelen waren er toch om de ouderen en zwakkeren te beschermen, die zijn tegen dan al lang gevaccindeerd.

Gaan we de jongeren dan nog alles blijven ontzeggen of verplicht laten testen?
Waarom? Om een paar extra gevallen in de ziekenhuizen te voorkomen.

Aub zeg. Het is genoeg geweest, schei er mee uit als die ouderen gevaccineerd zijn.

En denk je dat er een systeem op poten gaat staan om corona-paspoorten te scannen op echtheid? Dat gaan manuele controles worden net zoals de paspoortcontrole op de luchthaven nog manueel moet.
Sorry maar dit is toch wel te belachelijk voor woorden. In Nederland kan men het perfect met een Qr code dus waarom zou men het hier in vlaanderen niet kunnen.

Imo zou men zelf met automatische toegangspoortjes kunnen werken waarbij je je ticket en je vaccinatiepasspoort moet scannen eer je het terrein op wil.

Ik ben een 51 jarige risicopatiënt en zal mijn tweede prik pas krijgen op 21 augustus. Je voorspelling is dus meer dan een beetje te optimistisch.
Kan toch bijna niet? In mijn stad zitten wij onder het Belgische gemiddelde qua percentage vaccinaties. Ik ben 28 en krijg de eerste week van augustus mijn tweede prik. Zo optimistisch is die voorspelling dan toch echt niet. Wat loopt er fout bij jullie is eerder de vraag? En wat dan nog... uw eerste prik countert bijna alle risico en de rest heb je ook nog voornamelijk zelf in de hand. Daarvoor moet niet heel het land op slot blijven.

Welk bewijs heb je dat er misschien nieuwe varianten komen waarvoor de vaccins niet werken? Nul komma nul.
Geen, maar wat heeft dat te maken met jouw eerdere post of mijn post?

Dus, wederom de vraag, jij stelde dat "Het EK bewijst dat het perfect mogelijk is om evenement te organiseren met duizenden toeschouwers zonder noemenswaardige problemen."; welk bewijs?

Kan toch bijna niet? In mijn stad zitten wij onder het Belgische gemiddelde qua percentage vaccinaties. Ik ben 28 en krijg de eerste week van augustus mijn tweede prik. Wat loopt er dan fout bij jullie? Zo optimistisch is die voorspelling dan toch echt niet. En wat dan nog... uw eerste prik countert bijna alle risico en de rest heb je ook nog voornamelijk zelf in de hand. Daarvoor moet niet heel het land op slot blijven.
Hij zal AZ gekregen hebben in de periode dat het nog 12weken tussen de 2 prikken was. Niks misgelopen dus.

En zelfs dan nog, zet controlecentra op in de stations, in de luchthavens, zet een tomorrowland checkin house op in Antwerpen. Er zijn tig van mogelijkheden om aankomende bezoekers te screenen/testen of hun certificaat te testen. Zodat ze op voorhand gecleared zijn en bij het festival gewoon binnen kunnen.

Denmark-Belgium-paused-to-pay-Eriksen-tribute-780x470.jpg
Toont aan dat men het kan organiseren. Nu het bewijs dat er geen noemenswaardige problemen waren...

Toont aan dat men het kan organiseren. Nu het bewijs dat er geen noemenswaardige problemen waren...

Het is blijkbaar zonder problemen gelukt 60.000+ mensen te kunnen controleren op verplichte vaccinatie om een event te kunnen bijwonen. Dus welke noemenswaardige problemen waren er dan?

Geen, maar wat heeft dat te maken met jouw eerdere post of mijn post?

Dus, wederom de vraag, jij stelde dat "Het EK bewijst dat het perfect mogelijk is om evenement te organiseren met duizenden toeschouwers zonder noemenswaardige problemen."; welk bewijs?
Het bewijs van het tegendeel van de drogreden dat muh tickets en muh coronapass controleren te moeilijk zou zijn.

Daarnaast zijn die mensen zich 1) bewust van het risico dat ze nemen 2) getest 3) wellicht gevaccineerd 4) vnml een jonge doelgroep.

Het bewijs van het tegendeel van de drogreden dat muh tickets en muh coronapass controleren te moeilijk zou zijn.

Daarnaast zijn die mensen zich 1) bewust van het risico dat ze nemen 2) getest 3) wellicht gevaccineerd 4) vnml een jonge doelgroep.

Mega voetbaltempels in de wereld met tot 100.000 bezoekers per match ontvangen en controleren, die kunnen het wel. Keer op keer.

In België gaat men (lees: politie en burgemeesters) huilie huilie doen als men 70.000 bezoekers zou moeten controleren, terwijl een tomorrowland wss staat te springen om die controles te helpen organiseren.

Tomorrowland, als je meeleest: pak uw boeltje en verhuis definitief naar Nederland. Ze gaan u met open armen ontvangen, een dijk van een controlemechanisme helpen opzetten en onze twee burgervaders kunnen dan huilie huilie doen over de miljoenen aan inkomsten per jaar die ze verliezen. Ik zou het u gunnen, met dit pestbeleid in België.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan