phate_13
Well-known member
Hangt er vanaf wat je "bijna" noemt. Maar aangezien risicopatiënten pas deze week ongeveer allemaal hun eerste prik gehad hebben, is het toch gewoon heel duidelijk dat het nog 2 maanden wachten is voordat deze groep gevaccineerd is. Ook juist het moment dat de grote versoepelingen voor massa evenementen er komen.De 65+ers zijn bijna allemaal gevaccineerd, de risicogroepen ook, dus waar wacht men op ?
Men doet dus exact wat je zegt.
En voor de rest is het gewoon logisch dat men voorlopig geen exacte data prikt aangezien het van verscheidene factoren afhangt. In Israel is er na een relatief hoge vaccinatiegraad ook nog een serieus piek geweest MET terug strenge maatregelen als gevolg na te vroeg te lossen/te hoge mate van euforie bij de bevolking. Men geeft aan naar de evolutie van de cijfers te kijken om dan systematisch te lossen. Vergeet het exponentiële karakter niet dat kenmerkend is en we al verschillende keren door genaaid zijn. Vandaag kan er ook weer wat meer.
Pas op, ik heb er ook wel wat moeite mee om het wetenschappelijke/verstand te volgen in plaats van het gevoel van vrijheid. Voor mij mag het ook allemaal sneller gaan. Ik ben het kotsbeu. Ik vind de manier waarop, met de voorrang voor ouderen, niet echt oké na het "samen uit, samen thuis verhaal", dat geeft een serieuze knauw aan mijn motivatie.
En ik vind ook dat er bepaalde zaken meer zouden moeten kunnen, nu al. Dat ook.
Maar ik snap het wel. (Al heeft mijn gevoel daar niet veel aan.)