ilgonwe
Well-known member
Ze nemen al het zekere voor het onzekere, de corona-maatregelen zijn verlengd tot 1 maart. Nu denk ik wel dat ze nog gaan wijzigen met 2-3 Overlegcomités tussen, maar de grote versoepeling zit er niet meteen aan te komen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan zijn dat dat de reden is, maar het voelt toch raar aan dat ze nu op hun gemakje die centra aan het inrichten zijn; terwijl je dit al letterlijk een half jaar wist.Is toch vooral zoals @j-be zegt dat men rekening houdt met openingen van bepaalde locaties, zie ook dit artikel:
Los daarvan zijn de meeste bekende vaccinatiecentra momenteel weldegelijk in sporthallen/feestzalen/evenementenruimtes.
Dat in tenten is bij mijn weten een deel van het test-dorp dat omgevormd wordt naar vaccinatiecentrum. Ook logisch om dat daar te doen.
Ze moeten ook geleverd worden. En de vaccinatiecentra zijn pas nodig in de volgende fase van de vaccinatiestrategie en gaan bijgevolg op tijd klaar zijn...Kan zijn dat dat de reden is, maar het voelt toch raar aan dat ze nu op hun gemakje die centra aan het inrichten zijn; terwijl je dit al letterlijk een half jaar wist.
Er werd zo vaak oorlogsretoriek gebruikt om over de strijd tegen covid te spreken, maar er liggen wel 80.000 vaccins in de diepvriezer. Als het echt een oorlog is, en je wilt zo snel mogelijk de vijand overwinnen, dan zet je toch 24/7 vaccins?
1 dag minder lockdown kost veel minder dan wat een dozijn diepvriezers, vrachtwagens en verpleegsters ooit kan kosten.
Die centra zijn nog niet om direct te gebruiken éh. Momenteel wordt er toch enkel in de woonzorgcentra gevaccineerd, en erna de hospitalen, maw, dat zijn al centrale locaties.Kan zijn dat dat de reden is, maar het voelt toch raar aan dat ze nu op hun gemakje die centra aan het inrichten zijn; terwijl je dit al letterlijk een half jaar wist.
Er werd zo vaak oorlogsretoriek gebruikt om over de strijd tegen covid te spreken, maar er liggen wel 80.000 vaccins in de diepvriezer. Als het echt een oorlog is, en je wilt zo snel mogelijk de vijand overwinnen, dan zet je toch 24/7 vaccins?
1 dag minder lockdown kost veel minder dan wat een dozijn diepvriezers, vrachtwagens en verpleegsters ooit kan kosten.
Er liggen 80.000 vaccins klaar in de diepvriezer, die zijn al geleverd. Op wat zitten we dan te wachten om naar de volgende fase te gaan?Ze moeten ook geleverd worden. En de vaccinatiecentra zijn pas nodig in de volgende fase van de vaccinatiestrategie en gaan bijgevolg op tijd klaar zijn...
Een half jaar geleden waren ook nog geen details geweten. Zoals wanneer, welke vaccins, in welke hoeveelheid, ...
Ik snap uw punt nog steeds niet...
Omdat je met die 80.000 belange nog niet aan de volgende fase kunt beginnen, die zijn nog steeds nodig voor de huidige fase. En de reden dat hiervoor een deel niet gezet werd, is omdat men eerst zeker wilt zijn dat de mensen die hun eerste dosis gehad hebben ook zeker hun 2e kunnen krijgen en effectief gevaccineerd zijn. Zoals al meermaals uitgelegd, zowel hier als in de media als ...Er liggen 80.000 vaccins klaar in de diepvriezer, die zijn al geleverd. Op wat zitten we dan te wachten om naar de volgende fase te gaan?
Mijn punt is dus dat we elk vaccin dat er is zo snel mogelijk moeten gebruiken; en dat nu niet gebeurd.
Het achterhouden van dosissen zijn we van afgestapt voorzover ik weet, dus de bedoeling is weldegelijk om op dit moment iedereen zijn 1e spuit te krijgen, en met een nieuwe levering pas de 2e.Omdat je met die 80.000 belange nog niet aan de volgende fase kunt beginnen, die zijn nog steeds nodig voor de huidige fase. En de reden dat hiervoor een deel niet gezet werd, is omdat men eerst zeker wilt zijn dat de mensen die hun eerste dosis gehad hebben ook zeker hun 2e kunnen krijgen en effectief gevaccineerd zijn. Zoals al meermaals uitgelegd, zowel hier als in de media als ...
Momenteel ja, maar men heeft bij mijn weten de achtergehouden nog niet kunnen zetten.Het achterhouden van dosissen zijn we van afgestapt voorzover ik weet, dus de bedoeling is weldegelijk om op dit moment iedereen zijn 1e spuit te krijgen, en met een nieuwe levering pas de 2e.
Er is vorige week vrijdag beslist om daar van af te stappen. Omdat er nieuwe vaccins geleverd werden. Dus ja nu zijn er veel vaccins, en die zullen nu snel gebruikt wordenHet achterhouden van dosissen zijn we van afgestapt voorzover ik weet, dus de bedoeling is weldegelijk om op dit moment iedereen zijn 1e spuit te krijgen, en met een nieuwe levering pas de 2e.
Da's uw mening, niet de vaccinatiestrategie. We zitten nog steeds maar in het prille begin. En er zijn al meerdere "verrassingen" boven water gekomen ondertussen waardoor de vaccinatiestrategie bijgestuurd werd.Je kan al beginnen met de volgende fase, als blijkt dat de huidige fase niet voldoende vaccins per dag verbruikt.
Er zijn heus wel slimmere supply chains mogelijk dan rustig fase per fase afwerken, en stock opbouwen. Stel je voor dat BMW ook op die manier wagens bouwt.
Elk beschikbaar vaccin moet zo snel mogelijk in een arm.
ik verwacht eigl niet veel versoepelingen zolang de grote massa niet gevaccineerd is . Dat rijk van de vrijheid zal je niet zomaar krijgenZe nemen al het zekere voor het onzekere, de corona-maatregelen zijn verlengd tot 1 maart. Nu denk ik wel dat ze nog gaan wijzigen met 2-3 Overlegcomités tussen, maar de grote versoepeling zit er niet meteen aan te komen.
Ik ben welbekend met een JIT-productielijn. En die loopt ook in de soep als een leverancier niet kan leveren.Stock opbouwen is uiteraard erg comfortabel werken, want er kan dan nooit iets mislopen. Maar stock kost tijd en geld. Tijd die er niet is, in een situatie die handenvol geld kost en het geduld van de bevolking serieus op de proef stelt.
Dit is een probleem dat al lang is opgelost in de privésector hoor. BMW slaat niets alle onderdelen op die het voor de komende 30 dagen nodig heeft, ze werken met just-in-time: de onderdelen komen maar een paar dagen of paar uur op voorhand toe en worden direct verwerkt. Dit vergt uiteraard meer kennis en beheer om goede inschattingen te maken hoeveel je zal binnenkrijgen, hoeveel je zal verwerken, wat de onzekerheid en lead time van de leveringen is etc.
Met als grote verschil natuurlijk dat het nog altijd beter is om in het begin je proces op punt te zetten; en bij te werken sinds er nog dagelijks/wekelijks wijzigingen kunnen gebeuren in dit stadia. Zoals nu goedkeuring en levering van het Moderna-vaccin, iets dat men op voorhand onmogelijk kon weten wanneer dit aan de orde was en die natuurlijk heel de vaccinatiestrategie versnelt/omgooit.De overheid heeft ons altijd proberen drukken op de sense of urgency omtrent covid. Maar ik merk niet diezelfde sense of urgency bij de overheid omtrent de uitrol van de vaccins. Als blijkt dat het sneller kon/kan, is dat erg problematisch.
Bron?ik ben zelf niet verbaasd meer ..
Ze gaan maar versoepelen wanneer zoveel % gevaccineerd is , tot daar het rijk van de vrijheid .