Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De 65+ers zijn bijna allemaal gevaccineerd, de risicogroepen ook, dus waar wacht men op ?
Hangt er vanaf wat je "bijna" noemt. Maar aangezien risicopatiënten pas deze week ongeveer allemaal hun eerste prik gehad hebben, is het toch gewoon heel duidelijk dat het nog 2 maanden wachten is voordat deze groep gevaccineerd is. Ook juist het moment dat de grote versoepelingen voor massa evenementen er komen.

Men doet dus exact wat je zegt.

En voor de rest is het gewoon logisch dat men voorlopig geen exacte data prikt aangezien het van verscheidene factoren afhangt. In Israel is er na een relatief hoge vaccinatiegraad ook nog een serieus piek geweest MET terug strenge maatregelen als gevolg na te vroeg te lossen/te hoge mate van euforie bij de bevolking. Men geeft aan naar de evolutie van de cijfers te kijken om dan systematisch te lossen. Vergeet het exponentiële karakter niet dat kenmerkend is en we al verschillende keren door genaaid zijn. Vandaag kan er ook weer wat meer.

Pas op, ik heb er ook wel wat moeite mee om het wetenschappelijke/verstand te volgen in plaats van het gevoel van vrijheid. Voor mij mag het ook allemaal sneller gaan. Ik ben het kotsbeu. Ik vind de manier waarop, met de voorrang voor ouderen, niet echt oké na het "samen uit, samen thuis verhaal", dat geeft een serieuze knauw aan mijn motivatie.

En ik vind ook dat er bepaalde zaken meer zouden moeten kunnen, nu al. Dat ook.
Maar ik snap het wel. (Al heeft mijn gevoel daar niet veel aan.)

De 65+ers zijn bijna allemaal gevaccineerd, de risicogroepen ook, dus waar wacht men op ?
Maar waar blijft die misconceptie toch vandaan komen?
Ik heb het een paar dagen al eens gepost voor 75+ (wat toen 68% was), voor 65+ is het 61%:
tEhLxsP.png

Bron: Sciensano

Nee, dat is dus niet bijna of quasi allemaal...

Die 4 personen waarmee je samen mag op terras of restaurant, is dit nu ook met mensen buiten jouw gezin? Hiervoor mochten dit enkel mensen van jouw gezin zijn. Ik vind die regels echt onduidelijk om juiste informatie te vinden.

Die 4 personen waarmee je samen mag op terras of restaurant, is dit nu ook met mensen buiten jouw gezin? Hiervoor mochten dit enkel mensen van jouw gezin zijn. Ik vind die regels echt onduidelijk om juiste informatie te vinden.

Ja, mag met gelijk wie. En moeten ook niet altijd dezelfde zijn. Je mag vandaag met je buren een terras doen, morgen met je maten en overmorgen met je collega's.

Dat mocht altijd al met mensen van buiten je gezin hoor.

Ik heb het een paar dagen al eens gepost voor 75+ (wat toen 68% was), voor 65+ is het 61%:
tEhLxsP.png

Is dat ook niet omdat er velen AstraZenica hebben gekregen van de 75+ en dus nog altijd aan het wachten zijn.
Ik weet dat men Opa (89) AZ kreeg, die wordt pas deze maand opnieuw gevaccineerd

De enige beperking is de tafel van vier, dus in principe kan je lunchen met je collega's en even later dineren met vrienden om te eindigen met een gezellig digestief met enkele familieleden.

Het is helaas wel zo dat sommige gasten die regel van vier negeren en gewoon losse stoelen tegen elkaar zetten. De meeste uitbaters jagen hun klanten niet weg. Het zou niet mogen uiteraard, je kan dan ergens anders gaan als je niet op je gemak voelt. Ideaal is het niet.

tEhLxsP.png

Hahaha, was te verwachten dat gij hier zou komen schermen met print screens om wat te mierenneuken.
90+% van de 65+ers heeft minstens een eerste prik gekregen, je ziet dat ook in de cijfers van de ziekenhuizen wat een positief effect dat heeft. 60% is volledig gevaccineerd.

Genoeg om alles terug open te gooien als je het mij vraagt, geen regels of whatever meer. Ook meteen die veiligheidsraad weggooien en tijd maken voor een relanceraad of relance comité. We zijn uit de crisis dankzij de vacins, geen nood meer aan crisisbeheer.

Dat mocht altijd al met mensen van buiten je gezin hoor.
Nee, klopt, ik was verkeerd. Het ging mij vooral over kleine kinderen. Als je met 4 uit verschillende gezinnen ging telden kinderen onder 12j mee, nu blijken kinderen onder 12j niet meer mee te tellen.

100% is toch niet het doel? Hoewel ze voor die risicogroepen dat wss wel hopen. Dus "bijna" is hier juist geplaatst

100% is toch niet het doel? Hoewel ze voor die risicogroepen dat wss wel hopen. Dus "bijna" is hier juist geplaatst

Hangt er vanaf wat je "bijna" noemt. Maar aangezien risicopatiënten pas deze week ongeveer allemaal hun eerste prik gehad hebben, is het toch gewoon heel duidelijk dat het nog 2 maanden wachten is voordat deze groep gevaccineerd is.

Als 2 maanden "bijna" is, dan zijn de regels ook "bijna" gelost.

In het geval van gisteren, kreeg ik 's morgens ook bericht van de jeugdbeweging dat er zaterdag een laag risico was geweest. Iemand was besmet, zijn familieleden niet en de regels waren goed opgevolgd geweest. Dus laag risico.
Maar dat gaf wel meer vermoeden dat het echt Covid kon zijn, dan een verkoudheid of hooikoorts.
Zo ben ik dus gisterenavond niet gaan wandelen met vrienden. Maar iemand anders had even goed kunnen besluiten om dat wel te doen en misschien 3 anderen te besmetten. Hoe langer het duurt om resultaat te krijgen, hoe meer kans op besmettingen. Bij een exponentiële groei, telt ieder moment.
Ik ga er van uit dat je kind bij de jeugdbeweging zit, in dat geval was er geen risico als je ging wandelen/afspreken met vrienden.
Worst case scenario is dat je kind besmet zou zijn geraakt op zaterdag, het duurt nog een aantal dagen totdat het zelf besmettelijk is (vroeger sprak men van een 5-tal dagen, tegenwoordig met de varianten weet ik het niet meer).
Dat wil dus zeggen dat jij gisterenavond onmogelijk zelf besmettelijk kon zijn. (heel heel heel misschien dat je zelf besmet bent, maar dan ben je nog niet besmettelijk)

Inderdaad en das nu gebeurd mede dankzij de vaccinaties. Dus graag een exit plan en afbouwplan voor de maatregelen.

Het is eigenlijk wel vreemd ja dat ze nog niet op het idee gekomen zijn om verschillende fases te voorzien de komende maanden waarop alsmaar meer en meer versoepeld zou worden. In dat geval had men bv kunnen beslissen om vanaf de horeca terug open te gooien, feesten tot 50 man toe te laten, vanaf juli terug evenementen met +2000 man toe te laten, of van augustus zelfs festivals toe te laten om vanaf september geen enkele regel meer te hebben. Neen, echt wel een gemiste kans dat ze niet op het idee zijn gekomen zo'n plan op te stellen.

Hahaha, was te verwachten dat gij hier zou komen schermen met print screens om wat te mierenneuken.
90+% van de 65+ers heeft minstens een eerste prik gekregen, je ziet dat ook in de cijfers van de ziekenhuizen wat een positief effect dat heeft. 60% is volledig gevaccineerd.
Haha, maar dat is niet wat je zei... Als je natuurlijk achteraf op je woorden terug komt kan je altijd schermen met het feit dat iemand anders aan het mierenneuken is :sarcastic:
Maar hij zei niet bijna, hij zei bijna allemaal.

En de gewenste vaccinatiegraad is op de gehele bevolking. Sinds kinderen <18j niet gevaccineerd worden en volgens de cijfers van statbel ongeveer 20% van de bevolking zijn, moet je om die 70% te halen dus wel bij 18+ een vaccinatiegraad van 87.6% halen. Wat dus totaal nog niet bijna gehaald is...

En de gewenste vaccinatiegraad is op de gehele bevolking. Sinds kinderen <18j niet gevaccineerd worden en volgens de cijfers van statbel ongeveer 20% van de bevolking zijn, moet je om die 70% te halen dus wel bij 18+ een vaccinatiegraad van 87.6% halen. Wat dus totaal nog niet bijna gehaald is...

Minderjarigen zaten NOG niet in het vaccinatieplan, maar er wordt toch al meermaals gesproken over het laten vaccineren van tieners, en ik vermoed dat (wanneer dit wetenschappelijk goedgekeurd wordt) ook jongere kinderen wel om een vaccin kunnen gaan dus die 20% gaat sowieso niet volledig niet-gevaccineerd blijven he.

En "totaal nog niet bijna behaald" is ook gewoon omdat de campagne nog volop bezig is he. Als ge kijkt naar leeftijdsgroepen die al volledig aan de beurt zijn geweest (voor hun eerste prik) dan ziet ge daar een vaccinatiebereidheid van ruim boven de 90%. (volgens mij zijn die cijfers deze week hier nog ergens in het topic gepasseerd en zat Vlaanderen bij bepaalde groepen aan 97% ofzoiets?). Dat gaat dan weliswaar maar om de eerste prik, maar mensen die een eerste prik laten zetten zullen ook hun tweede prik laten zetten he.

Ik ben er dus wel van overtuigd dat we gaan stranden op een vaccinatiegraad die RUIM de 70% van de totale bevolking overschrijdt. De kleine groep tegenstanders roept dan wel luid, maar het overgrote merendeel van de bevolking is liever gisteren dan vandaag gevaccineerd.

Ik ken eigenlijk niemand in mijn vriendengroep of (schoon)familie die zich niet wilt vaccineren. Die paar man zijn Hollanders van op het werk of de voetbal.

Het duurt geen 2 maanden om al effecten te zien en da's exact wat hij bedoelde en wij ook zien aan de cijfers.

Nu de zwaksten ingeënt zijn moet dit debat toch eindelijk eens gaan starten?

Te begrijpen, niemand die hen dwingt naar het festival te gaan of uberhaupt buiten te komen. Hoef je de rest van de bevolking niet voor te straffen.
Begin het gevoel te hebben dat ze ons weer bij ons kloten zullen hebben. Die grens van 500 is gehaald en plots is het muisstil. Wat nu? De race naar 0 is onrealistisch en zou in de werkelijkheid betekenen dat we nooit van sommige maatregelen zullen verlost worden.

Dat is niet wat hij zegt. En wat hij bedoelt mag hij zelf uitleggen. Ik reageer op wat er staat. En wat er staat is incorrect. We zijn +-2 maanden verwijderd om de volledige (bereidwillige) 65+ en risicogroepen gevaccineerd te hebben.

Daarnaast spreekt hij over dingen, zoals een exitplan, alsof deze niet bestaan. Van mening zijn dat dit plan niet "ambitieus/snel genoeg" is, daar kan ik gerust inkomen. Maar je kan moeilijk "van mening" zijn dat al die mensen gevaccineerd zijn, dat is geen mening, dat is gewoon fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan