the_fox
Well-known member
En wat heeft dit te maken met de huidige discussie? Gaat hierover hé:Ik snap hem anders wel, wat bepaalde virlogen betreft toch. Van Ranst werd vandaag ook weer losgelaten in een interview in HLN waarin hij stelt dat er ten vroegste binnen twee maanden versoepeld kan worden. Ik vind dat soort uitspraken op dit moment niet alleen not done, het werk ook gewoon contraproductief.
Als de risicogroepen en ouderen ingeënt zijn, dan kan het normale leven hervatten? Dan zal de druk op de ziekenhuizen toch sterk afnemen gezien Covid patiënten daar van hogere leeftijd zijn.
Of zie ik het te simpel?
Volgens de huidige planning en mogelijkheden, spreekt Van Ranst niet tegen wat MJ beweerde en waar het hier over ging. Is een inschatting van hem op basis van wat momenteel geweten is en wat de doelstellingen zijn. Geen prettig nieuws, maar volgens de huidige evoluties en wat vooropgesteld is om te versoepelen een realistische schatting.Het zou logisch zijn, maar niet voor onze overheid en staatsvirologen![]()
Of heb je liever dat men zegt dat volgende week/maand alle maatregelen afgeschaft worden om er dan op terug te komen omdat de situatie nog niet goed genoeg is om te versoepelen?
En PS, interview zit achter een paywall, maar dit kan ik lezen en bevestigd wat ik hierboven zeg ook:
De federale overheid wil de coronaregels pas bijsturen, als we drie weken lang maximaal 800 besmettingen per dag optekenen en er hooguit 75 ziekenhuisopnames per dag zijn. Daar zitten we met 2.020 besmettingen en 127 hospitalisaties nog ver vandaan. De vaccinatieronde zal pas over twee maanden vruchten beginnen af te werpen, meent Van Ranst. Volgens hem zal het nog vijf tot zes weken duren eer we de drempel van de hospitalisaties bereiken. Tel daar drie weken bij om te consolideren en dan zitten we aan twee maanden. “Tenzij de politiek toch anders beslist”, benadrukt Van Ranst. Onze politici zullen immers ook kijken naar wat onze buurlanden doen. “Als het buitenland eerder versoepelt dan wij, zal de druk op de beleidsmakers groot worden.”