Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je verwart twee regels met elkaar : het aantal personen toegelaten per m² en het aantal personen die tesamen mogen winkelen.
Als AH via hun karren bijhouden hoeveel mensen de winkel binnen mogen dan is het toch logisch ook dat ze niet 2 of meer per kar gaan toelaten?

Op de meir meerdere mensen buiten zien staan die bijhielden hoeveel mensen binnen en buiten gaan. Zo kan je het ook doen enkel kost het personeel dan.

Die regel van aantal personen per vierkante meter is nog zoiets idioot. Neem nu de MetaLeuven aan de vaart. Daar mag om en bij de 320 man binnen. Maar die winkel staat, met uitzondering van een centraal gangpad, stampensvol rekken. Je kan ook niet in een gang passeren met meer als 1.5 meter afstand.

Maar der mag wel 320 man binnen hoor!
 
Die regel van aantal personen per vierkante meter is nog zoiets idioot. Neem nu de MetaLeuven aan de vaart. Daar mag om en bij de 320 man binnen. Maar die winkel staat, met uitzondering van een centraal gangpad, stampensvol rekken. Je kan ook niet in een gang passeren met meer als 1.5 meter afstand.

Maar der mag wel 320 man binnen hoor!
Hoe maakt een slechte inrichting van de winkel een regel idioot?

Lijkt me toch ook niet beter om een boek van 1000 pagina's aan regels te maken omdat er dergelijke zaken zijn, dan weet je namelijk helemaal niet meer wat te doen. Om te zorgen dat regels goed gevolgd worden moet je ze vooral simpel houden en niet meer regelnevelarij invoeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
Hoe algemener de regels hoe meer je zo'n zaken tegenkomt natuurlijk. Anderzijds, maak ze te gedetailleerd en daar wordt ook op geschoten. Toen de regel was dat je 4 mensen buiten mocht zien en maar 1 persoon binnen vond men ook meteen dat dit "absurd" was omdat er zo maar één iemand naar het toilet mocht.
 
Ik snap dat het waarschijnlijk "grappig" bedoeld is, maar het is eigenlijk: Als je een event organiseert, mag plots veel meer.
Moet je wel aan alle dingen voldoen, wat niet eventjes "organiseer het als event" is.

Uiteindelijk zal die versoepeling wel komen. Ik had wel verwacht dat die nu al zou vastliggen op 1 juli, een versoepeling naar meer mensen in toeristische logies, maar dat is nog niet opgenomen in het zomerplan, voor zover ik zie.

Komende vrijdag is er alleszins Overlegcomité, en De Croo heeft al laten vallen dat extra versoepelingen mogelijk zijn.
Dunno of er daarom meteen een pasklaar antwoord gaat zijn op uw vraag, maar enkel op de letterlijke uitleg van het zomerplan baseren, hoeft ook niet aangezien de kans er wel in zit dat méér gaat mogen dan wat daar in staat.
 
Weet niet of het al is gepasseerd, maar; Eerste menselijke besmetting met vogelgriep H10N3 vastgesteld.
"De gezondheidscommissie verwacht niet dat het virus op grote schaal om zich heen gaat grijpen." 🤣🤣 💅

Chinezen nemen het woord omnivoor wel heel letterlijk.
Oud nieuws hé, pak dan iets recenter als ge op de chinezen wilt kakken...

 
Gaan we weer dat halfracistische fabeltje overnemen dat Chinezen een vleermuis hebben gegeten en dat we daardoor met een pandemie zitten? Ik dacht het niet.
Bwah, nochtans dat er zulke virussen à la ebola, corona, etc. rondwarrelen en ontstaan is wel grotendeels omdat men het in sommige <regio's> niet zo nauw neemt met 'eethygiëne' en alles in hun frak slaagt gaande van vleermuis tot (zongedroogd) bushmeat.

Of impliceer je nu dat corona ontsnapt is uit een Chinees lab?
Nu wordt het moeilijk eh loser. ^^
 

In Brussel is het al aan het slabbaken met slechts een vaccinatiegraad van 35%. En het ligt niet aan een gebrekkige toevoer van vaccins.
 
Gaan we weer dat halfracistische fabeltje overnemen dat Chinezen een vleermuis hebben gegeten en dat we daardoor met een pandemie zitten? Ik dacht het niet.
nee das waar, het is ontsnapt in een van hun labo's waarschijnlijk. Was jij het toen ook niet die menig poster hier wat belachelijk maakte en betichte van fake news te verspreiden?


In Brussel is het al aan het slabbaken met slechts een vaccinatiegraad van 35%. En het ligt niet aan een gebrekkige toevoer van vaccins.

Wat had je verwacht? Brussel heeft veel armoede en een grote populatie expats en internationale mensen/medewerkers.
De toegang om zo een vaccin te krijgen is ook helemaal anders geregeld dan in Vlaanderen, waar men eigenlijk met oproepingsbrieven werkt.
 
Hoe maakt een slechte inrichting van de winkel een regel idioot?

Lijkt me toch ook niet beter om een boek van 1000 pagina's aan regels te maken omdat er dergelijke zaken zijn, dan weet je namelijk helemaal niet meer wat te doen. Om te zorgen dat regels goed gevolgd worden moet je ze vooral simpel houden en niet meer regelnevelarij invoeren.

Je maakt een regel die verplicht alleen de bruikbare ruimte in de winkel op te nemen in die berekening. Dat is nu toch geen Rocket Science zeg :)
 
Je maakt een regel die verplicht alleen de bruikbare ruimte in de winkel op te nemen in die berekening. Dat is nu toch geen Rocket Science zeg :)
of je maakt niet van die achterlijke niet te controleren regels, wat dacht je daar van?
Tenzij winkels de grote bronhaarden zijn van besmettingen?
 
Bwah, nochtans dat er zulke virussen à la ebola, corona, etc. rondwarrelen en ontstaan is wel grotendeels omdat men het in sommige <regio's> niet zo nauw neemt met 'eethygiëne' en alles in hun frak slaagt gaande van vleermuis tot (zongedroogd) bushmeat.
Opnieuw daar met het fabeltje. Het is niet waar, het is verzonnen. Zever. Fake news. Zie onderaan.
nee das waar, het is ontsnapt in een van hun labo's waarschijnlijk. Was jij het toen ook niet die menig poster hier wat belachelijk maakte en betichte van fake news te verspreiden?
"Waarschijnlijk". Right. En je mag altijd posts terugzoeken waar ik iemand belachelijk maak. Als hij op dat moment kwam verkondigen dat het zeker weten uit een lab is ontsnapt en dat het human made is door de Chinezen, mogelijk als wapen (dat is wat er toen gezegd werd), dan kan het zijn dat ik dat fake news heb genoemd. Het is niet omdat je ongegronde verzinsels achteraf toevallig juist bleken, dat het daarom minder hard ongegronde verzinsels waren, hè.

Gelukkig is het al 100% duidelijk wat de oorzaak is
Dat is niet hoe een zoönotische ziektes werken. Een virus springt naar de mens, vaak met een tussensoort:

Maar: "Die vieze Chinezen eten ook alles".
 
Daarom dat het WHO vrank & vrij alles mocht gaan onderzoeken daar in China?
Ben niet meer op de hoogte van de laatste conclusies of gebeurtenissen in dat onderzoek, maar de ze werden toch geweerd uit labo's & geschaduwd door chinese overheid?
 
Daarom dat het WHO vrank & vrij alles mag gaan onderzoeken daar in China?
China staat als halve/hele dictatuur die continue wil bewijzen dat ze het goed doen nooit te trappelen om onderzocht te worden hoor. Ik denk dat er qua rapportage van corona-cijfers en bekendmaken aan de wereld ook wel het een en ander is achtergehouden/onder de mat geveegd.

Daaruit kan je niet 1:1 gaan halen dat het sowieso uit een lab ontstapt is.
 
of je maakt niet van die achterlijke niet te controleren regels, wat dacht je daar van?
Tenzij winkels de grote bronhaarden zijn van besmettingen?

Het punt van die winkelkarren is net dat het zo wél te controleren valt, maar bon.

Grote csrrefours gebruiken zelfs automatische telsystemen van Dahua
 
Opnieuw daar met het fabeltje. Het is niet waar, het is verzonnen. Zever. Fake news. Zie onderaan.

"Waarschijnlijk". Right. En je mag altijd posts terugzoeken waar ik iemand belachelijk maak. Als hij op dat moment kwam verkondigen dat het zeker weten uit een lab is ontsnapt en dat het human made is door de Chinezen, mogelijk als wapen (dat is wat er toen gezegd werd), dan kan het zijn dat ik dat fake news heb genoemd. Het is niet omdat je ongegronde verzinsels achteraf toevallig juist bleken, dat het daarom minder hard ongegronde verzinsels waren, hè.

Als ik het zo'n beetje aanzie vind je abnormaal veel zaken wel fake news eh.
Uw achternaam is toevallig ook niet Van Ranst? 😅
 
Laatst bewerkt:
Daarom dat het WHO vrank & vrij alles mocht gaan onderzoeken daar in China?
Ben niet meer op de hoogte van de laatste conclusies of gebeurtenissen in dat onderzoek, maar de ze werden toch geweerd uit labo's & geschaduwd door chinese overheid?
Ja, want er is totaal geen nuance tussen "Chinezen slagen alles in hun frak" en "China heeft niks verkeerd gedaan"...

Als ik het zo'n beetje aanzie vind je abnormaal zaken wel fake news eh.
Uw achternaam is toevallig ook niet Van Ranst? 😅
Niet zo veel zaken. Alleen verzinsels die goed klinken en meestal passen in de confirmation bias, waardoor ze afgedaan worden als feiten.
 
Ja, want er is totaal geen nuance tussen "Chinezen slagen alles in hun frak" en "China heeft niks verkeerd gedaan"...


Niet zo veel zaken. Alleen verzinsels die goed klinken en meestal passen in de confirmation bias, waardoor ze afgedaan worden als feiten.
Het geheel aan informatie en het gedrag van China hierop wijst nu eenmaal wel eerder op een labo-leak dan de vleermuistheorie hoor. Dat is consensus aan het worden bij virologen en China-experts.

Maar de pragmatische vraag is dan: en dan? Wat helpt dat als die info publiek wordt bevestigd?
Dat China 5000 miljard moet betalen, wat niet zal gebeuren?
Naties die tegen elkaar op gezet zullen worden?
Xenofobe populisten overal ter wereld en anti-aziatische haat aanwakkeren?

Wel nee, doofpot. Maar iedereen is nu wel gewaarschuwd (China dat hen zoiets geen tweede keer overkomt, Westerse landen die hun bio/chemische defense capaciteiten zullen opvoeren om dat te anticiperen in de toekomst).

En ondertussen zijn we beter gewapend tegen volgende pandemieën en hebben we een medische doorbraak met de mRNA vaccinatie technologie.

Komt allemaal in orde ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan