Ja kan, maar het is dan wel jammer dat ge een stuk van u capaciteit gaat verliezen door het feit dat ge beperkt zijt qua duur (pakweg van 5 tot 9 ipv om 8 uur te beginnen en tot 9 door te doen). In een normale wereld lijkt bovenstaand mij geen probleem, maar ik zou er vanuit gaan dat het motto hier moet zijn om elke week de geleverde vaccins (zo goed als) volledig te benutten.Ik vermoed dat die vaccinatiecentra ook 's avonds open zullen zijn. Ik vermoed dat die vaccinaties ook via de corona-app zullen verlopen, dus afspraak maken voor een slot dat jou het beste uitkomt.
Er zouden minstens 200 vaccinatiecentra komen, dat zijn er dus 20 per provincie. Dat wil zeggen dat de meeste gemeentes met 15000-20000 inwoners een vaccinatiecentrum gaan hebben. Een halve dag verlof lijkt me dus echt niet nodig, gewoon even 's avonds langsrijden en klaar is kees.
Het zou ook kunnen dat ze op een bepaald ogenblik het J&J en A-Z vaccin breder verspreiden via andere kanalen (eenvoudig te bewaren op koelkast temperatuur). Daarmee zou je dus gewoon met een grote vaccinatiebus kunnen rondrijden. De pokken-vaccinaties gebeurden in de VS vroeger gewoon overal, daar kwamen ze mee langs in scholen, fabrieken, cinémazalen en cafés.
Maar ik vermoed dat de corona-app gaat daar echt gaat in helpen, ook om de tweede vaccinatie tijdig te regelen en zo.
Soit, we zien wel, maar het kwam gewoon bij me op.