Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's nog zo een domme regel, heel vaak met maar 1 kar binnengegaan en mij van de domme gehouden als ze mij erop aanspraken.
domme regel, van de domme houden, ... hmm...
Kingrotra zei:
Waar staat dit? Eerste keer dat ik dit hoor. We hebben het hier over supermarkten he, niet over de Zara en Dreamland.
Laat maximaal 1 klant per 10 vierkante meter toegankelijke vloeroppervlakte toe.

Carrefour is de enigste winkel die die domme regel met karren niet hanteert, voor mij is dat alleen al een reden om daar te gaan winkelen. Doen tenminste niet mee met al die zever.

In de Albert Heyn weigerden ze mij en mijn vrouw binnen te laten tenzij we allebei een aparte winkelkar namen. 2 karren per huishouden is toch niet langer verplicht???

Ik heb hier géén problemen mee maar ik vraag me af of de AH dit nog mag verplichten?
Mijd die AH dan maar hoor, hier in Leuven heb ik ook nog enkele winkels gezien die krampachtig blijven vasthouden aan (niet langer verplichte) maatregels. Als ik winkel zo zijn eigen regels gaan bepalen gaat het nog snel een kiekenkot worden, wat is er nu zo moeilijk aan gewoon de algemene richtlijnen te volgen?

Mijd die AH dan maar hoor, hier in Leuven heb ik ook nog enkele winkels gezien die krampachtig blijven vasthouden aan (niet langer verplichte) maatregels. Als ik winkel zo zijn eigen regels gaan bepalen gaat het nog snel een kiekenkot worden, wat is er nu zo moeilijk aan gewoon de algemene richtlijnen te volgen?
Iedere winkel mag zijn eigen regels bepalen. Er mag maar een bepaald aantal mensen tegelijk in de winkel zijn, en het is aan de winkel om dat te regelen. Overtredingen zijn ook op rekening van die winkel.

Je verwart twee regels met elkaar : het aantal personen toegelaten per m² en het aantal personen die tesamen mogen winkelen.
Als AH via hun karren bijhouden hoeveel mensen de winkel binnen mogen dan is het toch logisch ook dat ze niet 2 of meer per kar gaan toelaten?

Op de meir meerdere mensen buiten zien staan die bijhielden hoeveel mensen binnen en buiten gaan. Zo kan je het ook doen enkel kost het personeel dan.

Groepen van meer dan twee personen zijn ook toegestaan, als zij tot hetzelfde huishouden behoren.

Jep, domme maatregelen dus. Nogmaals, hoeveel besmettingen hebben we door winkelen gehad?
Ik vind veel zaken dom die ik moet doen om tot de samenleving te behoren, maar ik doe ze toch. Dat hebben ze me ergens in de lagere school aangeleerd.

Groepen van meer dan twee personen zijn ook toegestaan, als zij tot hetzelfde huishouden behoren.

Jep, domme maatregelen dus. Nogmaals, hoeveel besmettingen hebben we door winkelen gehad?

en je mag 120km/u op de autostrade en niet parkeren op zebrapad
beiden gaan over zelfde object en toch verschillende regels.

Waarom is dat dan moeilijk als het de coronamaatregelen gaat.

Verschrikkelijk. En gaat het al wat beter nu?

en je mag 120km/u op de autostrade en niet parkeren op zebrapad
beiden gaan over zelfde object en toch verschillende regels.

Waarom is dat dan moeilijk als het de coronamaatregelen gaat.
omdat de coronaregels geen onderbouwing hebben, ale de meeste toch
snelheid limiteren doen we om de veiligheid te bewaren, idem voor zebrapadan en daarop parkeren.

Kan jij me even uitleggen wat de logica is achter een kar ontsmetten wanneer er studies geweest zijn die al hebben ontkracht dat dit voor veel besmettingen kan zorgen?
Of een mondmasker op hebben in openlucht?

Wat denken jullie dat er deze zomer mogelijk zal zijn qua (grote) vakantiehuizen in de Ardennen? Wij huren elk jaar met heel de familie (+/- 30 personen) een groot domein of kasteel voor enkele dagen. Momenteel is de regel nog: eigen bubbel + 4.

Ik zet het niet meer op in stad se.
De eerste dag dat het niet meer moest ben ik er direct van gaan profiteren. De rest doet wat em wil.

Ik heb de logica altijd verstaan erachter en mij eraan gehouden. Maar was toch lullig als ge ergens zat waar in een straal van 50 meter niemand was om dat op te hebben. Of om te joggen en dat ding op te hebben terwijl er mensen zonder rondliepen met een sigaret in hun bakkes :unsure:
Is het in Hasselt (&Genk) niet zo dat het niet meer verplicht is behalve op drukke momenten en drukke plaatsen ?

omdat de coronaregels geen onderbouwing hebben, ale de meeste toch
snelheid limiteren doen we om de veiligheid te bewaren, idem voor zebrapadan en daarop parkeren.

Kan jij me even uitleggen wat de logica is achter een kar ontsmetten wanneer er studies geweest zijn die al hebben ontkracht dat dit voor veel besmettingen kan zorgen?
Of een mondmasker op hebben in openlucht?
Omdat studies en onze kennis van de zaken verandert over de tijd? En de regels hinken achterop, wat ook logisch is, je gaat niet alles overboord gooien voor 1 studie.

Snelheidslimieten zijn over de jaren heen ook geëvolueerd. Alsook waar wel en niet mag geparkeerd worden. Dat gaat over decennia, coronamaatregelen zijn er nog maar een jaar en een paar maand. En sommige corona-regels werden al aangepast in kader van nieuwe ontdekkingen.

En als een private instelling (een winkel dus) u iets verplicht wat niet wettelijk verplicht is (maar ook niet verboden dat ze het opleggen), dan heb je 2 keuzes: het doen of er niet binnengaan.

Wat denken jullie dat er deze zomer mogelijk zal zijn qua (grote) vakantiehuizen in de Ardennen? Wij huren elk jaar met heel de familie (+/- 30 personen) een groot domein of kasteel voor enkele dagen. Momenteel is de regel nog: eigen bubbel + 4.
Als je het organiseert als een event mag plots veel meer ;).

Als je het organiseert als een event mag plots veel meer ;).
Ik snap dat het waarschijnlijk "grappig" bedoeld is, maar het is eigenlijk: Als je een event organiseert, mag plots veel meer.
Moet je wel aan alle dingen voldoen, wat niet eventjes "organiseer het als event" is.

Uiteindelijk zal die versoepeling wel komen. Ik had wel verwacht dat die nu al zou vastliggen op 1 juli, een versoepeling naar meer mensen in toeristische logies, maar dat is nog niet opgenomen in het zomerplan, voor zover ik zie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan