Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
NIeuwe studie over lange termijngevolgen van COVID bij overlevenden, 6 maanden later

Precies toch ook veel 'mentale' symptomen? "Fatigue or muscle weakness, sleep difficulties, and anxiety or depression".
Met uitzondering van 'muscle weakness' zijn dat symptomen die momenteel ook bij niet-besmette mensen terug te vinden zijn... Allemaal een rechtstreeks gevolg van angst en stress.

Pas op, er zijn volgens die studie zeker ook patiënten met ernstigere lange termijngevolgen, dat probeer ik hier niet te ontkennen he.

Die 800 besmettingen per dag is het niet alleen he

Het is - 800 besmettingen per dag (dat minstens 3 weken) en steeds dalende lijn EN -75 opnames per dag EN minder dan 3% positiviteitsratio.

Van Ranst zijn campagne in media ook al aan het starten dat er pas ten vroegste over 2 maand versoepelingen komen. :)
Aaah, la méthode Van Ranst...

Die 800 besmettingen per dag is het niet alleen he

Het is - 800 besmettingen per dag (dat minstens 3 weken) en steeds dalende lijn EN -75 opnames per dag EN minder dan 3% positiviteitsratio.

Van Ranst zijn campagne in media ook al aan het starten dat er pas ten vroegste over 2 maand versoepelingen komen. :)

Ze houden rekening met meerdere criteria.
Aantal besmettingen is er 1 van maar ook positiviteitsratio en aantal ziekenhuisopnames.
Ik ben er mij van bewust dat het slechts 1 van de criteria is, maar het gaat er mij over dat het een onzinnig criterium is aangezien het zo hard gestuurd kan worden door het aantal testen. De huidige situatie toont dat toch duidelijk aan?
Brussel kent een gigantische groei in het aantal absolute cijfers, maar de positiviteitsratio is daar in sneltreinvaart naar beneden aan het gaan. Die cijfers staan gewoon haaks op mekaar.
Ofwel test ge zodanig veel dat u positiviteitsratio naar beneden gaat (want je gaat ook een hele hoop niet besmette mensen meetesten), maar dan gaat u absolute aantal toenemen (want je test gewoon bijzonder veel)

ofwel ga je gericht gaan testen door bv contactopsporing etc, maar dan gaat je positiviteitsratio door het dak (want je test enkel vermoedelijke besmettingen), terwijl in dit geval je absolute aantal waarschijnlijk lager zal liggen omdat je nieuwe clusters moeilijker gaat vinden.

Op 3 december werd beslist dat de maatregelen tot minstens 15januari verlengd werden en werd het MB hiervoor gepubliceerd.
Op 8 januari werd beslist dat de maatregelen niet versoepeld werden en dat een volgend overlegcomité op 22 januari zou plaatsvinden.

Er is dus gecommuniceerd dat de maatregelen niet versoepeld werden, dus er werd een nieuw MB gepubliceerd. De datum daarin is de uiterste datum en kan zoals altijd ervoor ook vervangen worden door een nieuwe versie (wat in in het verleden ook al gebeurd is).

Enigste perceptie die nu gecreëerd wordt, is door de media die zo'n artikels publiceert met zo'n krantenkoppen. Zeker omdat het een betalend artikel is in DS...

Dunno of dit er ook instaat (want, achter paywall), maar dit staat er in andere artikels wel in (meestal ook met een misleidende titel):
Het is maar welke draai je er aan geeft. Verlinden verduidelijkte op de radio nog dat men voor terug zes weken gekozen heeft omdat dit volgens motivatiepsychologen beter zou zijn dan telkens met twee weken te verlengen.

Verlinden gaf toe dat de communicatie hierover beter kon. Het niet vermelden van die datum noemde ze een formaliteit...

Het komt vooral over alsof de regering dat niet duidelijk durft te communiceren naar de bevolking, hoe lang dit nog minimum gaat duren.

Ik begrijp toch al die heisa niet hoor.

In mijn hoofd zijn deze maatregelen (desnoods in kleinere mate) nog van toepassing tot minstens september ofzo. Lijkt me logisch, want pas vanaf dan zal een grote meerderheid gevaccineerd zijn.

Zijn er nu echt mensen die dachten dat we nu al konden gaan versoepelen?

Verlinden gaf toe dat de communicatie hierover beter kon. Het niet vermelden van die datum noemde ze een formaliteit...
Dat het anders/beter kon gecommuniceerd worden, ga ik niet ontkennen :p En dat het vermelden van de datum een formaliteit is, is ook gewoon zo. Zie mijn vorige posts. Wordt altijd een datum op geplakt, maar kan verlengd worden of er kan een nieuw MB gepubliceerd worden voor het einde die deze vervangt.

Maar ik stoorde mij vooral aan de berichtgeving van "uit het niets", wat niet zo is. En dit werd gretig opgepikt natuurlijk...

Het komt vooral over alsof de regering dat niet duidelijk durft te communiceren naar de bevolking, hoe lang dit nog minimum gaat duren.
Wat je niet weet, kan je niet communiceren. Is niet van niet durven. En zoals ook al meermaals gezegd, is dit een continu veranderende situatie en gaat men af op de evolutie; iets dat je niet kan voorspellen.

In mijn hoofd zijn deze maatregelen (desnoods in kleinere mate) nog van toepassing tot minstens september ofzo. Lijkt me logisch, want pas vanaf dan zal een grote meerderheid gevaccineerd zijn.

Persoonlijk verwacht ik nog verstrengingen tgv de gemuteerde versies.

Het punt is vooral de gebrekkige communicatie. Maar dat heeft Verlinden ondertussen ook zelf toegegeven.

Persoonlijk verwacht ik nog verstrengingen.

Het punt is vooral de gebrekkige communicatie. Maar dat heeft Verlinden ondertussen ook zelf toegegeven.
Wat baten verstrengingen als de huidige maatregelen al niet deftig opgevolgd worden?

Telewerk = een lachertje.
Alleen winkelen = een lachertje.
Anderhalve meter afstand = een lachertje.

Idem hoor. Maar wij lezen hier bij en volgen het nieuws wat. Een hoop mensen is er helemaal niet mee bezig en laat het gewoon op hen afkomen, en zal er dan vanuit gaan dat nu er een vaccin is het ook allemaal achter de rug is. En het is voor zo'n mensen dat een duidelijke communicatie dubbel nodig is vanuit de overheid, ook al zal er altijd een fractie zijn die dan nog van niets weet.

https://speld.nl/2021/01/11/vrouw-d...-krijgt-op-haar-vragen-over-het-coronavaccin/ ;)

Als de risicogroepen en ouderen ingeënt zijn, dan kan het normale leven hervatten? Dan zal de druk op de ziekenhuizen toch sterk afnemen gezien Covid patiënten daar van hogere leeftijd zijn.

Of zie ik het te simpel?

Als de risicogroepen en ouderen ingeënt zijn, dan kan het normale leven hervatten? Dan zal de druk op de ziekenhuizen toch sterk afnemen gezien Covid patiënten daar van hogere leeftijd zijn.

Of zie ik het te simpel?
Zo denk ik er ook over. Al hoop ik dat die mutaties niet te vervelend gaan doen..

Of zie ik het te simpel?
Het is een mogelijkheid (naar mijn mening ook een grote kans), maar geen zekerheid ;)

Het zou logisch zijn, maar niet voor onze overheid en staatsvirologen ;)
Gelukkig hebben we onze forumexperten nog die blijkbaar nu ook gedachten kunnen lezen!

De overheid en "staatsvirologen" stellen al maanden dat alles opgevolgd wordt en er beslissingen gemaakt worden op basis van de cijfers. Als die cijfers geïmpacteerd worden zoals @MiniJeffrey aanhaalt, dan gaan de beslissingen ook volgen.

Ik ben er daar op aan het hopen + hopelijk hetzelfde weer als vorig jaar met de start van de lockdown. Je kan dan veel rapper buiten met iemand afspreken, de ramen van de scholen/kantoren kunnen openblijven staan enz.
Maar de cijfers zullen wel laag genoeg moeten zijn om dit in maart/april te kunnen uitvoeren.

Gelukkig hebben we onze forumexperten nog die blijkbaar nu ook gedachten kunnen lezen!

De overheid en "staatsvirologen" stellen al maanden dat alles opgevolgd wordt en er beslissingen gemaakt worden op basis van de cijfers. Als die cijfers geïmpacteerd worden zoals @MiniJeffrey aanhaalt, dan gaan de beslissingen ook volgen.
De staatsvirologen spreken elkaar al maanden tegen, op dagelijkse basis. Ik denk niet dat we daar nog veel logica van moeten verwachten.

Zo ne titel.
De helft van de mensen klikt em al niet open. Van de andere helft heeft misschien 10% een abonnement om het volledig te lezen.

Dat soort clickbait begin ik echt wel stilletjes aan moe te worden se.

Met cijfers kunt ge aantonen wat ge wilt en in uw kraam past.

Ik snap hem anders wel, wat bepaalde virlogen betreft toch. Van Ranst werd vandaag ook weer losgelaten in een interview in HLN waarin hij stelt dat er ten vroegste binnen twee maanden versoepeld kan worden. Ik vind dat soort uitspraken op dit moment niet alleen not done, het werk ook gewoon contraproductief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan