Killjoy
Redactiechef
Inderdaad.
Maar als ricicopatiënt het gevoel hebben dat je terug op een normale manier kunt "overleven" (!) is al heel wat. Dat je daarna dan nog de maatregelen volgt, lijkt mij een evidentie.
Heb de indruk dat er velen hopen dat er van de ene op de andere dag een kantelmoment gaat komen, maar dat zal dus niet gebeuren.
Het is dus niet zo dat er opeens op Werchter of in het Sportpaleis een "lockdown-free-feestje" gaat komen (ook al zou dat ergens wel een enorme uitlaatklep kunnen zijn, maar zo zal het dus helaas niet zijn...).
Ik denk dat we, als de vaccinaties echt vlot lopen, deze zomer wel veel kleinere festivals en evenementen gaan zien. Een Werchter of Pukkelpop die een klein half jaar voorbereiding vergt waarschijnlijk nog niet, maar dingen zoals een Rock Zottegem, Alcatraz, Dranouter en vele andere stadsfestivals? Zeker. Bij zowel de artiesten als het publiek is er honger, en ik denk dus oprecht dat er deze zomer heel wat mooie leuke dingen kunnen gebeuren. Optredens, terrasjes, pop up zomerbars, braderijen en kermissen...als het grootste deel van de bevolking tegen de zomer hun spuitje gehad heeft zou je een paar heel mooie maanden kunnen zien.
Als je ziet wat Dranouter en Labadoux en vele andere organisaties op korte tijd op poten wisten te zetten met al die maatregelen, beeld je dan in wat ze kunnen als de meeste maatregelen wegvallen.